Podstawowa regulacja gaźnika:
0. Nagrzewasz silnik
1. Śrubę składu mieszanki wkręcasz do końca, a później wykręcasz o 1,5 obrotu
2. Regulujesz wolne obroty, ma chodzić ładnie i równo
3. Śrubę składu mieszanki wykręcasz o 1/4 obrotu - obroty powinny wzrosnąć
4. Regulujesz wolne obroty
5. Powtórz punkt 3
6. Powtórz punkt 4
W pewnym momencie dojdziesz do punktu, że po odkręceniu śruby mieszanki obroty nie wzrosną, wtedy zostawiasz na ostaniej pozycji kiedy obroty wzrosły.
Czyli odkręcasz 1/4 - wzrosły - regulacja wolnych - odkręcasz 1/4 - wzrosły - regulacja wolnych, odkręcasz 1/4 nie wzrosły - wkręcasz o 1/4 (powrót do poprzedniej pozycji).
Po regulacji silnik powinien ładnie wkręcać się na wyskokie obroty po gwałtownym pełnym otwarciu manetki i ładgodnie schodzić z wysokich po całkowitym gwałtownym zakręceniu manetki.
Rzadko, ale zdarzą się, że żeby zwiększyć obroty śrubkę mieszanki trzeba wkręcać.
1,5 obrotu jest umowne - w zależności od producenta, może to być 1 albo 2,5 obrotu.
Po regulacji przepłyń się i na koniec sprawdź świecę. Powinna mieć prawidłowy kolor.
Użytkownik psulek edytował ten post 31 sierpień 2014 - 21:47