Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Serwisujemy kołowrotek - krok po kroku

kołowrotek serwis

  • Please log in to reply
637 replies to this topic

#121 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,676 posts
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Posted 07 February 2011 - 23:13

Może i chore..? Tylko czemu moje łowiące kołowrotki są zdrowe jak byki??? :unsure:

#122 OFFLINE   w.d.wobler

w.d.wobler

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 546 posts

Posted 07 February 2011 - 23:17

...


Edited by w.d.wobler, 21 January 2014 - 10:04.


#123 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,415 posts
  • Lokalizacjakielce

Posted 07 February 2011 - 23:21

Zbedna taka dyskusja (mam znajomego ktory wszystkim opowiada ze jego fiat 126p chodzi jak zegarek )chodzi o wymiane doswiadczen bo poto jest forum a nie o dyktaturę ze powinno sie robić tak a nie inaczej.
Zycze wszystkim jak najmniej grzebania przy kołowrotkach bo nic dobrego z tego nie wychodzi, oczywiście nie mam tu na myśli ludzi którzy zajmują sie tym zawodowo

#124 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 posts

Posted 07 February 2011 - 23:25

...


Edited by Endi, 31 August 2013 - 13:28.


#125 OFFLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18,593 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 07 February 2011 - 23:36

Hola hola, chyba nie-zbedna? W koncu to dzial poswiecony konserwacjom. Jak tak czytam sobie wywody jednej i drugiej strony to dochodze do wniosku ze wiele jest elementow wspolnych, jak chociazby to ze w kolowrotku trzeba raz na jakis czas wymienic smar. Druga kwestia jest taka, jak to zrobic dobrze tzn. żeby kołowrotkowi nie oddac niedzwiedziej przysługi - w tym kontekscie chodzi głównie o to docieranie sie przekladni.Ale dalej nie mam odpowiedzi na pytanie JAK można zaznaczyć te zeby przekladni? Załozmy, ze nie chodzi nawet o sama wymiane smaru ale np. koniecznosc wymiany lozyska - no to jak zaznaczyc mechanizm żeby go potem złozyc. Mam taki stary kolowrotek na ktorym sobie czasem cwicze rozne smary itp - i powiem ze próbowalem to zrobic ale nie za bardzo widze miozliwosc :( proponowałbym zeby szanowni rozmowcy podjeli jednak bardziej konstruktyny wysiłek i dla dobra portalu udzielili paru konkretnych porad wspartych jakimiś fotkami - myślę że użytkownicy to docenią :D

#126 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 posts

Posted 07 February 2011 - 23:37

...


Edited by Endi, 31 August 2013 - 13:29.


#127 OFFLINE   MefistoFishing

MefistoFishing

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 2,149 posts
  • LokalizacjaStaszów

Posted 07 February 2011 - 23:39

Hmm...smarem grafitowym to chyba mozna smarować stare Prexery, rexy, Tokozy Delfiny, itp :mellow: no zapomniałem jeszcze o Crocodilu.
Ta Stelka z 98 jak sie ta śrubke odkręci to żadnego dziury tam nie ma. To jest blokada ośki posuwu szpulki i jest tam łożysko, które wylatuje jak się blaszke zdejmie. Więc żadnego portu tam nie ma !!!!!!!! Po drugie, to prawda, że obecnie daiwa czy shimano ma tak zwane porty . Daiwy mają dostęp do tybików z tyłu jak sie odkręci dupkę. Służą one jak napisał Jozi to aplikacji doraźnej, jak ktos nie chce rozbierać kręcioła. Ja ostatnio na próbę, psiknłaem do 4 letniego exista z tyłu smar w sprayu bo juz lekko stukał, było widac przez dziure, że suchy mocno. I co? I chodzi jak żyleta !! Prawidlowo powinno się jednak rokręcić i zrobic wsio jak należy. Ale generalnie wasza dyskusja to jakieś wymądrzanie się i udawanie, że każdy jest najlepszy spec, a to gówno prawda. Generalnie jesli kręcioł jest zarżnięty i sie zmieni układ przekładnia-wałek to moze być gorzej, ale jeśli jest normalny to nic mu sie nie dzieje !!!! Np. Daiwa nie sprzedaje niektórych pprzekladni samych. To, że na schemacie jest jako oddzielna część nie ma znaczenia, bo jest obok znaczek, że moga sprzedac tylko dwa elementy stykające się ze sobą bo one sa pasowane fabycznie. Ale takich modeli jest mało. Normalnie kupuje się przekladnię , zakłada i ma być dobrze. Jak jest źle, tzn, że ten dugi element jest zjechany. Jak się ma zajechanego padalca to trudno aby był jak nówka. jak jest coś popsute to jak w samochodzie wymienia sie uszkodzone elementy. Wymienianie cech kręciołów firm chińskich jak Spro, czy inne barachło i stawianie ich jako wzór to jakieś żarty. Kołowrotki to produkuje tylko Daiwa i Shimano...Penn betoniarki, Abu to tradycja...a reszta??? Nie ma innych !!! Inne firmy to produkują nieudolne podróbki w/w wymienionych.
  • kwiatek and homax like this

#128 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,676 posts
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Posted 07 February 2011 - 23:39

Panowie czyli wynika z tego ze ci dobrzy Japończycy wymyślili port serwisowy do czego :wacko: aaaaaaaaaaaaaaaa juz wiem pewnie żeby :lol: napluć

Nieomalże masz Pan rację. Port smarowania w połączeniu z dodawaną do kołowrotków oliwką (teoretycznie nie wiadomo po jaką cholerę), powoduje u bardzo wielu użytkowników praktyczne skojarzenie, że jak jest dziura i płyn, to należy ten płyn do niej wlać... Przepotworny kryzys nadprodukcji powoduje, że firmy stosują najróżniejsze sztuki magiczne, abyś sobie użytkowniku sam wykończył maszynę i albo naprawiał, kupując części zamienne, albo nabył nowy nawijaczek... Przecie NIGDZIE (w żadnej instrukcji) nie ma firmowego słowa by lać oliwkę przez dziurkę (producent pozostawił to inteligencji wędkarza). A jak już wędkarz zetrze sobie wszystkie ząbki w bebechach, to firma sumienie ma czyste, kołowrotek to najnowsza doskonała doskonałość, a popsiuł się z winy użytkownika... I interes się kręci.. <_< <_< <_<
Czyli reasumując, ten port serwisowy, tak po prawdzie służy właśnie do tego aby sobie samemu napluć, poniekąd w kaszę...

#129 OFFLINE   MefistoFishing

MefistoFishing

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 2,149 posts
  • LokalizacjaStaszów

Posted 07 February 2011 - 23:43

Oliwka jest do oliwienia, a smar do smarowania :D

#130 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,415 posts
  • Lokalizacjakielce

Posted 07 February 2011 - 23:50

[quote]
Panowie czyli wynika z tego ze ci dobrzy Japończycy wymyślili port serwisowy do czego :wacko: aaaaaaaaaaaaaaaa juz wiem pewnie żeby :lol: napluć
[/quote]
Nieomalże masz Pan rację. Port smarowania w połączeniu z dodawaną do kołowrotków oliwką (teoretycznie nie wiadomo po jaką cholerę), powoduje u bardzo wielu użytkowników skojarzenie, że jak jest dziura i płyn, to należy ten płyn do niej wlać... Przepotworny kryzys nadprodukcji powoduje, że firmy stosują najróżniejsze sztuki magiczne, abyś sobie użytkowniku sam wykończył maszynę i albo naprawiał, kupując części zamienne, albo nabył nowy nawijaczek... Przecie NIGDZIE (w żadnej instrukcji) nie ma firmowego słowa by lać oliwkę przez dziurkę (producent pozostawił to inteligencji wędkarza). A jak już wędkarz zetrze sobie wszystkie ząbki w bebechach, to firma sumienie ma czyste, kołowrotek to najnowsza doskonała doskonałość, a popsiuł się z winy użytkownika... I interes się kręci.. <_< <_< <_<
Czyli reasumując, ten port serwisowy, tak po prawdzie służy właśnie do tego aby sobie samemu napluć, poniekąd w kaszę...
[/quote]
Nie neguje tego co piszesz bo nigdy nie patrzyłem nato z tej perspektywy,ale jesli chce sie przesmarować krecik samemu a niema sie pojęcia o konstrukcji to lepiej go nie wybebeszac bo żadna reklamacja nie pomoze ,a składałem już kolowrotki przyniesione w reklamowce poświęconego czasu i nerwów było sporo i dlatego ta przestroga

#131 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,415 posts
  • Lokalizacjakielce

Posted 07 February 2011 - 23:58

Hmm...smarem grafitowym to chyba mozna smarować stare Prexery, rexy, Tokozy Delfiny, itp :mellow: no zapomniałem jeszcze o Crocodilu.
Ta Stelka z 98 jak sie ta śrubke odkręci to żadnego dziury tam nie ma. To jest blokada ośki posuwu szpulki i jest tam łożysko, które wylatuje jak się blaszke zdejmie. Więc żadnego portu tam nie ma !!!!!!!! Po drugie, to prawda, że obecnie daiwa czy shimano ma tak zwane porty . Daiwy mają dostęp do tybików z tyłu jak sie odkręci dupkę. Służą one jak napisał Jozi to aplikacji doraźnej, jak ktos nie chce rozbierać kręcioła. Ja ostatnio na próbę, psiknłaem do 4 letniego exista z tyłu smar w sprayu bo juz lekko stukał, było widac przez dziure, że suchy mocno. I co? I chodzi jak żyleta !! Prawidlowo powinno się jednak rokręcić i zrobic wsio jak należy. Ale generalnie wasza dyskusja to jakieś wymądrzanie się i udawanie, że każdy jest najlepszy spec, a to gówno prawda. Generalnie jesli kręcioł jest zarżnięty i sie zmieni układ przekładnia-wałek to moze być gorzej, ale jeśli jest normalny to nic mu sie nie dzieje !!!! Np. Daiwa nie sprzedaje niektórych pprzekladni samych. To, że na schemacie jest jako oddzielna część nie ma znaczenia, bo jest obok znaczek, że moga sprzedac tylko dwa elementy stykające się ze sobą bo one sa pasowane fabycznie. Ale takich modeli jest mało. Normalnie kupuje się przekladnię , zakłada i ma być dobrze. Jak jest źle, tzn, że ten dugi element jest zjechany. Jak się ma zajechanego padalca to trudno aby był jak nówka. jak jest coś popsute to jak w samochodzie wymienia sie uszkodzone elementy. Wymienianie cech kręciołów firm chińskich jak Spro, czy inne barachło i stawianie ich jako wzór to jakieś żarty. Kołowrotki to produkuje tylko Daiwa i Shimano...Penn betoniarki, Abu to tradycja...a reszta??? Nie ma innych !!! Inne firmy to produkują nieudolne podróbki w/w wymienionych.

Przepraszam bardzo ale to twoja wypowiec zabrzmiała jak wymądrzanie, nie każdego z tego forum stać na Japończyka oczywiscie nie twierdze ze niemasz racji ale to tak jak z autami każdy jeździ tym na co go stać

#132 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14,825 posts
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Posted 08 February 2011 - 09:54

@Matusiak,

Prowadzilismy rozmowe na temat mojego kolowrotka.Stelli F.

Powiedziales, ze kolowrotek posiada port serwisowy, ja wstawilem
zdjecia, oczekiwalem i oczekuje dokonczenia tego watku.

Mysle ze wielu uzytkownikow sledzacych ten watek o serwisowaniu kolowrotkow rowniez tego oczekuje.

Moge (mozemy) liczyc na dokonczenie tematu z Twojej strony ?

Pozdrawiam





#133 OFFLINE   Bujo

Bujo

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4,436 posts

Posted 08 February 2011 - 10:18

Czytam i jakos nie wierze :( Mowimy o kolowrotkach spiningowych czy rakietach ziemia-powietrze? Ja sie pogubilem. Regularnie rozkrecam swoje mlynki, szczegolnie gdy mialy za soba ciezki sezon,czyszcze, smaruje i skladam spowrotem. Dziala ok, jak przed. Nie mam wprawdzie Stelli, moje koncza sie na Sustainach i Twin Powerach. Czesci jest sporo ale nie przesadzajmy, nie potrzeba dyplomu inzyniera.

Bujo

P.S. Najstarsze Shimano maja po kilkanascie lat, tyle tez razy je rozkrecalem. Robia dalej, moze oprocz Sustaina 4000 gdzie padlo lozysko oporowe najprawdopodobniej, nie mialem czasu sie nim zajac.

#134 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9,664 posts
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Posted 08 February 2011 - 10:48

Jak kobiety dopieszczają swoją urodę to dlaczego my nie możemy dopieszczać swoich kołowrotków.Każdy będzie robił jak uważa, nie należy wyciągać daleko idących wniosków z każdego postu, jak serwisować aby firmy jak najmniej na nas zarabiały :D .

#135 OFFLINE   Maja 2

Maja 2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 posts
  • LokalizacjaBartoszyce
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Majewski

Posted 08 February 2011 - 12:39

[quote]
Witam.
Mam pytanie dotyczące kołowrotków, ale trochę z innej beczki. Otóż chciałbym poprawić pracę hamulca w tanim młynku pod lodowym z przednim hamulcem. Wyjąłem tarcze hamulca ze szpuli i ujrzałem: metalowa podkładka, następna z jakiegoś czerwonego tworzywa, znowu metalowa i kolejna z tworzywa. Jeżeli to ma znaczenie, to metalowe elementy od strony styku z elementami z czerwonego tworzywa były trochę mniej wygładzone, natomiast te czerwone w ogóle były dosyć chropowate. Pytanie do znawców: czy ta konstrukcja ma jakieś znaczenie dla płynności pracy hamulca, czy płynność ta zależy od czegoś innego? Może ktoś rozwinie ten temat? Osobiście słyszałem, że należy podgiąć podkładki metalowe do góry ( ich brzegi), ale nie mam pojęcia czym to zrobić równomiernie, no i podkładki są wykonane z dosyć grubego materiału.
[/quote]
Nic nie podginaj... Postaraj się wypolerować metalowe podkładki(na przykład na papierku 1000-2000). Te czerwone powinny być chropowate.. :D Potem kilka kropelek oliwki między podkładeczki, troszkę smaru pod górną pokręcajkę i powinno być lepiej-płynniej... Na skok gwintu już wpływu nie masz, a to właśnie najistotniejszy element płynności regulacji hamulca-sprzęgła...
[/quote]
Dzięki, to już coś pożytecznego :D Papierek nabyłem nawet drobniejszy i postaram się popracować jako szlifierz. Ale jeszcze trochę podrążę temat. Czy wymiana podkładek coś da, np na bodajże teflonowe? Gdzieś się spotkałem z informacją, że w Shimano stosowane są podkładki węglowe. Jeżeli taki materiał jest do zdobycia i wykaże odpowiednie właściwości użytkowe to chętnie ulepszę swoją korbkę. Wspomniałeś też o skoku gwintu- aż tak bardzo może się różnić od markowych sprzętów? Ten w moim kołowrotku chodzi z wyraźnym cykaniem trochę podobnie jak stare shimaniaki, i skok ( na oko) dla mnie jest nie do odróżnienia. Zależy mi na tej wiedzy, bo trochę kręciołków posiadam i nie wszystkie są doskonałe jeśli chodzi o hamulce, a ja się lubię trochę pogrzebać w takich drobiazgach. Za rozwianie wątpliwości, dodanie nowych i ponowne ich wspólne rozwiązywanie z góry kolegom dziękuję :D

#136 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,415 posts
  • Lokalizacjakielce

Posted 08 February 2011 - 13:08

@Matusiak,

Prowadzilismy rozmowe na temat mojego kolowrotka.Stelli F.

Powiedziales, ze kolowrotek posiada port serwisowy, ja wstawilem
zdjecia, oczekiwalem i oczekuje dokonczenia tego watku.

Mysle ze wielu uzytkownikow sledzacych ten watek o serwisowaniu kolowrotkow rowniez tego oczekuje.

Moge (mozemy) liczyc na dokonczenie tematu z Twojej strony ?

Pozdrawiam




Witam tak kolowrotek posiada port serwisowy. A ci ktorzy twierdza ze nie i ze kołowrotek trzeba bebeszyć niech sie skontaktują z producentem i pochwala jaka wiązankę dostali(jakakolwiek przekładnia i nie chodzi tu tylko o kolowrotki nie zaleca sie rozkładania bez konieczności chodzi tu tylko o wymianę czesci na nowe a nie smarowanie ) co do smarow grafitowych Hilti do przekładni wolnoobrotowych lepszego smaru jak narazie nie znam (niezmienna konsystencja w zakresie temperatur -40 +120)I to jest fakt nie tylko Japończycy potrafią

#137 OFFLINE   mikris

mikris

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 posts
  • LokalizacjaGDA
  • Imię:Karol

Posted 08 February 2011 - 13:32

[quote niezmienna konsystencja w zakresie temperatur -40 +120)[/quote]
haha, a jakie to ma znaczenie łowisz przy -20? albo +50 ? wątpię

#138 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 posts

Posted 08 February 2011 - 13:37

...


Edited by Endi, 31 August 2013 - 13:29.


#139 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,529 posts
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Posted 08 February 2011 - 14:20

Pytanie do kolegi Matusiaka ile razy sparowałeś ta stellę prze ten port? muszę przyznać że troszkę poniosła Cię wyobraźnia,nie jest to docinka itd.tam pod blaszką nie ma portu do smarowania,są 3 dziury w pierwszej największej jest na łożysku wałek posuwu a w dwóch pozostałych tytanowe pręciki stabilizujące mechanizm posuwu szpuli. wyjąć ten wałek da się tylko wtedy gdy zdejmiesz panel boczny i odkręcisz śrubkę mocującą wodzik z blaszka do owego wałka posuwu szpuli.

gdybyś wyjął jedna z zaparciem te 2 pręciki stabilizujące mógłbyś sobie nalać tam jakiejś oliwki.ale miałbyś max problem w umieszczeniem tych pręcików w 3 otworach przelotowo.

Kup sobie taką stelkę pogrzeb w niej troszkę i wtedy coś napisz

Guzu@ jak chcesz mieć tam service port to użyj wiertarki. B)

Popatrz jak japonce serwisują kołowrotki.w necie jest wszystko.
a smar grafitowy :huh: hmmm masz prawo,Twoje kołowrotki :D

ps obadaj wnętrze podobnej konstr.
millenium
http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&goto=168697 &

#140 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 posts

Posted 08 February 2011 - 14:22

...


Edited by Endi, 31 August 2013 - 13:29.






Also tagged with one or more of these keywords: kołowrotek, serwis