pod łódkę to sprzedawca robi linię... jak kupowałem 15tkę yamahy to linia była standardowa bo silnik był zdejmowany z łodzi....ale jak zmieniłem na 30tkę i zażyczyłem sobie gdzie ma być zbiornik paliwa to w cenie silnika dostałem zbiornik pasujący do miejsca w którym ma się zmieścić i odpowiednią linię....montaż silnika na łodzi też był w cenie......
Silniki Yamaha - opinie i porady
#761 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2015 - 23:35
#762 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 00:42
#763 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 10:32
zgadza się. dlatego sprzedając swoją 15tkę sprzedałem ją razem z oryginalną linią paliwową, książką serwisową i podstemplowaną kartą gwarancyjną...
#764 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 19:42
Wszystkie nowe silnik od 5-6 do 40 koni mają w komplecie zbiornik paliwa i linie paliwową ze złączkami umożliwiającymi odłączenie linii paliwowej od zbiornika i silnika.
Oryginalne linie paliwowe mocno przewyższają jakością ...te z wężykiem za 8 zł i gruszką za 30 ....to i cena za tym idzie.
#765 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 19:46
Natomiast jeśli to ma być większa Skylla, to o silniku mocy 20KM zapomnij, będzie po prostu za mały. Po krótkim czasie użytkowania, rozglądałbyś się za czymś większym. Trochę dziwna ta oferta, jest książka gwarancyjna a nie ma linii paliwowej? Przecież to powinno być w komplecie z motorem.
Trzymaj się tego, że jeśli ma być większa Skylla+2-3 osoby na pokładzie, to co najmniej 25KM.
#766 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 20:52
dziękuję wszystkim za udział w rozmowie . Pozdrawiam.
#767 Guest_dziki1916_*
Napisano 11 luty 2016 - 12:06
Witam
Chciałbym poznać opinie osób które miały do czynienia z silnikiem Yamaha 9,9 - dwusuw.
Chodzi mi o wady i zalety, najczęstsze usterki, proporcje mieszanki, oleje które będą najlepsze dla tej jednostki.
Z góry dziękuje za pomoc.
#768 OFFLINE
Napisano 11 luty 2016 - 12:18
Poszukaj w sieci, jest o nich wiele informacji.
W skrócie, bardzo dobre maszyny, pożądane wręcz za swoją niską wagę, kulturę pracy (jak na dwutakt) i możliwość rozkręcenia do 15km.
#769 OFFLINE
Napisano 11 luty 2016 - 20:31
- dario69 lubi to
#770 OFFLINE
Napisano 11 luty 2016 - 20:37
Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100
Z tego co widziałem na wodzie, to Twój v-max'ik ma jeszcze jedna zaletę - pływa dużo szybciej niż 10 KM w 4-takcie
#771 OFFLINE
Napisano 12 luty 2016 - 06:42
uzywaj mieszanki w kierunku 1/50
stężenie oleju 1 procent to za mało
#772 Guest_dziki1916_*
Napisano 12 luty 2016 - 07:01
Dzięki za informacje Panowie
#773 OFFLINE
Napisano 12 luty 2016 - 10:07
Z tego co widziałem na wodzie, to Twój v-max'ik ma jeszcze jedna zaletę - pływa dużo szybciej niż 10 KM w 4-takcie
chlopaki to prawda 10konny 2T na takiej samej srubie plywa lepiej niz 10km 4T na takiej samej srubie. roznica jest taka ze 2T jest lzejszy i idzie jeszcze go nosic a 4T jest ciezka jednostka i nie wyobrazam zakladac za kazdym razem z bagaznika go sprawa mieszania paliwa w 2T nie jest taka uciazliwa jak sie kazdemu na poczatku wydaje. zawsze mozna znalesc silnik 2T z mieszalnikiem oleju. olej wlewamy do zbiornika przy silniku i silnik sam sobie go miesza.
. 9.9km yamaha 4T wazy tyle ile moja 25km w 2T
przeczytalem caly watek i zgodze sie z @evin ze warto sobie kupic evinrude lub johnson 9.9km bardzo dobra kultura pracy silnik jest cichy i z duza moca. romana 430 szla w slizgu przy 10 km przy 15km to juz bylo bardzo ciekawie
#774 OFFLINE
Napisano 12 luty 2016 - 10:21
Trochę dziwna ta oferta, jest książka gwarancyjna a nie ma linii paliwowej? Przecież to powinno być w komplecie z motorem.
Zdarza się. Nową łódkę kupowałem z silnikiem, ze względu na to że w bakiście oryginał yamahy się nie mieścił wymieniłem się na zbiorniki z producentem. Na linie paliwową niestety też, tu mnie miał bo nie miałem pojęcia o różnicy w jakości (o różnicy w jakości zbiornika zresztą też). Ten błąd naprawiłem później sam i linia już jest oryginalna, zbiornik niestety nie, no ale oryginał nie wchodzi...
#775 OFFLINE
Napisano 12 luty 2016 - 11:20
uzywaj mieszanki w kierunku 1/50
stężenie oleju 1 procent to za mało
mój doktor od silnika również tak zalecił widocznie coś w tym jest
#776 Guest_dziki1916_*
Napisano 12 luty 2016 - 12:37
chlopaki to prawda 10konny 2T na takiej samej srubie plywa lepiej niz 10km 4T na takiej samej srubie. roznica jest taka ze 2T jest lzejszy i idzie jeszcze go nosic a 4T jest ciezka jednostka i nie wyobrazam zakladac za kazdym razem z bagaznika go sprawa mieszania paliwa w 2T nie jest taka uciazliwa jak sie kazdemu na poczatku wydaje. zawsze mozna znalesc silnik 2T z mieszalnikiem oleju. olej wlewamy do zbiornika przy silniku i silnik sam sobie go miesza.
. 9.9km yamaha 4T wazy tyle ile moja 25km w 2T
przeczytalem caly watek i zgodze sie z @evin ze warto sobie kupic evinrude lub johnson 9.9km bardzo dobra kultura pracy silnik jest cichy i z duza moca. romana 430 szla w slizgu przy 10 km przy 15km to juz bylo bardzo ciekawie
Znajomy ma romane 430 s silnikiem Mercurego 9,9 - muł straszny a o ślizgu to można zapomnieć.
#777 OFFLINE
Napisano 20 luty 2016 - 22:52
Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100
9,9 w czerotakcie to 40 kg. Tak więc mniejsze spalanie i wyższa kultura pracy rekompensują te 4 kg.
Tak przy okazji. Stałem się własnie posiadaczem Yamahy 9,9 w czterosuwie z 2011 roku. 9,9 FHMS. Mam kilka pytań do doświadczonych użytkowników. Jest kilka różnic w stosunku do Tośki 6 hp z 2010 roku którą posiadam.
Do rzeczy:
1. Do czego służą otworki z dwóch stron czapki? Czy woda nie dostanie się tamtędy? W Tośce tego brak. Podejrzewam lepsze chłodzenie.
P2202688.JPG 71,51 KB 11 Ilość pobrań
2. Brak zaślepki gumowej na króćce paliwowe. Czy oryginalnie tam była? Ta z Tohatsu na drugim zdjęciu.
P2202683.JPG 58,83 KB 12 Ilość pobrań
P2202684.JPG 49,78 KB 11 Ilość pobrań
3. Normalnie silniki "rzygają" wodą do tyłu.
Yamaha ma dodatkowe otwory na kolumnie przez które wypływa woda w kierunku rumpla. Jaki to ma sens i czy to normalne?
P2202687.JPG 46,3 KB 11 Ilość pobrań
4. Do czego służą te dźwignie z przodu? W Tośce ich brak.
Ta dolna numer 1 to chyba do podnoszenia silnika. A ta górna wajcha numer 2?
P2202685.JPG 56,63 KB 11 Ilość pobrań
4. Po co są zrobione te dwa gwintowane otwory w uchwycie?
P2202690.JPG 51,76 KB 11 Ilość pobrań
5. Co to za ustrojstwo z lewej strony?
P2202689.JPG 56,95 KB 11 Ilość pobrań
6. Czy tanim kosztem dorobię ładowanie aku? Przewodów jest dużo więcej niż w Tośce.
P2202686.JPG 75,1 KB 26 Ilość pobrań
I ostatnie. Pomimo tego że silnik był kupiony u dealera Yamahy w PL to brak polskiej instrukcji obsługi. Może się ktoś podzielić.?
Załączone pliki
Użytkownik godski edytował ten post 20 luty 2016 - 22:53
#778 OFFLINE
Napisano 20 luty 2016 - 22:59
Uzytkuje yamahe 9.9 v-max od dwoch sezonow jedyna wada to wieksze spalanie od 4t ok.20% zalety to niska masa 36kg bezawaryjnosc jedyny serwis to wymiana oleju w spodzinie okolo 35zl. swiece i latasz bez problemow.Uzywam oleju do mieszanki castrol outboard 2t proporcja 1:100
..bo Twój Vmax ma sportową ( szybszą) przekładnię. Kultura pracy niemal jak w 4T
#779 OFFLINE
Napisano 20 luty 2016 - 23:07
zaślepki na króćce paliwowe brak w oryginale (15 KM i 30 KM)
wajcha 1 to zwalnianie silnika z pozycji podniesionej wajcha 2 to regulacja oporu na rumplu (można zablokować silnik w jednej pozycji lub całkowicie dać mu luz by latał na lewo i prawno z pełną swobodą)
woda leje się przez kolumnę dodatkowymi otworkami - normalne w obu nówkach sztukach które miałem (powyżej)
gwintowane otworki mogą służyć a do mocowania osłony (taki czarny plastik) uchwytu lub ewentualnie do mocowania sterociągów
ustrojstowo z boku silnika to zawór do płukania silnika słodką wodą po pływaniu w słonej
jeżeli silnik nie ma ładowania akumulatora to koszty są duże jeżeli chce się do dołożyć.... kabli dużo ale nie do tego
dziurek na pokrywie nie jestem w stanie zidentyfikować
#780 OFFLINE
Napisano 20 luty 2016 - 23:09
2. Brak zaślepki gumowej na króćce paliwowe. Czy oryginalnie tam była? Ta z Tohatsu na drugim zdjęciu.
4. Do czego służą te dźwignie z przodu? W Tośce ich brak.
Ta dolna numer 1 to chyba do podnoszenia silnika. A ta górna wajcha numer 2?
5. Co to za ustrojstwo z lewej strony?
I ostatnie. Pomimo tego że silnik był kupiony u dealera Yamahy w PL to brak polskiej instrukcji obsługi. Może się ktoś podzielić.?
2. Nie było.
4. 1- tak, 2- regulacja siły, z jaką będziesz kierował łodzią.
5. Wezyk do płukania silnika po kapielach w słonej wodzie.
Mam książeczkę, jak nie znajdziesz w pdfie to się poświęce
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych