Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silnik zaburtowy 6 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#261 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 04 październik 2020 - 14:25


Dlaczego dla mnie 4t jest lepsze od 2t?

Też wolał bym mały współczesny 4T bardziej od 2T bo i nawet nowszy, ładniejszy ;) tyle, że kombinuje aby to miało ciut więcej niż te 6 KM, bez wzrostu masy, ale zaczynam wątpić w ten plan. Może tuning jakiś zrobić jednostki 6KM Yamaha. Zdjąć głowice, zwiększyć sprężanie, coś z gaźnikiem pokombinować, coś rozwiercić ;) coś wypolerować. Znane są historie tuningu takich zaburtowych silników ???. 140 cm3 pojemności i tylko 6 KM ? Z takiej pojemności to za 10 powinno być ;)


Użytkownik Boruch edytował ten post 04 październik 2020 - 14:26


#262 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 04 październik 2020 - 16:30

Te silniczki na czapce mają 6 KM , ale w specyfikacji mają 4.4 ,fajnie by było jak faktycznie byłoby 6 KM podczas pływania . Ma ktoś jakąś wiedzę czy te 6 Km można podkręcić .

#263 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 04 październik 2020 - 16:44

Te silniczki na czapce mają 6 KM , ale w specyfikacji mają 4.4 ,fajnie by było jak faktycznie byłoby 6 KM podczas pływania . Ma ktoś jakąś wiedzę czy te 6 Km można podkręcić .

Na tabliczkach znamionowych 4,4 KW widywałem, a według Yamahy ich katalogów gdzieś czytałem, że aż 4,5 i to obliczone z hamowanego wału na śrubie, ale cholera wie jak to na prawdę jest w tych czasach bełkotu markertingowego.

Mój stary samochód 120 KM jest jakiś żwawszy w trasie niż dzisiejsze auta z silnikami 150 KM, ale fakt staruszek ma większej pojemności silnik i mniejsza masa auta.


Użytkownik Boruch edytował ten post 04 październik 2020 - 16:45


#264 OFFLINE   algeroth82

algeroth82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 202 postów
  • LokalizacjaNowa Sól
  • Imię:Andrzej

Napisano 04 październik 2020 - 17:36

Kolego, na giełdzie pojawił się silnik 2t 8 km z 2003 roku i podobno waga 25 kg. Zaznaczam, że ani nie znam sprzedającego ani silnika także nie odpowiadam za jego stan. Natomiast może warto zobaczyć.
  • Sławomir i Boruch lubią to

#265 OFFLINE   Sławomir

Sławomir

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 358 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Sławomir

Napisano 04 październik 2020 - 18:54

Też wolał bym mały współczesny 4T bardziej od 2T bo i nawet nowszy, ładniejszy ;) tyle, że kombinuje aby to miało ciut więcej niż te 6 KM, bez wzrostu masy, ale zaczynam wątpić w ten plan. Może tuning jakiś zrobić jednostki 6KM Yamaha. Zdjąć głowice, zwiększyć sprężanie, coś z gaźnikiem pokombinować, coś rozwiercić ;) coś wypolerować. Znane są historie tuningu takich zaburtowych silników ???. 140 cm3 pojemności i tylko 6 KM ? Z takiej pojemności to za 10 powinno być ;)

 

 

Ale po co tuningować  , nie jestem jakimś szpecem a zwykłym użytkownikiem 6cio konnego silnika i wydaje mi się że jeżeli silnik jest zrobiony na sześć koni to tak powinno pozostać . Jego budowa i części na pewno wytrzymają większe moce , tylko zachodzi pytanie ? jak ten silnik długo pochodzi ? 



#266 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 04 październik 2020 - 19:25

Ja też posiadam silnik z nazwy 6KM , ale on ma 4.4 KM . I teraz jak płyniesz z silnikiem 9.9 KM to ta łódka popierdziela , bo ma jeszcze raz tyle mocy , a to 6 KM to marketing , bo te 1.6 KM więcej zwiększyło by prędkość łódki

#267 OFFLINE   Sławomir

Sławomir

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 358 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Sławomir

Napisano 04 październik 2020 - 20:00

Kolego, na giełdzie pojawił się silnik 2t 8 km z 2003 roku i podobno waga 25 kg. Zaznaczam, że ani nie znam sprzedającego ani silnika także nie odpowiadam za jego stan. Natomiast może warto zobaczyć.

 

 

I tu jest najlepsze wyjście z sytuacji , moc + waga + cena = zakup 


Użytkownik Sławomir edytował ten post 04 październik 2020 - 20:01


#268 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 04 październik 2020 - 21:20

Też wolał bym mały współczesny 4T bardziej od 2T bo i nawet nowszy, ładniejszy ;) tyle, że kombinuje aby to miało ciut więcej niż te 6 KM, bez wzrostu masy, ale zaczynam wątpić w ten plan. Może tuning jakiś zrobić jednostki 6KM Yamaha. Zdjąć głowice, zwiększyć sprężanie, coś z gaźnikiem pokombinować, coś rozwiercić ;) coś wypolerować. Znane są historie tuningu takich zaburtowych silników ???. 140 cm3 pojemności i tylko 6 KM ? Z takiej pojemności to za 10 powinno być ;)

Założenie że ciut więcej niż moc fabryczna, jest wykonalne, choć nie wiem czy uzasadnione ekonomicznie. Trzeba mieć tylko lepsze części niż te montowane w fabryce, większą wiedzę niż monter w fabryce i większą chęć by to dobrze zrobić, no i lepsze wyposażenie w przyrządy warsztatowe.

-Warto przestudiować katalog, czy nie da się zastosować lepszych łożysk - wałeczkowych w miejsce kulkowych lub analogicznych ale lepszych jakościowo.

-Jeśli silnik wykonano z przeznaczeniem na paliwo niskooktanowe, to można zwiększyć nieco stopień sprężania.

-Wypolerować co się da, sprawdzić czy nie wystają gdzieś uszczelki, uregulować poziom w komorze pływakowej.

- dobrać śrubę napędową

Myślę że jeden kucyk więcej niż moc fabryczna to da się uzyskać


  • Boruch lubi to

#269 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 04 październik 2020 - 23:12

Założenie że ciut więcej niż moc fabryczna, jest wykonalne, choć nie wiem czy uzasadnione ekonomicznie.

Raczej po taniości co da się zrobić w zaciszu garażu jedynie ma sens. Chyba najefektywniejsze to podniesienie stopnia sprężania. Jakieś tam polerki, lepsze paliwo czyli szansa na konia , albo pół :)

Nie rozbierałem nigdy takiego motorka, ale nie sądzę,a by nawet podniesienie mocy o 30% wymagało modyfikacji, wzmocnienia układu korbowo-tłokowego. To raczej z jakimś tam zapasem projektowane, Choć mogę się mylić.

To może być miła i poznawcza robótka. Wisi na wysokości rąk, kłaść,ani zginać się nie trzeba jak w motocyklach w których sporo grzebałem silnikowo.


Użytkownik Boruch edytował ten post 04 październik 2020 - 23:14


#270 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 05 październik 2020 - 22:22

Mój Evinrude ma 11bar ciśnienia w garnku i pracuje miękko, jest dostosowany do benzyny 86 chyba, a Yamaha 13,5A ma prawie 15bar i ze względu na twardą pracę kupuję benzynę 98. Evinrude na pewno pracowałby lepiej po podniesieniu ciśnienia, ale co z długością paska rozrządu? Nie widzę tam naciągu, a po zmianie uszczelki na cieńszą byłby luźniejszy.

Co do wpływu jakości łożysk, to każdy rowerzysta wie z praktyki, jak się jeździ rowerem z kiepskimi łożyskami.

Myślę że tu jest możliwość tuningu, trzeba jednak znać się na tym.

Lepkość oleju w przekładni - jeśli przekładnia idealnie spasowana, to można dać najrzadszy z zalecanych to zmniejszy opory, jeśli już przelatana to lepiej gęstszy.

Za żadne skarby nie należy dodawać towotu.

Olej do silnika to samo, do przechodzonego gęstszy.

Do dobrego rozpylenia benzyny trzeba właściwego i stabilnego poziomu benzyny w komorze pływakowej - jakoś nie wierzę we współczesne pływaki z pianki.

Tak więc "Ziarnko do ziarnka i " uzbiera się konik więcej, jak ktoś lubi majsterkować.


  • Boruch lubi to

#271 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 06 październik 2020 - 21:37

Dziś z racji że nie padało zrobiłem test pływania jak koledzy doradzali kupiłem przedłużkę rumpla i  okazało  się , że bardzo to pomogło  :D  , warunki były kiepskie  , wiało na Zalewie Sulejowskim  mocno . Łódka pychówka  z silnikiem  i ze mną 230 kg  prędkość 10  Km to był max możliwości , teraz siedziałem na środku i łódka po płyneła  14  km  , woda za silnikiem ładnie  zaczeła  się układać  ,wcześniej woda się bardzo kotłowała  , dla wielu 14 km to śmiechu warte ,  ale w moim przypadku to jest bardzo dużo . Jak by łódka miała dziób to do 18 km by dobiła , gumiak leciał by szybciej   :P  . Dla czytających a mających podobny problem z małą prędkością  , trzeba inaczej rozmieścić ciężar na łodzi , moja zadzierała dziób do góry i   ,, MOC  "  szła w gwizdek zamiast nabierać prędkości  . łódka to Lakefox 320 z silnikiem Tohatsu 6 , silnik sprawuje się super  , teraz poczułem przyjemność z pływania   :)  . Obroty  silnika na pewno wzrosły  z 4600  , ale za daleko siedziałem żeby zobaczyć   ;)  


  • Robas, cabage i Boruch lubią to

#272 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 07 październik 2020 - 08:22

 teraz poczułem przyjemność z pływania   :)  . Obroty  silnika na pewno wzrosły  z 4600  , ale za daleko siedziałem żeby zobaczyć   ;)  

A może by tak pokombinować z rodzajem śruby, o tym poczytać, bo może tu jest jeszcze jakiś potencjał.

Osobiście to zadbał bym też o porządne paliwo. Lepszy olej, częściej świece wymienić. Mam w kosiarce do trawy silnik 6KM i robi różnice na czym jeździ, na jakim paliwku. Przy tak małych mocach wszystko ma znaczenie i jest odczuwalne. Grzebię się trochę w motocyklach mniejszych i większych, więc i sporo doświadczeń ciekawych już było :)


Użytkownik Boruch edytował ten post 07 październik 2020 - 08:28


#273 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 październik 2020 - 08:36

A może by tak pokombinować z rodzajem śruby, o tym poczytać, bo może tu jest jeszcze jakiś potencjał.

Osobiście to zadbał bym też o porządne paliwo. Lepszy olej, częściej świece wymienić. Mam w kosiarce do trawy silnik 6KM i robi różnice na czym jeździ, na jakim paliwku. Przy tak małych mocach wszystko ma znaczenie i jest odczuwalne. Grzebię się trochę w motocyklach mniejszych i większych, więc i sporo doświadczeń ciekawych już było :)

W tym przypadku szaleństwa nie będzie. :) :)



#274 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 07 październik 2020 - 09:34

Silnik jest nowiutki , paliwo 98 z Orlenu i zawsze wypalane do końca aby żaden osad nie zatykał duszek . Wczoraj tak wiało ,silnik już zgasł , a ja o jednym wiośle nie mogłem dopłynąć do brzegu musiałem wyjąć drugie , taka uwaga jak ktoś ma Jeden pagaj może być problem płynąć pod wiatr wyrazie awarii silnika
  • cabage lubi to

#275 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 07 październik 2020 - 11:00

Taka ciekawostka to kolega na nowym pontonie Kolibri 330 cm silnik Storm 3,5 KM 2T na spokojnym jeziorze rozpędza swój okręt rybacki w jedną osobę do 16-18 Km/h  we dwie do 10-12 km/h więc biorąc pod uwagę masę tej łodzi nie masz źle z tymi 14 km/h.


Użytkownik Boruch edytował ten post 07 październik 2020 - 11:12


#276 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 07 październik 2020 - 12:12

Robiłem test , kolega tu z forum chciał sprawdzić jak jego łódka popłynie na 6 a miał 3.5 tylko Mercury , ale jego śruba na średnicy była mniejsza ,jeżeli tak jest w Stronie to ma duże znaczenie moim zdaniem . Silnik spalinowy mam nie długo , ale szczegóły żeby płynąć szybciej potrafią zaskoczyć

#277 OFFLINE   Sławomir

Sławomir

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 358 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Sławomir

Napisano 07 październik 2020 - 16:06

Silnik jest nowiutki , paliwo 98 z Orlenu i zawsze wypalane do końca aby żaden osad nie zatykał duszek . Wczoraj tak wiało ,silnik już zgasł , a ja o jednym wiośle nie mogłem dopłynąć do brzegu musiałem wyjąć drugie , taka uwaga jak ktoś ma Jeden pagaj może być problem płynąć pod wiatr wyrazie awarii silnika



#278 OFFLINE   Sławomir

Sławomir

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 358 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Sławomir

Napisano 07 październik 2020 - 16:10

Pawlo 29 Orlen omijam szerokim łukiem. Natomiast shell ma lepsze paliwo, bynajmniej 98 i to sprawdzone nie tylko przeze mnie za co im chwała

Użytkownik Sławomir edytował ten post 07 październik 2020 - 16:11


#279 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 07 październik 2020 - 18:32

Dzięki za info , przetestuje inną stacje i zobaczę czy zauważę różnicę , oczywiście jakość ma bardzo duże znaczenie , odczułem to tankując w Niemczech samochód

#280 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 07 październik 2020 - 18:56

Tankowałem do Suzuki 6km Shella 100 racing
Bez różnicy w osiągach




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych