Jaka ładowarka?
#741 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2020 - 20:35
Z rana i wieczorem na wodzie jest dużo wilgoci. Może jej zaszkodzić. Ja bym nie ryzykował.
#742 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2020 - 21:33
sa tez ladowarki o wysokim IP- hemreyuczne , takie niebieskie tylko niepamietam firmy... jednak ich cena jest spora... jak znajde to wstawie
#743 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2020 - 23:12
Tak wiem,że IP tyko karton z papierami gdzieś wyleciał w kosmos a w sieci też IP jej znaleźć nie mogę . Macie jakieś patenty ładowania aku na świeżym powietrzu w nocy przy dużej wilgotnośći ?
#744 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2020 - 23:37
#745 OFFLINE
Napisano 15 marzec 2020 - 00:20
Victron energy, przypomniałem sobie
Wrzuciłem do sieci i 15A kosztuje siedem i pół stówy Słabo bo nie dość że jestem pod kreską to jeszcze w pierwszej kolejności na windę chciałbym wyskrobać a ładowarki w domu dwie .. Patent patent potrzebny ...
Użytkownik sero1975 edytował ten post 15 marzec 2020 - 00:28
#746 OFFLINE
Napisano 15 marzec 2020 - 11:41
Użytkownik siarq edytował ten post 15 marzec 2020 - 11:44
- TomekTomek11112 lubi to
#747 OFFLINE
Napisano 15 marzec 2020 - 20:43
@sero1975 jeśli coś nie jest na zewnątrz przeznaczone , to patenty.moga okazać się zgubne. Jesli uszczelnisz ,.może się okazać iż ciepło nie ma gdzie uciekać i będzie się grzlao... nie uszczelnisz dobrze , to wilgoć swoje zrobi. Koło się zamyka. Albo ryzykujesz , albo płacisz:) A na patencie , to sprzedaj te 2szt dołóż parę zł i już koszty spadną
Myślałem ,myślałem i już się nie łudzę . Zwłaszcza że schumacher ma wiatrak i wydziela dużo ciepła . Jakąś kompaktową bez wiatraka jeszcze by można w prosty sposób zabudować ale nie tą .
Już wiem co chcę na urodziny
#748 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2020 - 11:30
Wilgoć ranna i wieczorna pochodzi zazwyczaj z kondensacji z powietrza, więc opad jest pionowy z góry. Na to wystarczy przykryć prostownik czapką z silnika spalinowego, który posiada górny wylot powietrza z separatorem wody - czyli w zasadzie każdy. Musi być też dolot powietrza po bokach, więc czapka musi być uniesiona. Może być na jakichś klockach. Jeśli prostownik ma stać w łódce to powinien być uniesiony na czymś izolującym, bo może spaść deszcz i zebrać się w łodzi. Dobrze jest nieco ograniczyć prąd maksymalny by zmniejszyć ilość ciepła - każde okrycie utrudnia chłodzenie.
No i taka ogólna zasada dla urządzeń elektronicznych, jeśli jest wychłodzone to trzeba je przed włączeniem ogrzać by nie nastąpiła kondensacja wody na jego elementach (niezależnie od kategorii IP).
A jak ktoś ma ochotę mieć takie oryginalnie zabezpieczone to czemu nie, nikt bogatemu nie zabroni zakupu nowego.
#749 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2020 - 12:14
Kolego Stołczynianin, co do ogrzewania elektroniki, to trzeba to zrobić po wniesieniu z otoczenia zimnego do ciepłego. Jeżeli jest to elektronika szczelna, to można sobie to na pewno darować, bo nie ma co skondensować - brak wymiany powietrza w obudowie = brak kondensacji.
#750 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2020 - 16:33
Pewności mieć nie można, ale zgadzam się że ryzyko jest niewielkie.
Swego czasu naprawiałem przetwornice wożone pod podwoziem tramwajów. Obudowa doskonale rozwiązywała konflikt między szczelnością a chłodzeniem.
Miała dwie sekcje - jedną czystą i szczelną w której były płyty z elektroniką, zamkniętą po bokach pokrywami z radiatorami na których chłodziły się diody i tyrystory, a drugą sekcją na transformator i filtry, która była wentylowana, zawsze brudna, ale z podwójną izolacją i dodatkowo usztywnioną żywicą.
#751 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2020 - 14:30
a co sadzicie o POWERMAT PM-PM-50B https://allegro.pl/o...-24v-8605730581
#752 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2020 - 09:32
to ja z drugiej strony. Niestety mam już ładowarkę C-tek 5.0
Aktualnie szukam akumulatora (do silnika 34 Lbs)
w planach był kwasowy 100 Ah, jednak teraz już wiem, że z C-tekiem będzie wiecznie niedoładowany (brak gęstości elektrolitu)
Co robić?
Kupić 70-80Ah AGM zamiast planowanego 100Ah kwas?
AGM powinien ten C-tek ładować do końca?
#753 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2020 - 09:50
A dlaczego 100Ah ma być niedoładowany? To tylko kwestia czasu ładowania.
Jeżeli zaś tego czasu będzie u Ciebie mało, to kup ładowarkę o większej mocy.
https://allegro.pl/o...421a14291fbf951
Użytkownik Janusszr edytował ten post 06 kwiecień 2020 - 09:59
- pasja400 lubi to
#754 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2020 - 10:36
tak nie bede mial do dyspozycji 100 Ah
Używasz podlinkowanej ładowarki?
Użytkownik pasja400 edytował ten post 06 kwiecień 2020 - 10:37
#755 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2020 - 19:45
A dlaczego 100Ah ma być niedoładowany? To tylko kwestia czasu ładowania.
Jeżeli zaś tego czasu będzie u Ciebie mało, to kup ładowarkę o większej mocy.
Kwestia czasu powiadasz , z tego co mi wiadomo to jest lepsze wolne i dłuższe ładowanie jak szybkie .
Pasja 400 , osobiście odpuściłbym sobie kwasiaka , miałem kope lat temu kwasa dośc sporego i po jakiś trzech sezonach sostał skasowany . Następny był żel 80tka ,używałem go jakieś osiem lat i w zeszłym roku dałem go kumplowi który jest z niego zadowolony . Fakt , wiadomo że on już długo nie pociągnie ale przy takim pływaniu jak pływa kumpel to mu jeszcze posłuży trochę . Kup sobie jakąś żelówkę 80tkę a będziesz pan zadowolony
#756 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2020 - 20:55
Automaty nie robia dobrej gestosci elektrolitu w aku kwasowych, nawet jak na tydzien podlaczysz. Wiec i
tak nie bede mial do dyspozycji 100 Ah
Używasz podlinkowanej ładowarki?
Skąd Ty masz tą wiedzę?
#757 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2020 - 21:34
- SID lubi to
#758 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2020 - 16:44
Kwasu H2SO4 nalać takiego pod 100% stężenia, to pudełko od ładowarki zrobi gęstość
Miałem w swoim dość długim życiu prostowników, ładowarek tyle co Icek czapków. Jedyny problem w tych starszego typu, to to że trzeba było pilnować, aby nie zrobić z akumulatora sopla. Czyli pilnować, aby napięcie ładowania nie przekroczyło wartości 15V. Gęstości elektrolitu nie uzyskamy przy padniętym akumulatorze i wtedy, gdy gęstość wyjściowa elektrolitu jest zbyt mała oraz wtedy, gdy prąd samorozładowania akumulatora będzie większy niż prąd ładowania.
#759 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2020 - 17:21
Skąd Ty masz tą wiedzę?
z tego wątku miedzy innymi. Kupując kwasowy po 3 latach padnie zasiarczony i takim c-tekiem to mogę doładować ale NIE naładować.
szukam akumulatora a nie ładowarki więc pytanie jest co będzie lepsze pod tą ładowarkę (C-tek 5A): kwas głębokiego czy agm?
Użytkownik pasja400 edytował ten post 07 kwiecień 2020 - 17:23
#760 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2020 - 17:50
wpierw zacznij od pieniedzy jakie chcesz przeznaczyc na ten kwas... bo akumulator kwasowy trakcyjny , ktory faktycznie nim jest i sluzy lata to kosztuje grube $. wynalazki po 600 czy 800zl zazwyczaj koncza kariere po 2 latach przy eksploatowaniu pradem c2 /c3... Na naklejkach mozna napisac wszytsko, a rzeczywistosc sie rozni od marketingu. sprawdz sobie ceny nowych 100ah trakcyjnych SIAP, PANASONIC, EUropower . W firmowych akumualtorach sa rozwiazania dedykowane pod zastosowanie - rozne serie , pelne ch-ki . W gniotach jest mase opisow deep cycle , ultra trakcyjny, mega, hiper,jedyny i wogole cudowny...chcesz tanio to kup tanio i zmieniaj co dwa lata, Ale zanim kupisz jakikolwiek to sprawdz do czego on sie nadaje, jakie prady ma rozladowania. Aby tani kwas dluzej polsuzyl , to niestety trzeba to przy pradach 50A nadrabiac znaczna pojemnoscia, np 150Ah czy 200Ah , a nie 100Ah i prad rozladowania 50A ,a po sezonie czy 2 zale , ze zdechlo czy ladowaraka do dupy. Ilu z 10 uzytkownikow kwasa dzis sprawdza gestosc , 1?...
- Jozi lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych