Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2277 odpowiedzi w tym temacie

#461 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 29 sierpień 2014 - 20:57

A wiesz jak to zrobić? Ile powinno mieć uzwojenie pierwotne i wtórne? A co zrobisz jak to CDI? Przewód i cewka sprawiają najwięcej problemów na zimnym silniku, bo wtedy często łapią wilgoć. Na gorącym się suszą i jest lepiej. Poza tym kabel jest raczej w porządku. Gdyby było coś nie tak, wypadały by zapłony na niskich obrotach po nagrzaniu a chodzi normalnie. Taka sama uwaga do układu zapłonowego (cokolwiek tam jest). Układ paliwowy akurat grzeje się powoli, bo jest chłodzony przepływającym paliwem i powietrzem (gaźnik). Najpierw trzeba sprawdzić najbardziej prawdopodobną przyczynę.


Użytkownik psulek edytował ten post 29 sierpień 2014 - 21:05


#462 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:09

Jeszcze pytanie do skalek - który to rocznik? Masz wersję z pompą paliwa czy bez?



#463 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:13

Gaźnik już przeczyściłem i nawet żadnej części mi nie zostało :D .Przewody paliwowe też i odstojnik (trochę w nim syfu było) :blink: .Czyli od zbiornika do końca gaźnika jest wszystko przeczyszczone.

Świecę obejrzałem dokładnie i chyba jednak nie jest z nią tak cacy jak myślałem.

wygląda tak

2n6uamh.jpg

71iu01.jpg

1zg3kgy.jpg



#464 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:14

Rocznik to nie wiem który ale pompy nigdzie nie zauważyłem.



#465 OFFLINE   giepol

giepol

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • Lokalizacjaleśniczówka/Radawnicy

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:30

Rafał, ale ta świeca wygląda jak nie używana.Więc to nie jest wina świecy.Chyba że ma za niską " ciepłotę " czyli jest nie dostosowana do silnika .



#466 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:31

A jeszcze jedna rzecz. Ta śrubka o której pisałem,ta bez sprężynki a z dziurka, która jest od góry ,czyli nad komorą pływakową wkręcona ,to nie żadna regulacja  tylko dysza.Wkręcana jest od zewnątrz :wacko:



#467 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:35

Rafał, ale ta świeca wygląda jak nie używana.Więc to nie jest wina świecy.Chyba że ma za niską " ciepłotę " czyli jest nie dostosowana do silnika .

Bo to jest praktycznie nowa świeca, ze 4 godziny przepracowała. A czy jest odpowiednia to nie wiem. Kupiłem taką samą jak była. A czy była taka jak trzeba ,nie wiem :unsure:



#468 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 29 sierpień 2014 - 21:39

Kolor świecy wygląda normalnie - elektrody  kawa z mlekiem. Tu masz referencję:

 

http://img178.images...10/p1030585.jpg

 

Przewody przeczyściłeś czy wymieniłeś? Jeżeli tylko czyszczone, to sprawdź tak jak mówił newroom - strzykawka z paliwem do gaźnika. Wężyk może być ok wizualnie, a jest gdzieś luźny i zasysa. No i spróbował bym jeszcze jeden myk z korkiem - poluzuj i popływaj kilkanaście minut. Zobacz czy jest lepiej.



#469 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 29 sierpień 2014 - 22:17

Sprawdzę najpierw czy dało coś moje czyszczenie.Jeżeli nie to dalej będę kombinował.Myk z korkiem już przetestowałem,to nie było to.



#470 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 30 sierpień 2014 - 15:07

panu z serwisu kolejny raz podziękuję za śmieszne doradztwa a także za podważenie mojej wypowiedzi.lepiej byś doradził w jaki właśnie sposób sprawdzić tą elektrykę a nie uświadamiać kogoś że jest to nie wykonalne.i nie pisz że elektryka i przewód wn silnika którego nie można określić roku produkcji są ok.

#471 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 30 sierpień 2014 - 21:32

Buszu, nie jestem żadnym panem serwisu. Ale gdybyś miał trochę praktki, to wiedział byś, że nie ma domowej metody sprawdzenia cewki, poza pomiarem rezystancji uzwojeń. A i to jest niepewne bo przy 10-20kV jakie tam są, może przebijać mimo dobrych pomiarów na sucho. O sprawdzeniu CDI wogóle zapomnij, bo w domowych warunkach jest niesprawdzalne. Jedyna pewna metoda to podmiana z czegoś sprawnego. Dlaczego elektryka jest mało prawdopodbna, napisałem wyżej. Nie odrzucam tej tezy, ale w naprawie usterek jest zawsze pewna logika. Nie robi się wszystkiego na pałę, tylko zaczyn od rzeczy najbardziej prawdopodobnej, najprostszej i najtańszej. Narazie niech sprawdzi układ paliwowy, bo to najprędzej, łatwo i praktycznie bezkosztowo. Na drogie i skomlikowane rzeczy jeszcze przyjdzie czas.

Użytkownik psulek edytował ten post 30 sierpień 2014 - 21:34


#472 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 30 sierpień 2014 - 22:01

Ja bym się nie zgodził że nie da się w domu sprawdzić CDI. Da się. Da się nawet wystrugać własny. Tylko to musi być dom dobrego elektrotechnika ;) kiedyś myślałem że to nierealne, aż zobaczyłem domowej roboty moduł do gsx 400 :-D
Gdy zacząłem dociekać to z wyjaśnień zrozumiałem oscyloskop. Reszta była albo jakimś obcym językiem, albo mi naubliżał po inżyniersku ;)
Odporności cewek na 100% są w service manual producenta. Podobnie jak czeklista spraw do sprawdzenia gdy coś nie działa. Jeszcze nie widziałem manuala w którym radzili by grzebanie w elektryce czy regulacje gaźnika przed sprawdzeniem czy dociera paliwo.
Dodatkowo jeśli na nagrzanym silniku jest iskra, pięknie pali, a problem się pojawia po dodaniu gazu to należy sobie zadać pytanie czy ruch manetki może wpływać na pracę elektryki. Pytanie wydaje się absurdalne, ale takie nie jest. Miałem przypadek gdy motocykl na pewnym zakresie obrotów, chwilę po przyziemieniu za wzniesieniem/wybojem przerwał. Kombinowałem dość długo i przypadkiem doszedłem że to czujnik rozłożenia bocznej podstawki po prostu rozwiera styki zabezpieczające przed ruszeniem z otwartą "kosą ". (tutaj może być zrywka ).
Aha, jestem amatorem. Stosować się do rad na własną odpowiedzialność :)

#473 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 30 sierpień 2014 - 22:29

Newroom, ja mówiłem o przeciętnym obywatelu mającym multimetr. Z oscyloskopem to inna bajka tylko kto go w domu ma. Do sprawdzenia CDI trzeba wygenerować impuls wzbudzający.Samo urządzenie jest mało skomplikowane, zazwyczaj wręcz prymitywne. Tak jak napisałeś - są czasami dziwne przypadki, ale najpierw się sprawdza podstawy. Zobaczymy co kolega napisze po pływaniu. Service manual oczywiście fajna sprawa, bo opisane jak chłop krowie na rowie co robić, ale trza go mieć :)

#474 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 31 sierpień 2014 - 09:07

Dziś test,po czyszczeniu.A przewody paliwowe wymieniłem na nowe ;) .Wieczorem dam znać co i jak.



#475 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 31 sierpień 2014 - 14:05

czyżby nie wyszło?wcześniej pisałeś że pracujesz w serwisie.na temat mojej praktyki także ne powinieneś zabierać głosu bo jej nie znasz,i bardziej skup się na sensownym doradzaniu a nie wykluczaniu przyczyn które inni sugerują.

#476 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 31 sierpień 2014 - 14:40

Wskaż mi to miejsce gdzie pisałem że pracuję w serwisie. Chyba ci słonko coś przygrzało. I przestań gadać głupoty, bo nikt niczego nie wyklucza. Daj sobie na luz i czytaj ze zrozumieniem.

#477 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 31 sierpień 2014 - 16:08

nie będę teraz szukał ale zapewne wiele osób pamięta jak doradzałeś wyrzucić termostat z silnika twierdząc że jest zbędny bo tak właśnie robicie w serwisie.to ty daj sobie na luz i przestań się czepiać.

#478 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 31 sierpień 2014 - 18:49

Utwierdziłeś mnie tylko w przkonaniu. Nie wiem czy cię przygrzało czy się za mocno napojami chłodziłeś, bo pogoda dziś ładna, ale coś ci bije na głowę. Nigdy nikomu nie doradzałem usunięcia termostatu i nigdy nie twierdziłem że pracuję w serwisie. Dla mnie jesteś po prostu zwykłym oszołomem albo masz problemy psychiczne. Wiem o który wątek ci chodzi, daleko nie trzeba szukać, ale znajdź go sobie sam.

#479 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 31 sierpień 2014 - 19:08

Już się chłopaki nie drapcie.Silnik po teście i działa jak należy :) .Chciałbym tu wszystkim udzielającym się podziękować za porady bo coś pomogło. Nie wiem dokładnie co, może czyszczenie  może wymiana przewodów, ważne ,że teraz jest git.

Została jeszcze kwestia regulacji.I tak,silnik zaczyna już dobrze pracować i płynąć przy śrubce odkręconej o 1,5 obrotu. przy odkręconych 4obrotach jest w zasadzie tak samo tyle ,że silnik pracuje jakby nieco głośniej na wyższych obrotach.Mam wrażenie ,że na maxa jest jakby ciut mocniejszy ale może to takie wrażenie przez to ,że głośniej troszkę pracuje.Jak byście radzili ustawić śrubkę regulacyjną?



#480 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15634 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 31 sierpień 2014 - 19:16

Utwierdziłeś mnie tylko w przkonaniu. Nie wiem czy cię przygrzało czy się za mocno napojami chłodziłeś, bo pogoda dziś ładna, ale coś ci bije na głowę. Nigdy nikomu nie doradzałem usunięcia termostatu i nigdy nie twierdziłem że pracuję w serwisie. Dla mnie jesteś po prostu zwykłym oszołomem albo masz problemy psychiczne. Wiem o który wątek ci chodzi, daleko nie trzeba szukać, ale znajdź go sobie sam.

Potwierdzam, że Paweł nie pracuje w serwisie. W inny sposób zarabia na życie.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych