Niezła akcja. Od początku nie byłem przekonany do sposobu podłączania tych bezpiecznikow i dlatego zrezygnowałem z jego montażu. Może słaby kontakt był przyczyną? Ciężko mi wyrokować...
Użytkownik thug edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:33
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 30 lipiec 2016 - 09:26
Niezła akcja. Od początku nie byłem przekonany do sposobu podłączania tych bezpiecznikow i dlatego zrezygnowałem z jego montażu. Może słaby kontakt był przyczyną? Ciężko mi wyrokować...
Użytkownik thug edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:33
Napisano 30 lipiec 2016 - 09:39
Też mi kiedyś tak stopiło dokładnie tą samą obudowę bezpiecznika. Przyczyną jest słaby kontakt pomiędzy kablem i gniazdem w obudowie i pomimo, że prąd jest w normie i nie pali bezpiecznika, to na styku kabla i gniazda temperatura jest za wysoka i taki efekt. Kiedyś mogło być dobrze, potem coś się utleniło czy poluzowało i jest źle, trzeba to kontrolować raz na jakiś czas.
No i przy płynięciu na maksa dobrze jest co kilka minut złapać za tą obudowę, czy nie jest gorąca, lekko ciepła na pewno będzie, byle nie za bardzo.
Użytkownik SzymonK edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:42
Napisano 30 lipiec 2016 - 10:48
Właśnie odpadły mi motylki z mocowania do pawęży, sworznie zrobione były z miękkich rurek ze zwiniętej blaszki.
Wielkiej siły nie musiałem użyć by je zmasakrować.
Trzeba będzie to stuningować na śrubki.
Drgania jak były tak są i to jakby większe.
Napisano 31 lipiec 2016 - 13:38
Napisano 31 lipiec 2016 - 14:09
Napisano 31 lipiec 2016 - 16:12
Napisałem też do dystrybutora w tej sprawie załączając zdjęcia bezpiecznika, nie liczyłem na jakiś odzew, bo bezpiecznik w ofercie i tak był gratis,
a tu natychmiastowa odpowiedź po 30 min (sobota) i miłe zaskoczenie:
"Witam,
Napisano 01 sierpień 2016 - 11:11
Cóż, ja mam na kablu coś takiego jak na zdjęciu i mimo iż dość często używam piątego biegu, to nic się nie grzeje. Jestem po ok.20 wypadach i póki co jestem zadowolony . Trzeba jednak przyznać, że na wyższych biegach dość mocne drgania faktycznie występują i chyba po prostu trzeba się do nich przyzwyczaić . Można też trzymać rumpel mocno w dłoni co minimalizuje efekty dźwiękowe
bezpiecznik 1.jpg 51,39 KB 13 Ilość pobrań
Użytkownik pan bubu 1 edytował ten post 01 sierpień 2016 - 11:37
Napisano 02 sierpień 2016 - 15:41
Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji
Za mocny bezpiecznik?
Ja u siebie mam automat (chinol jak i Twój zresztą , ale końcówki te co wchodzą do bezpiecznika najpierw lutwałem. Kabel bodajże 21mm2 (tylko odcinek od aku do bezpiecznika i kawałek dalej do amperomierza, bo reszta za amperomierzem jest oryginalna). 16 się grzała za bardzo. Silnik 2HP. U mnie działa dodatkowo jako wyłącznik.
Użytkownik Triple edytował ten post 02 sierpień 2016 - 15:50
Napisano 08 sierpień 2016 - 19:16
Wczoraj na rybach przytrafiło mi się coś takiego (zdjęcia)
Płynąłem może 10-15min na najwyższym biegu przez środek jeziora, żadnego zielska itp
i nagle silnik zgasł, stopiła się obudowa, nadtopił się kabel i prawdopodobnie następnie wytopiło bezpiecznik.Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji, dodam że używam 2 lata akumulatora żelowego toyama 120Ah i nigdy nic mi się nigdy wcześniej nie grzało, silnika elektr. zaś używam sporadycznie w parze z silnikiem spalinowym.
a co to za historie z bezpiecznikami ja pływam z bezpośrednim połączeniem do aku i jest ok nikt mi nie mówił przy zakupie że mam dodatkowo ulepszac intalację jedyne co zmieniłem to założyłem klemy do aku
Napisano 08 sierpień 2016 - 19:33
Napisano 08 sierpień 2016 - 19:42
MK mam podłączone bez bezpiecznika. Przepięcie z aku - chyba nie ma czegoś takiego. Po co bezpiecznik ?
Napisano 08 sierpień 2016 - 19:47
Napisano 08 sierpień 2016 - 19:54
Użytkownik siarq edytował ten post 08 sierpień 2016 - 20:00
Napisano 08 sierpień 2016 - 19:56
Bo MK to perpetum mobile który sam w sobie jest idealny i nie potrzebuje żadnych zabezpieczeń. Chroni go wlasna slawa i brak możliwości zepsucia się czy też akumulatora poprzez jakieś tam niechciane zwarcie bądź przeciążęnie.
Poważnie zapytałem. To że akurat to MK jest bez znaczenia.
Zaraz poczytam o tym prądzie zwarciowym. To tak nagle? Aku podaje prąd a tu nagle kilkaset A z niego bije?
Użytkownik godski edytował ten post 08 sierpień 2016 - 19:57
Napisano 08 sierpień 2016 - 20:01
A w domu też nie masz bezpieczników ? Lecisz bezpośrednio z ZK ?,,,topia się i grzeją bo mają mocowanie kabla do dupy. To raz a ,dwa ze te kable są małego przekroju. Powinny być minimum 10mm2
to tak piszesz jak byś kupił telewizor lub inny sprzęt i dołozył do instalacji w domu dodatkowy bezpiecznik od gniazdka 230V no można ale po co ?
silnik ma działać na tym co jest w oryginale i na to jest gwarancja jesli się nie mylę 5 lat jek coś jest nie tak to reklamujesz sprzęt i u mnie się nic nie topi połączenie bezpośrednio do aku 100Ah, akumulator nie da wiekszego prądu od tego do którego jest naładowany z 12V nie będzie skoku do 24V by coś spalić...
Napisano 08 sierpień 2016 - 20:02
Napisano 08 sierpień 2016 - 20:04
Tak sobie czytam i prąd zwarciowy to chyba jakiś mit. Owszem , przy łądowaniu aku lub przy korzystaniu z zasilania silnikiem zaburtowym mogą wystąpić skoki napięcia i natężenia . Ale przy wolno stojącym akumulatorze ??? Zaznaczam - wywód logiczny poparty niewielką wiedzą . Raczej doświadczeniem.
Rozruch samochodu to co innego niż praca silnika na oddzielnym akumulatorze.
Użytkownik godski edytował ten post 08 sierpień 2016 - 20:05
Napisano 08 sierpień 2016 - 20:06
Pewnie.ze aku nie odda większego ładunku niż posiada . Za to może go oddać zamiast w 3h w 3 sekundy i to przy 12Vto tak piszesz jak byś kupił telewizor lub inny sprzęt i dołozył do instalacji w domu dodatkowy bezpiecznik od gniazdka 230V no można ale po co ?
silnik ma działać na tym co jest w oryginale i na to jest gwarancja jesli się nie mylę 5 lat jek coś jest nie tak to reklamujesz sprzęt i u mnie się nic nie topi połączenie bezpośrednio do aku 100Ah, akumulator nie da wiekszego prądu od tego do którego jest naładowany z 12V nie będzie skoku do 24V by coś spalić...
Napisano 08 sierpień 2016 - 20:09
Użytkownik siarq edytował ten post 08 sierpień 2016 - 20:11
Napisano 08 sierpień 2016 - 20:10
akumulatory żelowe agm używane do silników nie są akumulatorami z tzw. dużym ,,prądem" rozruchowym stosowanymi choćby w samochodach z silnikiem diesla ....
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych