Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jak wejść pontonem w pełny ślizg?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
382 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 24 grudzień 2012 - 15:40

Budowa pontonu i dobor sruby oraz moc silnika ma kluczowe znaczenie.

Ponton Zodiac Zoom 3,1m.+ 8hp Mariner to slizg w 2 osoby jak ta lala. Raz udalo mi sie wejsc w slizg z 2 lekkimi dziewczetami czyli w 3 osoby.

Ciezar twojego silnika nie powinien byc problemem. Odezwij sie do jakiegos wyspecjaliziwanego sklepu ze srubami, najlepiej nadmorskiego lub do dobrego serwisu silnikow zaburtowych. Srube wymierz albo lepiej sprawdz jej opis. Mozes umowic sie w serwisie nad woda zeby od razu sprawdzic czy nowa sruba wprowadza go w slizg. Mysle ze twoja sruba ma za malo obrotow. Zmiana skoku sruby o 2" da ci pi razy oko 400 obr/min. wiecej. Silnik ma okreslony max zakres obrotow i fachwiec powinien dobrac srube tak zeby osiagnela taka wartosc. Mozesz miec za duza srednice sruby i wtedy obraca sie ona wolniej.

Moze napisz do supportu Hondy, oni Ci doradza odpowiednia srube.

Użytkownik ictus edytował ten post 24 grudzień 2012 - 17:18


#122 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5420 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 24 grudzień 2012 - 21:22

max ilość obrotów wcale nie nie optymalnym zakresem !

 

szybsza śruba nie koniecznie może wprowadzić ten ponton w ślizg !

 

zazwyczaj standardowa śruba jest raczej optymalna, a np zamiana na szybszą przy lekkich jednostkach może poprawić OSIĄGI

 

jeśli śruba jest standardowa, a ślinik ma rzeczywistą moc na śrubie taką jak deklarowana, to w pierwszej kolejności stawiam na zbyt małą moc dla tej konkretnej jednostki przy konkretnym obciążeniu i jego rozłożeniu, a potem można kombinować ze skokiem dla poprawy osiągów

 

chyba, że na tym silniku jest śruba uciągowa z małym skokiem 6-8 to wtedy od razu trzeba ją zmienić na szybszą, ale niekoniecznie "szybką" taką o skoku 12>



#123 OFFLINE   MaSsAcReR

MaSsAcReR

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaUK
  • Imię:Bartek

Napisano 25 grudzień 2012 - 01:05

jak wroce do pl (sylwester) to zrobie zdjecia i wrzuce. Moze to pomoze cos ;)



#124 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 25 grudzień 2012 - 03:45

Ten Proscan normalnie wchodzi w slizg z 6koniami 2t. Jesli silnik jest w dobrym stanie to powinien sobie poradzic ze slizgiem. 8bf Hondy to dlawiony 10bf. Zawsze mozna dodac mu te 2 konie. Stawialbym jednak na zmieniona srube, jesli silnik byl uzywany na jachcie to sruba uciagowa jest bardzo prawdopodobna. Chyba ze dno pontonu to jeden wielki porost ;)

#125 OFFLINE   MaSsAcReR

MaSsAcReR

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaUK
  • Imię:Bartek

Napisano 25 grudzień 2012 - 14:02

silnik uzywany byl wczesniej w pychowce. Dawalem silnik do serwisu i mowili ze jest w bardzo dobrym stanie. Z reszta pracuje rowno, ladnie sie wkreca na obroty.



#126 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5420 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 25 grudzień 2012 - 20:51

jak tak jeszcze raz przeanalizowałem Twoje wpisy, to jednak coś nie tak musi być z tym napędem

 

albo śruba uciągowa

 

albo problem z silnikiem, wałem, łożyskiem, uszczelnieniem itp, czymś co daje np większe tarcie i spadek mocy

 

tak na ucho to nie jesteś w stanie ocenić, czy np nie ma 5000obr tam, gdzie powinien mieć już np. 5500obr



#127 OFFLINE   MaSsAcReR

MaSsAcReR

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaUK
  • Imię:Bartek

Napisano 25 grudzień 2012 - 23:19

wlasnie problem w tym ze niezbyt sie znam. Tez mnie to dziwi bo myslalem ze 8 koni jednak ten ponton powinno pchnac. Troche szkoda tez ze jest zima bo inaczej przetestowalbym wszystko jeszcze raz nad woda. W serwisie sprawdzali ten silnik a nawet na nim plywali i mowili ze naprawde jest w bardzo dobrym stanie na swoj wiek. Postaram sie wrzucic zdjecie sruby jak tylko wroce do kraju



#128 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 26 grudzień 2012 - 03:28

Koniecznie zmierz jej średnicę. Potrzebny tez będzie skok śruby. Skok śruby powinien być wytłoczony na piaście, ale do tego trzeba ją zdemontować.Ostatecznie skok śruby można też zmierzyć.



#129 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5420 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 26 grudzień 2012 - 10:49

średnica i skok śruby jest wytłoczona na śrubie i nic nie trzeba zdejmować !

 

np tak to wygląda : 9¼ x 8

 

teraz zobaczyłem, że standardowo nowa Honda 8hp ma skok 8, a klasyczna uciągowa ma 6,5



#130 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 26 grudzień 2012 - 16:57

Taka ciekawostka w temacie doboru sruby :
http://www.mercuryma...prop-selector/#

#131 OFFLINE   BazyL

BazyL

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5420 postów
  • Imię:Kamil

Napisano 26 grudzień 2012 - 17:10

badziew komplety, wychodziły mi bzdury :)



#132 OFFLINE   hubert

hubert

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • Lokalizacjapoznań
  • Imię:hubert

Napisano 30 kwiecień 2013 - 21:13

Witam.

 Jako nowy użytkownik proszę kolegów o pomoc.

 posiadam ponton 3,20 i  6km silnik yamahy 4 stroke z 2012. Dzis pływałem po warcie i miałem duże problemy z wejściem w ślizg. Sam ważę 80 kg plus paliwo  torba i kilka gratów. Trym miałem  ustawiony na 2 od pawęży. Ponton płynał szybko ale nie w ślizgu. Później zmieniełem trym na 1 od paweży,  gdy rozpędziłem ponton dziób był bardzo wysoko później zaczął się obniżać i gdy wszedł w ślizg zaczął skakacz jak żaba. nie dało sie płynąć :-( Co może byc przyczyną. Spytam jeszcze czy  w silnikach jednocylindrowych normalne jest to , że gdy chodzi na wolnych obrotach to wyczuwalne sa dragania " trzęsię się".

  dodam jeszcze, że gdy trym ustawiam na 3,4, i wyżej do 5 przy samym silniku. ponton stoi dęba.


Użytkownik hubert edytował ten post 30 kwiecień 2013 - 21:30


#133 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 01 maj 2013 - 03:52

To zjawisko kaczkowania. trym jak najniżej, graty na dziób a sternik na środek z przedłużką rumpla. IMHO, 6km na jednym garnku to przymało


  • Lukas915 lubi to

#134 OFFLINE   hubert

hubert

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • Lokalizacjapoznań
  • Imię:hubert

Napisano 01 maj 2013 - 09:06

Czy jeśli zastosuję sie do tych wytycznych i  zamontuje przdłużkę slizg będzie możliwy?



#135 OFFLINE   Banita

Banita

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 57 postów
  • LokalizacjaKołobrzeg
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Kolberg

Napisano 01 maj 2013 - 17:57

 

Odpowiedź jest bardzo prosta:

Pontony nie pływają w ślizgu no chyba, że jest to RIB, czyli hybryda, skrzyżowanie pontonu z łódką.



#136 OFFLINE   hubert

hubert

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów
  • Lokalizacjapoznań
  • Imię:hubert

Napisano 01 maj 2013 - 18:52

Jako , że nie miałem z silnikami nigdy doświadczenia opieram się na wypowiedziach innych użytkowników. Jedni pływają w tzw "ślizgu" bez problemu inni muszą kombinować. Ja mam problemy, dlatego proszę o rady. Może na tej jednostce  z tym motorem to jest niemożliwe?. 



#137 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 01 maj 2013 - 20:06

 

Odpowiedź jest bardzo prosta:

Pontony nie pływają w ślizgu no chyba, że jest to RIB, czyli hybryda, skrzyżowanie pontonu z łódką.

..kolega chyba żartuje...



#138 OFFLINE   Forecast

Forecast

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2005 postów
  • LokalizacjaZadupie
  • Imię:J
  • Nazwisko:P

Napisano 01 maj 2013 - 20:43

To chyba nagram jak latam 40 km/h po Nogacie :P Pro-marinem



#139 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 01 maj 2013 - 21:01

Kuba daj spokój :P przecież wszyscy wiedzą jak ślizg w Twoim wydaniu wygląda :lol:  :lol:  :lol:

Kolega co pisał że ponton się nie slizga chyba nie latał małym pontonem z zapiętym silniczkiem 20 kucy :P


Użytkownik Karol Krause edytował ten post 01 maj 2013 - 21:02


#140 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 maj 2013 - 22:33

Witam.

 Jako nowy użytkownik proszę kolegów o pomoc.

 posiadam ponton 3,20 i  6km silnik yamahy 4 stroke z 2012. Dzis pływałem po warcie i miałem duże problemy z wejściem w ślizg. Sam ważę 80 kg plus paliwo  torba i kilka gratów. Trym miałem  ustawiony na 2 od pawęży. Ponton płynał szybko ale nie w ślizgu. Później zmieniełem trym na 1 od paweży,  gdy rozpędziłem ponton dziób był bardzo wysoko później zaczął się obniżać i gdy wszedł w ślizg zaczął skakacz jak żaba. nie dało sie płynąć :-( Co może byc przyczyną. Spytam jeszcze czy  w silnikach jednocylindrowych normalne jest to , że gdy chodzi na wolnych obrotach to wyczuwalne sa dragania " trzęsię się".

  dodam jeszcze, że gdy trym ustawiam na 3,4, i wyżej do 5 przy samym silniku. ponton stoi dęba.

Kolego Hubert , mam taki sam silnik jak ty , z tego samego roku , poniżej film z zeszłego roku jak płynę na tym silniku pontonem Bush Skate 315 (więc 5 cm krótszym od twojego. Idzie w ślizgu bez problemu , trym też na "2", ważę około 100kg + zbiornik plaiwa i graty . W dwie osoby się nie da ale sam bez problemu.

 

http://www.youtube.c...atch?v=qGcjq19wU24

 

Czy jestś pewien że Twój ponton ma kil?

Kil wygląda jak w linku poniżej , trzecie foto od lewej.

 

http://www.bushboats...oats/skate.html

 

Napisz co to za ponton.

 

Silnik ten jest wibracyjny, jak każdy jednocylindrowy , np. jak płyniesz na pełnym gaie to trzymanie ręki na rumplu cały czas jest uciążliwe, jak pływałeś lub będziesz pływał na jakimś silniku 2 cyl. zobaczysz różnicę.


Użytkownik Artur Z. edytował ten post 01 maj 2013 - 22:36





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych