Cześć,
Panowie podpowiecie jak rozwiązać sprawę Aku?
Do tej pory miałem w Łodzi spaline bez rozruchu i ładowania, więc miałem akumulator 100ah lifepo4 do dziobówki i Aku żel 20ah do echo.
Teraz kupiłem Suzuki 30 z rozruchem i trymem więc muszę coś pozmieniać. Jest opcja podpiąć lifepo4 jako rozruchowy ? Gdzies obiło mi się o uszy że jest problem z ładowaniem lifepo4 z silnika, a jakby odłączyć ładowanie?
Chciałem dokupić poprostu kwasiaka do spaliny ale zależy mi na jak najmniejszej wadze zestawu i zastanawiam się czy można to zrobić inaczej?
Problemów jest kilka.
1. Lifepo zależy jaki masz BMS. Jest opcja, że przy rozruchu BMS wyłączy aku - wymaga co najmniej przetestowania.
2. Problem z ładowaniem LFP jest taki, że BMS działa zero-jedynkowo. Może się zdarzyć, że odetnie ci baterię w czasie ładowania, co grozi sfajczeniem regulatora napięcia. Możesz ten problem rozwiązać w na dwa sposoby - zainwestować w specjalne zabezpieczenie, co nie jest tanie, albo ładować te 20Ah lub inny kwas równolegle z LFP - ale to może generować zakłócenia z elektryka na echu (zakładam, że z tego powodu masz osobną baterię).
Ja bym poszedł w opcję wywalić 20Ah i wstawić coś większego, zasilająco-rozruchowe do echa i silnika - jak sugeruje kolega wyżej. Coś typu EXIDE Dual 80Ah czy Varta EFB 60Ah, ZAP Energy Plus 60Ah. Od tych 10-13 kilko dodatkowo chyba świat się nie zawali? Miałem taki układ i działało to bezproblemowo. W razie W masz szarpankę.