Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#761 OFFLINE   Przemsol

Przemsol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1277 postów

Napisano 28 grudzień 2015 - 23:35

pod łódkę to sprzedawca robi linię... jak kupowałem 15tkę yamahy to linia była standardowa bo silnik był zdejmowany z łodzi....ale jak zmieniłem na 30tkę i zażyczyłem sobie gdzie ma być zbiornik paliwa to w cenie silnika dostałem zbiornik pasujący do miejsca w którym ma się zmieścić i odpowiednią linię....montaż silnika na łodzi też był w cenie......



#762 OFFLINE   Bolesław

Bolesław

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 29 grudzień 2015 - 00:42

Nie kazdy kupuje nowe silniki w salonie.........

#763 OFFLINE   Przemsol

Przemsol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1277 postów

Napisano 29 grudzień 2015 - 10:32

zgadza się. dlatego sprzedając swoją 15tkę sprzedałem ją razem z oryginalną linią paliwową, książką serwisową i podstemplowaną kartą gwarancyjną...



#764 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Napisano 29 grudzień 2015 - 19:42

Wszystkie nowe silnik od 5-6 do 40 koni mają w komplecie zbiornik paliwa i linie paliwową ze złączkami umożliwiającymi odłączenie linii paliwowej od zbiornika i silnika.

Oryginalne linie paliwowe mocno przewyższają jakością ...te z wężykiem za 8 zł i gruszką za 30 ....to i cena za tym idzie.



#765 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 639 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 29 grudzień 2015 - 19:46

Jeśli ta łódź to Skylla 390, to warto rozważyć Hondę 20KM, praktycznie w tej samej cenie co 4 letnia Yamaha25+zakup linii paliwowej.
Natomiast jeśli to ma być większa Skylla, to o silniku mocy 20KM zapomnij, będzie po prostu za mały. Po krótkim czasie użytkowania, rozglądałbyś się za czymś większym. Trochę dziwna ta oferta, jest książka gwarancyjna a nie ma linii paliwowej? Przecież to powinno być w komplecie z motorem.
Trzymaj się tego, że jeśli ma być większa Skylla+2-3 osoby na pokładzie, to co najmniej 25KM.

#766 OFFLINE   Protool

Protool

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów
  • Lokalizacjaświetokrzyskie
  • Imię:Wojtek

Napisano 29 grudzień 2015 - 20:52

dziękuję wszystkim za udział w rozmowie :). Pozdrawiam.



#767 Guest_dziki1916_*

Guest_dziki1916_*
  • Guests

Napisano 11 luty 2016 - 12:06

Witam

 

Chciałbym poznać opinie osób które miały do czynienia z silnikiem Yamaha 9,9 - dwusuw.

 

Chodzi mi o wady i zalety, najczęstsze usterki, proporcje mieszanki, oleje które będą najlepsze dla tej jednostki.

 

Z góry dziękuje za pomoc.



#768 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 11 luty 2016 - 12:18

Poszukaj w sieci, jest o nich wiele informacji.

W skrócie, bardzo dobre maszyny, pożądane wręcz za swoją niską wagę, kulturę pracy (jak na dwutakt) i możliwość rozkręcenia do 15km.



#769 OFFLINE   szycha81

szycha81

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 31 postów
  • Lokalizacjazach-pom
  • Imię:pawel

Napisano 11 luty 2016 - 20:31

Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100
  • dario69 lubi to

#770 OFFLINE   tasiek321

tasiek321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1419 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartek

Napisano 11 luty 2016 - 20:37

Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100

Z tego co widziałem na wodzie, to  Twój v-max'ik ma jeszcze jedna zaletę - pływa dużo szybciej niż 10 KM w 4-takcie :)



#771 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 12 luty 2016 - 06:42

uzywaj mieszanki w kierunku 1/50

 

stężenie oleju 1 procent  to za mało



#772 Guest_dziki1916_*

Guest_dziki1916_*
  • Guests

Napisano 12 luty 2016 - 07:01

Dzięki za informacje Panowie



#773 OFFLINE   krzysio12

krzysio12

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 95 postów
  • Lokalizacjabiałystok
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 luty 2016 - 10:07

Z tego co widziałem na wodzie, to  Twój v-max'ik ma jeszcze jedna zaletę - pływa dużo szybciej niż 10 KM w 4-takcie :)

 

chlopaki to prawda 10konny 2T na takiej samej srubie plywa lepiej niz 10km 4T na takiej samej srubie. roznica jest taka ze 2T jest lzejszy i idzie jeszcze go nosic a 4T jest ciezka jednostka i nie wyobrazam zakladac za kazdym razem z bagaznika go sprawa mieszania paliwa w 2T nie jest taka uciazliwa jak sie kazdemu na poczatku wydaje. zawsze mozna znalesc silnik 2T z mieszalnikiem oleju. olej wlewamy do zbiornika przy silniku i silnik sam sobie go miesza. 

. 9.9km yamaha 4T wazy tyle ile moja 25km w 2T

 

przeczytalem caly watek i zgodze sie z @evin ze warto sobie kupic evinrude lub johnson 9.9km bardzo dobra kultura pracy silnik jest cichy i z duza moca. romana 430 szla w slizgu przy 10 km przy 15km to juz bylo bardzo ciekawie :) 



#774 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 12 luty 2016 - 10:21

Trochę dziwna ta oferta, jest książka gwarancyjna a nie ma linii paliwowej? Przecież to powinno być w komplecie z motorem.

 

Zdarza się. Nową łódkę kupowałem z silnikiem, ze względu na to że w bakiście oryginał yamahy się nie mieścił wymieniłem się na zbiorniki z producentem. Na linie paliwową niestety też, tu mnie miał bo nie miałem pojęcia o różnicy w jakości (o różnicy w jakości zbiornika zresztą też). Ten błąd naprawiłem później sam i linia już jest oryginalna, zbiornik niestety nie, no ale oryginał nie wchodzi...



#775 OFFLINE   oland

oland

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 401 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Olejnik

Napisano 12 luty 2016 - 11:20

uzywaj mieszanki w kierunku 1/50

 

stężenie oleju 1 procent  to za mało

mój doktor od silnika również tak zalecił  :)  widocznie coś w tym jest 



#776 Guest_dziki1916_*

Guest_dziki1916_*
  • Guests

Napisano 12 luty 2016 - 12:37

chlopaki to prawda 10konny 2T na takiej samej srubie plywa lepiej niz 10km 4T na takiej samej srubie. roznica jest taka ze 2T jest lzejszy i idzie jeszcze go nosic a 4T jest ciezka jednostka i nie wyobrazam zakladac za kazdym razem z bagaznika go sprawa mieszania paliwa w 2T nie jest taka uciazliwa jak sie kazdemu na poczatku wydaje. zawsze mozna znalesc silnik 2T z mieszalnikiem oleju. olej wlewamy do zbiornika przy silniku i silnik sam sobie go miesza. 

. 9.9km yamaha 4T wazy tyle ile moja 25km w 2T

 

przeczytalem caly watek i zgodze sie z @evin ze warto sobie kupic evinrude lub johnson 9.9km bardzo dobra kultura pracy silnik jest cichy i z duza moca. romana 430 szla w slizgu przy 10 km przy 15km to juz bylo bardzo ciekawie :)

 

Znajomy ma romane 430 s silnikiem  Mercurego 9,9 - muł straszny a o ślizgu to można zapomnieć.



#777 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 luty 2016 - 22:52

Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100

9,9 w czerotakcie to 40 kg. Tak więc mniejsze spalanie i wyższa kultura pracy rekompensują te 4 kg.

 

Tak przy okazji. Stałem się własnie posiadaczem Yamahy 9,9 w czterosuwie z 2011 roku. 9,9 FHMS. Mam kilka pytań do doświadczonych użytkowników. Jest kilka różnic w stosunku do Tośki 6 hp z 2010 roku którą posiadam.

 

Do rzeczy:

 

1. Do czego służą otworki z dwóch stron czapki? Czy woda nie dostanie się tamtędy? W Tośce tego brak. Podejrzewam lepsze chłodzenie.

 

Załączony plik  P2202688.JPG   71,51 KB   11 Ilość pobrań

 

2. Brak zaślepki gumowej na króćce paliwowe. Czy oryginalnie tam była? Ta z Tohatsu na drugim zdjęciu.

 

Załączony plik  P2202683.JPG   58,83 KB   12 Ilość pobrań

Załączony plik  P2202684.JPG   49,78 KB   11 Ilość pobrań

 

 

3. Normalnie silniki "rzygają" wodą do tyłu.

Yamaha ma dodatkowe otwory na kolumnie przez które wypływa woda w kierunku rumpla. Jaki to ma sens i czy to normalne?

 

Załączony plik  P2202687.JPG   46,3 KB   11 Ilość pobrań

 

4. Do czego służą te dźwignie z przodu? W Tośce ich brak.

Ta dolna numer 1 to chyba do podnoszenia silnika. A ta górna wajcha numer 2?

 

Załączony plik  P2202685.JPG   56,63 KB   11 Ilość pobrań

 

4. Po co są zrobione te dwa gwintowane otwory w uchwycie?

 

Załączony plik  P2202690.JPG   51,76 KB   11 Ilość pobrań

 

5. Co to za ustrojstwo z lewej strony?

 

Załączony plik  P2202689.JPG   56,95 KB   11 Ilość pobrań

 

6. Czy tanim kosztem dorobię ładowanie aku? Przewodów jest dużo więcej niż w Tośce.

 

Załączony plik  P2202686.JPG   75,1 KB   26 Ilość pobrań

 

I ostatnie. Pomimo tego że silnik był kupiony u dealera Yamahy w PL to brak polskiej instrukcji obsługi. Może się ktoś podzielić.?

Załączone pliki


Użytkownik godski edytował ten post 20 luty 2016 - 22:53


#778 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 20 luty 2016 - 22:59

Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100

..bo Twój Vmax ma sportową ( szybszą) przekładnię. Kultura pracy niemal jak w 4T



#779 OFFLINE   Przemsol

Przemsol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1277 postów

Napisano 20 luty 2016 - 23:07

zaślepki na króćce paliwowe brak w oryginale (15 KM i 30 KM)

wajcha 1 to zwalnianie silnika z pozycji podniesionej wajcha 2 to regulacja oporu na rumplu (można zablokować silnik w jednej pozycji lub całkowicie dać mu luz by latał na lewo i prawno z pełną swobodą)

woda leje się przez kolumnę dodatkowymi otworkami - normalne w obu nówkach sztukach które miałem (powyżej)

gwintowane otworki mogą służyć a do mocowania osłony (taki czarny plastik) uchwytu lub ewentualnie do mocowania sterociągów

ustrojstowo z boku silnika to zawór do płukania silnika słodką wodą po pływaniu w słonej

jeżeli silnik nie ma ładowania akumulatora to koszty są duże jeżeli chce się do dołożyć.... kabli dużo ale nie do tego

dziurek na pokrywie nie jestem w stanie zidentyfikować



#780 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 20 luty 2016 - 23:09



2. Brak zaślepki gumowej na króćce paliwowe. Czy oryginalnie tam była? Ta z Tohatsu na drugim zdjęciu.


4. Do czego służą te dźwignie z przodu? W Tośce ich brak.
Ta dolna numer 1 to chyba do podnoszenia silnika. A ta górna wajcha numer 2?



5. Co to za ustrojstwo z lewej strony?


I ostatnie. Pomimo tego że silnik był kupiony u dealera Yamahy w PL to brak polskiej instrukcji obsługi. Może się ktoś podzielić.?


2. Nie było.
4. 1- tak, 2- regulacja siły, z jaką będziesz kierował łodzią.
5. Wezyk do płukania silnika po kapielach w słonej wodzie.

Mam książeczkę, jak nie znajdziesz w pdfie to się poświęce ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych