Poprawne uzbrojenie wędki castingowej
#81 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2011 - 10:02
Proponuję w ciemno przyjąć taki punkt odniesienia (do dalszego spacing'u):
2 x 08
2 x 10
2 x 12
2 x 16
1 x 20
1 x 25
jeśli blank pracuje głęboko to może jeszcze 1 x 30 od strony dolnika. Niech bardziej doświadczeni naniosą poprawki
[/quote]
Moim zdaniem to niepotrzebne dociążanie kija. Nie bardzo wiem, czemu ma służyć powielanie przelotek w rozmiarze 10, 12 i 16? Klika 8-ek i po jednej z ww. wymienionych rozmiarów powinno wystarczyć. Ta 30-tka też do mnie nie przemawia. Przy 20 linka będzie dość odstawiona od blanku nawet przy głęboko uginającym się kijku. Uzbroiłem tak Batsona RCLB70 – funkcjonalnie jest ok., a do tego jest bardzo poręczny.
Kąty też mnie jakoś nie przerażają, bo to nie kij rzutowy, a na szczytówce tworzą się większe kąty. Byle linka nie tarła o wodzik w niewłaściwym miejscu. W mniejszych multikach nie mam tego problemu, a w większym – wodzika.
BTW, to że kij jest do łowienia z łódki na żywca, to wcale nie musi oznaczać, że ma być gruntowy.
[/quote]
A te kilka 8-ek to się znaczy że zakładamy kilka takich samych rozmiarów przelotek ?? . Sory za takie dziwne pytania ale dopiero chcę zacząć przygodę z Rodbuildingiem i stąd takie pytania ale chyba trafiłem na dobre forum związane z budową swojej pierwszej wędki .
#82 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2011 - 10:55
#83 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2011 - 12:24
#84 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2011 - 20:47
#85 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2011 - 23:37
Na temat blanku nie będę się wypowiadał, bo go nie znam. Zbroiłem nie tak dawno pod multic St Croix Pramiera do 2oz, jednak w wersji z rękojeścią pełną.Temat pierścieni jest do ogarnięcia ,jeśli wiesz w którym miejscu będzie wypadał pazur uchwytu.Ja jestem wysoki i mam długie gałęzie, więc u mnie to jakieś 33cm od dołu blanku.Jak masz już ten wymiar i znasz długość poszczególnych elementóe rękojeści dzielonej to zmierz w odpowiednich miejscach grubość blanku, a w pracowni dopasują ci pierścionki,tym lepiej jak zamawiasz razem z blankiem.Ja montowałem uchwyt 17 pod Abu Revo SX, on ma długość ok. 12cm.Co do spsingu przelotek ,to montowałem na szczyt sic 7 później fuji hardloy 3x6L, 2x7LN,8LN,10LN,12LN .Rozmieszczenie na szczycie podobnie jak planujesz ,a pozostałe intuicyjnie .Najważniejsze aby przy maksymalnym ugięciu linka nie stykała się z blankiem.Na szczyt też bym dał 6 ale oryginalnie top u mnie był 3,2mm, lecz po obraniu blanku z lakieru i farby wyszło 3mm co i tak starczyło tylko na 7,ale lepiej 7 jak 8.Wyszła fajna i lekka wędka .Kumpel ma taki sam tylko pod korbę i do 42g ale jak wziął mój do łapy to nie wierzył, mój zdecydowanie lżejszy(zestaw z kręciołem).
Myśl i kombinuj ,to jest właśnie w tej zabawie najfajniejsze
Pozdro
Rafał
#86 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 08:17
1 - kupujesz uchwyt razem z rurką grafitową, którą weń wkleisz i następnie osadzisz uchwyt tak, jak każdy standardowy,
2 - jeżeli sprzedawca ma różne średnice wewnętrzne uchwytów (ECS jest produkowany z najróżniejszymi), to prosisz o dobranie do blanku (oczywiście znając długość dolnika). Wówczas nie masz żadnych dodatkowych rurek.
Alconite'y są zdecydowanie OK, ale Forecasty, czy inne porządne też będą spoko.
Wydaje mi się, że spirala nie jest potrzebna. Przyznaję bez bicia, że spirali jeszcze nigdzie nie robiłem, ale cięższe jerki fruwają na tyle dobrze, że układ klasyczny jest wystarczający.
Aaa! Nie jestem pewien, czy różnica między ECS 16 a 17 jest łapką wyczuwalna i nie wiem, jakiej wielkości twa łapa jest, ale planując użyć multika okrągłego i dość wysokiego, starałbym się zastosować jak najniższy uchwyt kołowrotka, czyli raczej 16, niż 17.
Pzdr,
Fatso
P.S. Możesz też z osprzętem pokombinować. Np. kupić blank, dokładnie go pomierzyć i ściągnąć wszystko z zagramanicy. Wtedy wybór przelotek, uchwytów i pierścieni będziesz mieć ogromniasty. Mnie się podobają przelotki srebrne i dobrym (i niedrogim) ich źródłem jest brytyjski guidesnblanks (tam też dobierzesz uchwyt, ale jedynie ACS, lub TCS, a także pierścienie i zaczep haczyka. Jeżeli jednak chciałbyś większego wyboru osprzętu, to już hameryka (np. Mudhole).
#87 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 10:03
przede wszystkim najpierw musisz mieć w łapie blank.
wtedy zakładasz sobie gdzie będzie uchwyt i mierzysz średnice
blanku tam gdzie będzie sam koniec dolnej części uchwytu. ta średnica musi być najbardziej zbliżona do średnicy wewnętrznej uchwytu który zamierzasz kupić. jak uchwyt będzie lekko mniejszy zawsze można go podpiłować (ja tak robiłem)
podobnie z winding checkiem. kupujemy najbardziej zbliżony do średnicy blanku w którym ma się znajdować. jeżeli będzie lekko mniejszy bez problemu rozwiercisz go reamerem. ważne ażeby nie był większy.
ja moje dwa castingi robiłem w ten sposób. wszystko pasuje idealnie
nie przerabiałem tematu duży uchwyt - cieńki blank i rurka.
pozdrówka
#88 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 12:16
Przy pomocy suwmiarki mierzysz blank w żądanych miejscach i dobierasz uchwyt i winding check'i. Przykładowo wyjdzie Ci ECS16/17 średnica 12.5 mm.
Mam w planach IMB844/MB844-MHX ścięty- coś dłuższego, bo chce również łapać na większe gumy/swimbaity.
Wklejam Ci przykłady zbrojeń dla klasycznego castingu. Spirale będziesz musiał dobrać sam, Myśle, że sekcji szczytowej możesz dać spokojnie jedną przelotke mniej, - ja do IMB844/MB844MHX w sekcji szczytowej dam przelotki BLAG 6, a w dolniku chyba nie aż 4 dwustopkowe. Kąty wejściowe proponuje 20/30, 80/90,130,180.
#89 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 13:07
#90 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 16:39
Naprawdę , taka wyprawa warta jest grzechu
#91 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 17:40
Tak jak MichałB też namawiam na spiralę .. A może nawet pozwoliłbyś sobie na pouczające wielce doświadczenie z microguide'ami , albo chociaż na odstępstwo w dół od utartej rozmiarówki Fuji ..
Naprawdę , taka wyprawa warta jest grzechu
Otóż to.
Wojtasz jak się nie boisz to możesz uzbroić. LN 8,7,7, L7,6,6,6,6,FST6 i napisać nam czy nie wybuchło.
#92 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 17:58
#93 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2011 - 19:07
Maiło być po całości w LN ale chyba lepszym rozwiązaniem będzie większiść L-ek. Kijek będzie na pewno bardziej dynamiczny i mniej obciążony na szczycie. A z tym wybucham to nie wiem... w sumie 90% to będą przynęty z zakresu 20-50 gr czyli nie cegłówki. Może pokusze się kupić salmo jacka i jakoś delikatnie nim pośmigać raz na jakiś czas. Czekam jeszcze na jakieś inne godne uwagi podpowiedzi. Ale wszystko zaczyna być dla mnie coraz bardziej jasne. Dzięki
#94 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2011 - 13:45
#95 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2011 - 18:02
z tego co widzę na kijkach z nakręcanym fore od góry, to normalnie wklejasz sobie uchwyt powyżej dolnego korka tak jak każdy inny.
bez tego nakręcanego elementu(nakrętka z foregripem jest ruchoma, obrotowa nie kleisz tego) i jak zastygnie to sobie nakręcasz i dalej ew. zaczep haczyka..
jeszcze jest coś takiego IPS, taki zabudowany http://www.guidesnbl...79/category/213
#96 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2011 - 18:32
#97 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2011 - 18:44
btw w przypadku gdy raczej za to nie trzymamy będzie okej, bo z racji tego że jest nakręcane to zbyt sztywne to nie jest.. w cięższym kijku pewnie lepiej sprawdzi się wklejony na stałe foregrip.
#98 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2011 - 12:51
Nie chcę robić oddzielnego wątku i zaśmiecać forum a więc piszę w tym temacie. Panowie jak zrobić nakręcany foregrip. Jedyny co to doczytałem się ,że trzeba uchwyt KDPS , ale nijak sobie tego nie wyobrażam. Może ktoś mnie troszkę oświecić. Nakręcany foregrip dużo ładniej wygląda, tylko nic nie znalazłem w sieci jak można go zrobić
Nic nie znalazłeś bo w zasadzieć nic nie trzeba zrobić - trzeba kupić i zainstalowac:
http://www.matagi.co...seat/index.html
patrz: ECS-KN16 lub ECS-KN17
http://www.matagi.co.jp/english/handles/ecs_tcs/ecshandles.h tml
sam uchwyt wklejasz normalnie na blank. Natomiast część KN możesz nieco skrócić (z reguły ok 1-1.5cm) tak żeby po nakręceniu niewiele wystawała za krawędź uchwu.
Oczywiście do częsci KN trzeba dokupić piankę lub korek, które się na nią wkleja, można też dokupić metalowy pierścień który wykończy to od strony blanku (warto kupić pierścień o średnicy ok 2mm większej niż srednica zewnetrzna blanku w tym punkcie). Są tez specjalne pierścienie do ładnego wykońćzenia samego reel seat'u od strony blanku:
http://www.matagi.co...arts/index.html
Możliwości i zabawy jest z tym naprawdę wiele
ps. korzystam z tego typu rozwiązania również w cięższych kijach kastingowych i nie uważam żeby w jakikolwiek sposób było one mniej trwałe czy wygodne o tradycyjnego foregrpu wklejanego na blank. Myślę nawet że takie rozwiązanie może troche podnosić czułość kija bo skoro nie ma foregripu wklejonego na blank to nie absorbuje on części drgań przenoszonych przez tenże blank, aczkolowiek przy jerkówce zapewne nie ma to pierwszorzędnego znaczenia.
#99 OFFLINE
Napisano 05 październik 2011 - 23:32
Koledzy jakieś sugestie odnośnie uzbrojenia (CAST)jak w tytule. Chodzi mi głównie o:
- długość dolnika
- jaki uchwyt (ECS, TPS)
- przelotki (głównie rozmiarówka i rodzaj) z rozmieszczeniem dojdziemy metodą prób i błędów)
Mam zamiar sparować to z QUANTUM CABO 21pts
Z góry dzięki za pomoc.
#100 OFFLINE
Napisano 06 październik 2011 - 07:33
1st -> 08 (odległość od szczytu 3.75)
2nd -> 08 (odległość od szczytu 7.75)
3rd -> 08 (odległość od szczytu 12.25)
4th -> 10 (odległość od szczytu 17.25)
5th -> 10 (odległość od szczytu 23.375)
6th -> 12 (odległość od szczytu 30)
7th -> 16 (odległość od szczytu 37)
8th -> 20 (odległość od szczytu 45)
a na szczyt XBPPLT 08
Ja swojego ubrałem w ten właśnie sposób ale w Forecasty BUDLG (które są niższe) na omotce podkładowej. Od szczytu jest OK natomiast od dolnika musiałem dać dodatkową przelotkę (dałem nr 25) ponieważ przy maksymalnym ugięciu linka dotykała blanku. Po takim zabiegu jest OK.
Jeśli chodzi o rękojeść to ja zrobiłem split grip z pianki morskiej 266mm przeciętej na pół. Odległość pomiędzy na naklejkę. Na foregrip dałem piankę morską 152mm. Uchwyt standardowy DPS M20 (przy takim łowieniu pazur nie jest niezbędny).
Efekt końcowy na fotkach
Załączone pliki
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, spacing, cast, przelotki
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotka szczytowa o wiekszej średnicyNapisany przez Bolesław , 12 lis 2021 tech-rb, przelotki |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych