Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Haibo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
605 odpowiedzi w tym temacie

#181 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 lipiec 2016 - 09:26

Niezła akcja. Od początku nie byłem przekonany do sposobu podłączania tych bezpiecznikow i dlatego zrezygnowałem z jego montażu. Może słaby kontakt był przyczyną? Ciężko mi wyrokować...


Użytkownik thug edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:33

  • aroaro lubi to

#182 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 30 lipiec 2016 - 09:39

Też mi kiedyś tak stopiło dokładnie tą samą obudowę bezpiecznika. Przyczyną jest słaby kontakt pomiędzy kablem i gniazdem w obudowie i pomimo, że prąd jest w normie i nie pali bezpiecznika, to na styku kabla i gniazda temperatura jest za wysoka i taki efekt. Kiedyś mogło być dobrze, potem coś się utleniło czy poluzowało i jest źle, trzeba to kontrolować raz na jakiś czas.

No i przy płynięciu na maksa dobrze jest co kilka minut złapać za tą obudowę, czy nie jest gorąca, lekko ciepła na pewno będzie, byle nie za bardzo.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:42

  • aroaro lubi to

#183 OFFLINE   Darecki

Darecki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 353 postów
  • LokalizacjaTurawa

Napisano 30 lipiec 2016 - 10:48

Właśnie odpadły mi motylki z mocowania do pawęży, sworznie zrobione były z miękkich rurek ze zwiniętej blaszki.

Wielkiej siły nie musiałem użyć by je zmasakrować.

Trzeba będzie to stuningować na śrubki.

 

Drgania jak były tak są i to jakby większe.



#184 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 13:38

Przeciez haibo ma wbudowany bezpiecznik to po co byl ci kolejny? Moze silnik sie tak grzal w wodzie ze potrzebowal wiecej pradu.

#185 OFFLINE   pawta

pawta

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 31 postów
  • LokalizacjaEnschede / Wschowa

Napisano 31 lipiec 2016 - 14:09

W wersji VST bezpiecznik jest na kablu.. Dokładnie przytrafiło mi się to samo przy pierwszej jeździe próbnej. Po ponownym solidnym połączeniu nadal mocno się grzeje. Obecnie omijam piąty bieg ale w planach mam wymianę obudowy, ewentualnie kabli bo średnio jakościowo się prezentują, pytanie tylko czy taka ingerencja ma wpływ na gwarancje sprzętu..

#186 OFFLINE   aroaro

aroaro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 61 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 31 lipiec 2016 - 16:12

Napisałem też do dystrybutora w tej sprawie załączając zdjęcia bezpiecznika, nie liczyłem na jakiś odzew, bo bezpiecznik w ofercie i tak był gratis,

a tu natychmiastowa odpowiedź po 30 min (sobota) i miłe zaskoczenie:

"Witam,

Powodem mogło być zbyt słabe połączenie końcówek z akumulatorem (czy zakręcił Pan kluczem na akumulator?) ewentualnie nie skręcona obudowa bezpiecznika.
Wyślemy w ramach gwarancji ale proszę zwrócić na to uwagę w przyszłości.
Pzdr. Rafał"
Po sugestiach kolegów , jak i dystrybutora, musiały być źle skręcone przewody u końców bezpiecznika (mały styk, śrubka dobrze nie chwyciła), tym bardziej że w ręku stopiony kabel wyszedł z bezpiecznika.
Póki co dziś rano poszła w ruch tąśma izolacyjna, szybka skrętka i drogę:))
A jak otrzymam nowy bezpiecznik odpowiednio zaleję go cyną u styków;)


#187 OFFLINE   pan bubu 1

pan bubu 1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 01 sierpień 2016 - 11:11

Cóż, ja mam na kablu coś takiego jak na zdjęciu  i mimo iż dość często używam piątego biegu, to nic się nie grzeje.  Jestem po ok.20 wypadach i póki co jestem zadowolony . Trzeba jednak przyznać, że na wyższych biegach dość mocne drgania faktycznie występują i chyba po prostu trzeba się do nich przyzwyczaić . Można też trzymać rumpel mocno w dłoni co minimalizuje efekty dźwiękowe  :P

Załączony plik  bezpiecznik 1.jpg   51,39 KB   13 Ilość pobrań


Użytkownik pan bubu 1 edytował ten post 01 sierpień 2016 - 11:37


#188 OFFLINE   Triple

Triple

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • LokalizacjaPodkarpackie

Napisano 02 sierpień 2016 - 15:41

Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.

Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji

Za mocny bezpiecznik?

 

Ja u siebie mam automat (chinol jak i Twój zresztą :) , ale końcówki te co wchodzą do bezpiecznika najpierw lutwałem. Kabel bodajże 21mm2 (tylko odcinek od aku do bezpiecznika i kawałek dalej do amperomierza, bo reszta za amperomierzem jest oryginalna). 16 się grzała za bardzo. Silnik 2HP.  U mnie działa dodatkowo jako wyłącznik.


Użytkownik Triple edytował ten post 02 sierpień 2016 - 15:50


#189 OFFLINE   Tomek_

Tomek_

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:16

Wczoraj na rybach przytrafiło mi się coś takiego (zdjęcia)
Płynąłem może 10-15min na najwyższym biegu przez środek jeziora, żadnego zielska itp
i nagle silnik zgasł, stopiła się obudowa, nadtopił się kabel i prawdopodobnie następnie wytopiło bezpiecznik.

Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.

Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji, dodam że używam 2 lata akumulatora żelowego toyama 120Ah i nigdy nic mi się nigdy wcześniej nie grzało, silnika elektr. zaś używam sporadycznie w parze z silnikiem spalinowym.

 

7tCB8Z.jpg

 

 

iPmL2c.jpg

a co to za historie z bezpiecznikami ja pływam z bezpośrednim połączeniem do aku i jest ok nikt mi nie mówił przy zakupie że mam dodatkowo ulepszac intalację jedyne co zmieniłem to założyłem klemy do aku



#190 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:33

A w domu też nie masz bezpieczników ? Lecisz bezpośrednio z ZK ?,,,topia się i grzeją bo mają mocowanie kabla do dupy. To raz a ,dwa ze te kable są małego przekroju. Powinny być minimum 10mm2

#191 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:42

MK mam podłączone bez bezpiecznika. Przepięcie z aku - chyba nie ma czegoś takiego. Po co bezpiecznik ?



#192 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:47

Bo MK to perpetum mobile który sam w sobie jest idealny i nie potrzebuje żadnych zabezpieczeń. Chroni go wlasna slawa i brak możliwości zepsucia się czy też akumulatora poprzez jakieś tam niechciane zwarcie bądź przeciążęnie.

#193 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:54

A tak na poważnie . To lepiej dać te 50 zł i mieć chociaż pewność że w razie draki to poleci sam silnik a aku przeżyje. Bądź uchroni silnik przed " wyparowaniem" na skutek prądu zwarciowego rzędu kilkuset A przez kilka sekund. W domach macie szafki elektryczne z nastoma zabezpieczeniami . Lepsze elektronarzędzia mają własne termiki i inne cuda. W echu tez nie stosujesz zabezpieczenia ? Czy stosujesz tylko dla tego że kosztowało nie 2.5tys jak MK a 6 czy 7 tys. ? Także stosowanie zabezpieczeń ma sens. Lepiej dmuchać na zimne niż uczyć sie na własnych bledach

Użytkownik siarq edytował ten post 08 sierpień 2016 - 20:00


#194 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:56

Bo MK to perpetum mobile który sam w sobie jest idealny i nie potrzebuje żadnych zabezpieczeń. Chroni go wlasna slawa i brak możliwości zepsucia się czy też akumulatora poprzez jakieś tam niechciane zwarcie bądź przeciążęnie.

Poważnie zapytałem.  To że akurat to MK jest bez znaczenia.

 

Zaraz poczytam o tym prądzie zwarciowym. To tak nagle? Aku podaje prąd a tu nagle kilkaset A z niego bije?


Użytkownik godski edytował ten post 08 sierpień 2016 - 19:57


#195 OFFLINE   Tomek_

Tomek_

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:01

A w domu też nie masz bezpieczników ? Lecisz bezpośrednio z ZK ?,,,topia się i grzeją bo mają mocowanie kabla do dupy. To raz a ,dwa ze te kable są małego przekroju. Powinny być minimum 10mm2

to tak piszesz jak byś kupił telewizor lub inny sprzęt i dołozył do instalacji w domu dodatkowy bezpiecznik od gniazdka 230V no można ale po co ?

silnik ma działać na tym co jest w oryginale i na to jest gwarancja jesli się nie mylę 5 lat jek coś jest nie tak to reklamujesz sprzęt i u mnie się nic nie topi połączenie bezpośrednio do aku 100Ah, akumulator nie da wiekszego prądu od tego do którego jest naładowany z 12V nie będzie skoku do 24V by coś spalić...



#196 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:02

A podczas rozruchu samochodu gdzie to nie jest prąd zwarciowy juz idzie w setkach A. Także bez złośliwości naprawdę śmieszne pieniądz w porównaniu do możliwych strat

#197 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:04

Tak sobie czytam i prąd zwarciowy to chyba jakiś mit. Owszem , przy łądowaniu aku lub przy korzystaniu z zasilania silnikiem zaburtowym mogą wystąpić skoki napięcia i natężenia  . Ale przy wolno stojącym akumulatorze ??? Zaznaczam - wywód logiczny poparty niewielką wiedzą . Raczej doświadczeniem.

 

 

Rozruch samochodu to co innego niż praca silnika na oddzielnym akumulatorze.


Użytkownik godski edytował ten post 08 sierpień 2016 - 20:05


#198 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:06

to tak piszesz jak byś kupił telewizor lub inny sprzęt i dołozył do instalacji w domu dodatkowy bezpiecznik od gniazdka 230V no można ale po co ?
silnik ma działać na tym co jest w oryginale i na to jest gwarancja jesli się nie mylę 5 lat jek coś jest nie tak to reklamujesz sprzęt i u mnie się nic nie topi połączenie bezpośrednio do aku 100Ah, akumulator nie da wiekszego prądu od tego do którego jest naładowany z 12V nie będzie skoku do 24V by coś spalić...

Pewnie.ze aku nie odda większego ładunku niż posiada . Za to może go oddać zamiast w 3h w 3 sekundy :) i to przy 12V
Myślę. Ze taki laduneczek rozpuści całe okablowanie tego silnika wraz elektronika

#199 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:09

Dobra weź aku nabity na 100% kabelek 6mm2 i zewrzyj + z - . Tylko trzymaj dobrze . Polecam rękawice maskę. I jakieś kombinerki wieksze. Nigdzie nie pisze o przepieciach ani skokach napięcia. Tylko o prądzie. Weź jakąś tabele aku i sporze na prad rozładowania w 3h 2h 1h i 5 sekund. To Powinno rozwiać watpliowsci

Użytkownik siarq edytował ten post 08 sierpień 2016 - 20:11


#200 OFFLINE   Tomek_

Tomek_

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaChełm

Napisano 08 sierpień 2016 - 20:10

akumulatory żelowe agm używane do silników nie są akumulatorami z tzw. dużym ,,prądem" rozruchowym stosowanymi choćby w samochodach z silnikiem diesla ....






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych