Sąsiad mówi że można wymienic uszczelkę za 200zł lub całą pompę za 500zł
Silniki Yamaha - opinie i porady
#241 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 19:49
#242 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:05
....czytaj- nie kupisz pewnych uszczelek bez przynaleznych do nich czesci...
ostatnio korzystałem z firmy co dorabia uszczelki
- dajesz stara uszczelkę albo cześć do której ma pasować (np. głowica) i dorobią wszystko
dorobienie uszczelki pod głowice z takim metalowym kołnierzem - kosztowała mnie 45zł
natomiast dorobienie uszczelki do pompy wodnej (taka zwykła) 10zł
wiec jak za sama wymianę uszczelki 200zł to chyba z dużym zapasem
moim skromnym zdaniem masz dobrego sasiada
2000zł za ten motor to lepiej niż rozsądnie
#243 ONLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:11
Witam kolegów
Mam pytanie odnośnie trochę nietypowej yamahy 13.5 km silnik czterosuwowy .Potrzebuje informacji ogólnych,jego wady i zalety,osiągi itd.Jak ma się w odróżnieniu od 9.9 i 15 km.Moze któryś z kolegów miał okazje popływać na takowym silniku.
Bardzo mało info w necie wiec prosze o wasze spostrzeżenia.Pozdrawiam
#244 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:24
"specjalny model YAMAHY 13,5 KM na POLSKE, czyli dostosowany do polskich przepisów największa moc do 10KW=13,6KM bez uprawnień sternika motorowodnego.
W teście który umieściłem ten silnik nie istnieje, bo to ten sam silnik co 15 i 20KM, z resztą tak jak piszę:
8KM i 10KM to ten sam silnik
15KM i 20KM to ten sam silnik
zmniejszony dopływ paliwa=mniejsze obroty= mniejsza moc w KM
Pojemności cylindrów 8 i 10 są takie same, 15 i 20 tak samo, różnica w obrotach czasami w skoku śruby.Co do śrub i ich doboru, nie będę się rozpisywał, chyba,że ktoś chce takie info dokładne co i jak mogę to napisać bez problemu.
z serwisem tego silnika nie ma żadnych problemów, ponieważ jest to model 20KM zdławiony do 13,5 KM.Co do dostępności części Yamaha=Mercury=Mariner, tak mi odpowiedzieli w serwisie w Poznaniu. z częściami nie ma problemu, przy regularnym serwisowaniu,wymiana oleju w spodzinie i silniku, raz do roku zmiana wirnika gumowego pompy wody, wieczny silnik, dla tego kupiłem yamahe, a przd zakupem oglądałem suzuki, ale nie ma u mnie serwisu dla tego nie kupiłem.
Po upływie gwarancji, wiadomo co można zrobić, bo konia z rzędem temu kto na wodzie mi powie,że silnik ma 20KM a nie 13,5 tak jak na tabliczce znamionowej.
Zmniejszenie mocy silnika 20KM do 15 oraz do 13,5KM jest w zmniejszonym dopływie paliwa do gaźnika, tak było w mojej 15KM obecnie ma 20KM, Wyjęcie tego dławienie odbyło się w serwisie w Poznaniu, na moje polecenie, serwis Gapski i Syn autoryzowany serwis yamahy.
Wiadomo, że silnik jest po gwarancji, w innym przypadku bym tego nie zrobił a i serwis by się chyba tego nie podjął. "
http://www.haczyk.pl...ic.php?p=163436
#245 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:24
2000 to troche duzo jak na 4 km. Gosc na pewnym portalu ogloszeniowym sprzedawal yamahe 4km za 1500 stan idealny ze zdjec.
#246 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:27
P.s. Nie ten sam silnik,ta sama pojemność...gaźnik,moduł ito inne
#247 ONLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:36
"specjalny model YAMAHY 13,5 KM na POLSKE, czyli dostosowany do polskich przepisów największa moc do 10KW=13,6KM bez uprawnień sternika motorowodnego.
W teście który umieściłem ten silnik nie istnieje, bo to ten sam silnik co 15 i 20KM, z resztą tak jak piszę:
8KM i 10KM to ten sam silnik
15KM i 20KM to ten sam silnik
zmniejszony dopływ paliwa=mniejsze obroty= mniejsza moc w KM
Pojemności cylindrów 8 i 10 są takie same, 15 i 20 tak samo, różnica w obrotach czasami w skoku śruby.Co do śrub i ich doboru, nie będę się rozpisywał, chyba,że ktoś chce takie info dokładne co i jak mogę to napisać bez problemu.
z serwisem tego silnika nie ma żadnych problemów, ponieważ jest to model 20KM zdławiony do 13,5 KM.Co do dostępności części Yamaha=Mercury=Mariner, tak mi odpowiedzieli w serwisie w Poznaniu. z częściami nie ma problemu, przy regularnym serwisowaniu,wymiana oleju w spodzinie i silniku, raz do roku zmiana wirnika gumowego pompy wody, wieczny silnik, dla tego kupiłem yamahe, a przd zakupem oglądałem suzuki, ale nie ma u mnie serwisu dla tego nie kupiłem.
Po upływie gwarancji, wiadomo co można zrobić, bo konia z rzędem temu kto na wodzie mi powie,że silnik ma 20KM a nie 13,5 tak jak na tabliczce znamionowej.
Zmniejszenie mocy silnika 20KM do 15 oraz do 13,5KM jest w zmniejszonym dopływie paliwa do gaźnika, tak było w mojej 15KM obecnie ma 20KM, Wyjęcie tego dławienie odbyło się w serwisie w Poznaniu, na moje polecenie, serwis Gapski i Syn autoryzowany serwis yamahy.
Wiadomo, że silnik jest po gwarancji, w innym przypadku bym tego nie zrobił a i serwis by się chyba tego nie podjął. "
Witaj czyli z tego co piszesz 13.5 to 15-20km tylko zdławiona.
Napisz proszę czy miedzy 13.5 a 15 jest odczuwalna różnica
Jaki koszt podniesienia mocy.
Dzieki
#248 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:48
Panowie to jest cytat, źródło strony jest podane. Co do 13.5 a 15 myślę, że dużo zależy od tego czym będziesz pływać. Najlepiej niech ktoś się wypowie kto zna ten silnik z autopsji
#249 ONLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:58
Ponton bush 360.Wcześniej pływałem na 15 mercury w dwusuwie.
I było ok.Dlatego nie wiem czego szukać czy dwu czy czterosuwowy silnik.
Ciężko już znaleźć 15 w dwusuwie w naprawdę dobrym stanie
Nic czekam na wasze spostrzeżenia i pewnie na coś się zdecyduje.
Nadal liczę na któregoś z kolegów który coś więcej mi powie o 13.5km yamaha
#250 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:14
Zaintrygowała mnie wypowiedź kolegi o tym że to tylko dopływ paliwa , ponieważ posiadam 15km , jak kupowałem silnik w salonie powiedziano mi że różnica to wałek rozrządu , moduł , gaźnik.
Teraz pogrzebałem w katalogach
http://www.boats.net...Yamaha/Outboard
Niestety katalogi obejmują silniki do 2006 i póżniej , ale w 2012 były drobne zmiany takie jak automatyczne ssanie,
Efekt jest taki że moduł zapłonowy dla 15km i 20km oraz wałek rozrządu dla 15km i 20km ma ten sam numer katalogowy !!!
Natomiast oba katalogi podają dwa typy gaźników o innych numerach katalogowych dodatkowo opisanych jako 15hp i 20hp
hehehe , jak tylko będę miał trochę czasu to klucze w dłoń i zaraz się okaże czy tam jakaś zweżka jest...
Jesteś pewien,ze między 15 a 20KM różnica tkwi tylko w "dopływie paliwa"?
P.s. Nie ten sam silnik,ta sama pojemność...gaźnik,moduł ito inne
#251 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:19
Nie ma co więcej mówić , to taki silnik jak 15km i 20km , zagadka jest tylko jak została ograniczona moc , jeśli to co sprawdziłem i opisałem powyżej to prawda , to temat jest rozwiązany.
A dane tech masz tutaj , będą takie same jak 15km i 20km , oprócz mocy
http://www.yamaha-mo...?view=techspecs
Ponton bush 360.Wcześniej pływałem na 15 mercury w dwusuwie.
I było ok.Dlatego nie wiem czego szukać czy dwu czy czterosuwowy silnik.
Ciężko już znaleźć 15 w dwusuwie w naprawdę dobrym stanie
Nic czekam na wasze spostrzeżenia i pewnie na coś się zdecyduje.
Nadal liczę na któregoś z kolegów który coś więcej mi powie o 13.5km yamaha
#252 ONLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:23
Nie ma co więcej mówić , to taki silnik jak 15km i 20km , zagadka jest tylko jak została ograniczona moc , jeśli to co sprawdziłem i opisałem powyżej to prawda , to temat jest rozwiązany.
A dane tech masz tutaj , będą takie same jak 15km i 20km , oprócz mocy
Dzieki śliczne za zainteresowanie tematem.
kolega pływa czterosuwowym silnikiem???
#253 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:33
tak yamaha 15km 4t , dodatkowo sprawdziłem w katalogach i dla przykładu
modele Yamaha F15CELH i Yamaha F20ELH mają TE SAME MODUŁY CDI I TE SAME WAŁKI ROZRZĄDU , w gaźniku różnica jest w dyszach 15km ma dysze główną 80# 20km ma dyszę główna 118#.
Teraz już jestem niemal prawie pewien że opowieści o różnych wałkach i modułach CDI to bajka.
#254 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:36
moc jest fajna ale waga to tez nie mała.ja mam 8ke i powiem ze 37kg wrzucac do bagaznka to tak na styk.
wrzucac 50 kg to ja dziekuje bo kregosłup ma sie jeden.
kupujac ten 13.5 podumaj nad przyczepką i silnk na stałe zamontowany do pawęży pontonu
#255 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:37
to racja , jak bym miał za każdym razem zakładać 15km , to bym wybrał 2T lub 8km 4T
moc jest fajna ale waga to tez nie mała.ja mam 8ke i powiem ze 37kg wrzucac do bagaznka to tak na styk.
wrzucac 50 kg to ja dziekuje bo kregosłup ma sie jeden.
kupujac ten 13.5 podumaj nad przyczepką i silnk na stałe zamontowany do pawęży pontonu
#256 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:40
Pozwoliłem sobie zrobić screeny ze strony www.boats.net gdzie są katalogi części zamiennych
z listy zastosowań części , wyraźnie widać że wałek i moduł są te same dla 15 i 20 km
camshaft.png 232,49 KB 64 Ilość pobrań
cdi.jpg 60,7 KB 56 Ilość pobrań
#257 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:44
Myślę że ze 200zł jeszcze zrzuci na tę uszczelkę
#258 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 21:55
to racja , jak bym miał za każdym razem zakładać 15km , to bym wybrał 2T lub 8km 4T
Bez przesady...dwa lata już zakładam i żyję
#259 ONLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 22:01
Pozwoliłem sobie zrobić screeny ze strony www.boats.net gdzie są katalogi części zamiennych
z listy zastosowań części , wyraźnie widać że wałek i moduł są te same dla 15 i 20 km
Cos w tym jest .Kiedyś rozmawiałem z gościem i tez twierdził ze różnica jest w dyszy ,wiec mógł mieć racje
#260 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2013 - 22:03
ja nie mam zdrowia , dodatkowo musiał bym wozić silnik cały czas w samochodzie co odpada , generalnie da się to zrobić oczywiście, bo kilka razy to już robiłem , jak jest dobre miejsce do zniesienia sinika i możliwość wejścia z nim do wody pod samą łódkę - ponton to super sprawa, teraz mam przycumowaną łódkę do bujającego się pomostu i woda 2m, więc zakładanie i zdejmowanie za każdym razem odpada .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych