Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#1781 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 11:23
W zeszłym roku widziałem jak na plaży przy której trzymam łajbę, gość wodował skuter wodny. Wodował za pomocą Opel Insignia tez napęd na 4 laczki. Cofnął do wody tak ze tyla oś była w wodzie. Zrzucił skuter wsiadł do auta i samochód się zakopał po silnik. Przyjechał traktor i go wyciągali.
Dzisiaj wracam sobie łódką z porannego wędkowania do plaży, widzę na parkingu stoi zestaw Volvo XC60 ( wcale nie z tych najnowszych modeli - mam fotę ale z racji RODO jej tu nie wstawię) oraz podpięta piękna lakierowana łódź motorowa z ogromnym silnikiem. Kadłub gdzieś tak koło 5 metrów. Ja patrzę a ten gość cofa do plaży, myśle sobie - odważny. Co więcej gość tak cofnął ze wjechał całym autem do wody tak ze woda sięgała do progów. Myśle sobie teraz to już nie wyjedzie. Zrzucili łajbę na wode, gość wsiada do auta, dał w palnik i wyjechał jakby nigdy nic .
Jak to jest z tym napędem? Taki jedt super. Czy może jakaś technika jazdy się kłania? Ten Opel miał jedna oś w wodzie druga na plazy i się zakopał. Może lepiej wjechać dwoma osiami bo fizyka jakoś inaczej działa na piasek pod wodą? (To może pytanie do offroadowców).
Ciekawe czy ten gość tym Volvo wyjedzie z tej wody z łodzią - napewno będzie miał gorzej.
Co myślicie?
#1782 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 12:06
#1783 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 12:48
XC60 waży pewnie gdzieś ok 1800kg to nie wiem czy jest lżejszy od Insigni ...
#1784 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 13:00
Ktoś kto się dobrze zna pewnie Ci zaraz odpowie szerzej na to zagadnienie.
Są różne rodzaje napędów, a te dwa wymienione auta mają chyba dołączane napędy czyli żadne z nich terenówki.
Najlepsze auta 4x4 to te ze stałym napędem, z blokadami i reduktorem.
W dużej mierze wiele zależy od umiejętności kierowcy i opon
#1785 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 13:02
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
#1786 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 14:41
Otóż to. Wszystkie protezy terenówek jak XC60,90, mój Outlander II itp mają napęd na Haldexie, czyli w razie uślizgu przedniej osi dołącza się tył. Gość z insigni się zakopał, bo zapewne siadła misą olejową na piasku, przednie koła w lufcie i "para szła w gwizdek". W protezach nie ma blokady tylnego napędu, to jest największy ból.
#1787 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 14:44
Outlander II itp mają napęd na Haldexie
W Outlanderze II można było blokować czy źle pamiętam?
#1788 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 15:02
XC60 są też z napędem tylko na przód.Otóż to. Wszystkie protezy terenówek jak XC60,90, mój Outlander II itp mają napęd na Haldexie, czyli w razie uślizgu przedniej osi dołącza się tył. Gość z insigni się zakopał, bo zapewne siadła misą olejową na piasku, przednie koła w lufcie i "para szła w gwizdek". W protezach nie ma blokady tylnego napędu, to jest największy ból.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
#1789 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 15:12
Teścik , który pokazuje jak działa 4x4 bez stałego napędu na 4 kola .
#1790 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 17:30
W Outlanderze II można było blokować czy źle pamiętam?
Są 3 ustawienia - 2wd, 4wd, 4wd lock
Pomiędzy 4wd i 4wd lock jest taka różnica, że ten drugi niby lock szybciej i więcej momentu przekazuje na tył i działa bodaj że do 60km/h do II biegu. Ostatnio pojeździłem po Dzierżnie Dużym, dosyć ostre zjazdy i strome podjazdy - jak na SUVa - w kopnym piachu nie były żadnym problemem, przednia oś delikatnie zamieliła, dołączył się tył i szedł jak zły.
#1791 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2019 - 20:19
#1792 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2019 - 16:29
- Pumba, gulf i Hermano lubią to
#1793 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2019 - 17:08
Już starsze modele Volvo miały niezły napęd awd, przy 3 kołach bez trakcji też dawały radę: https://www.youtube....h?v=vRyHG4mxmyY
#1794 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2019 - 18:00
Akurat mam okazje jeździć xc60 awd d5 215hp , problemem tego typu aut jest to ze w skrajnych wypadkach nie mogą przekazać większego momentu na jedno koło gdy 3 koła niemają przyczepności. Mam manualna wyciąganie przycepy bazuje na dynamice i sporym prZeswicie. Akurat na dniach zmieniam na nowego forestera xt jeździłem ostatnio na jazdach testowych i terenowo chyba najlepszy z suwów potrafi wyciągnąć z opresji jednym kołem. Taki kompromis ,na drodze dobrze lata w terenie daje rade.
Nowego xt?
Takiego to już nie ma. Ostatni z zeszłego roku 😉
#1795 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2019 - 18:19
#1796 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2019 - 18:57
Już starsze modele Volvo miały niezły napęd awd, przy 3 kołach bez trakcji też dawały radę: https://www.youtube....h?v=vRyHG4mxmyY
Xc60 nie utknąłem , i głęboko nigdy nie brodzil. Ale czas zmienić mimo ze ma dopiero 106 tys przebiegu a jest z 2013 roku ,to wózek dziecięcy do bagażnika nie wchodzi złożony 😉 i forek jest dla mnie bardziej ustawy pojemniejszy bagażnikiem.
#1797 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2019 - 19:14
Znajomy ma XT z 2017. Bagażnik około 500l z tego co pamiętam i dość płytki, ale napęd super i generalnie spoko auto, poza spalaniem Świetne reflektory LED - jedne z najlepszych jakie testowałem. Nawet skrzynię CVT udało im się tam jakoś sensownie zestroić i zaprogramować - nie wkurza i nie wyje tak jak np. w Toyotach.
Użytkownik Maciek. edytował ten post 11 sierpień 2019 - 19:17
#1798 OFFLINE
Napisano 12 sierpień 2019 - 07:26
Hasior, wystawiłeś już gdzieś to auto ? Podaj na PW cenę i historię autka bo poszukuję takiego.
#1799 OFFLINE
Napisano 13 sierpień 2019 - 17:21
#1800 OFFLINE
Napisano 13 sierpień 2019 - 23:29
Jeżdżę Suzuki Grand Vitara z 2010 roku u mnie od nowości ma 70 tyś. żadnych napraw niestety trzydżwiowy i tylko dlatego sprzedaję przez dziewięć lat zero wkładu finansowego
Oj nie chciałbym auta, w którym nikt nic nie robił przez 9 lat, bo zaraz do zrobienia będzie bardzo dużo...
- gulf i Krzysiek P lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych