Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaka ładowarka?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
912 odpowiedzi w tym temacie

#321 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 10 czerwiec 2016 - 10:36

Powtarzam się, ale nie wszyscy wszystko czytali, skoro temat ładowarek dalej jest wałkowany.

 

Z tanich a przyzwoitych ładowarek automatycznych polecam Yato i Schumachera. Mają wszystko co potrzeba, również niski końcowy prąd ładowania, podtrzymywanie napięcia buforowego po naładowaniu, lub cykliczne doładowywanie, Schumacher również program odsiarczania (który i tak cudów nie zrobi z padniętym aku, nawet w Cteku). Ctek z tego co czytałem (bo nie miałem), ma trochę więcej funkcji diagnostycznych, więc być może wcześniej zasygnalizuje, że z akumulatorem coś jest nie tak, ale jaką to ma wartość praktyczną, skoro aku i tak pójdzie na złom. Każdy bez sprzętu się zorientuje, że akumulator się kończy, bo na wodzie szybko będzie padał. Więc dla mnie kilka stów więcej za bajery, które praktycznego znaczenia nie mają to lekka przesada, dałbym za nią góra 50zł więcej niż za Schumachera. Ale najtańsza i wystarczająca jest Yato, no i ma 12A zamiast 10A. Jak ktoś ma 100+Ah, albo 2 x 60+Ah równolegle i chce szybko naładować to jest to istotne.

No i wszystkie mają ładowanie prądem max 2A, czyli jak ktoś ma do sondy 2x7+Ah, to też może ładować i to dość sprawnie, bo te dedykowane do sond w obudowie od wtyczki do gniazdka, to straszne badziewie jest.

 

A jeśli chodzi o awaryjność, być może Ctek jest staranniej wykonany i pewniejszy, chociaż gwarancja 2 lata świadczy, że producent nie jest tego pewien.

Ale jeśli kosztuje tyle co 3 ładowarki Yato, to prawdopodobieństwo, że któregoś dnia nie będziesz miał czym naładować akumulatorów jest wyższe dla Cteka.

Wg mnie to przerost formy (i ceny) nad treścią.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 10 czerwiec 2016 - 10:50


#322 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15634 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 czerwiec 2016 - 10:55

Popieram zdanie o Yato. Tylko że ma 15A a nie 12. 

Słabe przewody i krokodylki. Według mnie do wymiany.


  • SzymonK lubi to

#323 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 10 czerwiec 2016 - 11:08

może się przyda , napięcie po naładowaniu

http://www.c-system....a_zelowego.html

http://www.auto-bat....mulatorowy.html


Użytkownik Robas edytował ten post 10 czerwiec 2016 - 11:15


#324 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 10 czerwiec 2016 - 11:10

Popieram zdanie o Yato. Tylko że ma 15A a nie 12. 

Słabe przewody i krokodylki. Według mnie do wymiany.

 

Ale wyciąga te 12-15A? Bo jeśli tak, a przewody nie są gorące, nie iskrzy na krokodylkach to nie ma potrzeby ich wymieniać.

Ja już nie mam tej ładowarki, ale nie pamiętam żeby były z tym problemy, chociaż przewody rzeczywiście niezbyt grube były.



#325 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 czerwiec 2016 - 15:03

Jedną z cech dobrej ładowarki jest niski końcowy prąd ładowania. Ctek kończy ładowanie przy prądzie około 0,4A, czyli aku jest naprawdę dobrze nabity. Miałem tanie ładowarki gdzie uznawały naładowany aku już przy prądzie końcowym 1,5A, tak naprawdę był naładowany dopiero w 80%. Po podłączeniu Cteka, ten jeszcze nabijał baterię przez 2 godziny.Wniosek jest taki że nie bez powodu płaci się grubą kasę za dobrą ładowarkę.

Jeszcze zapomniałem dodać, że Ctek posiada czujnik temperatury do której dostosowuje końcowe napięcie ładowania. Mamy pewność że bateria nie będzie przeładowana lub niedoładowana.Napewno nie jest to bajer.



#326 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2321 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 10 czerwiec 2016 - 15:09

Jeszcze zapomniałem dodać, że Ctek posiada czujnik temperatury do której dostosowuje końcowe napięcie ładowania. Mamy pewność że bateria nie będzie przeładowana lub niedoładowana.Napewno nie jest to bajer.

Czujnik mają modele które ładują wyższym prądem, np MXS 25. Niższe modele nie mają.


Użytkownik Pietruk edytował ten post 10 czerwiec 2016 - 15:10


#327 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 czerwiec 2016 - 15:54

Nieprawda. Mxs 5.0 który posiadam ma czujnik.

Użytkownik Kadet edytował ten post 10 czerwiec 2016 - 15:55


#328 OFFLINE   michaex

michaex

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 222 postów
  • Imię:Michał

Napisano 10 czerwiec 2016 - 15:57

@ Kadet, wydaje mi się, że jednak mxs 5 nie ma



#329 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:02

Oj. Ma, ma...
  • michaex lubi to

#330 OFFLINE   michaex

michaex

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 222 postów
  • Imię:Michał

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:06

@ Kadet, faktycznie!

 

"output power is reduced automatically at high temperatures"

 

http://www.ctek.com/...hargers/MXS 5.0

 

Ale mam mądrą ładowarkę  ;)



#331 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:14

No właśnie... Co ważne działa to w praktyce.

#332 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2321 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:17

A zrób zdjęcie jego i pokaż  :D .



#333 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:25

Jest umieszczony w obudowie także chyba się nie uda. Starsze modele miały oddzielnie na kablu.

#334 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2321 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 10 czerwiec 2016 - 16:43

To jest czujnik temperatury otoczenia, to co masz. Dobiera on prąd ładowania w zależności od temperatury otoczenia.

 

Jak byś miał czujnik zewnętrzny to byś go musiał przypiąć do akumulatora. Przy dużych prądach ładowania akumulator się nagrzewa dość mocno i ten czujnik na akumulatorze ma za zadanie zapobiec wysokiej temperaturze akumulatora (wysoka temperatura akumulatora jest bardzo szkodliwa dla niego samego), czyli ładowarka zapewne zmniejszy wtedy prąd ładowania.

 

Ot i tyle  ;)

 

A tak wyglądał by ten czujnik jak byś mi zrobił foto (ten mały czarny).

MXS%2025_3.jpg


Użytkownik Pietruk edytował ten post 10 czerwiec 2016 - 16:50


#335 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1359 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 10 czerwiec 2016 - 19:40

Jak widać, w różnych ładowarkach różne znaczenie ma czujnik temperatury, którym chwalą się producenci. Np. w prostownikach firmy Semielektronik czujnik temperatury włącza wentylator chłodzący trafo. Informuje o tym ładna czerwona dioda. Można wykorzystać wtedy większy prąd ładowania,  jeżeli taki jest potrzebny. Zazwyczaj jest tak( np. prostownik znanej polskiej firmy Bester), że po podniesieniu się temperatury urządzenia czujnik wyłącza je na czas ostygnięcia. Wydłuża to czas ładowania.



#336 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2321 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 10 czerwiec 2016 - 21:04

Janusz, te urządzenia i marki które wymieniłeś dbają o swoją elektronikę za pomocą tego czujnika temperatury, aby jej nie uszkodzić, tak przynajmniej wynika z Twojej wypowiedzi (nie sprawdzałem tej informacji). Czerwona dioda oznacza przeciążenie urządzenia wzrostem temperatury i uruchomieniem chłodzenia aby nie zostało urządzenie uszkodzone. A nie dbają o "jakość" prądu ładowania jak to robi Ctek za pomocą obu czujników temperatury. Po prostu inny jest cel zastosowania czujników. Moim skromnym zdaniem Ctek robi to zdecydowanie profesjonalniej, pozwala to bardziej optymalnie ładować dany typ akumulatora.

#337 OFFLINE   Adaśko

Adaśko

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 29 czerwiec 2016 - 19:36

Sprawdzał ktoś może do ilu A schodzi Schumacher/Yato jak kończy ładowanie przed przejściem w tryb podtrzymania czy konserwacji?
Pytam, bo widziałem opinie ( chyba ) na elektrodzie, że ktoś miał problem z Yato, tzn przestawał ładować już przy 13,6V podobno.. to trochę słabo.. i zacząłem się martwić :P

Jeszcze jedna sprawa, jeśli jestem w błędzie to proszę poprawcie mnie..

Jak podepnę takie Yato 15A do Aku 80Ah, to mu na starcie da na full 15A pilnując żeby nie przekroczyć 14,4V i będzie stopniowo zmniejszał prąd ładowania tak?  


Użytkownik Adaśko edytował ten post 29 czerwiec 2016 - 20:22


#338 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5540 postów
  • Imię:adam

Napisano 29 czerwiec 2016 - 20:24

Macie racje Panowie czujniki mają chronić urządzenie przed uszkodzeniem termicznym. Jakoś ciepła trzeba się pozbyć. Tym bardziej że mikroprocesorowe ładowarki zazwyczaj są małe gabarytowo, co również nie sprzyja oddawaniu ciepła. chłodzenie aktywne/pasywne powinno być na tyle wydajne , aby urządzenie mogło bez przerw pracować .

#339 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1359 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 29 czerwiec 2016 - 20:37

Sprawdzał ktoś może do ilu A schodzi Schumacher/Yato jak kończy ładowanie przed przejściem w tryb podtrzymania czy konserwacji?
Pytam, bo widziałem opinie ( chyba ) na elektrodzie, że ktoś miał problem z Yato, tzn przestawał ładować już przy 13,6V podobno.. to trochę słabo.. i zacząłem się martwić :P

Najprawdopodobniej jest tak, że kończy ładowanie przy napięciu 14,4-14,8V i następnie wyłącza się i przechodzi w tryb podtrzymania. Polega to na tym, że jak napięcie akumulatora spadnie do 13,2V to odpala się ładowanie i przy 13,6V ładowarka znowu wyłącza się. I tak na okrągło.

Z tym amperażem to podejrzewam, że prostownik sam automatycznie dobiera prąd do pojemności. Nie będzie to 15A.



#340 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15634 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 29 czerwiec 2016 - 20:58

Najprawdopodobniej jest tak, że kończy ładowanie przy napięciu 14,4-14,8V i następnie wyłącza się i przechodzi w tryb podtrzymania. Polega to na tym, że jak napięcie akumulatora spadnie do 13,2V to odpala się ładowanie i przy 13,6V ładowarka znowu wyłącza się. I tak na okrągło.

Z tym amperażem to podejrzewam, że prostownik sam automatycznie dobiera prąd do pojemności. Nie będzie to 15A.

Zgadza się . Yato YT8303 rozładowany duży aku ładuje na początku prądem 14-15A. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych