Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik na gaz LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:15

Nic o Parsunie nie wspominałem ... , każdy chiński silnik jest kopią najczęściej yamahy lub innej marki, hidea to też kopia yamahy tylko starego modelu , dotyczy to każdego chińskiego silnika czy to zaburtowy , czy skuterowy, czy motocyklowy agregat czy inny, wiele części pasuje zamiennie i co z tego ? To nie są części z tych samych materiałów , ani z tych samych fabryk , modół zapłonowy z yam jest bezawaryjny kilkanaście lat, to samo cewka, każdy kto importował chińskie produkty z silnikiem spalinowym wie doskonale że to są części które masowo padają po kilku miesiącach często lub kilka dni po sprzedaży niekiedy, to samo mechanizmy rozruchowe tzw szarpanki , co z tego że skopiowane w 100% w hidei 15hp odpalanej z szarpaka zapadka do talerza rozruchowego byla PLASTIKOWA :) , sam rozbierałem kilka takich silników na tą ustrkę..., pisanie że yam to to samo co chińczyk to herezja po prostu , oczywiście chińskie silniki ewolują i za 5 lat będą poważną konkurencją dla liderów ale na razie daleko do tego..., nie wiem na czym opierasz to co piszesz , ja na kilkuletnim imporcie silników z chin w przeszłości i ich serwisie..., rozmowach z nabywcami .
Jak na razie ceny "chińczyków" są atrakcyjne , jeśli jakość jeszcze sie poprawi będą poważną konkurencją , jeśli oczywiście nie wejdą wcześniej normy które wymagają wtrysku w 4t bo tylko taki system zapewnia spełnienie norm, w jednośladach spalinowych jest to już niedaleka przyszłość, liderzy rynku poradzą sobie z tym szybko, chińczycy ?

#42 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:30

Ja mowie o silniku Yamaha f5 i Parsun 5KM i jest to ten sam silnik. Części są identyczne a nie tak że w Parsunie są kopią. Na minus Parsuna to luszczy się farba na obudowie, w yamasze jest lepiej.

#43 OFFLINE   HighRider

HighRider

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaGdańsk Osowa
  • Imię:Darek

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:33

Zgadza się, bo wszystko co z Chin to kopie znanych marek, miej lub bardziej udane... Ale jak wiadomo - przede wszystkim chodzi o pieniądze. Jeśli jeden z naszych kolegów z portalu prowadzący firmę na Allegro sprzedaje Nowy SILNIK ZABURTOWY PARSUN PF5BMS za 2 870 PLN, to różnica cenowa jest warta zastanowienia... Łuszcząca się farba mi nie przeszkadza...

Użytkownik Gadda edytował ten post 02 wrzesień 2015 - 20:34


#44 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:35

Na czym opierasz to twierdzenie? Fabryka Parsuna jest w Weihai w Chinach , yamaha ma swoją do tych modeli we francji , obe fabryki nie mają nic wspólnego ze sobą...

#45 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:48

Wymienialem gaźnik na taki od yamahy bo urwalem w nim dysze, przerabialem stopę na krotką, wszystkie te elementy są identyczne. Ten sam material, obróbka. Mowie cały czas o 5km silniku jak jest w innych nie wiem.

#46 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:57

Bo są skopiowane , po prostu w 100% i dlatego pasują , ja mam obecnie w yamasze 15hp śrubę od hidei 15hp bo jest identyczna , czy to znaczy że yam i hidea ma tego samego dostawcę - nie, ale nawiasem mówiąc śruba chińczykom się udała :)

#47 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 02 wrzesień 2015 - 21:05

Nie w tym rzecz że pasują bo tak jest z szeregiem silników. Ale o to że przy tej piątce, jak się spojrzy na wał napędowy yamahy i Parsuna to jest on robiony z tego samego materiału, i na takiej samej maszynie widać to jak się przyjrzec bliżej np frezom

#48 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 21:34

Nie w tym rzecz że pasują bo tak jest z szeregiem silników. Ale o to że przy tej piątce, jak się spojrzy na wał napędowy yamahy i Parsuna to jest on robiony z tego samego materiału, i na takiej samej maszynie widać to jak się przyjrzec bliżej np frezom

Ciekawe. Cały osprzęt, cewki, rozruch też są identyczne i na drugi rzut oka z tych samych materiałów?



#49 OFFLINE   HighRider

HighRider

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaGdańsk Osowa
  • Imię:Darek

Napisano 02 wrzesień 2015 - 21:56

 A może te Parsuny są do niczego - bo zbyt tanie? Przecież Parsunem nie zaszpanujesz,  a Yamahą nawet 5 konną tak...



#50 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4793 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:06

Nie w tym rzecz że pasują bo tak jest z szeregiem silników. Ale o to że przy tej piątce, jak się spojrzy na wał napędowy yamahy i Parsuna to jest on robiony z tego samego materiału, i na takiej samej maszynie widać to jak się przyjrzec bliżej np frezom

 

Rozumiem że jakość materiałów też umiesz ocenić na oko?Gratulacje!!!



#51 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4793 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 22:08

 A może te Parsuny są do niczego - bo zbyt tanie? Przecież Parsunem nie zaszpanujesz,  a Yamahą nawet 5 konną tak...

Szczerze powiedziawszy, to wisi mi to, czy silnik jest chiński czy koreański, japoński czy tajlanszki. Wiele osób ma Parsuny i jakoś mocno nie krzyczy, chociaż koledze w trzyletnim silniku poleciał moduł zapłonowy. Pływam głównie sam i po rzece i nie uśmiecha mi się pagajować do portu kilka km.



#52 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2015 - 23:22

 A może te Parsuny są do niczego - bo zbyt tanie? Przecież Parsunem nie zaszpanujesz,  a Yamahą nawet 5 konną tak...

Mnie też to wisi. Ale jak mam do wyboru pewną kilkuletnią tośkę z papierami za 3 tysiące a nowego Parsuna za prawie tyle samo to wybór może być dla mnie tylko jeden.



#53 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 03 wrzesień 2015 - 00:31

Rozumiem że jakość materiałów też umiesz ocenić na oko?Gratulacje!!!


Polożę przed Tobą kilka wałów napędowych,dla zmylenia ucietych żeby długość była ta sama i każe wybrać dwa identyczne i to będzie Parsun i Yamaha. Prób wytrzymałościowych na skręcanie zginanie itp nie przeprowadzałem Jeżeli produkuje się jakiś element w dwóch różnych fabrykach na innych maszynach i z innego materiału to będzie to widać. Oba wały przytarte w tych samych miejscach,ta sama barwa,waga mam dalej wymieniać? Rozumiem że obudową gaźnika np jest z lepszego aluminium w yamasze.

#54 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 03 wrzesień 2015 - 00:37

Mnie też to wisi. Ale jak mam do wyboru pewną kilkuletnią tośkę z papierami za 3 tysiące a nowego Parsuna za prawie tyle samo to wybór może być dla mnie tylko jeden.


Z Tohatsu też tak było że wszyscy uważali że jest be,a teraz się rolę odwróciły.
Plywalem Yamaha plywalem Parsunem poza estetyka farba obudowa nie widzę różnic

#55 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2015 - 05:35

Odpadam od dyskusji...

Użytkownik Artur Z. edytował ten post 03 wrzesień 2015 - 05:35

  • wobler129 lubi to

#56 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2015 - 05:43

Ciekawe. Cały osprzęt, cewki, rozruch też są identyczne i na drugi rzut oka z tych samych materiałów?

mają 100% te same wymiary , końcówki, kolory przewodów itp. Są po prostu skopiowane w 100% Rozruch też , ale materiał jest często inny - jak pisałem o mech. Rozruchowym np. Widziałem w chinach wiele rzeczy skopiowanych w 100% tak że ciężko było odróżnić - co z tego materiał jest inny , w hidei elektryka padała masowo , a wyglądała tak samo jak yam.
Przypomina wam coś ten silnik :)
http://powertecoutbo...powertec-20-hp/
Kopia yam 100% tym razem z obudową 100% po prostu

#57 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4793 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 03 wrzesień 2015 - 07:44

Nie w tym rzecz że pasują bo tak jest z szeregiem silników. Ale o to że przy tej piątce, jak się spojrzy na wał napędowy yamahy i Parsuna to jest on robiony z tego samego materiału, i na takiej samej maszynie widać to jak się przyjrzec bliżej np frezom


W dobie obrabiarek numerycznych uzyskanie takiego samego kształtu nie jest jakimś wyzwaniem. Dogadali się pewnie z Yamą i kupili plany do starszego silnika. A czego się spodziewasz patrząc na frezy? Że je chińczyk miesiąc rezał pilnikiem?

#58 OFFLINE   Z Olsztyna

Z Olsztyna

    Malaren fishing pl

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 650 postów
  • LokalizacjaMalaren fishing pl
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Z Olsztyna

Napisano 03 wrzesień 2015 - 08:17

Akurat mam parsuna i ten kto porównuje do Yamahy to....hihi
Wieczne problemy z ustawieniem obrotów
Wykrecajace się same śrubki srubeczki
Problemy z odpaleniem.
Co do materiałów - pęknięcie pocowania "startera"
Mogę sprzedać.Silnik czterokonny( tak pisze producent hihi) wisiał jako zapas.Czas całkowitej pracy około 50godz.(nówka)
Jak są chętni to walić na priv.

#59 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:15

Co do zawyżonej ceny - całkowicie się z Tobą zgadzam. Dla mnie jednak ekologia ma też duże znaczenie.

 

tylko istotne jest, jak na tą ekologię patrzymy. wszelkie hybrydy są ekologiczne, ale zanim odrobią stratę startową (ilość wyemitowanych gazów przy produkcji, głównie akumulatorów) to na liczniku mają grubo ponad setkę. pierwsze priusy w ogóle nie dojeżdżały do tego momentu, wcześniej trzeba było wymienić baterię i cała wyliczanka startowała od nowa. kolejny przykład ekologii to brak ołowiu w elektronice i planowe postarzanie. stare wzmaki ciągnęły więcej prądu, ale sam mam w domu 35 letnie sansui które gra (na dodatek świetnie). idźmy dalej- energia wiatrowa. szukałem kiedyś wyliczeń, nie znalazłem... ale zanim taki wiatrak stanie, to trzeba wydobyć rudę żelaza, miedzi, przetransportować (najczęściej statkiem) przerobić, przetopić, przetransportować, zrobić walce na kolumne, spawać obrabiać, transportować. to samo z generatorem i miedzią. tworzywa sztuczne... w końcu cement i beton w podstawę, cement który jest chyba najbardziej energochłonnym produktem jak przemysłowo wytwarzamy. no i ciekaw jestem po ilu latach taki wiatrak jest w stanie wygenerować prąd do "wytworzenia samego siebie".

 

no i teraz mamy lehra, który na jeziorze może i jest bardziej ekologiczny. ale czy bierzesz pod uwagę to, że na jedno życie japończyka będziesz potrzebował 2 chinoli (produkcja=degradacja środowiska)? teoretycznie (bo przy naszych przebiegach to nie ma znaczenia) częstszą wymianę świec, oleju... czy bierzesz pod uwagę konfekcjonowanie gazu, produkcje butli. no i ich transport! może się okazać, że sama detaliczna dystrybucja gazu w butlach (poprzez ciężar opakowań i mniejszą objętość transportowaną) kontra hurtowa dystrybucja etyliny pożre całą ekologię. nie wspominając o tym, że po PB na stację można rzadziej jeździć niż po lpg i karnister na łódkę weźmiesz 5tkę, a butle wypada zjechać do zera. więc 2, albo wiosła. nie idę dalej i nie wspominam, że Chiny leją ciepłym moczem na protokół z Kioto.

 

to generalnie jeszcze się jakoś broni, gdy rozmawiamy o komercyjnym użyciu. podobnie jak deep blue od torqeedo. ale do amatorskiego polowu ryby? lpg ze względów ekologicznych? naprawdę?



#60 OFFLINE   HighRider

HighRider

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaGdańsk Osowa
  • Imię:Darek

Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:55

Na łódkę wystarczy mi jeden zbiornik gazu ( jesli kompozytowy to z czystym propanem nie zawierajacym dodatku butanu, ktory powoduje wlasnie zanieczyszczenia) ponieważ w zapasie moge miec zawsze kartusz turystyczny, ktory wystarczy na co najmniej godzine plyniecia. Poza tym butla kompozytowa jest polprzezroczysta, co pozwala mi kontrolować ilosc pozostałego paliwa. A ilosc energii potrzebna do wyprodukowania silnika jest identyczna bez wzgledu na jego źródła zasilania.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych