Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


  • Please log in to reply
4233 replies to this topic

#401 OFFLINE   BARENZ

BARENZ

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 865 posts
  • LokalizacjaKałuszyn
  • Imię:Marcin

Posted 19 December 2013 - 08:32

Witam,

 

Czytam o tych dlugowiecznych silnikach nie do zajechania itd i mam w zwiazku z tym pytanie- czy samochody podobnie jak kreciolki kupujecie na cale zycie?

 

Bujo

 

P.S. W dluzsze trasy jezdze Voyagerem, kapitalne, wielkie i wygodne auto, w dieslu z manulaem pali dosc malo, zrobilem juz 60 tysi i wbrew wszelkim znawcom samochodowym z Polski nic sie nie zepsulo, silnik nie wybuchl, skrzynia dziala dalej tak samo. Zmienialem tylko olej i filtry, powoli nadszedl czas na koncowki w zawieszeniu. 

Nie wiem czy na całe życie mam nadzieję, że nie ale jak na razie nie idzę alternatywy dla siebie.

Nissan Patrol GR Y60.



#402 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,956 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 19 December 2013 - 09:43

Po przygodzie kiedy das auto, nie było mi wstanie pociągnąć przyczepki z łodzią (3,8m wcale nie duża i ciężka ale po deszczu górka w lesie) i musiałem zrobić to z kolegą za das auto, które musiało na szczyt górki wjechać samo bez przyczepy :D  a ja o mało nie wykitowałem na zawał - kupiłem Misiubisiu L-200. Dojeżdżało WSZĘDZIE, blokada mostów pozwalała na wyjechanie z głębokich dziur nawet jak jakieś koło nie miał przyczepności. Na wyjazdy na ryby do Szwecji pozwalało zabrać wszystko co potrzebowaliśmy. Gdyby z paki nie zaczynała się sypać rdza ( Misiubisiu było z Danii) pewnie trzymałbym je do dzisiaj. Wymieniłem na większą Toyotę Hilux 2,5 - super zabezpieczenia antykorozyjne, bardzo wygodne. Na kołach do Norwegii 1700 km jednym ciągiem (minus prom oczywiście) bez specjalnego bólu.

Używam go tylko na ryby więc eksploatacja bardzo nie boli, Dokupiłem drugą dużą łódź i Hilux radzi sobie z nią znakomicie. Kłamałbym gdybym powiedział, że nie czuję jej na haku ale czuję komfort podczas prowadzenia takiego zestawu.
Dla porządku das auto oddałem w dobre ręce i kupiłem sobie jeszcze jedną Toyotę, coby żona miała czym do pracy dojechać jak jestem daleko na rybkach  :rolleyes:

Wielu natychmiast mi zarzuci, że takie rozwiązanie jest nieekonomiczne i mają rację - ale jakie wygodne :)

Jak chcecie zabrać dużo gratów i dojechać w trudny/ciężki teren to polecam zarówno L-200 (nie wiem jak sprawują się te nowe) oraz Hiluxa 



#403 OFFLINE   DonPablo

DonPablo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 702 posts
  • LokalizacjaBielsko
  • Imię:Paweł

Posted 20 December 2013 - 15:05

Trzy lata temu miałem podobny dylemat. Chciałem auto na ryby niedrogie w zakupie, bezawaryjne, pozwalające na szybkie pokonanie dłuższej trasy (np 300 km w jedną stronę) i dające radę w błocie nad rzeką.

Mój wybór padł na Forestera S Turbo i dzisiaj mogę śmiało go polecić.

W błoto wjeżdżam z pewnością, że wyjadę.

Na szutrze, lodzie i śniegu symetryczne 4x4 daje radochę jak auto wrc a na trasie- 170 KM i 8 s do setki, jeśli trzeba, sprowadza na ziemię kolesi w tedeikach.

Nie jest niestety najtańszy w utrzymaniu i nie każdy serwis da radę go ogarnąć. 

Co ważne (choć banalne)- trzeba znaleźć zadbaną sztukę.



#404 OFFLINE   minecjusz

minecjusz

    szogun

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,712 posts
  • LokalizacjaWRZEŚNIA/ORZECHOWO
  • Imię:Przemo

Posted 28 December 2013 - 20:30

Mój ideał

 



#405 OFFLINE   EMMS

EMMS

    Pike Father

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 posts
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Michał

Posted 29 December 2013 - 19:40

@Paprykarz widzę, że das auto Was wydymało po całości :D Może tak jak każdy Niemiec stwierdziło, że skoro jego kontrakt nie obejmuje jazdy pod górkę to zostawi taki smaczek specom! ;)

 

Samochodów na ryby jest u nas bogactwo, wszystko zależy od tego ile chce człowiek zapłacić. W chwili obecnej mogę polecić Land Cruisera, zwłaszcza że jemu bediuńskie piaski niestraszne a co dopiero polskie błotko... Z wcześniejszych doświadczeń - X5 dawała też radę w terenie, ale szkoda jej było...



#406 OFFLINE   Miro 85

Miro 85

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 604 posts
  • LokalizacjaPołudnie PL

Posted 29 December 2013 - 20:33

Ja dziś byłem ogladać łade nive, idealne auto jak dla mnie na ryby, tylko trzeba w nim co nieco po zmieniac i bedzie coś takiego... :-)

 

Nie szkoda wjechać w bagno, i zostawić na odludziu też nie strach..

Attached Files


  • ManieQ and Wookash like this

#407 OFFLINE   minecjusz

minecjusz

    szogun

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,712 posts
  • LokalizacjaWRZEŚNIA/ORZECHOWO
  • Imię:Przemo

Posted 29 December 2013 - 20:45

Kolega ma Ładę i z daleka wygląda trochę jak poczciwy maluszek na wysokim zawieszeniu, ale w terenie - szatan nie samochód.....buda z alu, wiec nie rdzewieje w razie przycierki w jakieś drzewo w lesie.....w Kandzie jeżdżą tym służby leśne. Klepią je tyle lat i nic nie zmieniają, bo po co zmieniać coś w dopracowanym sprzęcie do brudnej roboty.....to trochę jak Abu C3 - nie do zajechania

 

 

Tym to bym chyba las na przełaj przejechał....tak dla skrócenia drogi....no i korki nie straszne....budynki też icon_mrgreen.gif

 

 

Jako minus można dać za korzystanie z McDrive icon_mrgreen.gif


Edited by minecjusz, 29 December 2013 - 20:48.


#408 OFFLINE   deichkind

deichkind

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • Lokalizacjałódzkie

Posted 31 January 2014 - 22:46

"odgrzeję" trochę temat...

 

Szukam osób które użytkują bądź użytkowały benzynowego Forestera (2006 wzwyż).

Jak coś to proszę na priva.

 

Pozdrawiam


Edited by deichkind, 31 January 2014 - 22:47.


#409 OFFLINE   tete

tete

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 posts

Posted 31 January 2014 - 23:13

"odgrzeję" trochę temat...

 

Szukam osób które użytkują bądź użytkowały benzynowego Forestera (2006 wzwyż).

Jak coś to proszę na priva.

 

Pozdrawiam

Jeżeli chcesz jakieś info o 2003 (SG) to służę pomocą.



#410 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8,471 posts
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Posted 27 February 2014 - 11:24

no i ja wreszcie się dorobiłem samochodu na ryby :D

niedawno odebrany,  

Attached File  landrover.jpg   95.64KB   10 downloads



#411 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3,527 posts
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Posted 27 February 2014 - 11:38

Cieszę się razem z Tobą :) , ale czy na pewno dobrze przemyśleliście ten zakup  :o  ?



#412 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8,471 posts
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Posted 27 February 2014 - 11:39

 a czemu??



#413 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3,527 posts
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Posted 27 February 2014 - 11:46

Silniki nie są najmocniejszą stroną brytyjskiego SUV-a. Bazowy motor 1.8 nie dość, że jest niespecjalnie żwawy, to sporo "pali" i cierpi na uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jeszcze wyższe zużycie benzyny charakteryzuje silnik 2.5 i choć w zamian zapewnia on niezłe osiągi, trudno uznać to za udany kompromis. Powolne diesle okazują się oszczędne, ale starszy 2.0 TD jest dość awaryjną konstrukcją. Na szosie samochód zachwyca komfortem resorowania, a poza utartymi szlakami swobodnie pokonuje niezbyt wymagające przeszkody.

Land Rover Freelander I. generacji nie jest niestety niezawodną konstrukcją - jego usterkowość jest spora, zwłaszcza w porównaniu do japońskich rywali. Na nadwoziu i podwoziu coraz częściej pojawia się korozja, a instalacja elektryczna potrafi płatać figle, jednak najpoważniejsze są liczne problemy z napędem 4x4 oraz samymi silnikami. Części zamienne do "Landa" mają umiarkowane ceny, ale bywają trudno dostępne. Koszty zakupu auta są niskie, jednak sporo sztuk to byle jak przerobione "angliki".

 

Myślałem kiedyś o takim....



#414 OFFLINE   siatkaz

siatkaz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 766 posts
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Matyjasek

Posted 27 February 2014 - 11:47

 a czemu??

U mnie w firmie jeździ kilka takich.

Tylko jeden się w miarę trzyma a przy reszcie cały czas coś wyłazi. Kupione nowe teraz średnio mają po 150 tyś. 

Niestety do tanich w serwisie nie należą. Właściwości jezdne jak na suwa całkiem całkiem ale ciut przy mały prześwit. 



#415 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8,471 posts
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Posted 27 February 2014 - 11:50

Silniki nie są najmocniejszą stroną brytyjskiego SUV-a. Bazowy motor 1.8 nie dość, że jest niespecjalnie żwawy, to sporo "pali" i cierpi na uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jeszcze wyższe zużycie benzyny charakteryzuje silnik 2.5 i choć w zamian zapewnia on niezłe osiągi, trudno uznać to za udany kompromis. Powolne diesle okazują się oszczędne, ale starszy 2.0 TD jest dość awaryjną konstrukcją. Na szosie samochód zachwyca komfortem resorowania, a poza utartymi szlakami swobodnie pokonuje niezbyt wymagające przeszkody.

Land Rover Freelander I. generacji nie jest niestety niezawodną konstrukcją - jego usterkowość jest spora, zwłaszcza w porównaniu do japońskich rywali. Na nadwoziu i podwoziu coraz częściej pojawia się korozja, a instalacja elektryczna potrafi płatać figle, jednak najpoważniejsze są liczne problemy z napędem 4x4 oraz samymi silnikami. Części zamienne do "Landa" mają umiarkowane ceny, ale bywają trudno dostępne. Koszty zakupu auta są niskie, jednak sporo sztuk to byle jak przerobione "angliki".

 

Myślałem kiedyś o takim....

e tam paplanina z interetu, życie wszystko zweryfikuje :D

 

o każdym aucie piszą takie rzeczy, na stilo narzekają a ja przez 4 lata wymieniłem alternator, i to wszystko



#416 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8,471 posts
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Posted 27 February 2014 - 11:52

U mnie w firmie jeździ kilka takich.

Tylko jeden się w miarę trzyma a przy reszcie cały czas coś wyłazi. Kupione nowe teraz średnio mają po 150 tyś. 

Niestety do tanich w serwisie nie należą. Właściwości jezdne jak na suwa całkiem całkiem ale ciut przy mały prześwit. 

wiesz prześwit dla mnie nieważny bo na offroad się nie wybieram żaden :) to ma być poprostu wygodne auto na dojechanie na ryby, 



#417 OFFLINE   Wookash

Wookash

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 posts
  • LokalizacjaKielce
  • Imię:Łukasz

Posted 27 February 2014 - 12:44

Z tego co wiem tam jest sprzęgło wiskotyczne od napędu 4x4. Szczerze życzę nie upalić go na mokrej trawie.



#418 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11,308 posts
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Posted 27 February 2014 - 12:56

Dobrze ze auto milo26 (freelander 2003 silnik TD4) nie wie o tym ze powinno być wg internetu awaryjne, bo dopiero by były jajca :)


  • Panek likes this

#419 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3,527 posts
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Posted 27 February 2014 - 13:01

Policjanci z naszej komendy mają/mieli tego Landa. Częściej stał na warsztacie niż jeździł. I to oni gorąco mi go odradzali.

Ale tak jak pisałeś Tobie nawet Stilo się udał, więc tym razem też wszystko może być ok. :)



#420 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3,527 posts
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Posted 27 February 2014 - 13:05

Wczoraj oglądałem Vitarę z '99 za 1200 euro w super stanie, tyle co po irlandzkim przeglądzie (NCT). Fajna, ale ja jednak zostanę ze swoją Corollą ;)