Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisujemy kołowrotek - krok po kroku

kołowrotek serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
637 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14825 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 07 luty 2011 - 16:46

A kolowrotki bez portu serwisowego to jednorazowki ?

Pytam bo mam Stelle z 1998 roku i tam producent nie przewidzial tego portu do serwisu.
To jednorazowka ? tzn ma pracowac az sie nie zatrzyma. Bo zgodnie z tym co piszesz to nigdy nie powinno sie jej otwierac, czyscic i smarowac na nowo.



#82 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 07 luty 2011 - 16:50

A kolowrotki bez portu serwisowego to jednorazowki ?

Pytam bo mam Stelle z 1998 roku i tam producent nie przewidzial tego portu do serwisu.
To jednorazowka ? tzn ma pracowac az sie nie zatrzyma. Bo zgodnie z tym co piszesz to nigdy nie powinno sie jej otwierac, czyscic i smarowac na nowo.


I tu sie mylisz ma port serwisowy pod bebnem

#83 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14825 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 07 luty 2011 - 16:57

Embarassed

To raczej niewiedza niz pomylka.

Zalaczam schemat Stelli F - akurat rozmiar 2500.

W ktory miejscu znajduje sie ow port?
Z gory dziekuje za pomoc.


Pozdrawiam



Załączone pliki



#84 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 07 luty 2011 - 16:57

Panowie tu nie oto chodzi ze ja wam ujmuje waszych zdolności,pisze to bo popełniacie błąd który sie zemści.
Jak pisałem wcześniej to tak jak rozrząd w aucie nie rozbiera się go przy wymianie oleju tylko przy wymianie; zimeringow, napinaczy, łożysk ,ale dokładnie sie zaznacza przed rozbiórką bo to bardzo wazne

#85 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 07 luty 2011 - 17:01

TU akurat jest standardowa blaszka serwisowa na rysunku nr6054 odkręcana jedna śrubką

#86 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 07 luty 2011 - 17:01

...


Użytkownik Endi edytował ten post 31 sierpień 2013 - 13:24


#87 OFFLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18584 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 luty 2011 - 17:10

dokładnie sie zaznacza przed rozbiórką bo to bardzo wazne


@Matusiak,

napisz o tym więcej jesli mozesz. Słyszałem już kilka razy o tym zaznaczaniu trybów, ale powiem szczerze nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak to zrobić. Przydałaby się jakaś obrazkowa instrukcja.

Pozdrawiam

#88 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14825 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 07 luty 2011 - 17:10

TU akurat jest standardowa blaszka serwisowa na rysunku nr6054 odkręcana jedna śrubką


:huh:

Wstawie wieczorem fotke korpusu po zdjeciu tej blaszki...



#89 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 07 luty 2011 - 17:17

[quote]
dokładnie sie zaznacza przed rozbiórką bo to bardzo wazne
[/quote]

@Matusiak,

napisz o tym więcej jesli mozesz. Słyszałem już kilka razy o tym zaznaczaniu trybów, ale powiem szczerze nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak to zrobić. Przydałaby się jakaś obrazkowa instrukcja.

Pozdrawiam
[/quote]
Sory ale nie wybebeszę kołowrotka żeby porobić fotki ,tym bardziej ze robię to tylko kiedy jest taka potrzeba czyli awaria ,ale jak cos się trafi to obiecuje ze postaram sie to pokazać na fotkach i wcale niejest to proste

#90 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 07 luty 2011 - 17:19

...


Użytkownik Endi edytował ten post 31 sierpień 2013 - 13:25


#91 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14825 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 07 luty 2011 - 17:21

Zgodnie z ta wykladnia to zalozyciel tego watku - @brati popelnil smiertelny blad.

Rozebral, rozdzielil zeby STELLI MILLENIUM.

Nalezy mu wspolczuc, czyz nie ?



#92 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 07 luty 2011 - 17:30

...


Użytkownik Endi edytował ten post 06 wrzesień 2013 - 17:09


#93 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 07 luty 2011 - 17:33

...


Użytkownik Endi edytował ten post 31 sierpień 2013 - 13:25


#94 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 07 luty 2011 - 17:56

Rozmawiałem ostatnio z Panem Grzeszczakiem, bo interesował mnie rozmiar klucza do śrubki na ośce przy Twinku z 98roku.Pan Grzeszczak potwierdzał o znaczeniu przekładni przed rozebraniem, bo zęby są nierówno wypracowywane.Zaleca co jakiś czas przekadanie korbki o pewien kąt.Natomiast o luzie międzyzębnym, powiedział krótko-ma taki być aby zmieścił się tylko smar.

#95 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 07 luty 2011 - 18:04

...


Użytkownik Endi edytował ten post 31 sierpień 2013 - 13:25


#96 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 07 luty 2011 - 18:19

Nad wodą myśli się o rybach a nie słucha przekałdni i liczy jej zęby.Trudno jednak się z Matusiakiem nie zgodzić, że przez nieumiejętną rozbiókę miałbym zchrzanić sobie którąś ze stelek robi mi się słabo ;) .
Po to mamy forum aby rozstrzygać za i przeciw.Chwała każdemu za rady i spostrzeżenia.

#97 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 07 luty 2011 - 18:30

jak dobrze chodzi to sie nie rozbiera, proste :D

#98 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 07 luty 2011 - 18:35

Kupiłem CX-a 80 w sprayu i przez otwór psyknę tego specjału i stelki mają kręcić bez rozbierania :D .

#99 OFFLINE   benjam87

benjam87

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 239 postów
  • Lokalizacjacentralna Wisła

Napisano 07 luty 2011 - 19:08

Ok, a jak to jest z łożyskami zamkniętymi podczas wypłukiwania starego smaru z przekładni przy użyciu odpowiednich rozpuszczalników? Czy po takim zabiegu nie doprowadzamy wysuszenia łożysk?
Po drugie jak wprowadzić smar stały na tryby przekładni przez blaszkę serwisową tudzież port smarowania?
Czy kołowrotki wydawałoby się nie posiadające takiego systemu (Red Arc,Zauber...) są skazane na smar fabryczny?
Czy stosowanie smaru w sprayu na zużyty smar jest racjonalne?





#100 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 07 luty 2011 - 19:18

Ja osobiscie stosuje smar do przekładni grafitowy dodatkowy plus nie zamarza co ma znaczenie w kreciolach pod-lodowych jak i podczas pstragowania , wprowadzam go szczykawka z wężykiem prosto na przekładnie,co do łożysk to sa poto zamknięte żeby sie nic nie dostalo ,a jak sie dostanie to znaczy ze łożysko jest rozszczelnione i nadaje się do wymiany
a smary w spreju jest za zadki do stosowania w kołowrotku





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych