Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#461 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 08:04
#462 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 13:46
Po raz kolejny mówię, styki numer 10 i 11
Gniazdo-13-PIN-z-wylacznikiem-przeciwmgielnego-Numer-katalogowy-czesci-4701410.jpg 44,17 KB 35 Ilość pobrań
Użytkownik karkoszek edytował ten post 28 wrzesień 2021 - 13:49
#463 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 20:26
#464 ONLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 20:47
- RobsonAL lubi to
#465 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 22:09
My używamy DVSR firmy beep plus ładowarka Mastervolt lub Victron BluePower IP67 albo z bardziej rozbudowanych instalacjach Prosport Global . Potem wystarczy to wszystko prawidłowo podłaczyć i jest OK. Używaliśmy (krótko) innych modeli DVSR i nie podobało mi się ich działanie. W tym jest ok http://fox-boats-sho...OCH-BATERII/620
http://fox-boats-sho...5?url=ładowarka
Specjalny przekaźnik do ładowania LiFePo4 będzie dostępny za kilka tygodni...pracujemy nad tym.
Użytkownik Krzysztof Kacprzak edytował ten post 28 wrzesień 2021 - 22:15
- Arkadeus lubi to
#466 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 22:43
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#467 OFFLINE
Napisano 29 wrzesień 2021 - 09:19
Matteoo, wszystko do sprawdzenia. Na łodzi ładuję aku 100 ah z alternatora hondy 50hp, tam jest bodajże max 18A prąd, więc też coś się doładuje. Dojazd na łowisko to min. 1,30 (mieszkam w Łodzi, więc wszędzie daleko ), ale też ponad 4h się zdarza. Więc każde ładowanie na wagę złota. Byleby tak jak pisałem, nie targać tego dziadostwa z parkingu do windy a że lubię utrudniać sobie życie, na pewno temat wezmę na tapetę, prawdopodobnie jak się sezon skończy
#468 OFFLINE
Napisano 11 październik 2021 - 21:56
Panowie, potrzebuję porady.
Zamierzam zamontować w mojej łódce instalacje elektryczną.
Łódka alfa 395 dwupłaszczowa.
Silnik Honda 15hp z elektrycznym startem i ładowaniem 6A (oraz awaryjnie szarpanka).
w przedniej bakiście akumulator kwasowy 40Ah. Na dziobie winda kotwiczna z tokarexu.
Przyszłościowo sinik dziobowy - ale po ewentualnym zwiększeniu akumulatora.
Pytanie czy przewód 16mm2 wystarczy do połączenia przód - tył? Do odpalenia silnika? Jaki polecacie?
Gdzie kupić porządne listwy zaciskowe do połączenia instalacji?
Jakie końcówki kabli - miedziane? cynowane?
#469 OFFLINE
Napisano 11 październik 2021 - 22:40
Ten rozrusznik był dokładany? Honda z rozrusznikiem fabrycznym ma alternator 12A. 16mm powinno ci wystarczyć, ale ja bym brał 25, bo różnica w cenie niewielka, a zawsze to jakiś zapas. Końcówki zdecydowanie cynowane, w miejscach narażonych na wilgoć dodatkowo zabezpieczone preparatem do tych celów - będą wolniej się tlenić. Czysta miedź zdecydowanie szybciej śniedzieje.
Użytkownik psulek edytował ten post 11 październik 2021 - 22:41
#470 OFFLINE
Napisano 13 październik 2021 - 19:24
My używamy DVSR firmy beep plus ładowarka Mastervolt lub Victron BluePower IP67 albo z bardziej rozbudowanych instalacjach Prosport Global . Potem wystarczy to wszystko prawidłowo podłaczyć i jest OK. Używaliśmy (krótko) innych modeli DVSR i nie podobało mi się ich działanie. W tym jest ok http://fox-boats-sho...OCH-BATERII/620
http://fox-boats-sho...5?url=ładowarka
Specjalny przekaźnik do ładowania LiFePo4 będzie dostępny za kilka tygodni...pracujemy nad tym.
Czekam z niecierpliwością.....
#471 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2021 - 22:35
Prace nad instalacją ruszyły.. i od razu stanęły. Macie jakiś patent na przeciągniecie kabli z przedniej bakisty do tylnej?
Przeciągnąłem po wielu próbach sznurek z jednej do drugiej ale pociągnięcie kabla 25mm2 spowrotem już nie poszło.
Weszło z 3m i gdzieś się zacięło. Nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Generalnie utknął gdzieś w łódce i ani drgnie.
Macie jakieś patenty/pomysły?
#472 ONLINE
Napisano 07 grudzień 2021 - 19:30
#473 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2021 - 20:12
Więc tak, crizz, daruj sobie zabawy z prądem, to niebezpieczne. Średnio alternator w aucie wytwarza około 100A z czego myślę max idzie na 10A na ładowanie akumulatora, reszta na obsługę urządzeń. W nowych samochodach może to być już nawet 30A do ładowania, jeżeli jest aku agm 90Ah, i tu są alternatory generujące około 140A. Podjedź do dobrego elektryka samochodowego, niech wyodrębni Ci kolejne kabelki zasilające do drugiego akumulatora, jak to odpowiednio podłączy pod regulator to będziesz sobie doładowywał Aku. Gdy to będzie agm np. 100Ah to przy odpowiednich ustawieniach naładujesz ten Aku w około 3,5 godziny. Pamiętaj jednak, że przy drugim Aku ładowanym podczas jazdy, lepiej wyłączyć klimę lub grzane fotele które mogą przy 4szt pobierać nawet 40A. Generalnie jest to spokojnie wykonalne a sam musisz podjąć decyzję czy sensowne.
A na rozruch to prąd z nieba spada?
Teraz w jednym i tym samochodzie możesz mieć alternatory o różnym prądzie.
Tak dobrany alternator ma naladowac akumulator do takiego stanu aby mimo używania wyposażenia w aucie można było go odpalić.
Zamontuj sobie dodatkowy akumulator najlepiej w dieslu i pojeździj sobie zima sam( po co ktoś ma się męczyć skoro takie rady dajesz, sam przetestuj holowanie albo palenie z kabli).
I fakt nie dotykaj instalacji w samochodzie z taką wiedzą jak presentyjesz wszak to 14.4VDC i może Ci krzywdę zrobić, a są i takie miejsca że napięcie trójfazowe AC ( o czym zapewne nie wiesz) jest więc uważaj.
I uważasz że 100A alternator podaje cały czas 100A tak ?
Użytkownik crizz100 edytował ten post 07 grudzień 2021 - 20:49
- RobsonAL lubi to
#474 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2021 - 21:57
Prace nad instalacją ruszyły.. i od razu stanęły. Macie jakiś patent na przeciągniecie kabli z przedniej bakisty do tylnej?
Przeciągnąłem po wielu próbach sznurek z jednej do drugiej ale pociągnięcie kabla 25mm2 spowrotem już nie poszło.
Weszło z 3m i gdzieś się zacięło. Nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Generalnie utknął gdzieś w łódce i ani drgnie.
Macie jakieś patenty/pomysły?
Są środki na poślizg przewodów. Najprostszy to płyn do naczyń, smarujesz nim izolacje i jest łatwiej. Kiedyś pracowałem przy wymianie instalacji w peszlach i dało radę, a przewód szedł ciasno. Teraz trzeba by to spróbować wyciągnąć jakoś, ewentualnie jedna osoba pcha, a druga ciągnie pilota.Przewód 25mm to nie ułomek, można dosyć mocno ciągnąć.
Na pilota lepszy jest drut stalowy tak z 1,5mm. Zawijasz/zaciskasz na kable, dodatkowo owijasz izolacją żeby był gładki i uformowany w czubek - nic nie powinno wystawać, bo się będzie blokował. Kable dobrze jest spiąć izolacją w jedną wiązkę, wtedy łatwiej przechodzą.
#475 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2022 - 21:18
Sprawdzi się coś takiego?
Na zwykły hebel nie chcę mi się walić dziury, wolał bym coś co mogę przykleić lub przykręcić wewnątrz bakisty.
Załączone pliki
#476 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2022 - 21:35
- Karol Krause lubi to
#477 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2022 - 21:55
Mam takie coś i mi się sprawdza ... Chociaż niektórzy tutaj mówią że to gówno ...
I to smierdzace
#478 OFFLINE
Napisano 22 marzec 2022 - 22:18
Wyłącznik akumulatora powinien być na zewnątrz a nie w bakiście , w razie pożaru to tam już ręki nie włożysz żeby szukać wyłącznika . Ucieczka tylko do wody , mam Foxsa i wyłączniki są na zewnątrz
Załączone pliki
- Bartek1989 lubi to
#479 ONLINE
Napisano 22 marzec 2022 - 23:53
#480 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2022 - 01:13
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 23 marzec 2022 - 01:34
- thug, scOOtt, RobsonAL i 1 inna osoba lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych