Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
728 odpowiedzi w tym temacie

#461 OFFLINE   Kaflo

Kaflo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaŁDZ

Napisano 28 wrzesień 2021 - 08:04

ale jakby to połączyć z jakimś zabezpieczeniem przed rozładowaniem aku w samochodzie, może by poszło. coś wymyślę, bo targanie 100 ah z parkingu na 7 piętro, trochę mi już obrzydło...

#462 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1834 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 28 wrzesień 2021 - 13:46

Po raz kolejny mówię, styki numer 10 i 11

Załączony plik  Gniazdo-13-PIN-z-wylacznikiem-przeciwmgielnego-Numer-katalogowy-czesci-4701410.jpg   44,17 KB   35 Ilość pobrań


Użytkownik karkoszek edytował ten post 28 wrzesień 2021 - 13:49


#463 OFFLINE   Kaflo

Kaflo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaŁDZ

Napisano 28 wrzesień 2021 - 20:26

@karkoszek to rozwiązanie na pewno wypróbuję 👍

#464 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 687 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 28 wrzesień 2021 - 20:47

Moim zdaniem zanim podłączysz sprawdź jakim bezpiecznikiem jest to gniazdo zabezpieczone. Dodatkowo wydaje mi się, że tam prąd będzie około 5A, a max 10A, przy takich prądach jeden Aku 100ah będziesz ładował 10 do 20 godzin. Tak daleko chyba nie jeździsz. Doładowywanie Aku tego typu podczas jazdy to więc słaby pomysł. Musisz znaleźć inne rozwiązanie.
  • RobsonAL lubi to

#465 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Napisano 28 wrzesień 2021 - 22:09

My używamy DVSR firmy beep plus ładowarka Mastervolt lub Victron BluePower IP67 albo z bardziej rozbudowanych instalacjach Prosport Global . Potem wystarczy to wszystko prawidłowo podłaczyć i jest OK.  Używaliśmy (krótko) innych modeli DVSR i nie podobało mi się ich działanie. W tym jest ok  http://fox-boats-sho...OCH-BATERII/620

http://fox-boats-sho...5?url=ładowarka

Specjalny przekaźnik do ładowania LiFePo4 będzie dostępny za kilka tygodni...pracujemy nad tym.


Użytkownik Krzysztof Kacprzak edytował ten post 28 wrzesień 2021 - 22:15

  • Arkadeus lubi to

#466 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 wrzesień 2021 - 22:43

Nie wiem po co specjalny przekaźnik do lfp. Sprawdałem jak działa BMS - odcina ładowanie jezeli któraś z cel dojdzie do 3,65V. W instalacji samochodowo-łódkowej z akumulatorem ołowiowym równolegle prąd będzie leciał po prostu w stronę 0, a osiągnięcie 14,6V jest praktycznie niemożliwe.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#467 OFFLINE   Kaflo

Kaflo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaŁDZ

Napisano 29 wrzesień 2021 - 09:19

Matteoo, wszystko do sprawdzenia. Na łodzi ładuję aku 100 ah z alternatora hondy 50hp, tam jest bodajże max 18A prąd, więc też coś się doładuje. Dojazd na łowisko to min. 1,30 (mieszkam w Łodzi, więc wszędzie daleko :D), ale też ponad 4h się zdarza. Więc każde ładowanie na wagę złota. Byleby tak jak pisałem, nie targać tego dziadostwa z parkingu do windy ;) a że lubię utrudniać sobie życie, na pewno temat wezmę na tapetę, prawdopodobnie jak się sezon skończy  



#468 OFFLINE   adiplo

adiplo

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 36 postów
  • LokalizacjaGdańsk

Napisano 11 październik 2021 - 21:56

Panowie, potrzebuję porady.

 

Zamierzam zamontować w mojej łódce instalacje elektryczną.

Łódka alfa 395 dwupłaszczowa.

Silnik Honda 15hp z elektrycznym startem i ładowaniem 6A (oraz awaryjnie szarpanka).

w przedniej bakiście akumulator kwasowy 40Ah. Na dziobie winda kotwiczna z tokarexu.

Przyszłościowo sinik dziobowy - ale po ewentualnym zwiększeniu akumulatora.

 

Pytanie czy przewód 16mm2 wystarczy do połączenia przód - tył? Do odpalenia silnika? Jaki polecacie?

Gdzie kupić porządne listwy zaciskowe do połączenia instalacji?

Jakie końcówki kabli - miedziane? cynowane?



#469 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 październik 2021 - 22:40

Ten rozrusznik był dokładany? Honda z rozrusznikiem fabrycznym ma alternator 12A. 16mm powinno ci wystarczyć, ale ja bym brał 25, bo różnica w cenie niewielka, a zawsze to jakiś zapas. Końcówki zdecydowanie cynowane, w miejscach narażonych na wilgoć dodatkowo zabezpieczone preparatem do tych celów - będą wolniej się tlenić. Czysta miedź zdecydowanie szybciej śniedzieje.


Użytkownik psulek edytował ten post 11 październik 2021 - 22:41


#470 OFFLINE   Arkadeus

Arkadeus

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 31 postów

Napisano 13 październik 2021 - 19:24

My używamy DVSR firmy beep plus ładowarka Mastervolt lub Victron BluePower IP67 albo z bardziej rozbudowanych instalacjach Prosport Global . Potem wystarczy to wszystko prawidłowo podłaczyć i jest OK.  Używaliśmy (krótko) innych modeli DVSR i nie podobało mi się ich działanie. W tym jest ok  http://fox-boats-sho...OCH-BATERII/620

http://fox-boats-sho...5?url=ładowarka

Specjalny przekaźnik do ładowania LiFePo4 będzie dostępny za kilka tygodni...pracujemy nad tym.

Czekam z niecierpliwością.....



#471 OFFLINE   adiplo

adiplo

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 36 postów
  • LokalizacjaGdańsk

Napisano 04 grudzień 2021 - 22:35

Prace nad instalacją ruszyły.. i od razu stanęły. Macie jakiś patent na przeciągniecie kabli z przedniej bakisty do tylnej?

Przeciągnąłem po wielu próbach sznurek z jednej do drugiej ale pociągnięcie kabla 25mm2 spowrotem już nie poszło.

Weszło z 3m i gdzieś się zacięło. Nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Generalnie utknął gdzieś w łódce i ani drgnie.

Macie jakieś patenty/pomysły?



#472 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 07 grudzień 2021 - 19:30

Zapytam tu: możecie polecić przyzwoity szperacz (wpinany na dziób Łodzi) i podpowiedzieć jaką końcówkę do kabla dorobić pod zapalniczkę czy USB mam na dziobie obydwa wejścia.

#473 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 07 grudzień 2021 - 20:12

Więc tak, crizz, daruj sobie zabawy z prądem, to niebezpieczne. Średnio alternator w aucie wytwarza około 100A z czego myślę max idzie na 10A na ładowanie akumulatora, reszta na obsługę urządzeń. W nowych samochodach może to być już nawet 30A do ładowania, jeżeli jest aku agm 90Ah, i tu są alternatory generujące około 140A. Podjedź do dobrego elektryka samochodowego, niech wyodrębni Ci kolejne kabelki zasilające do drugiego akumulatora, jak to odpowiednio podłączy pod regulator to będziesz sobie doładowywał Aku. Gdy to będzie agm np. 100Ah to przy odpowiednich ustawieniach naładujesz ten Aku w około 3,5 godziny. Pamiętaj jednak, że przy drugim Aku ładowanym podczas jazdy, lepiej wyłączyć klimę lub grzane fotele które mogą przy 4szt pobierać nawet 40A. Generalnie jest to spokojnie wykonalne a sam musisz podjąć decyzję czy sensowne.


A na rozruch to prąd z nieba spada?
Teraz w jednym i tym samochodzie możesz mieć alternatory o różnym prądzie.
Tak dobrany alternator ma naladowac akumulator do takiego stanu aby mimo używania wyposażenia w aucie można było go odpalić.
Zamontuj sobie dodatkowy akumulator najlepiej w dieslu i pojeździj sobie zima sam( po co ktoś ma się męczyć skoro takie rady dajesz, sam przetestuj holowanie albo palenie z kabli).
I fakt nie dotykaj instalacji w samochodzie z taką wiedzą jak presentyjesz wszak to 14.4VDC i może Ci krzywdę zrobić, a są i takie miejsca że napięcie trójfazowe AC ( o czym zapewne nie wiesz) jest więc uważaj.
I uważasz że 100A alternator podaje cały czas 100A tak ?

Użytkownik crizz100 edytował ten post 07 grudzień 2021 - 20:49

  • RobsonAL lubi to

#474 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 07 grudzień 2021 - 21:57

Prace nad instalacją ruszyły.. i od razu stanęły. Macie jakiś patent na przeciągniecie kabli z przedniej bakisty do tylnej?

Przeciągnąłem po wielu próbach sznurek z jednej do drugiej ale pociągnięcie kabla 25mm2 spowrotem już nie poszło.

Weszło z 3m i gdzieś się zacięło. Nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Generalnie utknął gdzieś w łódce i ani drgnie.

Macie jakieś patenty/pomysły?

Są środki na poślizg przewodów. Najprostszy to płyn do naczyń, smarujesz nim izolacje i jest łatwiej. Kiedyś pracowałem przy wymianie instalacji w peszlach i dało radę, a przewód szedł ciasno. Teraz trzeba by to spróbować wyciągnąć jakoś, ewentualnie jedna osoba pcha, a druga ciągnie pilota.Przewód 25mm to nie ułomek, można dosyć mocno ciągnąć.

Na pilota lepszy jest drut stalowy tak z 1,5mm. Zawijasz/zaciskasz na kable, dodatkowo owijasz izolacją żeby był gładki i uformowany w czubek - nic nie powinno wystawać, bo się będzie blokował. Kable dobrze jest spiąć izolacją w jedną wiązkę, wtedy łatwiej przechodzą.



#475 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 22 marzec 2022 - 21:18

Będę montował na stałe aku w bakiście, i chcę wyprowadzić z bakisty złącze laboratoryjne m8 do którego będę podpinał spaline z ładowaniem (bez rozruchu) i echo. W bakiście między złączem a aku wypada dać jakiś wyłącznik.
Sprawdzi się coś takiego?
Na zwykły hebel nie chcę mi się walić dziury, wolał bym coś co mogę przykleić lub przykręcić wewnątrz bakisty.

Załączone pliki



#476 OFFLINE   12345

12345

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 185 postów
  • LokalizacjaZ Piątnicy, no bo skąd! ;)

Napisano 22 marzec 2022 - 21:35

Mam takie coś i mi się sprawdza ... Chociaż niektórzy tutaj mówią że to gówno ...
  • Karol Krause lubi to

#477 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 22 marzec 2022 - 21:55

Mam takie coś i mi się sprawdza ... Chociaż niektórzy tutaj mówią że to gówno ...


I to smierdzace :)

#478 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 22 marzec 2022 - 22:18

Wyłącznik akumulatora powinien być na zewnątrz a nie w bakiście , w razie pożaru to tam już ręki nie włożysz żeby szukać wyłącznika . Ucieczka tylko do wody , mam Foxsa i wyłączniki są na zewnątrz 

Załączone pliki

  • Załączony plik  17.jpg   138,96 KB   24 Ilość pobrań

  • Bartek1989 lubi to

#479 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 22 marzec 2022 - 23:53

Daj zwykły hebel. Mi ten bezpiecznik automatyczny się nie nadaje. Miałem taki i po jakimś czasie się zaciął...

#480 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 23 marzec 2022 - 01:13

@pawlo29 Zburzę twój spokój. Paliwo nie jest zalecane w jednej bakiście z aku, jak już chcemy być prawilni. Wodór z oparami paliwa to ciekawa mieszanka. Jest to jednak dopuszczalne pod pewnymi warunkami. Czy ten hebel spełnia jakieś normy, choćby ISO8446/SAE J1171 - ochrona przed zapłonem w przedziałach paliwowych? To samo tyczy się przełączników rocker i gniazda zapalniczki/usb. Czy ta bakista jest w jakikolwiek sposób wentylowana, bo nie widzę kratek - powinny być, najlepiej dwie, żeby powietrze cyrkulowało. Jeżeli odpowiedź na powyższe pytania brzmi nie, to jest to pewien problem. Jedyne pocieszenie na taką sytuację jest takie, że przy silniku na rumpel, siedząc na tej klapce, łódka jest wyposażona w namiastkę automatycznej katapultacji - chociaż kierunek może być niedeterministyczny.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 23 marzec 2022 - 01:34





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych