Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#2861 OFFLINE
Napisano 04 luty 2021 - 12:22
No i właśnie o to chodzi! Gdyby wysokość kar, ich nieuchronność i częstotliwość kontroli nad wodą, były przynajmniej takie, jak na drogach, to ogromna większość wędkarzy by "grzecznie" łowiła i jakieś ryby by wtedy byli...sorki za off
- nalewator, Marcin Rafalski, cys82 i 1 inna osoba lubią to
#2862 OFFLINE
Napisano 04 luty 2021 - 12:36
Jesli chodzi o ruch samochodowy w PL, to problem polega na tym ze drogi ekspresowe o autostradach nie wspominajac, maja po 2 pasy. Przecież biorąc pod uwage ruch, nawet niewielki, TIR - to zmusza malo plynnej do jazdy skokami.
Troche bubel.
Inaczej by wyglądała nawet turystyka wedkarska w PL gdyby autostrady mialy 3-4 pasy, a ekspresowki 2-3 (ekspresowki np wachadlowo odcinkami wiecej pasów).
Na Śląsku zarówno A4 jak i DTŚ mają 3 pasy. Wiesz który pas jest najluźniejszy? Oczywiście skrajnie prawy. Problem nie leży tylko w infrastrukturze, ale również w kulturze/wiedzy kierowców. Zgodnie z przepisami każdy pas inny niż skrajnie prawy służy do wyprzedzania. Nie oczekuję, że wszyscy będą jeździć zygzakiem, ale zachowania kierowców na naszych drogach pozostawia wiele do życzenia - zarówno tych mrugających jak i mistrzów lewego pasa.
- kruz, Pumba, elmo i 3 innych osób lubią to
#2863 ONLINE
Napisano 04 luty 2021 - 19:55
Mam trochę inne pytanie. Czy może ktoś testował wariant - audi q7 i 3 dziecięce foteliki w 2 rzędzie?
#2864 OFFLINE
Napisano 04 luty 2021 - 20:25
https://www.whatcar....ar-seats/n19506
Ale juz bardziej dwa z tylu, z dorosłym po srodku. A trzeci fotelik z przodu. Raczej zawsze jest potrzeba cos mlodym poprawic, podac, sprawdzic itp.
Pomijam co by bylo jak trojka sie miedzy soba zetnie
- korol lubi to
#2865 OFFLINE
Napisano 04 luty 2021 - 20:37
Co do aut sprowadzanych z USA i Kanady - znam człowieka który się nie ogłasza , sprowadza tylko Toyoty Sienny i te ma na sprzedaż ale pod konkretne zamówienie może to być inna Toyota lub Lexus . I w ub roku przyszło mi na myśl że R. sprowadzi dla mnie RAV z tych nowych w hybrydzie . Pokazały się już z rocznika 2019 a o taką mi chodziło . Ale R. mnie uświadomił że kupno ledwo uszkodzonej ( a się trafiały ) to po opłatach i wszelkich kosztach wychodzi niewiele mniej niż u nas używka 1 roczna w salonie a ............. nie wiadomo jaka niespodzianka się może trafić w gratisie. Osoba która w Kanadzie kupuje dla niego Sienny dla kogoś innego kupuje auta niemieckie na aukcjach i przysłała R. filmik z aukcji . BMW GT 3 letnie full wypas , mało obite za coś ok. 25 tys $cad , nic tylko brać . Na filmie wkłada telefon pod deskę i pod schowek od strony pasażera a tam wszystkie wiązki elektryczne są spalone, wyciszenie jest spalone i generalnie cała elektryka , wszystkie przekaźniki i komputery są usmażone . Koszty odtworzenia ponoć kosmiczne. Piotrek, jeśli myślisz o vanie to ja jeżdżąc służbową Sienną od 2011 ( teraz mam drugą ) uważam że z tych większych aut jest to najlepsze auto jakie istnieje. Co prawda trochę dużo pali ale czy Q7 pali mniej ?
- korol lubi to
#2866 OFFLINE
Napisano 04 luty 2021 - 20:41
Ja osobiście chcialbym wysłać wszystkich kierowców Tirów, bez wyjątku, na przymusowe lekcje fizyki. Niech sie dowiedzą co to czas, droga, predkość i jak sa od siebie zależne.Na Śląsku zarówno A4 jak i DTŚ mają 3 pasy. Wiesz który pas jest najluźniejszy? Oczywiście skrajnie prawy. Problem nie leży tylko w infrastrukturze, ale również w kulturze/wiedzy kierowców. Zgodnie z przepisami każdy pas inny niż skrajnie prawy służy do wyprzedzania. Nie oczekuję, że wszyscy będą jeździć zygzakiem, ale zachowania kierowców na naszych drogach pozostawia wiele do życzenia - zarówno tych mrugających jak i mistrzów lewego pasa.
A potem wprowadzilbym zakaz wyprzedzania sie Tirow na drogach szybkiego ruchu z karami po kilkaset zlotych za naruszenia
Plynnosc ruchu zostalaby przywrocona
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik kruz edytował ten post 04 luty 2021 - 20:41
- cys82 lubi to
#2867 OFFLINE
Napisano 05 luty 2021 - 21:51
#2868 OFFLINE
Napisano 06 luty 2021 - 18:56
Mam trochę inne pytanie. Czy może ktoś testował wariant - audi q7 i 3 dziecięce foteliki w 2 rzędzie?
W Galaxy się mieszczą i wszystkie trzy mają ISO fix
- korol lubi to
#2869 OFFLINE
Napisano 06 luty 2021 - 20:16
W Galaxy się mieszczą i wszystkie trzy mają ISO fix
A propos nowszych Galaxy i S-maxów.
Mam obecnie S-maxa z 2013 i jestem bardzo z niego zadowolony. Wchodzą dwa rowery ze zdjętymi przednimi kołami, masa bagażu przy 4 osobach a przy dwóch to jeszcze ponton 4 metry, spalina i masa innych rzeczy.
Tak wiec pewnie następny tez będzie S-Max.
Czy te nowsze modele powiedzmy od roku 2016 z napędem 4x4 mają ten sam , sprawdzony silnik 2,0 TDci konstrukcji Peugeota czy też to jakaś nowa konstrukcja?
Jak się sprawdza napęd 4x4 w tych samochodach?
- korol lubi to
#2870 ONLINE
Napisano 08 luty 2021 - 08:42
Dziękuję za wpisy.
Trochę czasu poświęciłem i wyszło, że niestety mało wyboru.
Trzeciego rzędu nie biorę w ogóle pod uwagę - tyle mamy zawsze bagaży
Muszą być koniecznie 3 foteliki w drugim rzędzie, bo pomiędzy dziećmi żona i tak nie będzie chciała siedzieć przez kilka godzin podróży.
S-max i galaxy wyjątkowo mi się nie podobają. Starsza generacja q7 była by idealna, ale wygląda, że nie da rady zmieścić. Nowy q7 za drogi, by na co dzień obijała go moja ukochana.
Najpewniej wezmę Sharana. Jak dobrze pójdzie, to jako służbowy.
#2871 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 09:05
Może Piotrek luknij na Kodiaka, duży samochód, wybór silników jest, a z czasem na ryby zostanie. Ja bym brał zamiast Volvo ale jeszcze sa za drogie. Możesz kupić wersję z tylnym rzędem, a jak masz dużo bagaży to bagażnik dachowy i heja.
Użytkownik wujek edytował ten post 08 luty 2021 - 09:06
- Pumba i korol lubią to
#2872 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 09:06
Może Piotrek luknij na Kodiaka, duży samochód, wybór silników jest, a z czasem na ryby zostanie.
I może być 4x4
- wujek i korol lubią to
#2873 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 09:26
@korol jest jeszcze Seat Alhambra, są egzemplarze z 4x4. Dodatkowym atutem są przesuwne tylne drzwi....
- korol lubi to
#2874 ONLINE
Napisano 08 luty 2021 - 11:21
Alcambre oglądałem, wygląda na odrobinę brzydszą wersję Sharana. W Kodaqu niestety nie wejdą 3 foteliki.
#2875 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 11:26
#2876 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 20:57
Może Piotrek luknij na Kodiaka, duży samochód, wybór silników jest, a z czasem na ryby zostanie. Ja bym brał zamiast Volvo ale jeszcze sa za drogie. Możesz kupić wersję z tylnym rzędem, a jak masz dużo bagaży to bagażnik dachowy i heja.
Mam kodiaqa, z tyłu trzy foteliki nie wejdą. Za to mam trzeci rząd siedzeń.
- korol lubi to
#2877 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 23:04
A propos nowszych Galaxy i S-maxów.
Mam obecnie S-maxa z 2013 i jestem bardzo z niego zadowolony. Wchodzą dwa rowery ze zdjętymi przednimi kołami, masa bagażu przy 4 osobach a przy dwóch to jeszcze ponton 4 metry, spalina i masa innych rzeczy.
Tak wiec pewnie następny tez będzie S-Max.
Czy te nowsze modele powiedzmy od roku 2016 z napędem 4x4 mają ten sam , sprawdzony silnik 2,0 TDci konstrukcji Peugeota czy też to jakaś nowa konstrukcja?
Jak się sprawdza napęd 4x4 w tych samochodach?
W 2019 kupiłem 2.0 EcoBlue 8AT w wyprzedaży rocznika . Po długoletniej i szczęśliwej przygodzie z Mondeo MKIII wybór marki był niejako oczywisty . Myślałem o najnowszym Mondziaku, który w tej wersji silnikowej nieomal fruwa , ale życie zweryfikowało plany i musiałem się skupić na autach nieco wyższych ( nieszczęsny kręgosłup ) . Po przerobieniu sporej ilości jazd testowych różnych marek na placu boju pozostał Peugeot 3008 i S-Max . Stanęło na Fordzie , bo spełniał wszystkie założone kryteria . Auto jest nieco przyciężkie w porównaniu do Mondeo , ale porusza się nad wyraz sprawnie ( zwłaszcza w trybie S ). Pakowność , praktyczność , właściwości jezdne , widoczność etc.etc. absolutnie bezbłędne. Nieco zachowawczy design wnętrza mi akurat pasuje . Na początku planowałem używkę 4x4 , ale cena za blisko 5 letnie auto krajowe z małym przebiegiem była tak bliska nowym egzemplarzom w okazyjnych ofertach , że odpuściłem . Z rozmowy z właścicielem tego 4x4 wynikało , że podjazdy zimowe w górach , dla których ta właśnie wersja kupiona była , są samą przyjemnością .
Jeśli chodzi o silniki 140 kW i skrzynie 8 AT to są chyba bliźniacze z Pugeotami, choć oficjalnie nikt tego nie potwierdzał . Przynajmniej w 2019 . Ale dane techniczne i parametry są te same . Silniki są z AddBlue i chyba nie mają wiele wspólnego z poprzednimi . Jest cicho i kulturalnie jak na diesla .
(...)
S-max i galaxy wyjątkowo mi się nie podobają (...)
De gustibus non ...
Mam dokładnie takie same odczucia w stosunku do Kodiaqa i Q7 .
Użytkownik malinabar edytował ten post 08 luty 2021 - 23:06
- godski, korol i biturbo lubią to
#2878 OFFLINE
Napisano 08 luty 2021 - 23:36
W taką zimę jaka jest kto ma 4x4 to teraz komfort odczuwa. I pomóc można jak bełemka w rów wpadnie.
- rózgaś, coma i S.N. lubią to
#2879 OFFLINE
Napisano 10 luty 2021 - 11:22
Od orku jeżdżę SCOUT’em. Na zimę i poza asfaltem faktycznie super. Tryb offroad naprawdę spoko dział i na zjazdach i podjazdach. Śnieg, błoto, trawa -żadnych problemów. Ogólnie jestem mega zadowolony.
Tylko felgi doprowadzają mnie do szewskiej pasji.
Codziennie do pracy jeżdżę 60km w jedna strone, z tego 45 ekspresowówka i autostrada i 15 przez lasy i wioski. Średnia prędkość mi wychodzi koło 80km/h.
Na ekspresie czy autostradzie prędkości przelotowe niezależnie od warunków to zazwyczaj koło 100 do 160 km/h.
I teraz felgi – są ładne, duże .. zgodnie z zaleceniem sprzedawcy wziąłem od RS bo miały coś mocniejsze, twardsze i mniej podatne na uszkodzenia itp.
I guzik z tego – czasem mam wrażenie ze od samego patrzenia czy przejeżdżania przez przejazdy kolejowe tracę ich wyważenie i się krzywią.
Dodatkowo maja 2 wady. Jedna jest rowek od wewnętrznej strony felgi zaraz za szprychami, głęboki na jakieś 5mm szeroki na jakieś 1 -2 cm. I ma fantastyczna tendencje do łapania tam wszelkiego rodzaju błota, lodu, śniegu itd. A nawet niewielka ilość zalegającego tam błota czy lodu potrafi spowodować ze auto na autostradzie drży jak bym siedział na maszynie do zagęszczania podłoża. Wibracje nie z tej ziemi. Do 70-80km/h jest ok, ale powyżej tej prędkości zaraz wiem ze mam cos przyklejone do wnętrza felgi. Panowie z serwisu stwierdzili że w tej feldze wystarczy 20-30g błota w jednym punkcie, albo na niewielkiej powierzchni i przy prędkości 150km/h kierownicy nie utrzymam.
Druga wada to super lakier którym malowane są felgi. Jest on tak super śliski..ze tylko błoto i śnieg się do niego kleją. Za to ciężarki z wulkanizacji – odpadają jak się tylko skieruje strumień wody na myjni lub jakieś kawałki lodu czy śniegu napierają na nie.
Ostatnio w serwisie pół dnia wyważali te koła i kleili ciężarki. Ściągali całe koła, dokładnie myli, odtłuszczali, używali dodatkowego kleju i jakoś dociskali ściskami te ciężarki przez 2h żeby dobrze wszystko wyschło.
Efekt jest taki, że teraz przy każdym powrocie do domu w zlej pogodzie mogę podjechać na myjnie i umyć felgi od środka z błota i kolejnego dnia mogę spokojnie na autostradzie lecieć te 140km/h. Ciężarki nie odpadają . Ale do tej pory z żadnym autem tak często nie bywałem na myjni jak z tym. I zazwyczaj za 4 pln umyje felgi, przednia szybę i jest spokój. Do kolejnego dnia z mokrym, lepkim syfem na drodze.
Załączone pliki
- korol i rally_Wojtek lubią to
#2880 OFFLINE
Napisano 10 luty 2021 - 11:33
W taką zimę jaka jest kto ma 4x4 to teraz komfort odczuwa. I pomóc można jak bełemka w rów wpadnie.
Wczoraj wyciągałem sprintera ze śniegu, Jechał na pusto i w zakręcie ściągło go do rowu.Odłączona kontrola trakcji i wyszedł jak palec z kupy
- biturbo lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych