Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaka ładowarka?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
912 odpowiedzi w tym temacie

#281 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 30 maj 2016 - 07:45

Koniec afery :) chodzi o ciepło wydzielane podczas ładowania dużym prądem. Nieważne tak czy siak nie kupujcie najtańszej chinszczyzny. Bynaniej mnie nie stać na kupowanie tanich super rzeczy co sezon bądź dwa. Dołożyć kupić raz i zapomnieć na lata

#282 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 487 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Napisano 30 maj 2016 - 08:52

Niema się o co kruszyć kopi Panowie,każda pliszka swój ogonek chwali...jeden ma taki prostownik,drugi siaki,jeden tańszy drugi droższy i niemal WSZYSCY swoje nabytki chwalą,bo mało kto się przyznaje że kupił kaszanę...ja mam do żelówki   Toyama 100ah Szumachera 10a ,a do kwasiaka też 100ah, automatyczną ładowarkę Ever Actiw 10a za 150 zł i jest też o,k przynajmniej na razie...tak że ,Wasz cyrk i...Wasze ładowarki... ;)



#283 OFFLINE   wasielewskis

wasielewskis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Wasielewski

Napisano 30 maj 2016 - 20:52

Ja mam ładowarkę YATO YT-8303.

Generalnie ją polecam, bo ma oddzielne programy do ładowania kwasiaków, AGM i żelowych.

Jak ktoś ma różne akumulatory to różne górne limity napięciowe są istotne...

 

Mam tylko pytania, czy różnica 0,5 V w napięciu, które jest pokazywane na ładowarce a tym mierzonym miernikiem na klemach, to rzecz normalna?

Pytam, bo wydawało mi się, że powinno być to samo (miernik zewn. sprawdzony, pokazuje dokładnie), a jest te 0,5V różnicy, czy może wynika to ze spadkuj napięcia na przewodach do ładowania?



#284 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 30 maj 2016 - 21:17

To może być spadek na przewodach, szczególnie w początkowej fazie, kiedy idzie duży prąd. Miałem tą ładowarkę i kojarzę, że miała dość cienkie przewody. Pod koniec ładowania różnica nie powinna być istotna, chyba że wskaźnik w ładowarce źle pokazuje.

Sprawdź ile jest na klemach pod koniec ładowania.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 30 maj 2016 - 21:17

  • wasielewskis lubi to

#285 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 03 czerwiec 2016 - 22:26

W tym roku zmuszony byłem wymienić akumulatory. Potrzebuję dwóch-silnik 24V. Jednak  przed zakupem akumulatorów, najpierw zakupiłem nową "inteligentną" ładowarkę, pomimo tego, że posiadałem już dwie. Nawet niezłe.  Doszedłem do wniosku, że przy b. dobrej ładowarce akumulatory posłużą dłużej, niż ładowane starociami. To raz. A dwa, to mamy pewność, że baterie nasze są naładowane na full, ale nie przeładowane. Nie trzeba tracić czasu na pilnowanie prawidłowych parametrów ładowania. Inteligentna ładowarka robi to za nas.

I tak na marginesie. Dużo jest tutaj treści o ładowaniu akumulatorów. O eksploatacji tychże  na łodzi już mniej. Zastanawiałem się, dlaczego moje Trojany deep cycle padły po czterech sezonach. Wiem, że w tym moim przypadku zaniedbałem ochronę przed zgubnym działaniem słońca na akumulatory. Akumulator powinien pracować w temperaturze najlepiej 20st.C. Nic mu raczej nie będzie przy 30st.C. Jednak wyższe temperatury bardzo mu szkodzą. Obudowy są zazwyczaj ciemne i na słońcu rozgrzewają się niesamowicie. W tym roku na swoje nowe baterie zakładam w słoneczne dni białą poszewkę od poduszki. Niezależnie od tego czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany zbyt wysoka temperatura elektrolitu mu nie służy.



#286 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 04 czerwiec 2016 - 09:52

Dokładnie tak jak piszesz ,wysokich temperatur akumulatory nie lubią. Elektrolit się nagrzewa i zaczyna gazowac co skraca żywotność. W upalne dni trzeba chronić przed słońcem.w zimnych porach roku też trzeba mieć na uwadze iż pojemnosc spada.

#287 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 czerwiec 2016 - 12:09

Janusz, dolewałeś na czas wodę? W tych Trojanach bardzo szybko znika na słońcu. Ja kiedyś 1/3 straciłem. Dziwiłem się dlaczego coraz słabszy się robi. Ale wody dolałem i jest ok. Nie tak jak wcześniej ale 18-20 km w trolu robię. Wcześniej było ponad 20.

Pancerna maszyna.



#288 OFFLINE   ManieQ

ManieQ

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1336 postów
  • LokalizacjaBłonie/k Wawy i oklice
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Wróbel

Napisano 04 czerwiec 2016 - 13:01

Janusz, a możesz zdradzić co to za ładowarkę zakupiłeś?



#289 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 czerwiec 2016 - 13:11

Cytuję Janusza:

 

"Kilka dni temu kupiłem dwa akumulatory żelowe SSB SBCG 12V 120AH. Wyjścia do podłączenia przewodów są z kwasówki z wewnętrznym gwintem M8. W ten gwint producent wkręcił śrubę również z kwasówki oraz dołączył podkładkę płaską i sprężystą. Oczywiście wszystko z kwasówki. Usprawniłem to trochę. Śruby M8 wymieniłem na szpilki i zastosowałem nakrętki motylkowe z kwasówki. Mam Minn Kotę Traxxisa 80. Chcąc sprawdzić jak sprawują się nowe akumulatory, pływałem na maksa przez ponad dwie godziny. Połączenia nie zrobiły się nawet letnie. Były zimne. Po powrocie do domu podłączyłem oba akumulatory pod prostownik specjalnie zamówiony pod te akumulatory firmy Semielektronik MDM 12-46. Krokodylki zrobiły się prawie czerwone. Tutaj producent nie popisał się. Duży pobór prądu, kiepski styk i znany efekt. Natychmiast wymieniłem te krokodylki na konektory zakończone oczkiem. Efekt-zero grzania na styku prostownik akumulator."


Użytkownik godski edytował ten post 04 czerwiec 2016 - 13:11


#290 OFFLINE   ManieQ

ManieQ

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1336 postów
  • LokalizacjaBłonie/k Wawy i oklice
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Wróbel

Napisano 04 czerwiec 2016 - 13:26

Dziękuję Andrzeju i sorki za moje przeoczenie ;)



#291 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 04 czerwiec 2016 - 18:27

Mariuszu,

dwa akumulatory 120 Ah ładuje ten prostownik w 5-6 godzin. Zanim kupiłem skontaktowałem się z producentem i powiedziałem co mam zamiar ładować. Producent zasugerował mi wielkość ładowarki.

 

Andrzeju,

dolewałem wodę.

Tak z ręką na sercu, po dokształceniu się w temacie ładowanie-eksploatacja, wiem że nie jestem bez winy.

Po dwóch sezonach jeden akumulator w ramach reklamacji był wymieniony. Nieszczelność przy klemie. I to było chyba pierwszoplanowym powodem zdechnięcia.

Otóż ładowałem dwa akumulatory połączone szeregowo. Nie wiedziałem, ze trzeba w takim przypadku zastosować równoważnik napięcia. Jeden w związku z tym był przeładowywany, drugi zaś odwrotnie. Niedoładowany. O smażeniu na słońcu już pisałem.



#292 OFFLINE   szemo

szemo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 88 postów

Napisano 04 czerwiec 2016 - 18:50

Co to ten "równoważnik napięcia" ?

#293 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 czerwiec 2016 - 20:24

Chodzi o urządzenie które wyrówna napięcie ładowania na obu. Jeżeli podłączasz aku szeregowo, a będą miały różną rezystancję wewnętrzną, to po przyłożeniu 28v ładowania, na jednym masz napięcie powiedzmy 16 (większą reż. wew) na drugim 12(mniejsza rez). W konsekwencji jeden będzie gazował i wypadnie mu masa a drugi się zasiarczy z powodu niedoładowania. Najprostsze wyrównanię napięcia to podłączenie równoległe i ładowanie jak 12v.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 04 czerwiec 2016 - 20:26


#294 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4459 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 05 czerwiec 2016 - 06:35

W tym roku zmuszony byłem wymienić akumulatory. Potrzebuję dwóch-silnik 24V. Jednak przed zakupem akumulatorów, najpierw zakupiłem nową "inteligentną" ładowarkę, pomimo tego, że posiadałem już dwie. Nawet niezłe. Doszedłem do wniosku, że przy b. dobrej ładowarce akumulatory posłużą dłużej, niż ładowane starociami. To raz. A dwa, to mamy pewność, że baterie nasze są naładowane na full, ale nie przeładowane. Nie trzeba tracić czasu na pilnowanie prawidłowych parametrów ładowania. Inteligentna ładowarka robi to za nas.
I tak na marginesie. Dużo jest tutaj treści o ładowaniu akumulatorów. O eksploatacji tychże na łodzi już mniej. Zastanawiałem się, dlaczego moje Trojany deep cycle padły po czterech sezonach. Wiem, że w tym moim przypadku zaniedbałem ochronę przed zgubnym działaniem słońca na akumulatory. Akumulator powinien pracować w temperaturze najlepiej 20st.C. Nic mu raczej nie będzie przy 30st.C. Jednak wyższe temperatury bardzo mu szkodzą. Obudowy są zazwyczaj ciemne i na słońcu rozgrzewają się niesamowicie. W tym roku na swoje nowe baterie zakładam w słoneczne dni białą poszewkę od poduszki. Niezależnie od tego czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany zbyt wysoka temperatura elektrolitu mu nie służy.


Jeżeli aku leżą na dnie łodzi (a zazwyczaj większość tak leży) to temp. oscyluje w granicach temp. wody. Zamiast nakładać jakies podszewki to lepiej zrobic osłonę ze styropianu.
W sposób jaki opisałeś pada większość niby bezobslugowych aku (AGM i GEL-który jest bardziej wrażliwy na temp.) i dlatego kazdy kto dużo pływa w słoneczne i upalne dni powinien sprawdzać i dolewać wody nie patrząc na bezobslugowosc aku. Oczywiście nie za często. Dwa razy w sezonie myśle że w zupełności wystarczy.
Najważniejsze to nie przeładowywać aku aby nie powstało gazowanie elektrolitu. To gorsze niż słońce czy zimno. Chwilowe napięcie 14.5-15V to max!!!!!!

#295 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 05 czerwiec 2016 - 08:14

Elektrolit w swoich Trojanach musiałem uzupełniać co dwa tygodnie, a w upały co tydzień.

Ja opisałem swój przypadek.

Moje pływadło nie ma dna, ma za to pokład. Niemniej  niższa temperatura na dnie łodzi nie rozwiązuje problemu temperatury elektrolitu. Słońce padające na czarną (ciemną) pokrywę akumulatora prawie gotuje elektrolit. Nie twierdzę, że mój sposób z poszewką jest najlepszy dla wszystkich. Ma ten plus, że zajmuje w torbie tyle miejsca  co nic, nie kruszy się. Zasygnalizowałem tylko problem, który każdy na swój sposób powinien sam rozwiązać. Można np.akumulator pomalować na biało, albo kupić w kolorze białym.



#296 OFFLINE   MielSos420

MielSos420

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 39 postów

Napisano 05 czerwiec 2016 - 09:16

Ja używam Schumachera 10A, ładuje żelówki, kwasówki i ma funkcję odsiarczania oraz wybór trzech prędkości ładaowania 6,8 i 10A. mam akumulator 100A i ładuje go najszybszym cyklem... Na jednej ze stron był w promocji i kupiłem go za 190 zł. Polecam

#297 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 05 czerwiec 2016 - 12:53

Dodam od siebie tylko tyle że szkodzi tylko ciepło, nie zimno, które wpływa jedynie na mniejszą pojemność.

#298 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 487 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Napisano 05 czerwiec 2016 - 16:48

Jestem w trakcie testowania nowego Osapiana 55/60 lbs na zalewie Solińskim,do tego dwa aku Toyama 100 Ah żelowa, oraz druga setka Yusa Marine  i powiem tak na gorąco,nie kupiłbym już żelowego aku,kwasowy głębokiego rozładowania jest dużo tańszy ,dużo lżejszy oraz nie ustępuje mocą żelowemu .... :huh:



#299 OFFLINE   wasielewskis

wasielewskis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Wasielewski

Napisano 05 czerwiec 2016 - 17:15

To może być spadek na przewodach, szczególnie w początkowej fazie, kiedy idzie duży prąd. Miałem tą ładowarkę i kojarzę, że miała dość cienkie przewody. Pod koniec ładowania różnica nie powinna być istotna, chyba że wskaźnik w ładowarce źle pokazuje.
Sprawdź ile jest na klemach pod koniec ładowania.

Akumulator po tygodniu od ładowania ma 12.6V. Podłączyłem go jeszcze raz, niestety przy prądzie 2A jest różnica 0.2V. Ładowarka pokazuje 14.4V gdy na klemach jest 14.2V no i nie mam zielonego oczka co by wskazywało ze nie jest on w pełni naładowany. Nie wiem co robić...

Użytkownik wasielewskis edytował ten post 05 czerwiec 2016 - 17:17


#300 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 05 czerwiec 2016 - 17:50

To jest normalne zjawisko. Różnica potencjałów pomiedzy aku, a ładowarką. Gdy prąd ładowania w końcowej fazie będzię minimalny to napięcia się wyrównają.Nic nie rób.Wszystko gra.


Użytkownik Kadet edytował ten post 05 czerwiec 2016 - 17:51

  • godski lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych