Nie sà. Za to nowe benzyniaki jak najbardziej
No chyba, że mój diesel. Żre olej od nowości.
Użytkownik Sailfish edytował ten post 11 luty 2021 - 04:51
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 11 luty 2021 - 04:50
Nie sà. Za to nowe benzyniaki jak najbardziej
No chyba, że mój diesel. Żre olej od nowości.
Użytkownik Sailfish edytował ten post 11 luty 2021 - 04:51
Napisano 11 luty 2021 - 05:46
Ja zostanę przy moim "niedzisiejszym" 4.0 186KM
Jak to mawiali za oceanem „There's no replacement for displacement”. I tej wersji się trzymajmy.
Napisano 11 luty 2021 - 06:49
No chyba, że mój diesel. Żre olej od nowości.
Mam trzy auta ,kazdy 3.0 disel i ani grama oleju .Od wymiany do wymiany .Wymieniam co 12 tys kilometrów .Oczywiscie producent zaleca co 25 tys ale ja na oleju nie oszczédzam i jak do teraz
auta smigajá az milo.Czasem tak bywa ze dwa takie same auta i jeden bierze olej a drugi nie .W nowych benzyniakach problemem sá pierscionki i te zapiekajá sié wywalajác olej przez zawory .
Napisano 11 luty 2021 - 07:34
Tak w ramach ciekawostki ten dieselek (2,2 MIVEC 177KM), którego mam w Outlanderze nie bierze ani grama oleju, a wręcz przeciwnie - olej wymienia się w nim, gdy jest go już zbyt dużo Na bagnecie są trzy znaczniki: minimum, maximum i maximum oleju zużytego. Byłem w szoku, jak mi to wytłumaczyli w serwisie
Napisano 11 luty 2021 - 07:58
Mekamil, podrzuć kiedyś zdjęcie jak wygląda bagnet, bo nie widziałem takich "cudów" "
Napisano 11 luty 2021 - 08:20
Poprzednim moim autem była insignia 2011 z silnikiem diesla 2l i 160KM. Bardzo wdzięczne auto, gdyby nie brak miejsca na kolejnego dzieciaka i graty z tym związane pewnie bym dalej nią jeździł. Olej wymieniałem co roku, jakiś tam ubytek był i zdażało się, że musiałem dolać trochę podczas eksploatacji.
Napisano 11 luty 2021 - 08:54
Napisano 11 luty 2021 - 08:55
Dystans to znaczy? Już są 1 litrowe 3 cylindrowe badziewia. Niby ekologia a pali tyle samo co 2 razy większa pojemność i silnik nie wyżyłowany.
Dokładnie tak.
W skrócie można powiedzieć tak : wyje ,pali i nie jedzie.
I pewnie na pierwszy odstrzał wezmą diesle z zakazem wjazdu do centrum a potem podatek za Pb od dwu litrowych wzwyż bo to niby nie ekologiczne.
Napisano 11 luty 2021 - 09:44
Kamil, lepiej sprawdz szczelność układu wtryskowego a zacznij od wymiany podkładek pod wtryskiwaczami, najprawdopodobniej leja i stąd wzrasta poziom oleju . Nie dolewasz więc nie ma prawa być go więcej.
Zupełnie nie muszę nic sprawdzać. Akurat kontrolka od oleju zapaliła mi się jak byłem na Słowacji to podjechałem do ASO Mitsubishi w Preszowie, wszystko posprawdzali i wytłumaczyli, że ten model tak ma i mógłbym jeszcze jakieś 1000 km tak przejechać zanim czujnik ciśnienia oleju powiedziałby, że mam się definitywnie zatrzymać. Notabene właśnie jakieś 1000 km do najbliższej planowanej wymiany oleju było - japońska dokładność
Na bagnecie są dwie kropki (jak normalnie) i krzyżyk powyżej nich, poziom oleju zaraz po wymianie musi mieścić się między dwiema kropkami, a jak zaczyna się zbliżać do krzyżyka to trzeba już definitywnie zmienić olej na świeży.
Napisano 11 luty 2021 - 09:46
Tak w ramach ciekawostki ten dieselek (2,2 MIVEC 177KM), którego mam w Outlanderze nie bierze ani grama oleju, a wręcz przeciwnie - olej wymienia się w nim, gdy jest go już zbyt dużo Na bagnecie są trzy znaczniki: minimum, maximum i maximum oleju zużytego. Byłem w szoku, jak mi to wytłumaczyli w serwisie
Kamil, lepiej sprawdz szczelność układu wtryskowego a zacznij od wymiany podkładek pod wtryskiwaczami, najprawdopodobniej leja i stąd wzrasta poziom oleju . Nie dolewasz więc nie ma prawa być go więcej.
Pełna zgoda, to źle jak przybywa oleju i oznacza kłopoty, olej się nie rozmnaża.
Napisano 11 luty 2021 - 09:59
Napisano 11 luty 2021 - 10:12
Znajomy ma Mazdę CX5 2.2d. Tam też oleju "przybywa" . Auto z 2015 roku przebieg 90 tyś. Wina uszczelek pod wtryskami....
Napisano 11 luty 2021 - 10:20
Napisano 11 luty 2021 - 10:40
Ja wiem, że w naszym kraju to każdy jest ekspertem w każdej dziedzinie i doskonale zna się na wszystkim, pozwólcie jednak, że zaufam specjalistom z ASO.
Zresztą, jakby producent nie planował, że oleju może przybywać to po co umieszczałby trzeci znacznik na bagnecie, skoro inne modele takiego nie mają
Napisano 11 luty 2021 - 10:45
W przypadku znajomego okazało się , że pompa oleju była pęknięta, i nie dawała wystarczającego ciśnienia. Ale czy to wina paliwa w oleju.....
Napisano 11 luty 2021 - 10:48
A nie jest to tak że ma to związek z jazdą po mieście i wypalniem PDF ?
Napisano 11 luty 2021 - 10:55
Może byćA nie jest to tak że ma to związek z jazdą po mieście i wypalniem PDF ?
Użytkownik Siwy gołąb edytował ten post 11 luty 2021 - 10:56
Napisano 11 luty 2021 - 10:56
Mekamil wyżej wspomniał o oleju i bagnecie. Napisał też jaki ma silnik.
A czytając Wasze opinie i usterki to mam pytanie czy dotyczą tego samego silnika czy może już całkiem innego ?
Napisano 11 luty 2021 - 10:56
Ja wiem, że w naszym kraju to każdy jest ekspertem w każdej dziedzinie i doskonale zna się na wszystkim, pozwólcie jednak, że zaufam specjalistom z ASO.
Zresztą, jakby producent nie planował, że oleju może przybywać to po co umieszczałby trzeci znacznik na bagnecie, skoro inne modele takiego nie mają
Wybacz ale akurat w moim przypadku to nie jest właściwa diagnoza , od 1997 roku w branży. Krótkie odcinki ? Może DPF zapchany?
Napisano 11 luty 2021 - 10:57
A nie jest to tak że ma to związek z jazdą po mieście i wypalniem PDF ?
Może być
Auto wtedy dostaje więcej paliwa żeby wypalić dpf-a
Jak jedzie w trasie to go przepali
Jak kołacze po mieście to nadtatek tego paliwa zamiast być wypalany trafią do miski olejowej gdzie się miesza z paliwem
Może dlatego jest ten drugi wskaźnik max
Że do pewnego momentu można z tym jeździć ale jak przekroczy maxymalny poziom trzeba zmieniać olej
Innego racjonalnego wytłumaczenia ja tu nie widzę
Wybacz ale akurat w moim przypadku to nie jest właściwa diagnoza , od 1997 roku w branży. Krótkie odcinki ? Może DPF zapchany?
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych