Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2277 odpowiedzi w tym temacie

#421 OFFLINE   Wookash

Wookash

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 postów
  • LokalizacjaKielce
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 lipiec 2014 - 09:29

.. jakby na wolnych pompa nie wyrabiała to tym bardziej na pełnym otwarciu przepustnicy...

imho, kwestia regulacji i czyszczenia układu...

 

Zależy jaka pompa. Jeśli pompa elektryczna która powinna dawać stałe ciśnienie to masz rację. Ale jeśli jest pompa  która pompuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od obrotów silnika (taka jak w dużych fiatach kiedyś była) to już może nie wydolić na małych obrotach co w połączeniu z zasyfionym układem może powodować gaśnięcie silnika.

 

Pozdr.



#422 OFFLINE   janih

janih

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 469 postów
  • Lokalizacjanad wodą

Napisano 08 lipiec 2014 - 09:37

1 wszy przegląd w Wawie(yamaha) 480 zl wiec i tak u Was taniej


  • Bolesław lubi to

#423 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 08 lipiec 2014 - 15:51

..ja serwisowałem Tośkę...

#424 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 lipiec 2014 - 21:58

A tak z ciekawości - co zrobiono w rach serwisu?

#425 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 09 lipiec 2014 - 07:39

...wymuana oleju silnikowego, przekładniowego, wymiana filtra (oryginał ponad 100pln), smarowanie cięgien,linek, rzekomo sprawdzenie gaźnika ...no i pucowanie motorka bo odebrałem go błyszczącego jak przysłowiowe psie jajca:);)

#426 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 lipiec 2014 - 08:12

Kurde, no to nieźle. Filtr do Tohatsu 20HP kosztuje 15 PLN (Filtron OP595) - co by nie przepłacać w przyszłości. 


Użytkownik psulek edytował ten post 09 lipiec 2014 - 10:42


#427 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 09 lipiec 2014 - 08:14

A do tej yamahy nie idzie dobrać zaminnika ?

Do mycia silnika polecam produkt firmy k2 AKRA :)



#428 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 lipiec 2014 - 10:24

Jeżeli nr oryginału to 5GH-13440-20 to powinien pasować FIltron OP595. Co ciekawe taki sam jak do Tohatsu. Żeby było śmieszniej, to sprawdziłem cenę i jest to około 15 PLN.



#429 OFFLINE   Harjer

Harjer

    Zaawansowany

  • Lurebuilding Team
  • PipPipPip
  • 1502 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Harłukowicz

Napisano 09 lipiec 2014 - 10:50

W tym sezonie dokonałem zakupu silniczka Evinrude Fisherman 6 hp., 2T     40 - latek !  :)  z 1974 r. 

Po pierwszym pływaniu, tzw. przepaleniu silnika pojawił się właśnie problem ze zbyt bogatą mieszanką podawaną przez gaźnik i brakiem możliwości wyregulowania wolnych obrotów. Przed wypłynięciem w pracy kontrolnej pracował równo, aczkolwiek zbyt przydymiał przy szybkim zwiększaniu obrotów.

Choć mogłem zabrać się sam do czyszczenia gaźnika i jego kolejnej regulacji - oddałem do serwisu i dobrze, bo trefna dysza rozłożyłaby moje ręce i skończyłoby się na rzucaniu mięsem :D  Okazało się, że ktoś rozkalibrował jedną z dysz, do około 04 - 05 mm a winna być 0,2 mm ! Paliwo lało się jak z dojki krowy ! :D  Być może jak mi powiedziano, ktoś chciał podrasować silniczek na większą moc lub nieumiejętnie dokonywał jej czyszczenia, np. drutem ! :D  

Teraz wkręca się ładnie na wysokie obroty i ładnie przechodzi do pracy na wolnych obrotach, a przy tym o połowę mniej pali :)  :) 

Koszt czyszczenia gaźnika i dopasowaniu dyszy z regulacją gaźnika  - 60 zł  :)



#430 OFFLINE   janih

janih

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 469 postów
  • Lokalizacjanad wodą

Napisano 09 lipiec 2014 - 10:56

czyli wystarczy dbać o motor by byl wieczny:)



#431 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 09 lipiec 2014 - 11:19

Mam tohatsu m5a czy m5b (aktualnie w puzzlach bo nie mam czasu by poskładać). Jedyne co mu dolega to pordzewiały od środka zbiornik.

Kiedyś szukałem danych na temat tego modelu i AFAIR jego produkcję zakończono pod koniec lat 70, przy czym bardzo prawdopodobne że mój model jest z początku 70 bo te z końcówki miały trochę kosmetycznych zmian. Amerykanie potrafią ciągle używać silników z lat 60 czy 70, a niektórzy nawet z 40 (ze dwa lata temu szukałem silnika za wielką wodą i było trochę takich wynalazków w pełni sprawnych, w użyciu itd).



#432 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 09 lipiec 2014 - 15:05

Paweł,wiem ze zamiennik tyle kosztuje...to samo mówiłem serwisantom. Ale w okresie gwarancji i przeglądów gwarancyjnych serwis upiera się przy oryginalnych częściach....ns czymś muszą zarobić:[

#433 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 lipiec 2014 - 16:33

Patu, wiem. Podałem tylko dla przykładu - może komuś się przyda.

#434 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 09 lipiec 2014 - 17:22

..na pewno mi..za jakiś czas ;) ...



#435 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 10:17

Witam .Mam problem z silniczkiem Yamaha 3,5 AC, 2takt chłodzony powietrzem.Problem polega na tym, że;

Silnik pali idealnie,praktycznie na dotyk, na początku jak jest jeszcze zimny idzie pełną mocą jak przecinak,zasuwa jak ta lala.I nagle po ok 20-30 minutach ciągłego płynięcia prawie na pełnym gazie zaczyna się dusić i gaśnie.Odpala dalej na dotyk tyle,że przy minimalnym dodaniu gazu (na biegu) się dusi i nie płynie.Gdy ostygnie znowu jest wszystko ok.

I jeszcze mam pytanie ile taki silniczek powinien spalać, bo mam wrażenie ,że mój pali troszkę za dużo.Jakieś 1,5l na godzinę płynięcia.

Pomóżcie proszę bo mi już się pomysły skończyły.

Rafał



#436 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 27 sierpień 2014 - 10:24

Wykręć świece i pokaż kolor.

Odkręć korek wlewu paliwa gdy nie chce płynąć. Sprawdź ponownie.



#437 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 10:39

Już to robiłem .Świeca jest ok.ma kolor piaskowy,korek tez odkręcałem.



#438 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 27 sierpień 2014 - 11:24

Sprawdź czy Ci się nie przytyka filtr paliwa. Wygląda jakby silnik nie dostawał paliwa. Wstrzyknij z 1cm paliwa w dolot powietrza. Sprawdź na włączonym ssaniu.



#439 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2312 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 12:11

Filtra nie ma ,jest odstojnik.No ale gdyby się coś przytkało to chyba by nie palił ładnie no i nie chodziłby pięknie na zimno.

Ja się zastanawiam  nad tym czy aby mieszanka nie jest za bogata,czyli za dużo dostaje paliwa.Na zimno jeszcze przełyka bo potrzebuje więcej paliwa ,a jak się rozgrzeje to już ma za dużo i się dusi,ale nie jestem pewny czy to to , no i nie wiem gdzie się zmniejsza dawkę no i czy można tak bezkarnie to zrobić ,żeby nie przedobrzyć



#440 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1820 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 27 sierpień 2014 - 12:17

Zła mieszanka paliwa (za bogata to chyba ma za dużo oleju?) nie powodowała by takich objawów.

 

Rozumiem ze na początku na wolnych obrotach chodzi dobrze, równo i nie gaśnie?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych