Cześć, mam pytanie a propos Sempera 400 WL, kupiłem nowy silnik Suzuki 20km czyli maks który dopuszcza producent, oglądając popularnego youtubera, miałem przekonanie że takie 30km/h + będę płynąć, a tutaj zonk bo w dwie osoby udało się po dłuższej chwili osiągnąć 20km/h. Nie pływałem długo ze względu że cały czas docieram silnik i dopiero wszedłem w fazę gdzie można odkręcić manetkę do końca.
Stopa L, więc odpowiednia, jednak płyta kawitacyjna jest około 5cm niżej niż dno łodzi przy rufie. Tylko że Semper ma ten kil trochę wypłaszczony przy rufie. Czy możliwe że robi to tak dużą różnicę?
Nie pływałem dużo na spalinowych motorach, ale mam wrażenie że do 10-12km/h strasznie mieli wodę (nie zostawia "czystego" śladu (kilwater), tylko taki efekt zbliżony do bulgotania?).
Również dodam, że po odkręceniu manetki na full nie doczekałem momentu "odcięcia", więc nie wkręca się na maksa.
Macie jakieś swoje doświadczenia gdzie szukać problemu? Myślałem na początek spróbować dokupić hydrostabilizator (youtuber taki założył). Ewentualnie spróbować go podnieść te ~~ 3cm.
Kolejnym pomysłem jest wymiana na śrubę o innym skoku (łódź jest lekka, nie mam dziobówek etc), która może będzie szybsza?
Do tego jeszcze sprawdzałem długość stopy L u różnych producentów i wygląda to tak:
Suzuki 508mm
Mercury 508mm
Yamaya 556mm
Czy ta różnica u Yamahy jest prawdziwa czy wynika ona z liczenia od innego miejsca etc?
Dodam jeszcze, że zmieniałem trym silnika i różnice były, ale wynosiły około 2km/h i na ustawieniu na drugim stopniu osiągnąłem najwyższą prędkość.
Będę wdzięczny za podpowiedzi,
Pozdrawiam Andrzej
Użytkownik mellowyellow edytował ten post 01 listopad 2021 - 16:57