Nie ja mam Jeepa a on tyle pali. Chociaż w terenie to się nie liczy spalania na kilometry a na godziny . Ale vitara pewnie pochłonie tyle gazu co mój (trasa) w mieście to na pewno mniej spali. Czasami większy silnik nie oznacza większego spalania.
Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#441 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 12:29
#442 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 12:31
#443 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 12:32
#444 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 12:37
To się zgodzę że fajne autko i jak się trafi dobry egzemplarz to będzie służył. Co do spalania miasto miastu nierówne no i dużo zależy od łącznika
#445 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 13:18
Tym w każdy teren wjedziesz, dużo pali ale na łodzi zaoszczędzisz http://otomoto.pl/in...-C31276506.html
#446 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 16:01
Co do spalania to moja fura spala mniej jadąc 120-140 km/h niż jadąc w okolicach 100 km/h.
nie chcę wywoływać jałowej dyskusji, względnie wilka z lasu, ale są 2 możliwości: albo oszukujesz fizykę albo kierowca dupa
#447 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 06:48
Już nie raz to zaobserwowałem że jadąc dłuższy kawałek drogi przy wyższej prędkości mam mniejsze spalanie. Jadąc z większą prędkością utrzymuję obroty silnika w których on ma najlepsze spalanie. To są specyficzne warunki dla każdego samochodu inne. U mnie na przykład chcąc utrzymać prędkość 100km/h gdzie są delikatne górki czyli normalne drogi automat cały czas miesza biegami z 5 na 4 i z 4 na 5 więc obroty skaczą. Przyspieszając o 20-30 km utrzymuję obroty i 5 bieg.
Pozdrawiam teoretyków.
#448 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 07:42
nie chcę wywoływać jałowej dyskusji, względnie wilka z lasu, ale są 2 możliwości: albo oszukujesz fizykę albo kierowca dupa
W każdym razie dobry wstęp do konstrukcji odwiecznego Graala fizyków - perpetuum mobile. Kierowcy nie będziemy obrażać.
#449 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:05
ja tylko napisze od siebie, ze z automatem to mozliwe bo sie wlacza nadbieg???????? mialem almere 1.8 automat. przy 120kmh mialem jakies 3,5krpm jesli dobrze pamietam. jak sie dalej rozpedzalem to obroty rosly gdzies do 6-7krpm i przy jakis 170 czy 180kmh obroty spadaly w okolice 3-4krpm!!. (czyli jadac 170kmh moglem teoretycznie osiagnac spalanie mniejsze niz przy 150kmh bo obroty nizsze?)
nie wiem co to bylo i nie pamietam dokladnych obrotow etc bo tak szybko jechalem tylko na 1 trasie a auta juz nie mam. zanim zdarzylem to skonsultowac z jakims specem jakas pani uczynnie wjechala mi w zad na swiatlach pozbawiajac mnie tego typu zmartwien.. obstawialem na kiepsko zestrojony nadbieg (nie wieze by wlaczal sie dopiero przy takich predkosciach (z oczywistych wzgledow na nizszym biegu nie dalo sie osiagnac takich obrotow).
Użytkownik gooral edytował ten post 03 kwiecień 2014 - 08:07
#450 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:21
ja tylko napisze od siebie, ze z automatem to mozliwe bo sie wlacza nadbieg????????.
nie, to nie jest możliwe. Wy w tych automatach macie tylko R N i D? jeśli tak, to do kierowcy dupy dopiszę jeszcze auto do dupy
#451 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:30
Im prędkość wyższa tym większe opory jazdy ( tarcia ). Pow. 100 km/h zwiększają się drastycznie. Żeby je pokonać, silnik musi pracować z coraz większą mocą a tę może pozyskać tylko i wyłącznie ze spalanie paliwa. Coraz większych ilości paliwa. Możecie sobie pisać co chcecie o nadbiegach, automatach, pagórkach i wachlowaniu biegami, tyle że nic to nie da. Prawa fizyki obowiązują w całym Wszechświecie, więc tym bardziej w Waszych samochodach.
Pomysł żeby samochód mniej palił przy dużych prędkościach to tylko wishfull thinking. Równie dobrze możecie próbować schłodzić rozgrzane pomieszczenie kuchenne otwierając drzwi od lodówki.
Użytkownik skippi66 edytował ten post 03 kwiecień 2014 - 08:33
#452 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:35
Im prędkość wyższa tym większe opory jazdy ( tarcia ). Pow. 100 km/h zwiększają się drastycznie.
rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. przy 140 km/h opór aerodynamiczny jest w gruncie rzeczy 2x większy niż przy 100 km/h.
- skippi66 lubi to
#453 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:38
rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. przy 140 km/h opór aerodynamiczny jest w gruncie rzeczy 2x większy niż przy 100 km/h.
Dokładnie. Nie chciałem tego pisać bo to już trochę zbyt skomplikowane jak na warunki swobodnej, dostępnej dla wszystkich dyskusji.
#454 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:45
#455 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:51
No to probujecie powiedziec w manualu ze jadac 110 kmh na 3 buegu spale mniej niz jadac 130 na 5tym bo predkosc i opory mniejsze? Ps ile chciales biegow w automacie(pozycji) poza sztywnym 1 i 2 gdzue zapinany jest 1 lub 2 biegi a oba raczej malo przydatne w trasie to masz tylko d n i r. Plus przycisk nadbiegu.
Tylko po co komplikować proste zagadnienie?
#456 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 09:05
#457 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 09:06
Wy w tych automatach macie tylko R N i D? jeśli tak, to do kierowcy dupy dopiszę jeszcze auto do dupy
fajnie jak ktos ma auto posiadajace tylko to biedne r n i d
i mimo wszystko, nie posiada auta w czopkach
#458 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 09:32
fajnie jak ktos ma auto posiadajace tylko to biedne r n i d
a kolega o czym konkretnie? bo na zdjęciu nie tylko biedne RND i właśnie o tym piszę.
#459 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 09:36
Zresztą jak kolega ma auto które mniej pali przy 170 niż przy 120, to tylko wypada pogratulować. Dodatkowo można by parę miliardów dolców na czymś takim zarobić. Albo i więcej.
Zazdroszczę i pozdrawiam - Michał.
#460 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 09:39
ps po co w samochodzie biegi jesli tylko predkosc wplywa na spalanie?
Użytkownik gooral edytował ten post 03 kwiecień 2014 - 09:41
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
-
cys82