Czy ktoś używa Panoptixa livescope na Semperze 440XT. Jaki uchwyt do tego i gdzie kupić , jak zamontowane , może jakieś foto?
#1281 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 11:22
#1282 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 12:16
Czy ktoś używa Panoptixa livescope na Semperze 440XT. Jaki uchwyt do tego i gdzie kupić , jak zamontowane , może jakieś foto?
Masz relingi na łódce ?
#1283 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 12:32
Czy ktoś używa Panoptixa livescope na Semperze 440XT. Jaki uchwyt do tego i gdzie kupić , jak zamontowane , może jakieś foto?
Miałem na Semper zamontowanego panoptixa. Przykręconego do burty.
#1284 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 12:47
Masz relingi na łódce ?
Ma na pewno krótkie ale do nich Twój uchwyt pasuje, jeśli myślimy o tym samym
Toten o właśnie
https://www.nalodzi....330-detail.html
Użytkownik Dano. edytował ten post 30 marzec 2022 - 12:54
#1285 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 15:06
Jeśli masz zamiar wydać 1,5 kafla na uchwyt to lepiej poszukaj Adriana Czernieckiego na FB, robi uchwyty na teflonowych tulejach, a nie metal w metalu.
- mercoss lubi to
#1286 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 15:37
#1287 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 15:52
Masz relingi na łódce ?
Tak mam relingi ,narazie robię rozeznanie , szczerze to nie myslalem ze to tyle kosztuje.
Użytkownik nalewator edytował ten post 30 marzec 2022 - 15:56
#1288 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 16:44
Tak mam relingi ,narazie robię rozeznanie , szczerze to nie myslalem ze to tyle kosztuje.
Licescope tani nie jest, także płacz i płać
Sporo stali nierdzewnej, jakieś dźwigienki, tulejki, aluminium, robocizna...
No ale fakt - dobry uchwyt kosztuje sporo kasy. Też mnie to lekko zaskoczyło, jak kupowałem swój. Potem jeszcze się okazuje, że połowa dostępnych na rynku sie nie nadaje pod twoje potrzeby, bo tu nie tak, a tam byś chciał inaczej itd.
Jak masz fart, to od ręki masz co trzeba.
Powodzenia w szukaniu i pochwal się na czym sie skończyło - może wykminisz tani i dobry system, to podpatrzymy trochę
Ja mam zrobiony pod system Alumatrac bo taki mam w łódce, więc jest zrobiony dokładnie jak chciałem. I trzyma przy prędkości 17 km/h co już nie jest oczywiste dla 90% uchwytów. Oczywiście tyle nie ma potrzeby pływać, ale te 8-10 km/h patrolujuję czasami okolicę
Użytkownik Dano. edytował ten post 30 marzec 2022 - 16:46
#1289 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 19:38
Dwa miesiące na poszukiwania
#1290 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2022 - 20:19
Dwa miesiące na poszukiwania
Producent łodzi Skylla miał w ofercie takie uchwyty na reling własnie, może warto zajrzeć, choć nie spodziewam się taniochy, bo te uchwyty po prostu tanie nie są.
A jak masz konto na FB, to jest grupa poświęcona Livescope i czasem chłopaki ze Stanów lub innych części świata wrzucają swoje patenty - sporo można podpatrzyć
Użytkownik Dano. edytował ten post 30 marzec 2022 - 20:20
- nalewator lubi to
#1291 OFFLINE
Napisano 18 maj 2022 - 19:35
Zadzwoń tutaj:
https://srubynapedow...BS.PRO/22858232
właśnie z tego sklepu brałem i jeśli mnie pamięć nie myli to zmieniłem na 10 a opcjonalnie miałem też 11. Po próbach na obu 10ta radziła sobie najlepiej.
"Trzeba na początku wyjaśnić , że śruba napędowa jest jak skrzynia biegów w samochodzie:
im większy skok śruby tym śruba jest szybsza, ale radzi sobie z mniejszą masą,
im śruba ma mniejszy skok tym jest wolniejsza, ale radzi sobie z większą masą."Poczytaj : http://www.permatech...-napedowej.html
wydaj te 300 PLN śrubę wymienia się 10 minut (z nową zawleczką) i ciesz się ślizgiem..
Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje:
a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12
2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg
c) prędkość maks 20km/h
1. Podniesienie silnika nie pomogło
2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło
3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.
4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)
Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg
Dzięki !
#1292 ONLINE
Napisano 18 maj 2022 - 19:37
Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje:
a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12
2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg
c) prędkość maks 20km/h
1. Podniesienie silnika nie pomogło
2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło
3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.
4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)
Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg
Dzięki !
A nie za mały ten silnik do tej wagi łódki?
#1293 OFFLINE
Napisano 18 maj 2022 - 23:04
A nie za mały ten silnik do tej wagi łódki?
Maks co można powiesić na pawęży to właśnie 20KM
Łódź 160-180kg
Silnik 52kg
Akumulator rozruchowy 10kg
Silnik elektryczny 6kg
Paliwo 12kg
Osprzęt kotwice gaśnica itd 20kg
+ sprzęt wędkarski i wałówka dla dwóch spokojnie 50kg
Ciężko chyba zejść z wagi, mogę elektryka wywalić ale tam gdzie pływam to jest pół na pół strefa ciszy, albo zabrać mniej o jedną torbę czy tam napojów chłodzących, no ale 30kg mniej wątpię że przełoży się na widoczny wzrost prędkości
Użytkownik mellowyellow edytował ten post 18 maj 2022 - 23:04
#1294 OFFLINE
Napisano 19 maj 2022 - 06:33
#1295 OFFLINE
Napisano 19 maj 2022 - 07:07
Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje:
a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12
2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg
c) prędkość maks 20km/h
1. Podniesienie silnika nie pomogło
2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło
3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.
4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)
Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg
Dzięki !
coś jest z pewnością nie tak miałem 400 z Suzuki 20km samemu około 100kg z Dziobówką, 100ah w przedniej bakiście kotwicami i gratami to jakieś kolejne 30 kg 38km/h, we 2 30-33 zależy od pogody i od drugiego pasażera, na tym silniku we 2 cieżko z wejściem w ślizg ale miałem śrubę 12
#1296 OFFLINE
Napisano 19 maj 2022 - 07:45
Za mały ten silnik na pewno nie jest.
Ja swoim 440Xt z pełnym wyposażeniem, a jest tego sporo, samemu latam ok.38km/h, w dwie osoby 32km/h.
Silnik to Yamaha 20km.
Musisz pokombinować ze śrubą, no chyba, że konstrukcja tej 400tki jest jakaś do bani i więcej nie pójdzie?
#1297 OFFLINE
Napisano 19 maj 2022 - 09:45
Według producenta w dwie osoby bez sprzętu sama na silniku 55 ponad 6 km/h powinna płynąć a na 2HP 10km/h.
Więc ciekawe jak to jest...
Nie ma takiej możliwości. Miałem 2HP oraz 4/5HP zasilane z LiFePo4 (160Ah więc prądu było pod kokrardę) - Semper 440XT mocno dociążony płynął max 8,3kmph..
#1298 OFFLINE
Napisano 19 maj 2022 - 09:48
Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje:
a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12
2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg
c) prędkość maks 20km/h
1. Podniesienie silnika nie pomogło
2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło
3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.
4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)
Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg
Dzięki !
Miałem prawie taki setup (semper 440XT) - do tej suzuki weź śrubę 10, próbowałem z 11 oraz z 9 (miałem wszystkie 3 śruby na pokładzie i zmieniałem w ciągu pływania) - TYLKO na 10" semper wszedł w miarę sprawnie w ślizg, Nie pamiętam Vmax , ale chyba podchodziło ponad 35kmph. Dopiero zmiana silnika na Mercurego 30KM pozwoliła latać łodzią ponad 45kmph i wchodziła w ślizg momentalnie - bez względu czy sam, czy z kolegą i sporą ilością gratów.
- zorroo85 lubi to
#1299 OFFLINE
Napisano 20 maj 2022 - 07:59
Też bym poszedł w 10"
Miałem Crescenta 460 ( Flexi) -odpowiednik Romany 460
Silnik Honda 20. Z żoną i trójką dzieci Spokojnie się ślizga na śrubie 10". Na śrubie 8" było słabo, za to bardzo dobrze pływało sie prędkościami spacerowymi. Śruba 11" sprawowała się dobrze gdy pływałem sam z dzieciakiem.
- Mateusz458 lubi to
#1300 OFFLINE
Napisano 27 maj 2022 - 22:52
Maks co można powiesić na pawęży to właśnie 20KM
Łódź 160-180kg
Silnik 52kg
Akumulator rozruchowy 10kg
Silnik elektryczny 6kg
Akumulator 100ah 32kgPaliwo 12kg
Osprzęt kotwice gaśnica itd 20kg
+ sprzęt wędkarski i wałówka dla dwóch spokojnie 50kg
Ciężko chyba zejść z wagi, mogę elektryka wywalić ale tam gdzie pływam to jest pół na pół strefa ciszy, albo zabrać mniej o jedną torbę czy tam napojów chłodzących, no ale 30kg mniej wątpię że przełoży się na widoczny wzrost prędkości
Potwierdzam to co napisał kolega wyżej - śruba 10" powinna załatwić sprawę - jeśli silnik jest nowy i nie dotarty pomoże również regulacja linki gazu, u mnie tak było że przed pierwszym serwisem (kupiłem używany silnik z przebiegiem... 12mh! - mam interface więc sam sprawdziłem) cięgna były ustawione tak że otwierało ~80% przepustnicy - z pontonem dochodziłem do 5400-5500rpm - poprawiłem linki i szybciej się zbierał i przekraczam 6000rpm, na śrubie 12" pływał dużo gorzej niż na 10" i były problemy z wejściem w ślizg (DF20AS)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych