Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silnik zaburtowy 6 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
351 odpowiedzi w tym temacie

#241 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 30 wrzesień 2020 - 20:52

z 4t to tylko yamaha ma tłoki nadmiarowe

Czyli jest to silniczek w pełni remontowalny ? To już kumam dlaczego te Yamahy 6 KM nie dość, że najcięższe to i najdroższe jako nowe.

Tak na marginesie to mega zdziwienie mam jako ludek związany z silnikami spalinowymi od lat, że te zaburtowe pojemności o 140 cm3 mają ledwo 6 KM :). W skuterze silniczek 125 cm ma 10-12 czy nawet 15 KM.

Co to za cel przyświeca konstruktorom, producentom, że one taki niewysilone ? Jakaś nadzwyczajna trwałość tych jednostek silnikowych ?


Użytkownik Boruch edytował ten post 30 wrzesień 2020 - 20:54


#242 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 30 wrzesień 2020 - 20:59

Brawo :)

#243 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 01 październik 2020 - 10:34

Brawo :)

Dzięki.


Użytkownik Boruch edytował ten post 01 październik 2020 - 10:34


#244 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 01 październik 2020 - 10:36

Nie będę się sprzeczał, bo nie ma o co, jak ktoś się uprze to przyznam rację ;)

Ze swojej strony powiem tylko tyle, że 6 koni a 6 koni robi czasem wielką różnicę: pojemność, moment obrotowy, mierzona moc km jest zaokrąglana raz w jedną a raz w drugą stronę, sprawność, nie mówiąc już o podantości samego pontonu do wchodzenia w ślizg :)

Tak jak w autach jedno i drugie o takiej samej ilości koni będzie mieć różne osiągi np. opel omega 3.0 2011ps, mitsubushi eclipse 3.0 211ps oraz mustang 4.0 212ps, różnica między nimi znaczna, mam wymieniać dalej? ;)

Czyli które 6 koni tłuściejsze, silniejsze :)  Koledze się wydają te z Yamahy 6 KM czy tez Suzuki 6 KM



#245 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 01 październik 2020 - 18:35

Silnik 6 KM jaki by nie był ,  łódki obciążonej więcej jak 10 km/h  nie popchnie i tu trzeba mieć tego świadomość .  Taki silnik 6 KM wybrałem ze względu na ciężar , gumiaki popłyną szybciej  na takim silniku   ,  ale to i większy wiatr  je nie  zile  popycha -  najczęściej w trzciny -    :D  



#246 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 01 październik 2020 - 21:44

Wydaje mi się, że to takie minimum do poruszania się żwawego po jeziorze pontonem 3.3 m we dwie osoby, albo w jedną w górę rzeki. Widzę, oglądałem w sieci i na żywo, że 6 KM współczesnego silnika Suzuki czy Yamahy styknie na jednego człowieka i ponton aby to, a nawet ślizgiem płynęło, ale jakiś zapasik powera chcę mieć ;).

Hałas jest to ważny temat, nawet dla mnie bardzo ważny.

... Niestety tylko używane w zainteresowaniu

Kiedy decydowałem o wyborze pontonu - KM 330 DSL czy KM 360 D, miałem silnik Evinrude 5kW. Pooglądałem ukraińskie filmiki i odkryłem że ten dłuższy pływa szybciej na silniku 6HP a waży tylko kilka kilogramów więcej i jest niewiele droższy. Jak pływaliśmy na wspomnianym Evinrude, to wcale nie było pchania wody. Całą rodziną 4 osoby, ważymy coś koło 180-190 kilo i niewiele brakowało do ślizgu kilwater za rufą może 18km/h.

Długość czyni różnicę, krótki ponton staje dęba a dłuższy się opiera.

Czy na pewno używany?

Stary silnik trzeba umieć sprawdzić, a jeśli nie to może lepiej chińskiej marki ale nowy?



#247 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 01 październik 2020 - 22:05

Kiedy decydowałem o wyborze pontonu - KM 330 DSL czy KM 360 D, miałem silnik Evinrude 5kW. Pooglądałem ukraińskie filmiki i odkryłem że ten dłuższy pływa szybciej na silniku 6HP a waży tylko kilka kilogramów więcej i jest niewiele droższy. Jak pływaliśmy na wspomnianym Evinrude, to wcale nie było pchania wody. Całą rodziną 4 osoby, ważymy coś koło 180-190 kilo i niewiele brakowało do ślizgu kilwater za rufą może 18km/h.

Długość czyni różnicę, krótki ponton staje dęba a dłuższy się opiera.

Czy na pewno używany?

Stary silnik trzeba umieć sprawdzić, a jeśli nie to może lepiej chińskiej marki ale nowy?

Czyli wcale nie musi to być tak, że jak kupimy ponton 300 cm to mamy większe szanse pływania w ślizgu niż na 330. Na kupnie pontonu też jesteśmy i ubzdurane mamy, że na 300 cm będzie szybciej :).

Chyba bym nie dał rady na chińskim silniku pływać, szczególnie teraz
 


Użytkownik Boruch edytował ten post 01 październik 2020 - 22:08


#248 OFFLINE   perch22

perch22

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 332 postów
  • LokalizacjaMazury
  • Imię:Jan

Napisano 02 październik 2020 - 07:09

Witam ,dla przykładu ,łódź Iwa 390 ,waga 120kg , silnik Honda BF 10kM 4T stopa S + cały  wędkarski szpej ,jedna osoba , prędkość max 30kh, Łódź  Romana 440 ,waga150kg,Honda  BF10kM  4T ,reszta to samo ,prędkość max 30kh. Jak widać ,na prędkość wpływa sporo czynników ,waga ,długość , szerokość, rodzaj dna no i na końcu moc silnika, to tak moim zdaniem ,więc zęby pływać spokojnie 30kh , bez żyłowania silnika zamontowałem hondę BF 20kM, SHSU ,a w trosce o kręgosłup łajbę ciągam na przyczepie wraz z silnikiem, zero  dźwigania.


Użytkownik perch22 edytował ten post 02 październik 2020 - 07:20


#249 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 02 październik 2020 - 07:24

......,a w trosce o kręgosłup łajbę ciągam na przyczepie wraz z silnikiem, zero  dźwigania.

To pozazdrościć Koledze. Muszę mieć to w bagażniku auta i móc obsłużyć samemu lądowanie na oceanie :) Lekki ponton, lekki silnik. Ponton to też  z podłogą air deck zaplanowany raczej, bo te z aluminiową ciężkie i roboty chyba więcej..



#250 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 październik 2020 - 07:48

Kiedy decydowałem o wyborze pontonu - KM 330 DSL czy KM 360 D, miałem silnik Evinrude 5kW. Pooglądałem ukraińskie filmiki i odkryłem że ten dłuższy pływa szybciej na silniku 6HP a waży tylko kilka kilogramów więcej i jest niewiele droższy. Jak pływaliśmy na wspomnianym Evinrude, to wcale nie było pchania wody. Całą rodziną 4 osoby, ważymy coś koło 180-190 kilo i niewiele brakowało do ślizgu kilwater za rufą może 18km/h.

Długość czyni różnicę, krótki ponton staje dęba a dłuższy się opiera.

Czy na pewno używany?

Stary silnik trzeba umieć sprawdzić, a jeśli nie to może lepiej chińskiej marki ale nowy?

Tyle że 5 KW to prawie 7 koni co już może czynić różnicę. Prawie 15% mocy więcej.



#251 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 02 październik 2020 - 14:38

,więc zęby pływać spokojnie 30kh

W zupełności satysfakcjonował by mnie takie 30 km/h jak prędkość max przy dwóch osobach razem ważących  140 kg czy to na pontonie 3 czy 3,2 m. Oczywiście normalnie to by się pływał 10-20 km/h.

Czy takim silnikiem 6 KM powiedzmy Yamaha i który ponton da się zrobić te 30km/h po spokojnej wodzie ?



#252 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 02 październik 2020 - 15:00

Żeby wszystko miało ręce i nogi to ponton jakiś 330 + i do tego silnik 9.9 - 15 najlepiej 2T

Użytkownik womaly23 edytował ten post 02 październik 2020 - 15:33


#253 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 02 październik 2020 - 16:02

Tyle że 5 KW to prawie 7 koni co już może czynić różnicę. Prawie 15% mocy więcej.

Myślę że to tuning optyczny, by na czapce była cyfra 5, a naprawdę to 6HP. To chyba ten silnik o którym pisał kolega Evin, z głowicą oddzielaną od cylindra.



#254 OFFLINE   Robert.B

Robert.B

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 188 postów
  • LokalizacjaGórka
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:B

Napisano 02 październik 2020 - 20:28

Taki mały test silnika 6km

  • Boruch lubi to

#255 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 02 październik 2020 - 21:20

Taki mały test silnika 6km

Myślę że porównywane pontony różnią się szerokością i masą własną, prócz tego w teście jest jednoosobowa załoga a mają być dwie.

Przy porównywaniu pontonów o tej samej szerokości i podobnej masie a długości 3m, 3,3m 3,6metra - byłoby inaczej. Przy 6HP i dwuosobowej załodze ten dłuższy byłby nieco szybszy.



#256 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 985 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 02 październik 2020 - 21:49

Kuziwa wszyscy robią testy z pontonami i pokazują jak to szybko pływa z małymi silnikami tylko one mają bardzo małe zanurzenie i stawiają nie wielki opór , z tąd takie prędkości . Łódki to inna bajka i sporo ludzi doznaje rozczarowania że prędkość spada o połowę

#257 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 03 październik 2020 - 13:55

Taki mały test silnika 6km

Fajne, fajne filmiki. Czyli te 25 km/h z silnikami 6 KM 4T można przyjąć za taka średnią i możliwą do zrobienia solo z małym szpejem wędkarskim na pontonie 3,30m. To optymistyczne dla jednego.

We dwie osoby już będzie pewnie 15 km/h :( a my będziemy często we dwójkę pływać i stąd poszukiwania alternatywy ciut mocniejszego silnika, ale dalej lekkiego, bo z tą przepuchliną i prostata :) to nie żartowałem. Obaj szarpać się z kilogramami nie możemy. Silnik 30 kg to już wyzwanie jak dla ciężarowca.

 

Wygrzebałem takie cudo :) majce pewnie ze 40 lat :) 2 cylindry, pewnie i pojemność ze 250-300 cm3 szalona charakterystyka silnika 2T . Może warto się zastanowić i po negocjować cenę ?

 

Zerknijcie proszę, dziękuje.

https://www.olx.pl/o...67-IDFUoAB.html
 


Użytkownik Boruch edytował ten post 03 październik 2020 - 13:58


#258 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 03 październik 2020 - 21:40

Jeśli lubisz takie dziadkowe sprzęty, to jest jeszcze Honda 75 o mocy 7,5 HP w czterotakcie. Ludzie chwalili to kiedyś.

Sam czasem myślę o DE-25 na pamiątkę że Polacy mieli własny motor.



#259 OFFLINE   Boruch

Boruch

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 37 postów
  • LokalizacjaSupraśl
  • Imię:Bob
  • Nazwisko:Rob

Napisano 04 październik 2020 - 08:38

Jeśli lubisz takie dziadkowe sprzęty......

Jakoś tak nie szczególnie żebym przepadał, bo przy tym pewnie trzeba będzie dłubać i dłubać, a byle cześć majątek. Usilnie szukam alternatywy dla współczesnych konstrukcji 6 KM 4T, lekkiej alternatywy jakby to miało ze 2-3 konie mechaniczne  więcej niż 6 KM  zrobione z tych małych pojemności 130-140 cm.

Jeszcze taki Mariner  mi się nawinął prawie nowy ;) 2005 rok, jakby współczesny 2T, 8 KM i 30 kg wagi na sucho, ciężki,a może warto wziąć pod rozwagę

https://www.olx.pl/o...67-IDGAHpS.html



#260 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 04 październik 2020 - 12:46

W latach 80tych pływałem z silnikiem De-6. Czasami zapalił i było fajnie, a czasem na pagajach. Gdybym miał wówczas jakiś inny byleby działał, byłbym zadowolony, a gdybym miał wtedy tego Evinrude 5kW co go teraz mam - czułbym się panem świata.

W gruncie rzeczy chodzi o to by silnik działał niezawodnie, łódź płynęła i nie paliła jak smok. Do niezawodności potrzebne są części zapasowe i to by silnik był naprawialny.

Dlaczego dla mnie 4t jest lepsze od 2t? to wynika z termodynamiki. Jest 12-15 bar ciśnienia sprężania, długi suw pracy, czyli ekonomia i ekologia.

A jak ktoś chce silnik wyścigowy to ekonomia i ekologia traci znaczenie.


Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 04 październik 2020 - 12:47





Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych