Cześć,
zabieram się za projekt instalacji i mam pewne rzeczy do doprecyzowania.
Dwa niezależne (połączone na wszelki wypadek przełącznikiem) układy elektryczne:
- dziobowy (2xLiFePO4 100 Ah, połączone równolegle), odcięty heblem, ładowany z ładowarki, do zasilania:
- dziobówki - zabezpieczenie 60A, na przewodach 16 mm2
- kotwicy - zabezpieczenie 15A, na przewodach 10 mm2
- USB/zapalniczka - zabezpieczenie 10A, na przewodach 4 mm2
- przyszłościowo drugie echo - zabezpieczenie 5A, na przewodach 2,5 mm2
- od aku przez hebel do listwy przewody 25 mm2
- rufowy (kwas 100 Ah), ładowany z alternatora, odcięty heblem, do zasilania:
- silnika - na przewodach 25 mm2 (bez zabezpieczenia???)
- zagarów - zabezpieczenie po 5A(???), na przewodach 2,5 mm2
- pompy zęzowej - zabezpieczenie 5A, na przewodach 2,5 mm2, wpiętej przed heblem
- oświetlenia wewnętrznego LED - osobno prawo, lewo, rufa, dziób - zabezpieczonych po 5A, na przewodach 2,5 mm2
- oświetlenia białego nawigacyjnego - zabezpieczenie 5A, na przewodach 2,5 mm2
- oświetlenia czerwono/zielonego nawi - zabezpieczenie 5A, na przewodach 2,5 mm2
- echa - zabezpieczenie 5A, na przewodach 2,5 mm2
- USB/zapalniczka - zabezpieczenie 10A, na przewodach 4 mm2
- od aku przez hebel do listwy przewody 25 mm2
- od listwy do puszek wyłączników przewody 16 mm2
I tu pojawia się kilka pytań:
- czy zabezpieczenia i grubości przewodów są OK?
- czy jeśli pompę wepnę przed heblem w trybie auto, a dodatkowo podłączę ją z listwy (za heblem) w trybie manual to w przypadku włączenia na tablicy nie wyeliminuję hebla? Czy pociągnąć przewód 2,5 sprzed hebla na wyłącznik i do pompy?
- ładowanie z alternatora wpiąć dopiero za heblem, a ewentualne rezerwowe z gniazda przed?
- czy akumulatory podłączone równolegle można ładować jednocześnie?
- gdzieś spotkałem się z twierdzeniem, żeby "uziemienia na łódce alu nie podłączać do łódki, bo można jej zrobić kuku". Gdzie podłączyć uziemienie od zrywki silnika?
Pozdrawiam,
Paweł Kobyłecki