Wiesz co, kiedys mieli klej z tej marki 5min, 15min i wolnoschnacy.
Teraz uzywam 15min, ale jak zaczynalem to mialem wolnoschnacy, poniewaz dla poczatkujacego zawsze wiecej czasu zeby jakies poprawki porobic.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 02 listopad 2020 - 19:16
Wiesz co, kiedys mieli klej z tej marki 5min, 15min i wolnoschnacy.
Teraz uzywam 15min, ale jak zaczynalem to mialem wolnoschnacy, poniewaz dla poczatkujacego zawsze wiecej czasu zeby jakies poprawki porobic.
Napisano 02 listopad 2020 - 19:20
poniewaz dla poczatkujacego zawsze wiecej czasu zeby jakies poprawki porobic.
Słuszna uwaga
Napisano 30 marzec 2021 - 22:55
Napisano 30 marzec 2021 - 23:45
Arek, utwardzacz PAC ma kolor mocniejszej herbaty. Wymieszany z żywicą daje kolor miodu, ale nie tego najjaśniejszego. Jak chcesz kleić elementy rękojeści, to musisz je dokładnie dopasować, bo inaczej widać spoinę.
Napisano 31 marzec 2021 - 06:33
Napisano 13 luty 2023 - 11:12
Czy kleje epoksydowe uniwersalne 5-10 min (np. Pattex) można użyć do wklejenia insertu drewnianego do uchwytu? W sumie oba elementy dość sztywne. Czy jednak dłużej wiążące lepiej użyć?
Napisano 13 luty 2023 - 22:24
Klej po utwardzeniu, powinien być przezroczysty, a także elastyczny, nawet po dłuższym czasie. W przeciwnym wypadku klej może popękać, gdyż generalnie takie elementy jak insert i uchwyt się lekko uginają i są jakieś szczeliny miedzy elementami (np. na warstwę kleju). Finalnie będzie słychać klikanie, albo kompletnie rozpadnie się połączenie między komponentami.
Tak jak wcześnie koledzy napisali: dłużej wiążący pozwala na jakieś poprawki, jeśli coś poszło nie po myśli. Jeśli wszystko masz opanowane i nie spodziewasz się problemów, to możesz używać kleju 15 minutowego.
Napisano 14 luty 2023 - 00:00
Czy kleje epoksydowe uniwersalne 5-10 min (np. Pattex) można użyć do wklejenia insertu drewnianego do uchwytu? W sumie oba elementy dość sztywne. Czy jednak dłużej wiążące lepiej użyć?
Teoretycznie można, ale lepiej jest zastosować żywice z dłuższym czasem schnięcia. Bardzo dobrze sprawdzają się żywice z USA, teraz używam wyłącznie tych rodbuildingowych (brdziej z wygody), ale z markowe w strzykawkach również są bardzo dobre. Można już kupić również dobre chińskie żywice, które po pięciu-sześciu latach są tak twarde, że nie idzie ich usunąć i wcale nie pękają pod obciążeniem, ale to większa loteria. Ważne żebyś dobrze przygotował klejone powierzchnie - papierem ściernym o niskiej gradacji, dobre oczyszczenie i odtłuszczenie i nie będziesz miał żadnych problemów.
Napisano 18 luty 2023 - 07:38
Napisano 28 kwiecień 2023 - 06:39
Użytkownik neronhell edytował ten post 28 kwiecień 2023 - 06:40
Napisano 28 kwiecień 2023 - 08:29
Nie znam niestety "ośmiorniczki", czy "mamut glue",
ja wielokrotnie ratowałem się w podobnych sytuacjach tanim i skutecznym do takich napraw Poxipolem 10min (najlepiej kupić przeźroczysty).
Napisano 28 kwiecień 2023 - 10:11
Koledzy potrzebuję podkleić korek do rękojeści przy uchwycie. Czy mogę do tego celu użyć np "ośmiorniczki" bądź " mamut glue"?
Odradzam stosowania wszelkich klejów montażowych do plastiku (okej, grafitu)- mogą być świetne do drewna, betonu, metalu etc. ale jeśli nie chwyci to niepotrzebnie spaprasz całą robotę, a oczyszczenie tego z korka będzie niemożliwe. Kup sobie dobrej jakości przezroczystą żywicę epoksydową np. wspomniany Poxipol. Bardzo dobre są również amerykańskie żywice Permatex i Versachem lub nawet Technicqll dostępny w marketach budowlanych.
Te kleje nadają się m.in. do wklejania uchwytów czy przeróżnych elementów w rodbuildingu. Jeżeli uchwyt był używany to ważne aby go odpowiednio oczyścić z wszelkiego brudu, błota itp. i porządnie odtłuścić alkoholem IPA lub acetonem (z tym drugim ostrożniej). Jeśli szpara w uchwycie jest zbyt mała i masz trudność w aplikacji kleju np. wykałaczką to zawsze szmożesz go zapodać precyzyjnie za pomocą 20ml strzykawki z największą igłą do punkcji, którą dostaniesz za grosze w każdej aptece. Jeśli słabo leci możesz delikatnie (!) podgrzać żywicę przed mieszaniem lub w trakcie klejenia, ale pamiętaj, że może to skrócić czas pracy kleju. Nie przesadzaj z ilością, a jeśli wypłynie jakiś nadmiar to póki nie żeluje możesz go łatwo wyczyścić alkoholem IPA aby nie zapaprać uchwytu. Powodzenia!
Napisano 28 kwiecień 2023 - 10:19
Napisano 23 lipiec 2024 - 12:07
Użytkownik Dominik.kdp edytował ten post 23 lipiec 2024 - 12:14
Napisano 23 lipiec 2024 - 15:05
Jak coś wchodzi na lekki wcisk i dasz tam kleju to nawet jak będzie termotopliwy, albo wodny to będzie duży problem z jego rozklejeniem. Już prędzej bym próbował w kierunku tych klejów do śrub, są wśród nich takie 'łatwoodkręcalne', ale i tu - jak dobrze zassie na dobrze spasowanej płaszczyźnie to będzie duży problem żeby ruszyć. Może po prostu na smar grafitowy do złącz?
Napisano 23 lipiec 2024 - 15:11
Napisano 23 lipiec 2024 - 18:25
Napisano 24 lipiec 2024 - 07:34
Napisano 24 lipiec 2024 - 07:52
Użytkownik Dominik.kdp edytował ten post 24 lipiec 2024 - 08:06
Napisano 24 lipiec 2024 - 08:05
Wciśnij to na taśmę teflonową, a brzeg podlej lakierem od omotek. W razie czego łatwo zdejmiesz po podgrzaniu lakieru
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotka szczytowa o wiekszej średnicyNapisany przez Bolesław , 12 lis 2021 tech-rb, przelotki |
|
|
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych