Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2280 odpowiedzi w tym temacie

#241 OFFLINE   Lester

Lester

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 544 postów
  • LokalizacjaBiałystok

Napisano 12 lipiec 2013 - 19:49

Sąsiad mówi że można wymienic uszczelkę za 200zł lub całą pompę za 500zł



#242 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1820 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:05

....czytaj- nie kupisz pewnych uszczelek bez przynaleznych do nich czesci...

 

ostatnio korzystałem z firmy co dorabia uszczelki

- dajesz stara uszczelkę albo cześć do której ma pasować (np. głowica) i dorobią wszystko

 

dorobienie uszczelki pod głowice z takim metalowym kołnierzem - kosztowała mnie 45zł

natomiast dorobienie uszczelki do pompy wodnej (taka zwykła) 10zł

 

wiec jak za sama wymianę uszczelki 200zł to chyba z dużym zapasem ;)

 

moim skromnym zdaniem masz dobrego sasiada

2000zł za ten motor to lepiej niż rozsądnie



#243 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:11

Witam kolegów

Mam pytanie odnośnie  trochę nietypowej yamahy 13.5 km silnik czterosuwowy .Potrzebuje informacji ogólnych,jego wady i zalety,osiągi itd.Jak ma się w odróżnieniu od 9.9 i 15 km.Moze któryś z kolegów miał okazje popływać na takowym silniku.

Bardzo mało info w necie wiec prosze o wasze spostrzeżenia.Pozdrawiam

 



#244 OFFLINE   Popej

Popej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1179 postów
  • LokalizacjaGorzow Wlkp./Białystok
  • Imię:Bartosz
  • Nazwisko:Szczupak to jest król wód

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:24

 

 

"specjalny model YAMAHY 13,5 KM na POLSKE, czyli dostosowany do polskich przepisów największa moc do 10KW=13,6KM bez uprawnień sternika motorowodnego. 


W teście który umieściłem ten silnik nie istnieje, bo to ten sam silnik co 15 i 20KM, z resztą tak jak piszę: 

8KM i 10KM to ten sam silnik 
15KM i 20KM to ten sam silnik 

zmniejszony dopływ paliwa=mniejsze obroty= mniejsza moc w KM 

Pojemności cylindrów 8 i 10 są takie same, 15 i 20 tak samo, różnica w obrotach czasami w skoku śruby.Co do śrub i ich doboru, nie będę się rozpisywał, chyba,że ktoś chce takie info dokładne co i jak mogę to napisać bez problemu. 



z serwisem tego silnika nie ma żadnych problemów, ponieważ jest to model 20KM zdławiony do 13,5 KM.Co do dostępności części Yamaha=Mercury=Mariner, tak mi odpowiedzieli w serwisie w Poznaniu. z częściami nie ma problemu, przy regularnym serwisowaniu,wymiana oleju w spodzinie i silniku, raz do roku zmiana wirnika gumowego pompy wody, wieczny silnik, dla tego kupiłem yamahe, a przd zakupem oglądałem suzuki, ale nie ma u mnie serwisu dla tego nie kupiłem. 

Po upływie gwarancji, wiadomo co można zrobić, bo konia z rzędem temu kto na wodzie mi powie,że silnik ma 20KM a nie 13,5 tak jak na tabliczce znamionowej. 

Zmniejszenie mocy silnika 20KM do 15 oraz do 13,5KM jest w zmniejszonym dopływie paliwa do gaźnika, tak było w mojej 15KM obecnie ma 20KM, Wyjęcie tego dławienie odbyło się w serwisie w Poznaniu, na moje polecenie, serwis Gapski i Syn autoryzowany serwis yamahy. 
Wiadomo, że silnik jest po gwarancji, w innym przypadku bym tego nie zrobił a i serwis by się chyba tego nie podjął. "

 

http://www.haczyk.pl...ic.php?p=163436



#245 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:24

2000 to troche duzo jak na 4 km. Gosc na pewnym portalu ogloszeniowym sprzedawal yamahe 4km za 1500 stan idealny ze zdjec.



#246 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:27

Jesteś pewien,ze między 15 a 20KM różnica tkwi tylko w "dopływie paliwa"?
P.s. Nie ten sam silnik,ta sama pojemność...gaźnik,moduł ito inne

#247 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:36

 

 

"specjalny model YAMAHY 13,5 KM na POLSKE, czyli dostosowany do polskich przepisów największa moc do 10KW=13,6KM bez uprawnień sternika motorowodnego. 


W teście który umieściłem ten silnik nie istnieje, bo to ten sam silnik co 15 i 20KM, z resztą tak jak piszę: 

8KM i 10KM to ten sam silnik 
15KM i 20KM to ten sam silnik 

zmniejszony dopływ paliwa=mniejsze obroty= mniejsza moc w KM 

Pojemności cylindrów 8 i 10 są takie same, 15 i 20 tak samo, różnica w obrotach czasami w skoku śruby.Co do śrub i ich doboru, nie będę się rozpisywał, chyba,że ktoś chce takie info dokładne co i jak mogę to napisać bez problemu. 



z serwisem tego silnika nie ma żadnych problemów, ponieważ jest to model 20KM zdławiony do 13,5 KM.Co do dostępności części Yamaha=Mercury=Mariner, tak mi odpowiedzieli w serwisie w Poznaniu. z częściami nie ma problemu, przy regularnym serwisowaniu,wymiana oleju w spodzinie i silniku, raz do roku zmiana wirnika gumowego pompy wody, wieczny silnik, dla tego kupiłem yamahe, a przd zakupem oglądałem suzuki, ale nie ma u mnie serwisu dla tego nie kupiłem. 

Po upływie gwarancji, wiadomo co można zrobić, bo konia z rzędem temu kto na wodzie mi powie,że silnik ma 20KM a nie 13,5 tak jak na tabliczce znamionowej. 

Zmniejszenie mocy silnika 20KM do 15 oraz do 13,5KM jest w zmniejszonym dopływie paliwa do gaźnika, tak było w mojej 15KM obecnie ma 20KM, Wyjęcie tego dławienie odbyło się w serwisie w Poznaniu, na moje polecenie, serwis Gapski i Syn autoryzowany serwis yamahy. 
Wiadomo, że silnik jest po gwarancji, w innym przypadku bym tego nie zrobił a i serwis by się chyba tego nie podjął. "

 

http://www.haczyk.pl...ic.php?p=163436

Witaj czyli z tego co piszesz 13.5 to 15-20km tylko zdławiona.

Napisz proszę czy miedzy 13.5 a 15 jest odczuwalna różnica

Jaki koszt podniesienia mocy.

Dzieki



#248 OFFLINE   Popej

Popej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1179 postów
  • LokalizacjaGorzow Wlkp./Białystok
  • Imię:Bartosz
  • Nazwisko:Szczupak to jest król wód

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:48

Panowie to jest cytat, źródło strony jest podane. Co do 13.5 a 15 myślę, że dużo zależy od tego czym będziesz pływać. Najlepiej niech ktoś się wypowie kto zna ten silnik z autopsji 



#249 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:58

Ponton bush 360.Wcześniej pływałem na 15 mercury w dwusuwie.

I było ok.Dlatego nie wiem czego szukać czy dwu czy czterosuwowy silnik.

Ciężko już znaleźć 15 w dwusuwie w naprawdę dobrym stanie

Nic czekam na wasze spostrzeżenia i pewnie na coś się zdecyduje.

Nadal liczę na któregoś z kolegów  który coś więcej mi powie o 13.5km yamaha



#250 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:14

Zaintrygowała mnie wypowiedź kolegi o tym że to tylko dopływ paliwa , ponieważ posiadam 15km , jak kupowałem silnik w salonie powiedziano mi że różnica to wałek rozrządu , moduł , gaźnik.

Teraz pogrzebałem w katalogach

http://www.boats.net...Yamaha/Outboard

Niestety katalogi obejmują silniki do 2006 i póżniej , ale w 2012 były drobne zmiany takie jak automatyczne ssanie,

 

Efekt jest taki że moduł zapłonowy dla 15km i 20km oraz wałek rozrządu dla 15km i 20km ma ten sam numer katalogowy !!!

 

Natomiast oba katalogi podają dwa typy gaźników o innych numerach katalogowych dodatkowo opisanych jako 15hp i 20hp

 

hehehe , jak tylko będę miał trochę czasu to klucze w dłoń i zaraz się okaże czy tam jakaś zweżka jest...

 

 

 

Jesteś pewien,ze między 15 a 20KM różnica tkwi tylko w "dopływie paliwa"?
P.s. Nie ten sam silnik,ta sama pojemność...gaźnik,moduł ito inne



#251 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:19

Nie ma co więcej mówić , to taki silnik jak 15km i 20km , zagadka jest tylko jak została ograniczona moc , jeśli to co sprawdziłem i opisałem powyżej to prawda , to temat jest rozwiązany.

A dane tech masz tutaj , będą takie same jak 15km i 20km , oprócz mocy

 

http://www.yamaha-mo...?view=techspecs

 

Ponton bush 360.Wcześniej pływałem na 15 mercury w dwusuwie.

I było ok.Dlatego nie wiem czego szukać czy dwu czy czterosuwowy silnik.

Ciężko już znaleźć 15 w dwusuwie w naprawdę dobrym stanie

Nic czekam na wasze spostrzeżenia i pewnie na coś się zdecyduje.

Nadal liczę na któregoś z kolegów  który coś więcej mi powie o 13.5km yamaha



#252 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:23

Nie ma co więcej mówić , to taki silnik jak 15km i 20km , zagadka jest tylko jak została ograniczona moc , jeśli to co sprawdziłem i opisałem powyżej to prawda , to temat jest rozwiązany.

A dane tech masz tutaj , będą takie same jak 15km i 20km , oprócz mocy

 

http://www.yamaha-mo...?view=techspecs

Dzieki śliczne za zainteresowanie tematem.

kolega pływa czterosuwowym silnikiem???



#253 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:33

tak yamaha 15km 4t , dodatkowo sprawdziłem w katalogach i dla przykładu

modele Yamaha F15CELH i Yamaha F20ELH mają TE SAME MODUŁY CDI I TE SAME WAŁKI ROZRZĄDU , w gaźniku różnica jest w dyszach 15km ma dysze główną 80# 20km ma dyszę główna 118#.

Teraz już jestem niemal prawie pewien że opowieści o różnych wałkach i modułach CDI to bajka.



#254 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:36

moc jest fajna ale waga to tez nie mała.ja mam 8ke i powiem ze 37kg wrzucac do bagaznka to tak na styk.

wrzucac 50 kg to ja dziekuje bo kregosłup ma sie jeden.

 

kupujac ten 13.5 podumaj nad przyczepką i silnk na stałe zamontowany do pawęży pontonu



#255 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:37

to racja , jak bym miał za każdym razem zakładać 15km , to bym wybrał 2T lub 8km 4T

moc jest fajna ale waga to tez nie mała.ja mam 8ke i powiem ze 37kg wrzucac do bagaznka to tak na styk.

wrzucac 50 kg to ja dziekuje bo kregosłup ma sie jeden.

 

kupujac ten 13.5 podumaj nad przyczepką i silnk na stałe zamontowany do pawęży pontonu



#256 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:40

Pozwoliłem sobie zrobić screeny ze strony www.boats.net gdzie są katalogi części zamiennych

 

z listy zastosowań części , wyraźnie widać że wałek i moduł są te same dla 15 i 20 km

 

Załączony plik  camshaft.png   232,49 KB   64 Ilość pobrań

 

Załączony plik  cdi.jpg   60,7 KB   56 Ilość pobrań

 

 



#257 OFFLINE   Lester

Lester

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 544 postów
  • LokalizacjaBiałystok

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:44

Myślę że ze 200zł jeszcze zrzuci na tę uszczelkę



#258 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 12 lipiec 2013 - 21:55

to racja , jak bym miał za każdym razem zakładać 15km , to bym wybrał 2T lub 8km 4T


Bez przesady...dwa lata już zakładam i żyję ;)

#259 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 12 lipiec 2013 - 22:01

Pozwoliłem sobie zrobić screeny ze strony www.boats.net gdzie są katalogi części zamiennych

 

z listy zastosowań części , wyraźnie widać że wałek i moduł są te same dla 15 i 20 km

 

attachicon.gifcamshaft.png

 

attachicon.gifcdi.jpg

Cos w tym jest .Kiedyś rozmawiałem z gościem i tez twierdził ze różnica jest w dyszy ,wiec mógł mieć racje



#260 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 22:03

ja nie mam zdrowia , dodatkowo musiał bym wozić silnik cały czas w samochodzie co odpada , generalnie da się to zrobić oczywiście, bo kilka razy to już robiłem , jak jest dobre miejsce do zniesienia sinika i możliwość wejścia z nim do wody pod samą łódkę - ponton to super sprawa, teraz mam przycumowaną łódkę do bujającego się pomostu i woda 2m, więc zakładanie i zdejmowanie za każdym razem odpada .






Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

1 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych


    MIGOTKA