albo Golf VII generacji
Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#1341 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 10:15
#1342 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 15:07
#1343 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 20:52
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
#1344 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 21:03
Od jakiegoś czasu robię przymiarki i zamierzam kupić Volvo XC70 rocznik ok 2005 - 2007 - Samochód o prześwicie 20 cm, z dołączanym napędem na tylne koła (Haldex), po złożeniu oparć tylnych siedzeń wygodne spanie dla dwóch osób. Mam nadzieję nabyć wiosną tego roku ...
#1345 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 21:15
Od jakiegoś czasu robię przymiarki i zamierzam kupić Volvo XC70 rocznik ok 2005 - 2007 - Samochód o prześwicie 20 cm, z dołączanym napędem na tylne koła (Haldex), po złożeniu oparć tylnych siedzeń wygodne spanie dla dwóch osób. Mam nadzieję nabyć wiosną tego roku ...
Wszystko ok oprócz automatycznych skrzyń. Awaryjne i drogie w naprawie.
- Paweł J lubi to
#1346 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 21:31
Wręcz nienaprawialne ,kupno nowej używki obarczone wielkim ryzykiem.Zakup nowej w serwisie to potrojenie wartości samochodu. Tylko manual rzadko spotykany ale możliwy do kupienia.Wszystko ok oprócz automatycznych skrzyń. Awaryjne i drogie w naprawie.
#1347 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2019 - 21:43
Widziałeś masę przyczepy bez hamulców przypisaną dla tego kopytka?w tym tygodniu nabyłem dość leciwy bo z 2000 roku małego "jamniczka" czyli Suzuki Jimny 1.3 benzyna na razie jestem mile zaskoczony możliwościami tego małego autka zastanawia mnie tylko czy da sobie radę z przyczepką na wiosnę ...
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
#1348 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 12:49
Od jakiegoś czasu robię przymiarki i zamierzam kupić Volvo XC70 rocznik ok 2005 - 2007 - Samochód o prześwicie 20 cm, z dołączanym napędem na tylne koła (Haldex), po złożeniu oparć tylnych siedzeń wygodne spanie dla dwóch osób. Mam nadzieję nabyć wiosną tego roku ...
Czy wygodne dla 2 osób, to sprawa dyskusyjna, zależy z kim ? Ale dla 1 to rzeczywiście komfort.
Skrzynia automatyczna bywa problematyczna, ale bez przesady. Volvo nie poleca wymiany oleju, rzeczywiście gwarancję wytrzymywały bez wymiany. Praktyka pokazuje, że trzeba regularnie wymieniać olej w skrzyni (najlepiej dynamicznie), najlepiej co 60tys km, to daje jej długie i bezawaryjne przebiegi. Przy kupnie auta używanego z automatem, należy pilnie i dokładnie przetestować pracę automatu, w różnych warunkach. Jeśli skrzynia jest ok. to śmiało auto można zanabyć, wymieniać regularnie olej i cieszyć się jazdą. Manual jest bezproblemowy. Ogólnie auto trwałe, dzielne w terenie, wnętrze jakości bardziej fordowsko-oplowskiej niż mercedesowskiej.
Mój XC70 163hp pali ok. 7-8l diesla/100km, częsta jazda z łódką i autostrady z prędkością ok 140km/h, do tego miasto, rzadziej lokalne drogi. Tyle że kilka lat młodszy, ale to chyba nie ma większego znaczenia. Więcej dowiesz się na "volvoforum".
Największą dolegliwością jest brak rozbudowanego niedrogiego serwisu-mało znawców tych aut. To może wynikać i z bezawaryjności, większa ilość takich warsztatów, nie miałaby co robić. Ja jeżdżę ponad 3 lata tym autem i bezproblemowo, prawie same eksploatacyjne sprawy.
- Janusz1966 lubi to
#1349 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 18:17
Dzisiaj wszedłem do Toyoty obejrzeć nową RAV - robi wrażenie . Już mniej myślę o Hiluxie.
#1350 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 18:33
Dzisiaj wszedłem do Toyoty obejrzeć nową RAV - robi wrażenie . Już mniej myślę o Hiluxie.
Poważnie ??
#1351 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 19:48
Dzisiaj wszedłem do Toyoty obejrzeć nową RAV - robi wrażenie . Już mniej myślę o Hiluxie.
Fajna fura.
#1352 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 19:50
Widziałeś masę przyczepy bez hamulców przypisaną dla tego kopytka?
producent podaje że dopuszczalny ciężar przyczepy bez hamulca 350 kg z hamulcem 1100 kg
#1353 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 19:56
He, he chyba nie oglądałeś do końca jak widać troszkę się zakopała.
Dużo aut siadłoby na takim piachu aczkolwiek myślę, że I i II poradziłaby sobie lepiej.
Co do Forestera, mam jedynkę, polecam, następna będzie dwójka XT albo właśnie Outback.
Coraz częściej jestem za Outbackiem, bardziej komfortowy i z przyczepą też sobie poradzi.
Czasu do namysłu mam dużo bo szybko swojego Forestera nie zajadę
Auto bezobsługowe, brakuje mi tylko tempomatu...
A jak u Ciebie z korozją w forku ? Mój standardowe miejsca (progi, nadkola aż do błotników z tyłu) ma już poważnie nadgryzione, bo gdyby nie to miałby u mnie spokojną starość
Jeśli przyjdzie czas na zmianę auta, również chętnie pozostał bym przy subaru. Doskwiera mi jedynie brak ogarniętego w temacie boxerów, mechanika. Ile się naszukałem odważnego do regulacji zaworów... a to tylko sohc Więc strach myśleć co by było z jakąś uturbioną świnką.
#1354 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 20:00
Załączone pliki
- maykel lubi to
#1355 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 20:12
#1356 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 20:14
Nakręcacie mnie znów na Subaru... ślęczę w ogłoszeniach i ślęczę
- gulf lubi to
#1357 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 21:00
#1358 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 21:12
Jakbyście określili koszt utrzymania Forestera II 2.0 XT manual? Niby niezawodne ale eksploatacyjnie... sprzęgło i dwumas, turbo? jak z codziennymi częściami klocki, tarcze, filtry? jak z wymianą rozrządu?
#1359 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 22:24
Wszystko ok oprócz automatycznych skrzyń. Awaryjne i drogie w naprawie.
Nie wiem czy uogolniasz swoj poglad do wszystkich skrzyn automatycznych czy tylko do pewnych aut z jakimimis awaryjnymi skrzynkami .Jezdze od ponad 20 lat tylko automatami,nawet moj 26 letni rybowoz , tez byl w automacie,poza nim 300C ,g35 , fx35 ,audi ,ram, tez AT i 0 problemow .Warunek- nigdy nie kupowalem aut z przyslowiowych okazjji ,A mit awaryjnosci skrzyn bierze sie z tego ze masa ludzi kupujac automat nigdy nie zmienia w nich oleju i buja sie tak setki tys km ,albo wymieni na nieodpowiedni i byle tanszy olej-filtr..
Mialem kiedys taki przypadek jade do sklepu motoryzacyjnego i prosze o konkretny olej taki jaki zaleca producent mojego auta pytam sprzedajacego czy maja taki olej ,sprzedawca wertuje kompa sprawdza i stwierdza ze niestety nie maja ,mowie szkoda i juz mam sie obracac na piecie a sprzedawca zapytuje co to za auto i czy cos sie dzieje ze szkrzynia, ,odpowiadam ze nie nic sie nie dzieje ale czas na wymiane ,sprzedajacy daje mi rade ,,,, cytuje Panie nie wymienia sie oleju w skrzyni jesli jest wszystko ok bo po wymianie bedzie tylko gorzej.... .Rece mi opadly podziekowalem za rade i pojechaem do innego sklepu gdzie kupilem odpowiedni zestaw olej filtr i wymienilem .Jezdzilem nastepne okolo 70tys km i zaden problem po wymianie sie nie pojawil ,auto sie sprzedalo i nowy nabywca chula nim do dzis .
Reasumujac kazde nastepne auto u mnie bedzie z AT.Jedyny mankament skrzyn AT to taki ze niestety nawet jak sie lekko zakopiesz to ciezko samemu wyjechac nie mozna wajchowac przod -tyl , sa ograniczenia w ew holu na linie i ciaganiu przyczep .
edit
przepraszam za brak polskich znakow ale uzywam dzis nie swojego kompa ktory nie ma polskich znakow
Użytkownik Viking edytował ten post 30 styczeń 2019 - 22:37
- wujek, Mariano Mariano i bartsiedlce lubią to
#1360 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2019 - 22:36
Nie wiem czy uogolniasz swoj poglad do wszystkich skrzyn automatycznych czy tylko do pewnych aut z jakimimis awaryjnymi skrzynkami .Jezdze od ponad 20 lat tylko automatami,nawet moj 26 letni rybowoz , tez byl w automacie,poza nim 300C ,g35 , fx35 ,audi ,ram, tez AT i 0 problemow .Warunek- nigdy nie kupowalem aut z przyslowiowych okazjji ,A mit awaryjnosci skrzyn bierze sie z tego ze masa ludzi kupujac automat nigdy nie zmienia w nich oleju i buja sie tak setki tys km ,albo wymieni na nieodpowiedni i byle tanszy olej-filtr..
Mialem kiedys taki przypadek jade do sklepu motoryzacyjnego i prosze o konkretny olej taki jaki zaleca producent mojego auta pytam sprzedajacego czy maja taki olej ,sprzedawca wertuje kompa sprawdza i stwierdza ze niestety nie maja ,mowie szkoda i juz mam sie obracac na piecie a sprzedawca zapytuje co to za auto i czy cos sie dzieje ze szkrzynia, ,odpowiadam ze nie nic sie nie dzieje ale czas na wymiane ,sprzedajacy daje mi rade ,,,, cytuje Panie nie wymienia sie oleju w skrzyni jesli jest wszystko ok bo po wymianie bedzie tylko gorzej.... .Rece mi opadly podziekowalem za rade i pojechaem do innego sklepu gdzie kupilem odpowiedni zestaw olej filtr i wymienilem .Jezdzilem nastepne okolo 70tys km i zaden problem po wymianie sie nie pojawil ,auto sie sprzedalo i nowy nabywca chula nim do dzis .
Reasumujac kazde nastepne auto u mnie bedzie z AT.Jedyny mankament skrzyn AT to taki ze niestety nawet jak sie lekko zakopiesz to ciezko samemu wyjechac nie mozna wajchowac przod -tyl , sa ograniczenia w ew holu na linie i ciaganiu przyczep .
Kolego zwróć uwagę, że cytowałem czyjąś wypowiedź i do niej się odnosiłem. W niej wyraźnie był wyznaczony model (Volvo XC70).
- Viking lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych