Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#1921 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2019 - 20:41
- S.N. lubi to
#1922 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2019 - 21:43
Załączone pliki
- nalewator, Artech, Jozi i 3 innych osób lubią to
#1923 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2019 - 21:50
... im bardziej wydaje Ci się , że masz "niezawodny" samochód , tym dalej trzeba będzie chodzić po traktor ... czy jakoś tak ...
- Paweł J lubi to
#1924 ONLINE
Napisano 23 listopad 2019 - 21:51
Na pewno są. Od siebie mogę napisać tak: 3 litrowego unikać niemal jak ognia 😂 ceny mówią prawie wszystko ... 2,2 niby taki niezbyt dobry, ale jak dbasz tak masz 👍 i z punktu A do punktu B przewiezie bez problemu. Na koniec najlepszy z diesli czyli 1,9 od fiata zapożyczony i tego polecają wszyscy jeśli saab ma być w dieslu.
Wersja 184KM z 3.0 V6 jest już poprawiona i godna uwagi. Starsza 177 KM to inna bajka
#1925 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2019 - 22:00
Wersja 184KM z 3.0 V6 jest już poprawiona i godna uwagi. Starsza 177 KM to inna bajka
Ja bym i tak nie zaryzykował skoro motor od fiata jest przy nim praktycznie bezobsługowy Panowie, każdemu według potrzeb i możliwości także finansowych bo kupić auto i nim jeździć, a kupić i go utrzymać w co najmniej dobrym stanie to dwa różne tematy ...
#1926 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2019 - 22:10
im bardziej wydaje ci się że masz terenowy samochód tym dalej będziesz musiał iść po traktor spokojnie 8 lat jeździłem po rajdach... im bardziej wydaje Ci się , że masz "niezawodny" samochód , tym dalej trzeba będzie chodzić po traktor ... czy jakoś tak ...
- nalewator, Jozi, miramar69 i 1 inna osoba lubią to
#1927 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 12:54
#1928 ONLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 14:07
Panowie, jak się sprawuje 4x4 w nowych Octaviach i Superb? Ktoś użytkuje?
Podpinam się pod pytanie , przeglądam ofertę Skody.
#1929 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 20:25
ktoś z kolegów wcześniej pisał o octavi scout 4x4 że nie do zajechania, więc jak dbasz tak masz. Tylko mi się wydaje że trochę niska jest...
- count_martin3z lubi to
#1930 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 20:32
ktoś z kolegów wcześniej pisał o octavi scout 4x4 że nie do zajechania, więc jak dbasz tak masz. Tylko mi się wydaje że trochę niska jest...
Pewnie jakiś lifting istnieje.Moja suźka s cross ostatnio przeszła test brodzenia po wodzie 30 cm i zdała na piątkę .
#1931 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 21:14
Ale to wciąż damskie auto jest ;-)Pewnie jakiś lifting istnieje.Moja suźka s cross ostatnio przeszła test brodzenia po wodzie 30 cm i zdała na piątkę .
- Pumba i godski lubią to
#1932 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 21:26
Panowie, jak się sprawuje 4x4 w nowych Octaviach i Superb? Ktoś użytkuje?
Napęd z haldexem 5 generacji jest bardzo sprawny, ale prześwit Octavii Scout to niecałe 18 cm plus nadwozie ok 4,7 m z długimi zwisami i to najbardziej będzie ją ograniczać w terenie. Do tego zwykłe opony, bo AT nie widziałem, żeby ktoś zakładał, więc albo nie ma w tym rozmiarze, albo nie wchodzą w nadkole. Fajne auto, ale raczej, żeby dojechać kawałek nieutwardzoną drogą niż przejeżdzać konkretne błoto, koleiny czy cokolwiek co można już nazwać "terenem". Osobiście jestem zwolennikiem napędów tego typu nawet w całkowicie "cywilnych" autach - spalanie rośnie nieznacznie, a pewność prowadzenia w każdych warunkach i bezpieczeństwo dużo lepsze.
Użytkownik Maciek. edytował ten post 24 listopad 2019 - 21:28
#1933 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2019 - 22:02
#1934 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2019 - 13:15
Napęd z haldexem 5 generacji jest bardzo sprawny, ale prześwit Octavii Scout to niecałe 18 cm plus nadwozie ok 4,7 m z długimi zwisami i to najbardziej będzie ją ograniczać w terenie. Do tego zwykłe opony, bo AT nie widziałem, żeby ktoś zakładał, więc albo nie ma w tym rozmiarze, albo nie wchodzą w nadkole. Fajne auto, ale raczej, żeby dojechać kawałek nieutwardzoną drogą niż przejeżdzać konkretne błoto, koleiny czy cokolwiek co można już nazwać "terenem". Osobiście jestem zwolennikiem napędów tego typu nawet w całkowicie "cywilnych" autach - spalanie rośnie nieznacznie, a pewność prowadzenia w każdych warunkach i bezpieczeństwo dużo lepsze.
Trzeba tylko wiedzieć, że Haldex dołącza tył więc przydatny tylko przy ruszaniu na śliskim czy jeździe w piasku/błocie/kopnym śniegu. Na łukach za wiele do gadania nie ma, wtedy Torsen robi robotę gdy jest permanentny 4x4
- Paweł J, thug, coma i 1 inna osoba lubią to
#1935 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2019 - 20:06
Mylisz się.
Haldex 5 generacji w przeciwieństwie do poprzednich konstrukcji może dołączyć tylną oś już milisekundy przed powstaniem poślizgu osi przedniej. Moment obrotowy może być w dowolnym momencie skierowany nawet w 100% na jedno z kół. System ma też elektroniczną szperę, a o najkorzystniejszym dla danej sytuacji drogowej rozdziale momentu w ułamku sekundy decyduje komputer na podstawie danych z kilkunastu różnych czujników rozmieszczonych w aucie. W haldexie 5 gen. "dopędzanie" zewnętrznych kół tylnej osi w zakręcie to normalka.
Tutaj szczegóły techniczne: https://www.autoexpe...dex-cz-5,9959,1
W najnowszym systemie quattro, który przez lata oparty był na torsenie Audi również zdecydowało się na układ ze sprzęgłami pośrednimi sterowanymi elektronicznie (quattro ultra).
- Marcyś i count_martin3z lubią to
#1936 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2019 - 20:09
O, dzięki za info, postaram się zapamiętać bo ważna różnica
Jednak... uślizg a non stop 4x4 to jednak nie jest różnica?
#1937 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2019 - 20:17
Właśnie chodzi o to, że obecnie uślizg nie jest już w zasadzie konieczny. Wystarczą informacje z czujników, że trakcja może być gorsza i potrzebna jest zmiana domyślnego rozdziału momentu. Od lat trwa dyskusja co jest lepsze. Ja uważam, że w autach cywilnych system o zaawansowaniu technicznym haldexa piątki jest wystarczający, bo oszczędza paliwo i powoduje mniejsze opory, a w sytuacji, gdy jest potrzebny to reaguje wystarczająco szybko. W patrolu za to mam "prawdziwe" 4x4 z reduktorem i w terenie niczego skuteczniejszego nie spotkałem:)
- Marcyś lubi to
#1938 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2019 - 20:29
Właśnie chodzi o to, że stały 4x4 mi nie jest potrzebny. Poza tym z DSG i nawet z tymi 250 KM, zerwać i iść ślizgiem się nie da na asfalcie, co zresztą mnie nie bawi... W Audi, to pełne Quatro, to taki chyba dzisiaj mit, bo kto tego używa żeby się ślizgać prócz śniegu (którego u nas ostatnio jak na lekarstwo), czy błocie, autem za 200 tyś. zł?Właśnie chodzi o to, że obecnie uślizg nie jest już w zasadzie konieczny. Wystarczą informacje z czujników, że trakcja może być gorsza i potrzebna jest zmiana domyślnego rozdziału momentu. Od lat trwa dyskusja co jest lepsze. Ja uważam, że w autach cywilnych system o zaawansowaniu technicznym haldexa piątki jest wystarczający, bo oszczędza paliwo i powoduje mniejsze opory, a w sytuacji, gdy jest potrzebny to reaguje wystarczająco szybko. W patrolu za to mam "prawdziwe" 4x4 z reduktorem i w terenie niczego skuteczniejszego nie spotkałem:)
Ja muszę wyjechać tylko z piachu i jakiegoś tam błota. Nic więcej.
Użytkownik count_martin3z edytował ten post 25 listopad 2019 - 20:30
#1939 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2019 - 20:39
Moim zdaniem do takich celów haldex jest w zupełności wystarczający.
- rózgaś i count_martin3z lubią to
#1940 OFFLINE
Napisano 26 listopad 2019 - 17:44
Załączone pliki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
-
Tabor