Silniki Tohatsu
#121 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2014 - 07:25
#122 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2014 - 07:28
#123 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2014 - 08:08
Czy nowego Tohatsu trzeba docierać? Jeśli tak to ile godzin?
Każdy nowy silnik trzeba socierać. W instrukcji przy kupnie nowego silnika jest opisany cały proces docierania.
#124 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2014 - 08:34
Czy pływaliście w 3osoby na Waszym silniku? Wejdzie w ślizg? Mam właśnie przed sobą zakup pontonu 3,3 lub 3,6 na codzień będę pływał sam ewentualnie w dwie osoby wiec 3,6 chyba za duży?
3,60 na dwie osoby jest optymalny, zwłaszcza pod względem wygody i bezpieczeństwa.
3.3 z czasem i z ilością zabieranego szpeju robi się ciasnawy
Pływam na Bush'u 3,60 z taką tośką 9,8 i w dwie osoby ładnie się ślizga ale jakoś w trzy osoby tego nie widzę
P.S. No chyba, że te trzy osoby są skromnej masy ciała
#125 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2014 - 13:13
Panowie mam pytanie gdzie mogę kupić śrubę do tochatsu 9,8 bo nie mogę znaleźć może źle szukam , moja niestety wczoraj poległa na kamieniach
#126 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2014 - 13:28
#127 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2014 - 15:46
#128 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2014 - 16:08
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź w poniedziałek zadzwonię do nich i zapytam czy mają śrubę do mojego silnika bo mój to 4 stroke a w ogłoszeniu jest że do 2 stroke.może nie ma rużnicy
#129 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2014 - 21:59
Do Tohy 9.8 4T powinieneś mieć śrubę o nr kat. (Solas):
- 5011-085-08 8,5x8
lub
- 5011-085-09 8,5x9
#130 OFFLINE
#131 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2014 - 19:35
Mam jeszcze jedno pytanie z racji tego że śrubę muszę wymienić to czy założyć identyczną jak miałem czy jest możliwości założyć śrubę o trochę innych parametrach żeby trochę zyskać na prędkości i jeśli jest taka możliwości to jaką śrubę byście polecili
#132 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2014 - 19:45
Zależy wszystko od tego ile twój zestaw waży. Nie zawsze większy skok śruby da zysk na prędkości. Mi w 9.8 dwutakcie brakuje trochę skoku bo od 3/4 manetki ponton już nie przyspiesza za specjalnie mimo większych obrotów. Poluje na taką o skoku 10 (obecna 8.9x8,3) która u nas nie osiągalna. Całość ze mną w porywach waży 200 kg czyli light.
Użytkownik Forecast edytował ten post 21 lipiec 2014 - 19:58
#133 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2014 - 22:03
Mi w 9.8 dwutakcie brakuje trochę skoku bo od 3/4 manetki ponton już nie przyspiesza za specjalnie mimo większych obrotów. Poluje na taką o skoku 10 (obecna 8.9x8,3) która u nas nie osiągalna.
Jeżeli jest jak piszesz, to zwiększenie skoku da ci efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego . Obroty rosną, prędkość nie = duży uślizg = za duży skok/za mało łopatek
#134 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2014 - 22:12
Mam jeszcze jedno pytanie z racji tego że śrubę muszę wymienić to czy założyć identyczną jak miałem czy jest możliwości założyć śrubę o trochę innych parametrach żeby trochę zyskać na prędkości i jeśli jest taka możliwości to jaką śrubę byście polecili
Żeby cokolwiek powiedzieć trzeba wiedzieć co najmniej:
1. Jaka jest masa zestawu z silnikiem, sprzętem i załogą.
2. Czym pływasz (ponotn/łódka)
3. Jaką osiągasz prędkość maksymalną obecnie.
4. Jakie masz obroty przy prędkości maksymalnej, ewentualnie czy odcina ci zapłon na maksymalnym gazie.
#135 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2014 - 23:42
Pływam pontonem Bush Crab 3,60 z reguły we dwóch masa jakieś 250kg szybkość na pełnym gazie w granicach 25km +/- 2 km jakie obroty nie mam pojęcia nie mam obrotomierza, jak jest w ślizgu jak ujmę gazu tak na 3/4 szybkości niewiele spada może o te 3 góra 4 km
#136 OFFLINE
Napisano 13 sierpień 2014 - 12:04
Witam mogę taki nabyć 2004rok tohatsu tldi 2 suv 50km, lub yamahę 2002rok 50km 4 suv, czy ktoś miał styczność z tą marką i tym lub podobnym modelem ?Zastanawiam się co wybrać :-) Pozdrawiam
#137 OFFLINE
Napisano 13 sierpień 2014 - 12:17
Jeżeli nie będzie używany do trola to weź TOŚKE w 2suwie, będzie dużo żwawszy no oczywiście kosztem - "troszkę " więcej spali.
Jak do pływania na duże odległości albo w trolu to 4suw. Lepsze chłodzenie i mniej pali.
#138 OFFLINE
Napisano 13 sierpień 2014 - 12:30
Myślisz że 2takt z wtryskiem będzie palił więcej niż czterosów ? Chłodzenie to mi się zawsze wydawało że zależy od systemu chłodzenia i bardziej bym się bał o niedogrzanie niż o za słabe chłodzenie.
Tohatsu mam z lat 70 mniej więcej (może nawet z 60), ciągle działa. Tohatsu to kawał historii i bardzo dobra firma. Ja bym wybrał dwusuwa bo jest lżejszy, ma mniej elementów i jego serwis jest tańszy, a budowa mniej skomplikowana (chociaż przy wtrysku dochodzi trochę gratów).
#139 OFFLINE
Napisano 13 sierpień 2014 - 17:00
#140 OFFLINE
Napisano 15 sierpień 2014 - 12:59
A może ktoś ma taki tldi , lub miał i coś podpowie :-)pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych