Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4232 odpowiedzi w tym temacie

#781 OFFLINE   gulf

gulf

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2700 postów
  • LokalizacjaRoztocze
  • Imię:Mateusz

Napisano 15 październik 2016 - 11:56

Im bardziej terenowe auto tym dalej trzeba będzie po traktor iść.

Niekoniecznie . Oczywiście umiejętności kiermana też są ważne . To jest odpowiedni 4x4 dla wędkarza a najlepsze jest mniej więcej od trzeciej minuty  :rockon:   Swego czasu próbowałem tak nivą i niestety poległa w bagnie  :doh:

 



#782 OFFLINE   rózgaś

rózgaś

    Znowu....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów

Napisano 15 październik 2016 - 19:06

https://m.youtube.co...h?v=MEzVtRiBsIs

Ja mam tylko offroad dla ubogich. Wersja standard. Bo butów rano zapomniałem... Z reguły dojeżdżam pryszczem w większość miejsc...

#783 OFFLINE   Sleepy Jeezy

Sleepy Jeezy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 17 październik 2016 - 20:55

Słuchając rad coraz bardziej zacząłem przekonywać sie do forestera, wydaje się być ideałem. Z wiązku z tym pytanie, ma ktoś porównanie z drugiej generacji między 2.0 a 2.5 doładowanymi?



#784 OFFLINE   tete

tete

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów

Napisano 17 październik 2016 - 21:01

Słuchając rad coraz bardziej zacząłem przekonywać sie do forestera, wydaje się być ideałem. Z wiązku z tym pytanie, ma ktoś porównanie z drugiej generacji między 2.0 a 2.5 doładowanymi?

polecam 2.0 125 koni MT z reduktorem ( silnik SOHC), szukaj wersji ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i LPG ładuj + osłona pod silnik



#785 OFFLINE   Sleepy Jeezy

Sleepy Jeezy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 17 październik 2016 - 21:06

Nie za słabe? Pozostałe mody do mocniejszych wersji też będą ok?



#786 OFFLINE   Mariusz Gulbiński

Mariusz Gulbiński

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaWarmia
  • Imię:Mariusz

Napisano 18 październik 2016 - 07:56

Na autostradę stanowczo za słabe - aerodynamika lodówki robi swoje. Od roku jeżdżę forkiem z 2005 roku 2.0 125 kucy w manualu na pojedynczym wałku rozrządu (SOHC - łatwy dostęp do regulacji luzów zaworowych) z podtlenkiem lpg Prins'a. Jak na razie auto bezproblemowe, taki "osiołek" do codziennego kręcenia się po mieście i wypadów na ryby. W "terenie" reduktor niweluje brak mocy silnika. Oczywiście w miarę lekkim terenie, bo blokady mechanizmów różnicowych nie ma. Przeniesienie napędu AWD wręcz genialne, żadnej elektroniki. Może i nie jest najładniejszym autem na świecie  ;) , ale jest praktyczny i prosty aż do bólu. Mam wrażenie, że tego forka projektowali jeszcze inżynierowie, a nie księgowi i dizajnerzy. Nie odważyłem się zakupić wersji z wiatrakiem ze względu na większe koszty potencjalnych napraw.


  • thug lubi to

#787 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5004 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 18 październik 2016 - 08:03

Ja mam dwa forki z piecami 2.0 158KM i to są odpowiednie jednostki na polskie warunki. Silniki 125 i 138 są za słabe do jazdy po trasie.

Moja flota

https://scontent-frt...fg=eyJpIjoidCJ9


Edyta - nie ma nic takiego jak wersje ze wzmocnionymi gniazdami zaworów, ecomatic to naklejka, która otrzymują auta z Holandii w momencie instalowania fabrycznego elpidżi.

Mam wersje z Holandii, Włoch i Szwajcarii, każda z fabrycznym gazem i chociaż najlepszy jest coltec z holly to gniazda są wszędzie identyczne.

Użytkownik guciolucky edytował ten post 18 październik 2016 - 08:22

  • gulf i thug lubią to

#788 OFFLINE   tom3

tom3

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 311 postów
  • LokalizacjaLubuskie
  • Imię:Tomek

Napisano 18 październik 2016 - 09:54

A co oznacza wersja xt lub mw?

#789 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 18 październik 2016 - 10:13

Kiedyś kolega pomylił go z poldżerem  :P  :D . W sumie trochę podobny  :D .
Przed zakupem pierwszego wyższego auta z napędem brałem go pod uwagę ale przestrzeń bagażowa i komfort w CRV wygrały. Dziś nie zamieniłbym hondy choć subaru ma lepszy napęd. No i dla mnie najważniejsze, forek nie ma diesla.



#790 OFFLINE   Alaryk

Alaryk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Jarek

Napisano 18 październik 2016 - 10:52

Kiedyś kolega pomylił go z poldżerem  :P  :D . W sumie trochę podobny  :D .
Przed zakupem pierwszego wyższego auta z napędem brałem go pod uwagę ale przestrzeń bagażowa i komfort w CRV wygrały. Dziś nie zamieniłbym hondy choć subaru ma lepszy napęd. No i dla mnie najważniejsze, forek nie ma diesla.

Moja CRV z 2007, diesel, ma dobrze ponad 350.000 km (autentyczny, bo od nowości w PL, dojazdy do pracy) i z większych rzeczy  tylko regeneracja turbiny (w tym roku, po przekroczeniu 320.000) i wymiana szyby przedniej - kamyk na drodze, terenówka to nie jest, ale b. pojemny. 



#791 OFFLINE   Sleepy Jeezy

Sleepy Jeezy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 październik 2016 - 11:10

Kupiliście w gazie czy zakładaliście z powodu wysokiego spalania? Nie miałem nigdy styczności z LPG i trochę się tego obawiam, nie wiem czy słusznie.



#792 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 852 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 18 październik 2016 - 11:24

Tylko dobry gazownik. Wtedy nie masz się czego bać.



#793 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5004 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 18 październik 2016 - 11:31

Na gazie pracują lepiej niż na benzynie oba trzy. Spalanie motorów bez turbo jest niskie. Forki są z dieslami 2.0 boxer diesel

#794 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5004 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 18 październik 2016 - 11:34

Miałem dwie Hondy i mile wspominam ale wolę motory, które rwą mocniej w dolnym zakresie bo do auta na ryby nie pasuje pałowanie.

#795 OFFLINE   Mariusz Gulbiński

Mariusz Gulbiński

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaWarmia
  • Imię:Mariusz

Napisano 18 październik 2016 - 11:35

Kupiłem z lpg. Poza regeneracją reduktora (zrobiłem sam na ori zestawie Prins) eksploatacja bezproblemowa. Instalacja lpg w sekwencji to nie automatyka do rakiety kosmicznej. Ogarnięty gazownik + dobrze dobrane elementy instalacji gwarantują powodzenie przedsięwzięcia. U mnie na Pb jednak czuć więcej mocy w wyższym zakresie obrotów.


Użytkownik Mariusz Gulbiński edytował ten post 18 październik 2016 - 11:36


#796 OFFLINE   Sleepy Jeezy

Sleepy Jeezy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 październik 2016 - 13:57

Tylko dobry gazownik. Wtedy nie masz się czego bać.

Jak takiego rozpoznać? U mnie ich sporo i troche mętlik w ©łowie jest, może kierować się marką instalacji? Stag, BRC, Lovato?
 

Tak poza tym jest jeszcze problem z garażami podziemnymi, u siebie w bloku moge wjechac ale co z marketowymi/galeryjnymi? Wjeżdżacie i tak mimo zakazu?



#797 OFFLINE   tete

tete

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów

Napisano 18 październik 2016 - 14:38

Ja mam dwa forki z piecami 2.0 158KM i to są odpowiednie jednostki na polskie warunki. Silniki 125 i 138 są za słabe do jazdy po trasie.

Moja flota

https://scontent-frt...fg=eyJpIjoidCJ9


Edyta - nie ma nic takiego jak wersje ze wzmocnionymi gniazdami zaworów, ecomatic to naklejka, która otrzymują auta z Holandii w momencie instalowania fabrycznego elpidżi.

Mam wersje z Holandii, Włoch i Szwajcarii, każda z fabrycznym gazem i chociaż najlepszy jest coltec z holly to gniazda są wszędzie identyczne.

Silnik w Foresterze przystosowany do LPG (wzmocnione gniazda zaworowe) jest z oznaczeniem EJ20F (na forach o Subaru jest mnóstwo informacji na te temat)

Moim zdaniem silnik 125 koni spokojnie wystarczy do jazdy w każdych warunkach (160 km/h spokojnie pojedzie).



#798 OFFLINE   adamo_t

adamo_t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 220 postów
  • LokalizacjaPomorskie
  • Imię:Adam

Napisano 18 październik 2016 - 14:53

A co oznacza wersja xt lub mw?

XT oznacza wersje z turbina w przypadku forestera 2.0 X ma 158KM a 2.0 XT ma 177KM



#799 OFFLINE   Mariusz Gulbiński

Mariusz Gulbiński

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaWarmia
  • Imię:Mariusz

Napisano 18 październik 2016 - 15:03

XT oznacza wersje z turbina w przypadku forestera 2.0 X ma 158KM a 2.0 XT ma 177KM


Przedliftowe sg oznaczone x mają 125 koników.

#800 OFFLINE   Sleepy Jeezy

Sleepy Jeezy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 październik 2016 - 15:11

Chyba 2.0 177 230km a 2.5 230km