Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4525 odpowiedzi w tym temacie

#1561 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 27 luty 2019 - 18:51

Jak już sobie rozmawiamy o samochodach to mam dla Was dwa nowe newsy :)

 

Czy Ktoś z Was ma BMW w dieslu ?

 

https://www.auto-swi...-czesci/ps1tbtk   

 

 

To jest odpowiedni samochód z odpowiednim silnikiem , V 8 w dieslu z imponującą ilością Nm  

 

https://spidersweb.p...0-premiera/amp/



#1562 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 27 luty 2019 - 19:30

Drogi Maćku, 

 

po pierwsze to proszę Cię żebyś przeczytał mój post, tyle razy ile będzie trzeba :) , być może dostrzeżesz, że w głównej mierze odniosłem się do postu kolegi @Negra :) , w którym porównywał wolnossącą benzynę do TD. 

Po drugie to co napisałeś, ten piękny marketingowy "artykuł" :) , zapewne można równie dobrze przeczytać w wielu folderach reklamowych itp. 

Po trzecie odpowiedz mi proszę na pytanie jakie są wysokości pierścieni tłokowych, jaki jest łańcuszek rozrządu, jaką dopuszczalną wartość zużycia oleju na 1000km podaje producent? Wiesz co, w sumie to nie odpowiadaj :)

 

Po czwarte, nie kupię od Ciebie Suzuki  ;)  :P  :D

 

A tak całkiem na serio, zdaję sobie sprawę, że ciężko na obecną chwilę kupić auto z "normalnym" silnikiem. Downsizing dopadł każdy koncern, co jest podyktowane tylko i wyłącznie szukaniem oszczędności. Na szczęście problem mnie nie dotyczy :)

 

Kamilu,

 

Odniosłem się tylko do Twojego stwierdzenia odnośnie małych silników, a kwestii Twojego komentarza do postu Kolegi Negra nie poruszyłem w ogóle, także proponuję, abyś to Ty przeczytał mój post ponownie, aby się o tym fakcie przekonać.

 

Z praktyki wiem, że opisane przeze mnie auto w tej konfiguracji daje radę i że nie potrzebuje wolnossącego silnika 1,6 2,0 czy 2,5 żeby dobrze się sprawdzać w tym do czego zostało zaprojektowane i wykonane.

 

Downsizing jest podyktowany wieloma czynnikami (koszty, ale również jeśli często nie głównie ekologia narzucana przez UE, natomiast w przypadku zamiany silników 1,6 czy 2,0 na 1,4 turbo w konkretnych przypadkach jak np. ten z Vitarą w mojej ocenie wszystkim to wyjdzie na dobre, a najbardziej użytkownikom - poczytaj opinie o poprzednim silniku 1,6, który palił więcej i jeździł znacznie gorzej). Co do niezawodności to 1,4 Boosterjet jest jeszcze zbyt młodą konstrukcją, żeby to oceniać, ale możesz mi wierzyć, że prześwietliłem temat dogłębnie i moim zdaniem przy odpowiednim traktowaniu będzie to długowieczny agregat. Sprzedawcą Suzuki nie jestem, ale gdy coś moim zdaniem jest warte polecenia to to robię, co oczywiście nie oznacza, że każdy się z tym będzie zgadzał. Rozumiem to i chętnie prowadzę merytoryczną dyskusję.



#1563 OFFLINE   Pawgas

Pawgas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 782 postów
  • LokalizacjaBerlin/Szczecin
  • Imię:Paweł

Napisano 27 luty 2019 - 19:35

Jako przeciwwagę dla postępowania BMW przytoczę standardy Toyoty. Mam 13 letniego Avensisa który od dwóch lat jest przerejstrowany z Polski do Niemiec. Auto od nowości w rodzinie kupione w polskim salonie przez moich teściów. Raz w salonie Toyota w Berlinie kupowałem olej do skrzyni biegów. Podałem przy tym wszystkie dane pojazdu i moje. Po dwóch tygodniach przyszło pismo z Toyoty z informacją, że mój pojazd należy do serii z wadliwym czujnikiem airbag pasażera i zapraszają mnie na bezpłatną wymianę. Olałem pismo bo myślałem o zmianie auta ale cholera się nie psuje i tak już została. Takie pismo dostałem jeszcze dwa razy. Ostatnio przyszło jednak ponaglenie z tutejszego urzędu komunikacji że mam to naprawić pod karą grzywny więc termin na wymianę czujnika mam w przyszły czwartek. Tak więc co producent to inne standardy. Przy aferze z wadliwymi pedałami gazu konkurencja wylewała na Toyotę wiadro pomyj a jest to jedyny producent który naprawę potrafi przyznać się do błędów i usterki naprawia na i po gwarancji.


  • coma lubi to

#1564 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 27 luty 2019 - 19:38

Andrzej nie wiem, ja mam 1,4 bo uważam tak jak TY że 1,0 silniczek to  porażka , raczej do miasta bo bardziej oszczędny ( turbo działa od 2500 obrotów).

Mój  1,4 (turbo działa już od 1500 obrotów) Na 6-ce i 2000 obrotów osiąga 90km/h. W większości jadę do pracy przez teren zabudowany, auta jadą w obydwie strony, naprawdę nie ma gdzie pogonić. Silnik 1,4 jest naprawdę bardzo żwawy, spokojnie daje radę ( jeżdżę z nastawieniem na auto- wówczas jest napęd dołączany w przypadku uślizgu kół, są jeszcze opcje sport, snow i lock- to już ciągnie na 4 koła po przekroczeniu 60km/h się rozłącza ).

Ma kolega 1,0 i wcale nie chwali ( napęd tylko na jedną oś) , bo jak przyjdzie jechać z rodzinką to nie ma za bardzo czym...

 

Odnośnie Allgripu polecam na YT gościa o nicku duszaniespokojna. Ma Vitarę 1,4 z Allgripem i testuje skuteczność napędu w poszczególnych jego trybach na wszystkie możliwe sposoby. i porównuje go z konkurencją. Dużo ciekawych informacji można z tego wyciągnąć. W trybie auto napęd na 4 koła działa nie tylko przy uślizgu (również np. zawsze przy ruszaniu z miejsca, a tylna oś w zasadzie cały czas jest pod napięciem i dołącza się bardzo szybko). 


Użytkownik Maciek. edytował ten post 27 luty 2019 - 19:55

  • Jozi lubi to

#1565 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 luty 2019 - 20:00

Maćku wiem, jestem zarejestrowany na stronie suzuki club.Tam all grip jest dogłębnie rozpracowany :) .

Miałem przed ASX-em Suzuki swift, niezawodne było, dlatego postanowiłem kupić suzuki.

A tak w ogóle to jeszcze też suzuki :) Załączony plik  1.jpg   88,48 KB   21 Ilość pobrań



#1566 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 28 luty 2019 - 08:07

Kamilu,

 

Odniosłem się tylko do Twojego stwierdzenia odnośnie małych silników, a kwestii Twojego komentarza do postu Kolegi Negra nie poruszyłem w ogóle, także proponuję, abyś to Ty przeczytał mój post ponownie, aby się o tym fakcie przekonać.

No to SORRY ale odnośnie małych silników w tamtym poście napisałem tylko tyle:

 

"O nowych turbo kosiarkach 1.0, 1.2 czy 1.4 nie ma sensu pisać, tak jak o herezjach pisanych przez Józia ( wybacz :) )

Po pierwsze to prawko można stracić jadąc maluchem, po drugie ciągnie to stary dobry Zelmer ;) " .

Jak widać w powyższym zdaniu nie napisałem o tych silnikach zbyt wiele :)
 

 

 Co do niezawodności to 1,4 Boosterjet jest jeszcze zbyt młodą konstrukcją, żeby to oceniać, ale możesz mi wierzyć, że prześwietliłem temat dogłębnie i moim zdaniem przy odpowiednim traktowaniu będzie to długowieczny agregat. 

Nie zamierzam nikogo zniechęcać do zakupu samochodu z takim silniczkiem, mało tego, życzę przyjemnej i bezawaryjnej eksploatacji , serio :) 

Natomiast jeśli o długowieczność chodzi, zakładając że właściciel będzie dbał o podstawowe rzeczy to i tak 90 % na to ile posłuży stanowi projekt oraz jakość użytych materiałów, tego się nie oszuka...

 

Tyle z mojej strony :)



#1567 OFFLINE   sacha

sacha

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1724 postów
  • LokalizacjaW-wa
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Krystosiak

Napisano 28 luty 2019 - 08:27

Jako przeciwwagę dla postępowania BMW przytoczę standardy Toyoty. 

Ja kupowałem 4 letnią w 2007 i wtedy byłem u dealera żeby sprawdzili co gra a co nie. W 2010 mieli jakąś akcję z naprawiami i zaprosili to pojechałem. Chyba 2 czy 3 lata później było właśnie coś z poduszką i 10 letnie auto też zaprosili na serwis. W pracy miałem Avensisa 2006 który po ponad 3 latach zaczął pić olej jak głupi. I co zrobić jak już po gwarancji ?  :( Ale pojechałem tam gdzie kupiliśmy auto , powiedziałem co jest i zostawiłem. Po kilku dniach odbieram samochód i okazuję się że nie ma faktury bo nie naprawiali tylko ..........wymienili silnik. Okazało się że to był jeden z silników z serii która była wadliwa. 


  • Negra, coma i Pawgas lubią to

#1568 OFFLINE   Robert.B

Robert.B

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 188 postów
  • LokalizacjaGórka
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:B

Napisano 28 luty 2019 - 09:10

Nic tylko pogratulować podejścia do klijenta. To powinien być standard jednak wiemy jak jest . Kupiłem nowego 308 dla żony po gwarancji i niecałych 17 tkm wysypało się łożysko na przekładni kierowniczej. Nie było szansy na żadną partycypację w kosztach pomimo znajomego przebiegu . I jeszcze tłumaczenie że musiała w coś mocno przywalić ( Żeby łożysko coś poczuło musiało by pół przodu urwać) żałosne.

#1569 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 luty 2019 - 19:14

:

 

"O nowych turbo kosiarkach 1.0, 1.2 czy 1.4 nie ma sensu pisać, tak jak o herezjach pisanych przez Józia ( wybacz :) )

Po pierwsze to prawko można stracić jadąc maluchem, po drugie ciągnie to stary dobry Zelmer ;) " .

Jak widać w powyższym zdaniu nie napisałem o tych silnikach zbyt wiele :)
 

 

Nie zamierzam nikogo zniechęcać do zakupu samochodu z takim silniczkiem, mało tego, życzę przyjemnej i bezawaryjnej eksploatacji , serio :)

Natomiast jeśli o długowieczność chodzi, zakładając że właściciel będzie dbał o podstawowe rzeczy to i tak 90 % na to ile posłuży stanowi projekt oraz jakość użytych materiałów, tego się nie oszuka...

 

Tyle z mojej strony :)

Raczej zaliczam się do luda, którzy twardo stąpają po ziemi i daleko im od siania herezji.Nie myśl, że sam nie miałem dylematów nt. tych silników od kosiarek, jak TY to nazywasz :) .Ale uwierz jak porównuję ten wolnossący 1,6 do tego 1,4 to tak jak Jaxon do CD-dosłownie.

Wiadomym jest, że to konstrukcje mało sprawdzone, ale pewnikiem jest, że turbina jest produkcji Mitsubishi a one mają dobrą renomę.

No cóż czas pokaże, jak mówił amerykanin ze wschodu"pożijom uwidim", kto zasiał większe herezje :lol:  :lol: .

Zdrowy chłop baby 20 lat nie trzyma a nie auto :P  :P .

Nigdy nie jeździłem autem dłużej jak 10 lat.


Użytkownik Jozi edytował ten post 28 luty 2019 - 19:16


#1570 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 01 marzec 2019 - 10:50

No cóż czas pokaże, jak mówił amerykanin ze wschodu"pożijom uwidim", kto zasiał większe herezje :lol:  :lol:

 

"Herezją" jest pisanie o tym, że jadąc samochodem z większym silnikiem można stracić prawko :)

 

Józku drogi, jak sięgam pamięcią moje życie związane jest z samochodami. Na obecną chwilę je sprzedaję oraz naprawiam od kilkunastu lat, nie twierdzę jednak, że zjadłem wszystkie rozumy, daleko mi do tego lecz jakąś wiedzę posiadam, więc pozwól mi proszę  mieć swoje zdanie na temat małolitrażowych turbo kosiarek. 

 

Mimo wszystko, jeszcze raz, życzę Ci zadowolenia i satysfakcji z 1.4 turbo , serio :) , Japończycy trzymają poziom więc teoretycznie nie ma powodów do zmartwień :) 


  • Jozi i minnow lubią to

#1571 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 01 marzec 2019 - 11:24

"Herezją" jest pisanie o tym, że jadąc samochodem z większym silnikiem można stracić prawko :)

 

Józku drogi, jak sięgam pamięcią moje życie związane jest z samochodami. Na obecną chwilę je sprzedaję oraz naprawiam od kilkunastu lat, nie twierdzę jednak, że zjadłem wszystkie rozumy, daleko mi do tego lecz jakąś wiedzę posiadam, więc pozwól mi proszę  mieć swoje zdanie na temat małolitrażowych turbo kosiarek. 

 

Mimo wszystko, jeszcze raz, życzę Ci zadowolenia i satysfakcji z 1.4 turbo , serio :) , Japończycy trzymają poziom więc teoretycznie nie ma powodów do zmartwień :)

Z tym prawkiem to źle zrozumiałeś, mnie chodziło o to że obecnie muszę uważać przy tym silniku od kosiarki bo nie wiadomo kiedy jest setka na liczniku.

Normalne, że duża moc kusi by depnąć na gaz i wiadomo co może być...



#1572 OFFLINE   Negra

Negra

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3377 postów
  • LokalizacjaNiebo

Napisano 01 marzec 2019 - 12:17

Druga strona medalu to odczuwanie prędkości. Czasem się człowiek zamysli i po ptakach, już jest za późno. W starym wolnossacym silniku jego charakterystyka pracy daje nam znać na każdym kroku jaka prędkością jedziemy a jak kolega zauważył wcześniej, aby takie auto jechało trzeba wysoko kręcić. Chcąc nie chcąc aby słabym wolnossacym doprowadzić do przekroczen jesteśmy raczej tego świadomi, w silnikach doladowanych, z dobrym wyciszeniem wnętrza, jedziemy według przepisów by po chwili spostrzec że trochę nas poniosło. Tak zrozumiałem wpis Jozka na temat pkt karnych.
  • Jozi i jbk lubią to

#1573 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 01 marzec 2019 - 13:41

Druga strona medalu to odczuwanie prędkości. Czasem się człowiek zamysli i po ptakach, już jest za późno. W starym wolnossacym silniku jego charakterystyka pracy daje nam znać na każdym kroku jaka prędkością jedziemy a jak kolega zauważył wcześniej, aby takie auto jechało trzeba wysoko kręcić. Chcąc nie chcąc aby słabym wolnossacym doprowadzić do przekroczen jesteśmy raczej tego świadomi, w silnikach doladowanych, z dobrym wyciszeniem wnętrza, jedziemy według przepisów by po chwili spostrzec że trochę nas poniosło. Tak zrozumiałem wpis Jozka na temat pkt karnych.

Bardzo trafnie to ująłeś, w  wolnossącym 1,6  było zupełnie inaczej, silnik był słyszalny jak była setka na liczniku już było go dobrze słychać, musiało być ok 3000 obrotów, teraz jak mam 2500 to jest już 110 na zegarze i może być po balu panno lalu, na domiar przy 110 słyszę tylko szum kół na asfalcie nie pracę silnika.


  • Negra lubi to

#1574 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 08 marzec 2019 - 18:32

Wiosna "nadejszła"😉 nowe kółka założone.

Załączone pliki



#1575 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 08 marzec 2019 - 18:35

Fajnie to wygląda... Tylko ciężko znaleźć taki model...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

#1576 OFFLINE   Archanioł

Archanioł

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 08 marzec 2019 - 18:39

Tomek, było

https://www.otomoto....html#7aba411dd1

 

I to z nowym silnikiem z przebiegiem 7kkm :)


  • Tomasz eS lubi to

#1577 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 08 marzec 2019 - 18:40

Tomek, było
https://www.otomoto....html#7aba411dd1

I to z nowym silnikiem z przebiegiem 7kkm :)

Tylko dla mnie jak na auto na ryby już trochę dużo...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

#1578 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 08 marzec 2019 - 20:10

Fajnie to wygląda... Tylko ciężko znaleźć taki model...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Przecież kupiłeś ładny i funkcjonalny samochód,możliwości terenowe identyczne na drodze asfaltowej praktycznie bez różnicy. Jak byś odbył przejażdżkę z zawiązanymi oczami jednym i drugim ciężko byłoby rozpoznać.
  • Tomasz eS lubi to

#1579 OFFLINE   rózgaś

rózgaś

    Znowu....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1135 postów

Napisano 12 marzec 2019 - 21:52

 

Skaucina jest dzielna. 



#1580 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 12 marzec 2019 - 21:58

 
Skaucina jest dzielna.
[/quote]
Z łódką na haku tak słodko by nie było 😉.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych