Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#441 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 12:52

Zła mieszanka paliwa (za bogata to chyba ma za dużo oleju?) nie powodowała by takich objawów.

 

Rozumiem ze na początku na wolnych obrotach chodzi dobrze, równo i nie gaśnie?

Na początku jak jest zimny to chodzi dobrze na wolnych obrotach jak i na pełnym gazie.Potem jak się rozgrzeje to chodzi tylko na wolnych obrotach(na biegu) jak dodaję gazu to się dusi i gaśnie.Na biegu jałowym (luzie) normalnie wchodzi w obroty.

A za bogata mieszanka to w/g mnie "za dużo paliwa ,za mało powietrza",olej nie ma tu nic do rzeczy.



#442 OFFLINE   magini

magini

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 27 sierpień 2014 - 13:41

Ssanie jakie tam masz?



#443 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 27 sierpień 2014 - 13:49

Za dużo paliwa daje niedopalone paliwo i czarną świecę, w 2t zasyfioną olejem, świeca powinna być koloru +- kawa z mlekiem.

Dodawanie gazu działa tak że otwarcie przepustnicy, powoduje zwiększony przepływ powietrza które zbiera paliwo podawane dyszą.

Jeśli w tym momencie gaśnie to stawiam że jednak brakuje paliwa i w tą stronę bym poszedł. Choćby w czasie takie akcji podpinając wężyk od butelki (strzykawki) z benzyną bezpośrednio do gaźnika. Walczyłem kiedyś w tohatsu z podobnym objawem, dało się płynąć wyłącznie na full bo inne ustawienie=zgaśnięcie. Oczywiście po zagrzaniu. Okazało się że zbiornik rdzewiał w środku i syf się zbierał w filtrze, ale zatykał dopiero jak trochę paliwa przepłynęło. Przy otwarciu na full cośtam paliwa brało i pchał łódkę :-) Co ja się nawkurzałem..... ;)

 

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika przy zamkniętym kraniku i napełnij ją od nowa.


Użytkownik newrom edytował ten post 27 sierpień 2014 - 13:51

  • @Wojti lubi to

#444 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 sierpień 2014 - 13:59

"Świeca prawdę Ci powie". Wykręć świece i sprawdź. Z ich koloru, nalotu naprawdę dużo można się dowiedzieć o niedomaganiach silnika. Jeżeli sam nie potrafisz ocenić, zrób zdjęcia i wstaw je na forum.



#445 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 27 sierpień 2014 - 14:50

Jak zacznie się dławić, to zgaś i poluzuj korek od baku. Możliwe że zapchało się odpowietrzenie i w baku masz podciśnienie. Miałem tak w kosie spalinowej, a i na forum był chyba podobny wątek z silnikiem.

Użytkownik psulek edytował ten post 27 sierpień 2014 - 14:52


#446 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1820 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 27 sierpień 2014 - 17:02

Idź tropem @ newroma

"Jeśli w tym momencie gaśnie to stawiam, że jednak brakuje paliwa i w tą stronę bym poszedł."


  • nurek28 lubi to

#447 OFFLINE   Darecki

Darecki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 353 postów
  • LokalizacjaTurawa

Napisano 27 sierpień 2014 - 20:17

 

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika przy zamkniętym kraniku i napełnij ją od nowa.

 

Co to da?



#448 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 20:40

No też jestem ciekaw co to da?



#449 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 20:51

Za dużo paliwa daje niedopalone paliwo i czarną świecę, w 2t zasyfioną olejem, świeca powinna być koloru +- kawa z mlekiem.

Dodawanie gazu działa tak że otwarcie przepustnicy, powoduje zwiększony przepływ powietrza które zbiera paliwo podawane dyszą.

Jeśli w tym momencie gaśnie to stawiam że jednak brakuje paliwa i w tą stronę bym poszedł. Choćby w czasie takie akcji podpinając wężyk od butelki (strzykawki) z benzyną bezpośrednio do gaźnika. Walczyłem kiedyś w tohatsu z podobnym objawem, dało się płynąć wyłącznie na full bo inne ustawienie=zgaśnięcie. Oczywiście po zagrzaniu. Okazało się że zbiornik rdzewiał w środku i syf się zbierał w filtrze, ale zatykał dopiero jak trochę paliwa przepłynęło. Przy otwarciu na full cośtam paliwa brało i pchał łódkę :-) Co ja się nawkurzałem..... ;)

 

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika przy zamkniętym kraniku i napełnij ją od nowa.

Ok .spróbuję z tym paliwem. Tylko nie wiem która śrubka jest od paliwa.Przy gaźniku mam trzy. Dwie niejako z boku gaźnika takie ze sprężynką z czego jedna jest od regulacji wolnych obrotów i jedna nad komorą pływakową taka bez sprężynki ale z  dziurką po środku wkręcona prawie do końca.Nie wiem tylko która jest od czego?Ta z boku ze sprężynką ( nie ta do wolnych obrotów) jest odkręcona 6 obrotów, a do tej nad komorą pływakową mogę się dobrać jedynie zdejmując zbiornik, więc na wodzie nią nie pokręcę.

A może ktoś wie ile obrotów która śrubka powinna być odkręcona?



#450 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 27 sierpień 2014 - 20:54

Swiecę już sprawdzałem jest ok.Korek też odkręcałem.Także to nie to.



#451 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 27 sierpień 2014 - 21:45

Regulacja gaźnika raczej nic nie załatwi. Gdyby było inaczej, to na zimnym byś też nie polatał. Recepty na śrubki nikt nie poda, bo one są do regulacji właśnie.  Jedyne co mi przychodzi do głowy to rozszczelnienie po nagrzaniu gdzieś na mocowaniu gaźnika lewe powietrze. Ewentualnie sprawdź wężyki na trasie bak-gaźnik. Może jak się nagrzewa, to coś się rozszczelnia i łapie powietrze z paliwem? Spalanie które podajesz mieści się w normie dla tej wielkości silników.Wężyki chyba najprościej i najtaniej wymienić więc zaczął bym od tego.


Użytkownik psulek edytował ten post 27 sierpień 2014 - 21:54


#452 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 27 sierpień 2014 - 22:35

Co to da?


Czasami w komorze jest woda (cięższa od paliwa). Czasami trochę syfu.
Śrubki spustowej szukaj na samym dole komory plywakowej. Może jej nie być, wtedy się odkręca komorę i wylewa.
Innych nie dotykaj póki usuniesz usterki.

#453 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 28 sierpień 2014 - 01:48

Miałem kiedyś podobny objaw w maluchu, po nagrzaniu dławił się i nie chciał na wyższe obroty wejść. Okazało się, że była uszkodzona cewka, która dopiero po rozgrzaniu odmawiała współpracy i pojawiał się problem z iskrą na świecach.



#454 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 28 sierpień 2014 - 10:21

Komorę już rozkręciłem i wyczyściłem,nie pomogło.Pokombinuję jeszcze jak psulek radzi.

Jedną ,śrubką już próbowałem regulować tą z boku gaźnika ze sprężynką i jak zasuwał na zimno to nie było znaczenia czy odkręciłem 2 obroty czy 6 obrotów nie było różnicy ani w mocy ani w obrotach. Także nie wiem co to za regulacja :blink: . A jak się nagrzał i zaczął dusić to też regulacja tą śrubką nic nie dawała,ani lepiej ani gorzej.Przy zakręconej tej śrubce, silnik nie palił w ogóle .Zaczynał dobrze pracować przy odkręconych min 1,5 obrotu a potem praktycznie do końca można było odkręcić i nie było różnicy (oczywiście w sytuacji gdy jeszcze się nie nagrzał i było ok) . Od czego to może być śrubka i ile ją odkręcić skoro nie ma różnicy.


Użytkownik skalek-77 edytował ten post 28 sierpień 2014 - 10:24


#455 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 28 sierpień 2014 - 10:43

Pokaż fotkę, bo śrubka ze sprężynką kojarzy mi się tylko z regulacją wolnych obrotów.

Zamiast zmieniać wężyki użyj alternatywnego zbiornika podłączonego do gaźnika. Znaczy strzykawka 100ml, wężyk jakikolwiek i masz pominięte ewentualne źródło problemów. Podłączasz to na wodzie przy rozgrzanym silniku bez żadnych problemow.

I tak jak wcześniej pisałem, regulacje jest sens robić na sprawnym i działającym silniku żeby ew dopieścić ustawienia.

Jeśli nie masz 2 lewych rąk i masz dostęp do sprężonego powietrza to przedmuchaj sobie jeszcze dysze w gaźniku. Dmuchaj od strony wlotu powietrza po wcześniejszym zdemontowaniu zaworka iglicowego (jest na pływaku).

W komorze miałeś jakieś brudy, paprochy ?

Gaźnik jest dobrze zamocowany do cylindra ? Króciec dolotowy nie ma pęknięć ?



#456 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 28 sierpień 2014 - 11:59

Spróbuję z tą strzykawką.Rozumiem ,że wężyk od niej podłączyć do gaźnika w miejsce oryginalnego który idzie od odstojnika paliwa ?W komorze jakiś tam mminimalny syfek był tak ze trzy malutkie paproszki.Ta śrubka jest dokładnie taka sama jak do regulacji wolnych obrotów ,tylko siedzi w obudowie gaźnika a nie przy lince gazu.

Nie bardzo wiem jak zdemontować zaworek iglicowy.Trzeba rozkręcić komorę pływakową i od spodu czy to może ta śrubka co pisałem która jest od góry komory pływakowej idzie niejako na przedłużeniu iglicy od góry.Pęknięć żadnych na króćcu nie zauważyłem.

Tylko tak się zastanawiam,że jeżeli gaźnik byłby zasyfiony jakimiś paprochami to nie paliłby na zimno i nie chodziłby ładnie.



#457 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 28 sierpień 2014 - 12:19

Tak, po prostu strzykawka czy inny zbiorniczek (np taki na płyn hamulcowy - oczywiście strzykawka musi być otwarta od góry) ma zastąpić część linii paliwowej która może odpowiadać za ew. niepodawanie paliwa. Po prostu wyeliminujesz jeden z kawałków układanki. Jeśli się nie poprawi to będzie wiadomo że to nie zbiornik/odstojnik/wężyk i będzie można kombinować dalej.

To może być śrubka do regulacji mieszanki, generalnie jak coś wykręcasz z gaźnika to najpierw wkręć licząc obroty, później zanotuj i dopiero wykręcaj. Większość tych małych gaźników z jakimi miałem do czynienia wymagały wykręcenie o 1-2,5 obrotu. 

Pływak jest najczęściej zawieszony z jednej strony za pomocą sworznia, ten sworzeń trzeba wyjąć (po odkręceniu komory pływakowej) i wyjąć pływak. Na górze pływaka jest zamontowany zaworek (najczęściej luźno na jakimś zaczepie). Tutaj uwaga, niektóre gaźniki maja blaszkę którą się reguluje poziom paliwa w gaźniku - nie wyginać, obchodzić się ostrożnie.

Tak jak Ci pisałem wcześniej, uważam że to problem braku paliwa. Jeśli paliwo dochodzi do gaźnika (strzykawka, zbiorniczek), a problem występuje to kolejny podejrzany jest syfek zatykający dysze.

Oczywiście pod wpływem temperatury może się robić nieszczelność i silnik dostaje tzw lewe powietrze, da się to sprawdzić przy użyciu kawałka rury tak żeby wlot powietrza do gaźnika odsunąć od gaźnika i pryśnięcia łatwopalnym dezodorantem. Jeśli obroty się zmieniają to jest nieszczelność. Ale to kolejny kawałek układanki IMHO warto systematycznie eliminować kolejne.

 

Od 3min 30sek

Nie oglądałem całości, nie wiem czy gość gada z sensem. Chodzi mi tylko o pokazanie jak to się wyjmuje. Widać dysze - wszystkie trzeba przedmuchać.


Użytkownik newrom edytował ten post 28 sierpień 2014 - 12:22


#458 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 sierpień 2014 - 12:54

Ta druga śrubka jest do regulacji składu mieszanki. Skoro do rozgrzania chodzi dobrze, to nic z tym na razie nie rób. Newroom dobrze ci pisze. Zdjagnozuj i usuń problem, a później próbuj regulacji.


Użytkownik psulek edytował ten post 31 sierpień 2014 - 21:02


#459 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 28 sierpień 2014 - 13:33

Ok. dzięki popróbuję jak radzicie.Po kolei.



#460 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 29 sierpień 2014 - 20:29

według mnie silnik powinien się nagrzać po kilku góra kilkunastu minutach a elektryka nie koniecznie.sprawdż cewkę wymień przewód wn




Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych