Wracając do tematu i pytania Skylla 420, a Yamaha 70 KM.
Posiadam taki zestaw i jestem mega zadowolony.
Mój zestawik we dwie osoby, dziobówka i reszta gratów, lata 66km/godz.
Wersja rumpel, czapka na głowie się nie utrzyma
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 18 październik 2021 - 09:35
Wracając do tematu i pytania Skylla 420, a Yamaha 70 KM.
Posiadam taki zestaw i jestem mega zadowolony.
Mój zestawik we dwie osoby, dziobówka i reszta gratów, lata 66km/godz.
Wersja rumpel, czapka na głowie się nie utrzyma
Napisano 18 październik 2021 - 10:21
Trochę odejdę od głównego tematu, ale skorzystam z okazji 😁Wracając do tematu i pytania Skylla 420, a Yamaha 70 KM.
Posiadam taki zestaw i jestem mega zadowolony.
Mój zestawik we dwie osoby, dziobówka i reszta gratów, lata 66km/godz.
Wersja rumpel, czapka na głowie się nie utrzyma
Użytkownik @Brig edytował ten post 18 październik 2021 - 10:30
Napisano 18 październik 2021 - 12:14
Ktoś mogłby też zadać pytanie po co do dwuosobowego Porsche pchać silnik 3.6, 620km. Ja nie mam silnika 70km i nie mam Porsche ale rozumiem że ktoś może coś takiego chcieć. Z moich nie wydaje to mu nie żałuję
Napisano 18 październik 2021 - 12:34
To, że mam 70 KM przy 420 i lata mi to jak wściekłe, nie oznacza, że tak zap.......m.
Sam start jest bardzo szybki i gdy tylko łodź wchodzi w ślizg, a jest to chwilunia, zdejmuję gazik i lecę sobie na mięciutko około 40km/h, tak abym nie musiał trzymać czapki i poprawiać okularów ;)Czasami dla szybszej zmiany miejscówki, przydaje się tych koni mieć więcej.
Certyfikat pozwala na tyle koników, więc założyłem i bardzo mnie cieszy że nie zawiesiłem mniejszego, a miałem już też zakupioną nową 40, ale zdecydowałem jednak na 70.
Napisano 18 październik 2021 - 12:36
Ktoś mogłby też zadać pytanie po co do dwuosobowego Porsche pchać silnik 3.6, 620km. Ja nie mam silnika 70km i nie mam Porsche ale rozumiem że ktoś może coś takiego chcieć. Z moich nie wydaje to mu nie żałuję
Napisano 18 październik 2021 - 12:46
To, że mam 70 KM przy 420 i lata mi to jak wściekłe, nie oznacza, że tak zap.......m.
Sam start jest bardzo szybki i gdy tylko łodź wchodzi w ślizg, a jest to chwilunia, zdejmuję gazik i lecę sobie na mięciutko około 40km/h, tak abym nie musiał trzymać czapki i poprawiać okularów ;)Czasami dla szybszej zmiany miejscówki, przydaje się tych koni mieć więcej.
Certyfikat pozwala na tyle koników, więc założyłem i bardzo mnie cieszy że nie zawiesiłem mniejszego, a miałem już też zakupioną nową 40, ale zdecydowałem jednak na 70.
Napisano 18 październik 2021 - 12:48
Trochę odejdę od głównego tematu, ale skorzystam z okazji
Pytam tak naprawdę serio, bo wszystkimi Skyllami pływałem, a 420 jeszcze osobiście nie , a chętnie bym ją sprawdził
Po co do łodzi o długości 420 cm zakładać 70?
W pięcio metrowych łodziach miałem 60 i bardzo dobrze się zbierały i szybko pływały?
Może nie 66,ale 5 dych zamykały spoko
Zreszrą dla mnie, jest istotniejszy szybki start, niż prędkość powyżej 55 w łodzi typowo wędkarskiej, o ile nie startuje w zawodach na dużej wodzie
Więc szczerze, coś mi tu sie nie składa, 420 z 70
Ja się z kolei zastanawiałem nad czymś innym.
Ktoś wyżej gdzieś napisał, że przy 50 KM, 420 słabo wchodzi w ślizg. Ja się na nautyce znam słabo, ale to przecież tylko 4,2 m niecałe 1,9 szerokości i pewnie z 300 albo i nie kilogramów wagi netto.
Czy to kształt dna powoduje, że tak ciężko wystartować ?
Mam finvala 475, który jest dużo cięższy, dużo dłuższy i dużo szerszy i mocno obciążony sprzętem i dwoma wielkimi facetami przy 70 KM wstaje do ślizgu momentalnie i płynie koło 60 km/h
Napisano 18 październik 2021 - 13:02
Wujcio, łódka to nie samochód
Oj, Ty chyba łódką szybko nie pływasz, jak tego nie wiesz
Chodzi o zasadę. Po prostu ktoś może chcieć mieć zapas mocy który czasem się przydaje, łowienie w dwóch, trzech, dużo gratów na łodzi, albo po prostu szybko trzeba przed burzą spieprzać. Szybko nie pływam bo po co, silnik się katuje, spalanie większe i po rzekach niezbyt bezpieczne. Maks wyciągam 50, a przelotową mam 40. Wystarczy. Łowienie ryb to nie wyścigi.
Użytkownik wujek edytował ten post 18 październik 2021 - 13:03
Napisano 18 październik 2021 - 13:27
Chodzi o zasadę. Po prostu ktoś może chcieć mieć zapas mocy który czasem się przydaje, łowienie w dwóch, trzech, dużo gratów na łodzi, albo po prostu szybko trzeba przed burzą spieprzać. Szybko nie pływam bo po co, silnik się katuje, spalanie większe i po rzekach niezbyt bezpieczne. Maks wyciągam 50, a przelotową mam 40. Wystarczy. Łowienie ryb to nie wyścigi.
Użytkownik @Brig edytował ten post 18 październik 2021 - 14:16
Napisano 18 październik 2021 - 18:57
Napisano 18 październik 2021 - 21:15
Napisano 18 październik 2021 - 23:12
Homologacja na 70 koni przy tej łodzi zrobiona pod te pelikany co wszystko łykajo,
Napisano 18 październik 2021 - 23:52
@Brig pytanie po co jest totalnie bez sensowne. Po co komu kołowrotek za 3 tysiaki, po co aluminiowa łódka, po co echo 15 cali. Bo można, bo ktoś ma taki kaprys, bo go stać. Po co takie dywagacje? Konstrukcja jest tak solidna, że pozwala zamontować 70 koni. Więc kogo stać i ma ochotę to sobie montuje.
Tyle w temacie, mi osobiście chodziło tylko o różnicę w osiągach między 50 a 60 koni bo taki upgrade wychodzi mi najtaniej. Jeśli różnica jest znikoma będę chciał dołożyć i kupić 70.
Użytkownik @Brig edytował ten post 19 październik 2021 - 00:23
Napisano 19 październik 2021 - 00:03
Homologacja na 70 koni przy tej łodzi zrobiona pod te pelikany co wszystko łykajo,
Użytkownik @Brig edytował ten post 19 październik 2021 - 00:25
Napisano 19 październik 2021 - 07:34
Kol. @Brig
Przypuszczam, że w samochodzie którym jeździsz, masz minimum-max na liczniku 220-240 lub więcej, ale czy to oznacza ,że tyle jeździsz?
Jak zdecyduję, że 70 to stanowczo za dużo, zawieszę wówczas 9.9KM i też będę się przemieszczał i rybki łowił.
Myślę, że bez sensu jest ta dyskusja, nikt nie łamie przepisów, a każdy sam niech zdecyduje co sobie zawiesi na pawęży.
Pozdrawiam
Napisano 19 październik 2021 - 09:02
Mam Skyllę 420 i silnik 40KM. Dopiero będę ją próbował na wodzie po dotarciu silnika. Nie ma dla mnie większego znaczenia czy będę płynął 50 czy 60 km/h, chociaż widziałem że nawet 60 jest możliwe. Dziwi mnie tylko ten przewlekły ból d....py niektórych, o to co i ZA ILE ktoś sobie kupi i zamontuje.
Użytkownik Arkadio edytował ten post 19 październik 2021 - 09:59
Napisano 19 październik 2021 - 10:10
Albo na forum panuje problem z czytaniem ze zrozumieniem ,albo jest to jakiś rodzaj wyparcia lub braku wiedzy
Zadałem proste pytanie ,DLA CZEGO W ŁODZI WĘDKARSKIEJ O DŁUGOŚCI 420 CM ZAKŁADACIE TAK MOCNE SILNIKI
Nie interesują mnie auta ich prędkości maksymalne ani inne teorie wyssane z palca ,na zdrowy rozum łódz o tych wymiarach powinna osiągać 48-52 km\h na silniku o mocy 40 hp ,jak ktoś chce mieć szybszą zakłada 50 ,jak rakietę to 60 ;-) ,ale ni jak 70 mi tam nie pasuje
Użytkownik @Brig edytował ten post 19 październik 2021 - 10:11
Napisano 19 październik 2021 - 10:20
Przykro mi, że Tobie nie pasuje.
Mi pasuje i nie widzę problemu, ktoś to dopuścił do użytku, więc musi spełniać wszelkie wymogi.
Chyba trochę się czepiasz.
Jakie to ma znaczenie ile wisi na łodzi skoro przepis dopuszcza?
Ważne jak bezpiecznie jest użytkowane.
Zwróć uwagę ile ludzi na drodze ginie ze względu na jazdę z nadmierną szybkością.
Po co więc producenci aut pchają silniki dużej mocy do małych pojazdów? Wszędzie można doszukiwać się sensu.
Najważniejsze jest aby bezpiecznie i z głową używać!!!
aby zmniejszyć prędkość przy max odkręconym gazie - wrzucam za łódź dryfkotwę
Sama przyjemność płynąć na pół gwizdka z kulturalnie pracującym silnikiem mającym zapas mocy, niż z wyjącym od max obrotów mniejszej mocy, który się męczy katowany bo nie spełnia oczekiwań sternika
Odpowiadając na Twoje pytanie
,,DLA CZEGO W ŁODZI WĘDKARSKIEJ O DŁUGOŚCI 420 CM ZAKŁADACIE TAK MOCNE SILNIKI"
bo miałem kaprys i nie ma przepisu który tego zabrania
Dodam jeszcze, że łódź pływa bardzo stabilnie i nie wykazuje żadnych oznak niepokoju.
Jeśli ktoś może zawiesić 70KM szczerze polecam ( takie jest moje zdanie)
Użytkownik sumy i sandacze edytował ten post 19 październik 2021 - 10:32
Napisano 19 październik 2021 - 10:43
Jak to kaprys to inna sprawa ,można było tak odrazu
a co do badań i bezpieczeństwa, to nie wiem czy orientujesz się na czym polega proces certyfikacji łodzi w Polsce , pod daną jednostkę napędową
podpowiem tylko ,że nikt nie sprawdza jej w ruchu ,ani w niekorzystnych warunkach pogodowych więc z tym bezpieczeństwem to raczej bym nie przesadzał
Napisano 19 październik 2021 - 10:52
Mam Skyllę 420 i silnik 40KM. Dopiero będę ją próbował na wodzie po dotarciu silnika. Nie ma dla mnie większego znaczenia czy będę płynął 50 czy 60 km/h, chociaż widziałem że nawet 60 jest możliwe. Dziwi mnie tylko ten przewlekły ból d....py niektórych, o to co i ZA ILE ktoś sobie kupi i zamontuje.
O to bardzo fajnie , myślę ,że odpowiedni motorek
Bardzo proszę wstawisz filmik jak startuje i pływa ,prosiłem już dwie osoby na fb ,ale nikt nie zamieścił ,a szkoda bo bym zobaczył jak zbiera się na 40
Pozdrawiam
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych