#41 OFFLINE
Napisano 15 maj 2010 - 19:20
stawiam własnie na to ,bo juz nie raz tak miałem
#42 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2010 - 09:30
#43 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2010 - 14:57
#44 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:28
Mam problem ze swoim kręciołkiem, a mianowicie Team Dragonem, sprzęcik troche czasu już ma (jesień 2006)i mam problem.
Ostatnio go smarowałem i po zabiegu mam problem z blokadą biegu wstecznego, łożyskiem oporowym. Raz działa raz nie, kolowrotek przepuszcza i stanowi to problem przy podrywaniu przy jigowaniu.
Ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane, sam jestem raczej atechniczny lae też nie palcem robiony, tylko potrzebna mi fachowa porada.
#45 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:33
#46 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:53
jak w takim razie postąpić, rozebrać wyczyścić ewentualny czynnik smarujący z oporowego i powinno być ok, mam nadzieję
Pozdrawiam
#47 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2010 - 14:01
#48 OFFLINE
Napisano 04 październik 2010 - 19:34
Operacja bez przygód, nie zostało sie części, niestety po złożeniu cosik chrobocze, domyślam się że zębatka głowna i naped rotora nie są spasowane jak za pierwszym razem.
Jak myślicie czy maszynka się dotrze czy lepiej rozebrać i spróbować spasować.
Pozdrawiam
#49 OFFLINE
Napisano 04 październik 2010 - 20:51
ja mam dwa Stradick'i FI i jakoś się dotarły, ale nie podobał mi się fakt, że docierać się musiały. Sam bym ich nie kupił, ale ojciec podczas pobytu w Kanadzie mi je kupił (sadziłem, że stradic to stradic i te z FI będą jeszcze lepsze niże FE, które również posiadam - myliłem się). Moje przyjechały zza wielkiej wody więc nawet nie bawiłbym się w gwarancję i sam rozkręciłem i nawaliłem smaru bo były praktycznie suche w środku. Dalej mam problemy z kabłąkiem i nie zawsze da się go odciągnąć, czasami ustawi się w takiej pozycji, że nie mogę go zablokować do rzutu. Jak je już zajadę to będę się zastanawiał nad innymi maszynkami, a wtedy pewnie na forum pojawi się pytanie .
ad Hubertus
Faktycznie możesz sprawdzić czy po ponownym założeniu przekładni będzie lepiej. Masz tyle możliwości ile ząbków w przekładni .
Tak poważnie to rozmawiałem kiedyś z facetem, który żyje z naprawy kołowrotków i powiedział mi, że należy zaznaczyć w jakiś sposób przekładnie przed jej wyciągnięciem, tak, żeby później trafiła na swoje miejsce. Dla mnie to dziwne bo, żeby miało to sens to na tym kole zębatym i na tej części, które to koło zębate napędza musiałaby być identyczna liczba ząbków. Różnica choćby o jeden sprawi, że przy każdym obrocie zęby będą się inaczej układały względem siebie. Mam nadzieję, że się dobrze wyraziłem i zrozumiesz o co mi chodzi .
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia przy majsterkowaniu.
#50 OFFLINE
Napisano 04 październik 2010 - 22:36
Dla mnie to dziwne bo, żeby miało to sens to na tym kole zębatym i na tej części, które to koło zębate napędza musiałaby być identyczna liczba ząbków. Różnica choćby o jeden sprawi, że przy każdym obrocie zęby będą się inaczej układały względem siebie. Mam nadzieję, że się dobrze wyraziłem i zrozumiesz o co mi chodzi .
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia przy majsterkowaniu.
bo te przekladnie nie sa okragle i dlugosc zebow nie jest identyczna stad jak dluzsze zeby oski A trafia na srednia badz rowniez dluzsze zeby przekladni B to nie chodza ladnie.
Ja w moim exage to olalem bo juz sie balem, ze x ty raz go nie skrece. jak zacznie porzadnie dawac w d to go na morze na splawik dam az sie zajedzie a do spina kupie slammera
#51 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 06:59
przekładnia 1) 1234512345123451234512345
przekładnia 2) 1234123412341234123412341
Jedna przekładnia ma 5 zębów, a druga 4. Popatrz co ile cykli ząbki z jednej i drugiej przekładni będą się stykały.
Pozdrawiam.
#52 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 07:30
A już wyjątkowo szczególnie kocham motyw dziurki, zwanej portem smarowania w shimaniakach... Czy ktokolwiek potrafi mi pokazać gdzie w instrukcji, schemacie czy innej literaturze, jest choćby słówko o tym żeby wlewać tamtędy jakikolwiek olej czy inną tłustą rzadziznę..???
- dtzab lubi to
#53 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 07:43
#54 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 08:35
jeszcze niedotarty ? to tez trzeba oznaczac przekladnie ?
- dtzab lubi to
#55 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 08:46
#56 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 11:35
btw wlasnie w jakiejs gazecie wedkarskiej wyczytalem relacje z beloniady i radzili wedkarza uzywajacym kolowrotkow nie odpornyc na slona wode by je przed lapaniem posmarowac wd40
#57 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 12:28
niestety nie wiem bo nie zadawałem takiego pytania. A jestem za cienki, żeby domniemywać.
ad pitt
toś mnie lekko zaskoczył, nie sprawdzałem czy w shimano tak jest czy nie albo tam nic nie ma i oni nie sa poważnym producentem . Bedę musial się przyjrzeć jak będę przygotowywał kołowrotki do nowego sezonu.
pzdr.
#58 OFFLINE
Napisano 05 październik 2010 - 19:22
#59 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2010 - 17:33
Panowie mam problem z moim Red arciem, otóż kołowrotek jakiś czas temu rozebrałem i przesmarowałem no i mam teraz same kłopoty najpierw łożysko łożysko oporowe mi strasznie szumiało ale działało poprawnie rozebrałem naoliwiłem łożysko no i przestało trzeszczeć ale zaczęło przepuszczać zatem znowu je rozebrałem i odtłuściłem tak by było suchutkie no i niestety znowu co jakiś czas przepuszcza i nie wiem co z tym fantem zrobić, może ma ktoś na to jakiś pomysł bo kołowrotek jest stosunkowo nowy jeden sezon no i poza tym mankamentem chodzi poprawnie.
#60 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2010 - 17:37
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych