Seaking i ymaha poza podobieństwem nie mają nic wspólnego. Jeśli do trolingu i dalekich wypraw, to nie seaking w którym psują się przeważnie detale, ale detal to nic w porównaniu z powrotem na wiosłach
Silniki Tohatsu
#81 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2014 - 22:11
- lokoko83 lubi to
#82 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2014 - 16:05
Seaking i ymaha poza podobieństwem nie mają nic wspólnego. Jeśli do trolingu i dalekich wypraw, to nie seaking w którym psują się przeważnie detale, ale detal to nic w porównaniu z powrotem na wiosłach
Czy mógłbyś napisać coś więcej o tych psujących się detalach ? Napisz co dokładnie się psuje, jako konkretną przestrogę
#83 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2014 - 20:17
Czy mógłbyś napisać coś więcej o tych psujących się detalach ? Napisz co dokładnie się psuje, jako konkretną przestrogę
W skrócie to osprzęt silnika siada ale najczęściej elektryka :)Mam kolegów co na nich pływają i radzą sobie, ale trzeba nieraz posiadać trochę zdolności manualnych
- Mordeo lubi to
#84 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 08:31
Witam
W Tohatsu 20 km z 2011 roku mam śrubę 9.25x10 i przy takiej śrubie silnik ma takie same osiągi jak moja starsza Yamaha 15 ze śrubą 9.25x10.5
Głównym powodem zmainy silnika na mocniejszy była potrzeba zwiększenia prędkości max - maksymalne skrócenie czasu dopłynięcia na miejscówkę.
Pomyślałem od razu o zmianie śruby na 9.25x11 tylko zastanawia mnie jedno , a nie mogę znaleźć informacji na ten temat.
Czy w takim Tohatsu z 2011 roku jest " jakiś system" ( nie wiem jak to nazwać ), który nie dopuszcza do odcięcia zapłonu?
Ma ktoś namiary na serwis Tohatsu w Polsce? Nie mogę nigdzie namierzyć...
#85 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 09:05
W Tohatsu jest system rev limiter. Odcina zapłon przy około 6400 RPM. Obroty na WOT powinny być w zkresie 5400-6100. Jeżeli masz z tym problem, to śruba jest źle dobrana (za mały skok). Każdy dodatkowy cal skoku zmniesza maksymalne obroty o 150-200RPM. Zmiana śruby na z 3 na cztery łopatki - dodatkowo zmniejsza o 50-100 RPM. Jak odcina ci zapłon, to spokojnie możesz zacząć od 13. Do 20HP możesz też stosować śruby 10".
Użytkownik psulek edytował ten post 05 marzec 2014 - 09:09
#86 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 09:07
zmiana z 10 na 11 da ci moze wzrost predkosci o 3-5 km/h, i uzyskasz wolniejszy start
#87 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 09:11
Właśnie w tym rzecz, że w przeciwieństwie do Yamahy nie odcina zapłonu.
Po uwagę biorę również 9.25x12 ale boję się, że prędkość minimalna ( do trollingu ) będzie za wysoka...
Użytkownik costi edytował ten post 05 marzec 2014 - 09:12
#88 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 10:27
podepne sie z pytaniem. w swojej hondzie 15hp (2006 rok) mam oryginalna srube z 4 lopatkami. juz mi kilka osob radzilo zmienic ja na na 3 lopatkowa. plywam (na razie tylko i wylacznie w planach moze maly rib) na pontonie 3.8m. dosyc szybko wchodzi w slizg z +- 300 kg na pokladzie (tzn staje deba ponton na moze kilka sekund i wchodzi w slizg - kumpel plywa sam i u niego to wyglada podobnie ma 15hp merkury (jego ma 3 lopatkowa srube silnik chyba '11) bedzie z tego cokolwiek? (bo z koleji kumpel majacy taka sama honde powiedzial mi, ze to jedyny silnik, ktory z powodu swojej ch-yki powinien plywac z wlasnie 4 lopatkowa).?
#89 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 11:51
#90 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 12:48
Też myślałem o wymianie śruby w swojej tośce 20km na 12tkę....solas ma takową w ofercie,ale dostępna tylko w USA..
A jaką masz teraz założoną?
#91 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 14:31
#92 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 14:35
Odcina Ci zapłon na max obrotach?
#93 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 15:43
#94 OFFLINE
#95 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2014 - 17:08
Przy swojej łódce, eksperymentując ze śrubami doszedłem do tego, że zmniejszyłem średnicę śruby i zwiększyłem skok. I tak ze standardowej 11 1/8 X 13' zmieniłem na 10 1/4 X 14. Obroty zostały prawie na takim samym poziomie, a prędkość wzrosła. Co prawda motor to yamaha ale śruby to śruby.
Może w tą stronę spróbujcie w swoich tośkach...
#96 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2014 - 15:03
Zabawa w odpowiedni dobór śruby jest drogą zabawą
A ktoś wie czy śruba ze skokiem 12 umożliwi trolling, jaka będzie prędkość minimalna?
ps. dzięki za namiary na serwis.
#97 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2014 - 15:37
#98 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2014 - 08:19
Racja
RiverFox390 na stojącej wodzie, mam co prawda w garażu happy trollera ale strasznie nie lubię tego ustrojstwa i unikam na ile się da...
#99 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2014 - 08:31
#100 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2014 - 09:08
Zabawa w odpowiedni dobór śruby jest drogą zabawą
A ktoś wie czy śruba ze skokiem 12 umożliwi trolling, jaka będzie prędkość minimalna?
ps. dzięki za namiary na serwis.
Najlepiej gdybyś miał jakiś zaprzyjaźniony serwis motorowodny i mógł wypożyczyć kilka różnych aby je przetestować...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych