Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4232 odpowiedzi w tym temacie

#1521 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15607 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 26 luty 2019 - 09:56

attachicon.gif z20465928Q,Suzuki-SX4-S-Cross.jpgJak wszyscy szaleją, to ja też kupiłem z napędem na 4 łapy :)  :) .

Wszystko pięknie tylko obraz psują te małe silniczki turbodoładowane 1 i 1,4 litra. Spory samochód z małym silniczkiem.

Tylko 5 biegów w mniejszym silniku jak za czasów króla Ćwieczka.

Dajcie znać jakie jest spalanie przy jeździe w miejskich korkach czy też na autostradzie 140-150 km/h. 


  • Tomasz eS i kotwitz lubią to

#1522 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 26 luty 2019 - 13:23

Andrzej chyba nie wiesz co piszesz :) .Stary ASX czy S Cros  miały 1,6 wolnossące i 117 koni,  skrzynia 5-ka.Teraz S Cros ma albo 1.0 z turbo -111 koni (turbo działa od 2,5 tys obrotów z tego względu by był oszczędny w mieście).S Cross z silnikiem 1,4 turbo to już 140 koni i działające turbo od 1,5 tys obrotów.Bardzo ładnie "ciągnie" już od dołu.Skrzynia 6-ka dobrze jest zestopniowana, ma krótkie biegi.W życiu nie zamieniłbym się na stary 1,6 wolnossący.To zupełnie inna jazda na tym silniku.Jak stary spalał mi w normalnej jeździe między 6 - 6,3 l tak ten będzie między 6,2 - 6,6 l.

Do wyprzedzania zupełnie inna bajka w porównaniu do starego.Jedź na próbną jazdę to zobaczysz jak będziesz zaskoczony jego ciągiem.

Jaki to spory samochód 4,3 m długości i 1200 kg wagi.



#1523 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2023 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 26 luty 2019 - 15:18

Ja czekam z decyzją zakupu aż pojawią się jakieś testy w terenie nowej hybrydowej RAV'ki z AWDi. Nie mam wygórowanych wymagań offroadowych ale chciałbym żeby radziła sobie w lekkim terenie a w poprzedniej wersji było z tym raczej słabo. Na razie jeździłem nową wersją z napędem na przód i w mieście nie mam zastrzeżeń.



#1524 OFFLINE   Archanioł

Archanioł

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 26 luty 2019 - 15:36

Jak pytałem w salonie o hybryde, rzy okazji innych firmowych zakupów - to sprzedawca mówił ze raczej na ryby by się tym nie wybierał, zdecydowanie bardziej do tego poelcał zwykłe Pb nez szklanego dachu..

Raz ze hybryda jest cięższa, 2 ze szklany dach swoje dodatkowo ważył, a trzy ze podobno te hybrydy nie bardzo lubią wilgoć i duże iloci wody w okolicach piast itd - czyli podejrzewam ze w meisjcach gdzie umieszczony jest mechanizm  odzyskiwanie energi z kół co  związane jest z hybrydą.

A najlepiej na ryby to LC się wybrac.

tak ze nie wiem ile w tym rpawdy, a ile przezorności sprzedawcy. ( a obsługuje nas juz z 10 lat)



#1525 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15607 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 26 luty 2019 - 15:38

Andrzej chyba nie wiesz co piszesz :) .Stary ASX czy S Cros  miały 1,6 wolnossące i 117 koni,  skrzynia 5-ka.Teraz S Cros ma albo 1.0 z turbo -111 koni (turbo działa od 2,5 tys obrotów z tego względu by był oszczędny w mieście).S Cross z silnikiem 1,4 turbo to już 140 koni i działające turbo od 1,5 tys obrotów.Bardzo ładnie "ciągnie" już od dołu.Skrzynia 6-ka dobrze jest zestopniowana, ma krótkie biegi.W życiu nie zamieniłbym się na stary 1,6 wolnossący.To zupełnie inna jazda na tym silniku.Jak stary spalał mi w normalnej jeździe między 6 - 6,3 l tak ten będzie między 6,2 - 6,6 l.

Do wyprzedzania zupełnie inna bajka w porównaniu do starego.Jedź na próbną jazdę to zobaczysz jak będziesz zaskoczony jego ciągiem.

Jaki to spory samochód 4,3 m długości i 1200 kg wagi.

Wydaje mi się ze wiem,  w motoryzacji siedzę już ponad 20 lat.

Silnik o pojemności 1 litra z turbo i mocy 111 koni nie pociągnie długo, poza tym z tych 110 KM  przy masie własnej 1200 jak dodamy do tego pasażerów i bagaż to zrobi się żółw - tym bardziej jak włączymy napęd na 4 koła. Gdy przyciśniesz w mieście to spalanie będzie pewnie koło 9-10 litrów a na autostradzie wyprzedzanie przy 140 to będzie męka.

Tu nie chodzi o to aby z tego zrobić wyścigówkę ale przy rozsądnej głowie jazda mocniejszym samochodem jest bezpieczniejsza - wyprzedzanie.

 

Jeszcze miejski samochodzik rzadko udający się w długie trasy można zrozumieć. 


Użytkownik godski edytował ten post 26 luty 2019 - 15:40


#1526 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2023 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 26 luty 2019 - 15:39

Ale czemu wiążesz hybrydę ze szklanym dachem?

W masie też nie ma dużej róźnicy. Pierwsza kolumna to silnik benzynowy a druga hybryda.

 

Załączony plik  Toyota RAV4 _ Konfigurator _ Stwórz.png   80,39 KB   21 Ilość pobrań

 


Użytkownik coma edytował ten post 26 luty 2019 - 15:48


#1527 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3527 postów
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Napisano 26 luty 2019 - 15:48

Ale czemu wiążesz hybrydę ze szklanym dachem?

 

Dodatkowa masa aku w hybrydzie + masa szkła na dachu?



#1528 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2023 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 26 luty 2019 - 16:06

Nie rozumiem czemu zakładacie, że hybryda ma szklany dach. W powyższej tabelce różnica między benzyną a hybrydą w automacie to zaledwie 30kg.

#1529 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 26 luty 2019 - 16:18

Na szczęście nadzieja umiera ostatnia i tak jak nie przepadam za grupą vag tak to mi się podoba https://spidersweb.p...8-4-0-premiera/
A mikrosilniczki 0,9 do 1,5 litra to w motocyklach powinny jeździć.
Mniejsze pojemności mają rację bytu np takie https://youtu.be/ZS4hDJLt5qU

Użytkownik Paweł J edytował ten post 26 luty 2019 - 16:24


#1530 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 26 luty 2019 - 18:02

Chyba Andrzeju te 20 lat w motoryzacji mimo wszystko za mało :) .

No tak jak komuś pasi 3 litry i z 6 garów to czemu nie, można mieć pod maską ponad 200 koni, tylko na dzień dzisiejszy zadaję pytanie po co?

Wszędzie ograniczenia prędkości, suszarki na drodze, auta policyjne z kamerami - co rusz to inne auto z kamerą jeździ, bo się wymieniają między komendami.

Na dzień dzisiejszy z tym 1,4 litra cholernie muszę uważać bo setka chwila moment na liczniku jest, prawko można moment stracić.

Rok temu mój kolega na chwilę się zapomniał i ponad 20 letnią ravką  i na całe wakacje stracił prawko na 3 miechy.

To po cholerę mi takie auto, mam na 2-ce czy 3-ce jeździć?


  • jbk i Negra lubią to

#1531 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15607 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 26 luty 2019 - 18:07

Chyba Andrzeju te 20 lat w motoryzacji mimo wszystko za mało :) .

No tak jak komuś pasi 3 litry i z 6 garów to czemu nie, można mieć pod maską ponad 200 koni, tylko na dzień dzisiejszy zadaję pytanie po co?

Wszędzie ograniczenia prędkości, suszarki na drodze, auta policyjne z kamerami - co rusz to inne auto z kamerą jeździ, bo się wymieniają między komendami.

Na dzień dzisiejszy z tym 1,4 litra cholernie muszę uważać bo setka chwila moment na liczniku jest, prawko można moment stracić.

Rok temu mój kolega na chwilę się zapomniał i ponad 20 letnią ravką  i na całe wakacje stracił prawko na 3 miechy.

To po cholerę mi takie auto, mam na 2-ce czy 3-ce jeździć?

To nie musi być 3 litry i 6 garów. Zwykłe 4 cylindry 2-2,5 z turbo ewentualnie bez i 150-200 KM pod maska. To wystarczy.

 

Taki silnik 1 czy nawet 1,4 litra załadowany na full to muł. Takie mam zdanie ale rozumiem inne podejście.


  • Paweł J, gulf i skilos lubią to

#1532 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 26 luty 2019 - 18:50

To nie musi być 3 litry i 6 garów. Zwykłe 4 cylindry 2-2,5 z turbo ewentualnie bez i 150-200 KM pod maska. To wystarczy.
 
Taki silnik 1 czy nawet 1,4 litra załadowany na full to muł. Takie mam zdanie ale rozumiem inne podejście.

Wystarczy popatrzeć na silniki mazdy żadnych mikronapędów z turbo,porządne benzynowe wolnossaki o normalnych pojemnościach diesle tak samo nawet wersje bez filtrów można zrobić, da się ? Zapakuję na urlop takie 1,0 czwórka prawie dorosłych, bagaże ,rowery na hak i na autostradzie skrajnym prawym pasem z tirami bo nijak wyprzedzić. Po mieście to rower ,skuter ,motor jak ciepło jak zimno komunikacja miejska. Samochód ma mieć moc i moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów a nie wysokokręcę żeby jechało i spalam tyle co stary dostawczy Żuk. Inna sprawa to przyczepa i holowanie łodzi campingu czy to co aktualnie jest potrzebne tu moment obrotowy jest wręcz niezbędny od jak najniższych obrotów i to w jak najszerszym zakresie. Tylko nam Europejczykom wmawiają że mniejsze jest lepsze , reszta świata ma normalne samochody z normalnymi silnikami bez eco wydumek. Twierdzenie że hybrydowe czy elektryczne napędy to przyszłość może jest prawdą ale warto spojrzeć na to z innej strony. Ile potrzeba różnych pierwiastków do wyprodukowania bateri ,ogniwa czy całego skomplikowanego napędu. Gdzie to się wydobywa i jak to wygląda, jak wyglądają fabryki akumulatorów i co robią z syfem po produkcji. Skąd zasilę swój nowy hybrydowy czy elektryczny samochód, prąd ze spalania węgla to jakaś paranoja . Przecież samochód będzie tak ekologiczny jak źródło prądu użyte do naładowania akumulatora .Czemu samochód spalinowy ma się zepsuć nienaprawialnie po okresie gwarancji skoro jeszcze może mi służyć, i jak zostanie zezwłok zutylizowany. I cały ta ekologiczna powiastka idzie wpizdusraćpodpłotem i wyrwać kasę na kolejną edycję eko protestu w sprawie jakże istotnej dla zasilenia ich konta.
Yyyy tak mi się wyrwało.

#1533 OFFLINE   gulf

gulf

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2700 postów
  • LokalizacjaRoztocze
  • Imię:Mateusz

Napisano 26 luty 2019 - 19:06

Najbardziej zastanawia w tych elektrykach , że nikt nie mówi o tym , co się stanie ze zużytymi bateriami . Bo w końcu padną . Plan jest , jak wcisnąć ludziom kolejną drogą bzdurę , a później jakoś to będzie  :rolleyes:    Prędzej do dizla V8 mnie przekonają niż do meleksa  :P   


  • Paweł J i strary lubią to

#1534 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2023 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 26 luty 2019 - 19:08

Spoko, dla mnie takie pseudoekologiczne argumenty nie mają najmniejszego znaczenia jeśli chodzi o wybór hybrydowej Rav'ki. Tylko czysto ekonomiczne powody - bardzo niskie spalanie w mieście a jednocześnie 222 kuce, które pozwolą swobodnie poruszać się po trasie oraz bezawaryjność takiego połączenia silnika benzynowego z elektrycznymi ładowanymi tylko i wyłącznie podczas jazdy. Toyota słynie z bezawaryjność swoich hybryd więc nie sądzę by po gwarancji miało się coś zepsuć.

A no i ta cisza przy niskich prędkościach ;)


Użytkownik coma edytował ten post 26 luty 2019 - 19:12

  • S.N. lubi to

#1535 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 26 luty 2019 - 19:52

Wolę klang rzędowej 6 w dieslu lub v8 a tu to już obojętne bena czy gnojówa 😊😊

#1536 OFFLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2023 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 26 luty 2019 - 20:09

Pewnie, są pasjonaci, którzy auta uważają za część swojego życia. Dla mnie to tylko narzędzia, które ma się w miarę przyjemnie, bezproblemowo, bezpiecznie i ekonomicznie użytkować. Wygląd i brzmienie mają drugorzędne znaczenie. Auto na codzień ma być rodzinne i miejskie, od czasu do czasu zabrać mnie w teren na ryby ;)


Użytkownik coma edytował ten post 26 luty 2019 - 20:12

  • Jozi i jbk lubią to

#1537 Guest_Kwinto_*

Guest_Kwinto_*
  • Guests

Napisano 26 luty 2019 - 20:10

Ja mam dwa samochody. Dodge Durango V8 Hemi z 360K oraz Dodge Charger RT V8 Hemi z 400K. Mandatow jakos nie lapie a i spalanie tez nie jest jakies tragiczne jak chce jezdzic oszczednie. A jak chce wyprzedzic to i z lodka przyczepiona do Durango na lewej lini smigam szybciej niz nie jeden malolitrazowy.

Lubie duze silniki z moca. Takimi tez mozna jezdzic i nie koniecznie lapac mandaty.


Użytkownik Kwinto edytował ten post 26 luty 2019 - 20:12


#1538 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 26 luty 2019 - 20:18

Kwinto bo u Ciebie galon wachy kosztuje mniej jak u nas 2 litry :D .


  • Krzysiek P lubi to

#1539 Guest_Kwinto_*

Guest_Kwinto_*
  • Guests

Napisano 26 luty 2019 - 20:31

Kwinto bo u Ciebie galon wachy kosztuje mniej jak u nas 2 litry :D .

 

Hahaha....zgadza sie ale akurat te samochody mam teraz w Europie. Charger jest w Polsce na stale,  Durango w Niemczech do czasu. 

Mam okazje pracowac w porcie w Bremerhaven i widze codzienne ile przyplywa do Europy Dodge'ow RAM i Durango. Ktos to tutaj kupuje i ktos tym jezdzi. Nowiutkie auta, stoja ich tutaj setki. Wiem, ze "chlopaki" w Niemczech przerabiaja je na gaz bo sam sie dziwilem jak daja rade z benzyna. 


Użytkownik Kwinto edytował ten post 26 luty 2019 - 20:32

  • Krzysiek P lubi to

#1540 OFFLINE   Negra

Negra

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3372 postów
  • LokalizacjaNiebo

Napisano 26 luty 2019 - 21:03

To nie musi być 3 litry i 6 garów. Zwykłe 4 cylindry 2-2,5 z turbo ewentualnie bez i 150-200 KM pod maska. To wystarczy.

 

Taki silnik 1 czy nawet 1,4 litra załadowany na full to muł. Takie mam zdanie ale rozumiem inne podejście.

Tradycja stalo sie wtracanie watku motoryzacji do wedkarstwa, teraz moze na opak. Jezeli ktos potrzebuje kija ul bo , na jego lowisku taki jest potrzebny, lowi male ryby na male przynety, to proponowanie mu kija o cw 30g+ i kolowrotka z rodziny sw jest raczej nie na miejscu :) . Motoryzacja to nie tylko 20 lat indywidualnego doswiadczenia, to rynek na potrzeby wszystkich , nawet tych bez doswiadczenia zadnego .  Zdrowia