Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#481 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 31 sierpień 2014 - 21:27

Podstawowa regulacja gaźnika:

 

0. Nagrzewasz silnik

1. Śrubę składu mieszanki wkręcasz do końca, a później wykręcasz o 1,5 obrotu

2. Regulujesz wolne obroty, ma chodzić ładnie i równo

3. Śrubę składu mieszanki wykręcasz o 1/4 obrotu - obroty powinny wzrosnąć

4. Regulujesz wolne obroty

5. Powtórz punkt 3

6. Powtórz punkt 4

 

W pewnym momencie dojdziesz do punktu,  że po odkręceniu śruby mieszanki obroty nie wzrosną, wtedy zostawiasz na ostaniej pozycji kiedy obroty wzrosły.

 

Czyli odkręcasz 1/4 - wzrosły - regulacja wolnych - odkręcasz 1/4 - wzrosły - regulacja wolnych, odkręcasz 1/4 nie wzrosły - wkręcasz o 1/4 (powrót do poprzedniej pozycji).

 

Po regulacji silnik powinien ładnie wkręcać się na wyskokie obroty po gwałtownym pełnym otwarciu manetki i ładgodnie schodzić z wysokich po całkowitym gwałtownym zakręceniu manetki. 

 

Rzadko, ale zdarzą się, że żeby zwiększyć obroty śrubkę mieszanki trzeba wkręcać.

1,5 obrotu jest umowne - w zależności od producenta, może to być 1 albo 2,5 obrotu.

Po regulacji przepłyń się i na koniec sprawdź świecę. Powinna mieć prawidłowy kolor.


Użytkownik psulek edytował ten post 31 sierpień 2014 - 21:47


#482 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 01 wrzesień 2014 - 07:27

zgadza się to ja się pomyliłem,mój błąd.ale to że w taki sposób ubliżasz innym świadczy tylko o twojej nienormalności.najważniejsze żesilnik działa jak należy oby jak najdłużej.

#483 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 wrzesień 2014 - 07:54

Przykro kolego, ale dostałeś taką cenzurkę na jaką sobie zapracowałeś postami.


Użytkownik psulek edytował ten post 01 wrzesień 2014 - 07:59


#484 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 01 wrzesień 2014 - 15:13

No to u mnie chyba jest odwrotnie, bo obroty wzrastają gdy śrubkę dokręcam od 1,5 obrotu w dół  czyli prawie do całkowitego zakręcenia ,no powiedzmy do 0,75 obrotu.Odkręcając od 1,5 obrotu  w górę do 3 czy 4 obrotów silnik nie reaguje zmianą obrotów.Inaczej mówiąc najwyższe obroty (na wolnych oczywiście) osiąga przy śrubce odkręconej ok 1 obrotu może nawet mniej ,potem gaśnie.Tyle ,że nie odpala na takim ustawieniu.(1 obrót)

Mam jeszcze jedno pytanko.Przy dolocie powietrza jest taka metalowa puszka pusta w środku z otworami po obu stronach.Wygląda to jak filtr powietrza,tyle ,że co to za filtr pusty w środku. Nie powinno być w tej puszce jakiegoś wkładu z gąbki czy czegoś?



#485 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 wrzesień 2014 - 19:05

Podeślij zdjęcie gaźnika, bo u mnie sprężynka jest na tej od mieszanki, a newrrom pisał że na przepustnicy. Ewentualnie sprawdź jak masz możliwość zajrzeć w gardziel, która uchyla przepustnicę.  Puszka może być, żeby powietrze nie świszczało, ładnie nazywa się to tłumik szmerów ssania. Ja nie widziałem jeszcze w zaburtowym silniku filtra powietrza.

 

EDIT: U ciebie obie mają sprężynki (takie info znalazłem wcześniej), więc ustal która odpowiada za przepustnicę. Zajrzyj w gardziel gaźnika. Będzie okrągła blaszka która uchyla się po dodaniu gazu. To przepustnica. Śrubka która ją uchyla/domyka przy kręceniu jest od regulacji wolnych obrotów, druga od mieszanki. Podejrzewam, że kręcisz tą od przepustnicy.


Użytkownik psulek edytował ten post 01 wrzesień 2014 - 19:16


#486 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 01 wrzesień 2014 - 19:15

Sprężynka jest na śróbce która jest na końcu zaostrzona na stożek i jest w zasadzie na wysokości przepustnicy. W gardzieli widziałem dziurkę ok 1mm którą ta śrubka zatyka (mniej lub bardziej).Czyli na chłopski rozum odkręcając ją powinienem zwiększać dawkę paliwa i obroty powinny rosnąć, a tak nie jest :blink:

A co z tym niby filtrem powietrza ?Ma tam coś  w środku być czy nie?


Użytkownik skalek-77 edytował ten post 01 wrzesień 2014 - 19:29


#487 OFFLINE   skalek-77

skalek-77

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2334 postów
  • Imię:Rafał

Napisano 01 wrzesień 2014 - 19:21

Śrubka od wolnych obrotów jest przy lince gazu.I tu jest dla mnie sprawa jasna ,wkręcając zwiększam obroty i na odwrót.Chodzi mi o tą drugą o której pisze w poście wyżej.Czyli o tą od mieszanki.Innych regulacyjnych gaźnik już nie ma.



#488 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 wrzesień 2014 - 21:22

Filtry czasami takie są. Obroty są wyższe na bardziej ubogiej mieszance. Temperatura jest wyższa, gorsze jest smarowanie i łatwiej zatrzeć tłok.
Kup sobie książkę w stylu jeżdżę motocyklem wsk - simsonem. Tam są takie podstawy, a silniki zaburtowe konstrukcyjnie to odpowiednik wsk czy innej jawy.

#489 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 wrzesień 2014 - 21:30

EDIT:

 

Kurde napisałem nieskładnie, a wsumie ,,, . Wzbogacenie mieszanki przy ograniczonym dopływie powietrza niewiele daje - mieszanka gorzej się spala. Podniosłeś obroty wkręcając śrubkę mieszanki, ok, pokręć nią aż będą w najwyższym położeniu. Wyreguluj przepustnicę żeby je obniżyć. Pokręć składem mieszanki w stronę w którą wzrastają, ustaw znowu najwyższe, podreguluj przepustnicą. Jak już się nie da regulować bo silnik nie trzyma tylko gaśnie, to zostaw w ostatnim dobrym położeniu. Ponieważ regulację robisz na jałowym, może się zdarzyć, że będzie przygasał i telepał na najniższych po włączeniu biegu (za uboga mieszanka pod obciążeniem). Wzbogać ją wtedy aż będzie dobrze. Jeżeli po tym zabiegu jałowe bez obciążenia zbytnio wzrosną, skoryguj przepustnicą. Skontroluj świecę po pływaniu.

 

Ewentualnie opcja zachowawcza - zostaw jak było, bo patrząc po twojej świecy, było raczej dobrze. Najwyżej skontroluj świecę po pływaniu.


Użytkownik psulek edytował ten post 01 wrzesień 2014 - 22:42


#490 OFFLINE   sados

sados

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • Lokalizacjawarszawa
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Piotr

Napisano 17 wrzesień 2014 - 08:33

Witam. Mam problem podobny. Moja łódż to Texas 440 i Yamacha 20km za Chińskiego Boga nie wyciągnie więcej jak 16-18km/h. Czy ktoś podpowie,czy poprostu brakuje mocy silnika?



#491 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 17 wrzesień 2014 - 08:42

A Łódź idzie w ślizgu czy ciągnie wodę? Bo jeśli to drugie to próbuj trym ustawić, a jak pierwsze to sprawdź jaką masz śrubę

#492 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 17 wrzesień 2014 - 19:52

a czy silnik osiaga te swoje 5000 obrotów? bo jesli nie to :

1.silnik chodzi na 1cyl

2.gaznik ma nie droznosc

2.sruba jest uciągowa



#493 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 17 wrzesień 2014 - 20:04

..Texas 440 to kawał łodzi...20KM to IMHO takie minimum...zmierzyć obroty, dobrać optymalną śrubę..lub dorzucić na pawęż 10KM więcej...


  • pmiszk1 lubi to

#494 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 20 wrzesień 2014 - 19:21

czasem powody są bardzo prozaiczne.

Tak było w moim przypadku i kolegi który wątek założył.

Ja również miałem problemy z szybkim wyjściem do ślizgu i zacząłem kombinować z hydrofilami itp a okazało się, że za luźna była linka gazu i nie otwierała przepustnicy tak jak powinna.



#495 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 20 wrzesień 2014 - 19:54

..a czasam,i jak silnik jest nowy, to mądry serwis zabezpiecza motor przed zatarciem podczas nieumiejętnego  docierania i blokuje gaz na cęgnie..przy 1szej wizycie na przeglądzie serwisowym, po circa 10mth nagle motor ozywa :-)...



#496 OFFLINE   Piterson

Piterson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 151 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 21 wrzesień 2014 - 11:11

Może i tak robią , ale jeżeli jest olej w silniku to nie ma prawa się zatrzeć..Ewentualnie jak otwór od chłodzenia się zapcha to można załatwić silnik jak się nie zwróci uwagi..



#497 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 27 wrzesień 2014 - 11:01

nie mogę znależć,pewnie słabo szukam.są 3 typy 6DMH ,6CMH ,8CMH.może ktoś wie jakie są pojemności tych 2-cylindrowych silników? 



#498 OFFLINE   Rebel64

Rebel64

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1401 postów
  • LokalizacjaStolica
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Nicki

Napisano 03 październik 2014 - 23:17

Witam. Mam problem podobny. Moja łódż to Texas 440 i Yamacha 20km za Chińskiego Boga nie wyciągnie więcej jak 16-18km/h. Czy ktoś podpowie,czy poprostu brakuje mocy silnika?

witam. Sprawdz linki,srube itd. Z 20km ta lodka powinna plywac 30km/h.



#499 OFFLINE   janih

janih

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 469 postów
  • Lokalizacjanad wodą

Napisano 04 październik 2014 - 04:16

Najwazniejsze sprawdzic obroty

#500 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 04 październik 2014 - 10:05

Witam. Mam problem podobny. Moja łódż to Texas 440 i Yamacha 20km za Chińskiego Boga nie wyciągnie więcej jak 16-18km/h. Czy ktoś podpowie,czy poprostu brakuje mocy silnika?

Patrząc na prędkość twojej łajby przy takim silniku to nasuwa mi się jedno pytanie:  Czy aby to nie jest silnik uciągowy ????






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych