Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#2941 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 19:16
- biturbo lubi to
#2942 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 20:16
Teraz to Ci szef na kompie czy też fonie sprawdzi czy stoisz czy jedziesz ,jak szybko jedziesz i jak szybko czy nie za szybko paliwa ubywa z baku. A jesteś gdzieś tam w trasie np.
Teraz to jak spuścisz to nie odpalisz. Znam taką sytuację. Dzwoni do szefa że nie pali a szef dolej paliwa ile spuściłeś to odpali. Dolał i odpalił a typ robotę stracił.
- pawelHERP, coma, M a r a s i 1 inna osoba lubią to
#2943 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 20:22
Biturbo szczególnie w biturbo hehehe 15tys maaaax olejki
Turbiny lubią świeży olej. Kunie też.
#2944 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 21:31
Teraz to jak spuścisz to nie odpalisz. Znam taką sytuację. Dzwoni do szefa że nie pali a szef dolej paliwa ile spuściłeś to odpali. Dolał i odpalił a typ robotę stracił.
A jak masz służbową kartę paliwową którą płacisz za paliwo np. w trasie czy też niedaleko bazy to w większości jest zakaz tankowania paliwa do kanistra.
Użytkownik M a r a s edytował ten post 11 luty 2021 - 21:32
- biturbo lubi to
#2945 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 21:55
Bo teraz dopiero znalazłem chwilę. Szybkie googlanie z forum mitsumaniaki:
"Ta wersja jest wyposażona w DPF i raczej nie zauważysz ubytku oleju. Nawet komputer raportuje tylko za wysoki stan oleju. U mnie przed wymianą oleju (co 15tyś km) stan oleju jest większy o około centymetr na bagnecie (i przekracza max) w porównaniu ze stanem zaraz po przeglądzie. "
"na bagnecie masz 3 oznaczone punkty - kropkami min i max oleju oraz dużo, dużo wyżej nabity 'X' - to max poziomu rozcieńczonego. Jeśli poziom oleju jest poniżej 'X' i nie masz wycieków - to można spokojnie jeździć (tak powiedzieli mi w ASO)"
"W dieslach 4N1x, 4M41 i 4D56 z DPF należy na każdym przeglądzie kasować dane o rozcieńczeniu oleju silnikowego. Kontrolka CHECK OIL LEVEL oznacza że do miski trafiło zbyt dużo ropy podczas regeneracji DPF "
"komunikat "Check engine oil level" co przy moim 4N14 silniku oznaczałoby, że jest powyżej maksymalnego poziomu rozcieńczenia "
"DPF wypala sięchyba standardowo co około 400 km. Mniejsze interwały mogą sugerować, że DPF się zaczyna zapychać. "
Także dziękuję wszystkim, którzy martwili się o mój samochód, wszystko jest w normie, włącznie z częstotliwością dopalania DPF. Byłem nawet w garażu, poziom oleju na razie nie przekroczył drugiej kropki, a już prawie 5 tys. od wymiany i to głównie po mieście, bo od powrotu ze Słowacji nigdzie w trasie nie byłem
- Artech lubi to
#2946 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 22:00
A zdziwił byś się jak potrafią kombinować nawet dzisiaj.Teraz to Ci szef na kompie czy też fonie sprawdzi czy stoisz czy jedziesz ,jak szybko jedziesz i jak szybko czy nie za szybko paliwa ubywa z baku. A jesteś gdzieś tam w trasie np.
#2947 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 22:10
A zdziwił byś się jak potrafią kombinować nawet dzisiaj.
No masz. Wiadomo ,że Polak potrafi.
#2948 OFFLINE
Napisano 11 luty 2021 - 22:16
Volvo V60 2.4 D5. Wymieniam co 12tyś olej, powyżej tego przebiegu już poziom zaczyna się zbliżać do maxa. Potwierdzone na kilku autach oraz dwóch nieautoryzowanych ale bardzo ukierunkowanych warsztatach.
#2949 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 09:24
Z tym przelewaniem oleju od DPFa to prawda. Zdaje się, że tam kolega 2 strony wyżej wszystko wyjaśnił dlaczego tak się dzieje.
Volvo V60 2.4 D5. Wymieniam co 12tyś olej, powyżej tego przebiegu już poziom zaczyna się zbliżać do maxa. Potwierdzone na kilku autach oraz dwóch nieautoryzowanych ale bardzo ukierunkowanych warsztatach.
Mojemu znajomemu w S80 z tym silnikiem przy 32 tyś przebiegu zatarło 3 cylinder. No ale chłop ma 6 km do pracy przez miasto. Panowie z Volvo zapraszali go wciąż na wypalenie DPF-a ale nikt ni pomyślał o wymianie oleju no i skończyło się wymianą silnika. Oczywiście nie po dobroci - otarło się prawie o sąd bo chcieli mu wrzucić koszty robocizny a jak wiadomo stawki godzinowe w Volvo są niemałe.
- biturbo, l.berlinski i bho70 lubią to
#2950 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 10:03
No to raczej musiałbyć skrajny przypadek. To udana jednostka napędowa. Generalnie nie rozumiem zwolenników olejów "long life". Lepiej wymieniać co 12 tyś i lać tańszy olej niż co 30 i lać złoto w płynie... No ale każda ma jak dba.
- biturbo i bho70 lubią to
#2951 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 10:05
A podobno te diesle 2.4 D5 185KM to najbardziej niezniszczalne jednostki Volvo.
#2952 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 12:10
W Nissan Pathfinder R51(wersja LE 4x4 4.0 USA) wymiana oleju zalecana jest co 3750 mil.
Mam znajomego mechanika który zauważa że każdy olej po kilku tysiącach kilometrów traci swoje właściwości i nie specjalnie ważne jest czy olej jest za 50 zł za litr czy za 200. Dał mi przykład (marki samochodu nie pamiętam) który bierze olej (zalewny był Mobilem 5W50) Przez pierwsze 5000 km brał 1 l przez kolejne 5000 brał już 2 litry. Teraz ten ktoś wymienia olej co 5000 km ale już z tańszym olejem i lekko ponad 1 litr w tym czasie dolewa.
Użytkownik bho70 edytował ten post 12 luty 2021 - 12:22
#2953 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 12:55
A podobno te diesle 2.4 D5 185KM to najbardziej niezniszczalne jednostki Volvo.
Ja mam wprawdzie wersję 215KM, na blacie 130tkm samodzielnie przejechane od 0. Wymieniam olej co 10-12tkm i od wymiany do wymiany ani mi oleju za bardzo nie ubywa ani nie przybywa. Na elektronicznym wskaźniku poziomu oleju zaraz przed wymianą mam o 1/4 mniej niż po wymianie. Wiem, że 130tkm to żaden przebieg, ale delikatnie mówiąc dramatu nie ma.
Użytkownik radeqs edytował ten post 12 luty 2021 - 12:56
- biturbo lubi to
#2954 Guest_Drac_*
Napisano 12 luty 2021 - 13:13
A podobno te diesle 2.4 D5 185KM to najbardziej niezniszczalne jednostki Volvo.
Dziś rozmawiałem z człowiekiem z serwisu Volvo. Powiedział że to najlepsza jednostka
Nowsze 2-litrowe mniej palą ale są mocno wyżyłowane.
- biturbo lubi to
#2955 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 14:04
Auta ze stanów i nasza rzeczywistość urzędowa
Użytkownik Robert Dorado edytował ten post 12 luty 2021 - 14:05
#2956 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 14:08
Jakiś czas temu byłem w salonie Volvo, pogadaliśmy trochę. Wiele tematów, głównie o tej dziwnej modzie downsizse-ingu. Z tego co się dowiedziałem bardzo dużo S90 zjeżdża na serwis po awarii silnika, powód ? Volvo niespodziewanie zmieniało a raczej wydłużyło interwał wymiany rozrządu ze 160 000 do 180 000 ( lub nawet ciut wyżej ). Niestety, niektóre nie wytrzymały tej zmiany. Jak to mówią " nie zmienia się zasad gry podczas gry" ...
#2957 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 14:29
D4 190 km i też się nic nie dzieje a nie należą do osób przesadnie dbających o auta. Fajnie że mają normę Euro 6 bez AdBlue.Ja sam jednak jestem za częstszym interwałem olejowym. W moim Passacie b8 2.0 TDI producent podaje co 30 tyś km ja jednak wymieniam co 15 tyś km a że auto na gwarancji jeszcze to taka przyjemność w ASO kosztuje 230 euro.
Użytkownik Pawgas edytował ten post 12 luty 2021 - 14:31
#2958 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 14:36
Jakiś czas temu byłem w salonie Volvo, pogadaliśmy trochę. Wiele tematów, głównie o tej dziwnej modzie downsizse-ingu. Z tego co się dowiedziałem bardzo dużo S90 zjeżdża na serwis po awarii silnika, powód ? Volvo niespodziewanie zmieniało a raczej wydłużyło interwał wymiany rozrządu ze 160 000 do 180 000 ( lub nawet ciut wyżej ). Niestety, niektóre nie wytrzymały tej zmiany. Jak to mówią " nie zmienia się zasad gry podczas gry" ...
A może to dlatego, że S90 są robione w Chinach?
#2959 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 16:02
#2960 OFFLINE
Napisano 12 luty 2021 - 16:08
Absolutnie nie mam pojęcia. Po prostu śmieszy mnie to, że akurat swoją flagową limuzynę robią w Chinach.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych