Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki 2T i 4T - wady i zalety


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 marzec 2017 - 22:54

To może i ja dorzucę:

 

godski, on 02 Mar 2017 - 14:40, said:snapback.png

To może małe podsumowanie. Wady i zalety 2T i 4T. Ogólnie. Silniki od kilku do kilkunastu koni mechanicznych.

4T
Wady
- waga/więcej podzespołów
- wyższe koszty serwisu -pasek rozrządu, regulacja luzów zaworowych, wymiana oleju i filtra - tego nie ma w 2T
- moment obrotowy dostępny przy wyższych obrotach niż w 2T

Zalety
- niskie spalanie/ ok 25% wiec przy trolling z 200ml/h na stojącej wodzie (bo na płynącej to trolling może być 10km/h pod prąd a 3 wzgl. brzegu).
- cichsza praca/ j.w.
- lepszy do trolingu/3,5km>
- dłuższa żywotność/ dyskusyjne, teoretycznie tak


2T
Wady
- dolewanie oleju do paliwa/ emoji29.png  - niekoniecznie, większe 2t miewają dozownik oleju, wszystkie 2T na wtrysku mają.
- większe zużycie paliwa/ 30-40% jeśli 4t spała ~5l/h to 2 t ~7ll/h - chyba że kupisz 2T na wtrysku bezpośrednim, wtedy spalanie takie samo albo mniejsze.
- więcej dymu - a konkretniej nie spalonej mieszanki i oleju, chyba że 2T na wtrysku.

- głośniejszy/ współczesne 4 t nawet małe maja tłumik w 2 t brak, chyba że 2T na wtrysku, są nieco głośniejsze, ale nie tak bardzo
- gorszy do trolingu/ dyskusyjne, niby dlaczego gorszy - z doświadczenia nie odnotowano, na wtrysku jest regulacja obrotów trollingowych co 50rpm.
- krótszy żywot/ dyskusyjne - tak, ale w normalnej eksploatacji prędzej się rozpadnie ze starości, poza tym koszty naprawy są niższe. 
- problem z zakupem nowego w PL i Europie/ zgoda,UE zakazała sprzedaży z wyłączeniem zastosowań komercyjnych. 2T na wtrysku bez problemu i spełniają normy.
- w niektórych krajach będzie zakazane używanie prawdopodobnie/ plotki, poza 2T na wtrysku

Zalety
- niższa waga/ mniej podzespołów
- niższe koszty serwisu - mało elementów do standardowej wymiany/regulacji.
- wyższy moment obrotowy


  • gumowy i Marchisio lubią to

#82 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 01:12

Ja bym dopisal nie spalanie w trollingu tylko na max , w przypadku Tohatsu 9.9 2T i 4T różnica to 1,5L/h odpowiednio 4 i 5,5L. Oczywiście podane przez producenta więc w praktyce może być więcej. No i czym moc silnika wyższa tym różnica spalania też większa.
Co do kosztów serwisu , olej do czterosuwa do takiego 9.9 raz na rok 1l , do dwusuwa tej mocy zużyjemy więcej na rok więc to się kompensuje , cena oleju silnikowego i tego do mieszanki ta sama (~50zł litr dobrej jakości).

#83 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 12 marzec 2017 - 08:19

Ja bym dopisal nie spalanie w trollingu tylko na max , w przypadku Tohatsu 9.9 2T i 4T różnica to 1,5L/h odpowiednio 4 i 5,5L. Oczywiście podane przez producenta więc w praktyce może być więcej. No i czym moc silnika wyższa tym różnica spalania też większa.
Co do kosztów serwisu , olej do czterosuwa do takiego 9.9 raz na rok 1l , do dwusuwa tej mocy zużyjemy więcej na rok więc to się kompensuje , cena oleju silnikowego i tego do mieszanki ta sama (~50zł litr dobrej jakości).

 

Już jest napisane, że pali 30-40% więcej. Co do oleju - zużyjesz więcej, ale nie wymieniasz filtra. Brak kosztów robocizny. Pod tym względem 2T i tak na plus.


Użytkownik psulek edytował ten post 12 marzec 2017 - 08:20


#84 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 11:53

Wszystko zależy od tego jakiej mocy silniki rozpatrujemy te w okolicach 10km nie mają filtra. A co do tych kosztów serwisu to średnio rozgarnięty człowiek tak samo wymieni świece i olej w spodzinie w 2T , jak ze szczelinomierzem ustawi zawory w zaburtowcu. Nie jest to technologia kosmiczna , wystarczy serwisowa z neta;)

#85 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 12 marzec 2017 - 14:32

A co do tych kosztów serwisu to średnio rozgarnięty człowiek tak samo wymieni świece i olej w spodzinie w 2T , jak ze szczelinomierzem ustawi zawory w zaburtowcu. Nie jest to technologia kosmiczna , wystarczy serwisowa z neta;)

 

Wierz mi, ale tych średnio rozgarniętych jest taki odsetek, jak ludzi stosujących C&R w stosunku do ogółu wędkarzy. Większość użytkowników nie zna się i nie chce się znać.


  • Dano. lubi to

#86 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 14:48

Wszystko zależy od tego jakiej mocy silniki rozpatrujemy te w okolicach 10km nie mają filtra.

 To nieprawda.

Suzuki DF4A, DF5A i DF6A zaprzeczają Twojemu twierdzeniu.



#87 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 16:16

Jakeś jeszcze Mercury Tohatsu Honda Johnson Evinrude? Większość nie ma

Użytkownik walleyee00 edytował ten post 12 marzec 2017 - 16:16


#88 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 17:21

Teraz mówisz prawdę.



#89 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 17:31

Teraz mówisz prawdę.


Czyli wcześniej kłamałem? Dobre ;)

#90 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 12 marzec 2017 - 18:14

Podrapcie się :)



#91 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 08:34

Czyli wcześniej kłamałem? Dobre ;)

Co dobre ? Przeczytałeś kilka razy to, co napisałeś ?

Powtórzę zatem:

te w okolicach 10KM nie mają filtra.

 

Jeśłi miałeś w szkole logikę, to powinieneś wiedzieć, że z tego zdania wynika, iż pisałeś o WSZYSTKICH, a ja Ci pokazałem, że Suzuki DFxA mają filtry.

Wniosek: nie pisałeś prawdy (po Twojemu - kłamałeś).

 

potem napisałeś: większość nie ma co właśnie jest prawdą.

 

Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy.


Użytkownik bankroot edytował ten post 13 marzec 2017 - 08:45


#92 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 08:51

Nie do końca , kłamie się wtedy kiedy mówi się nie prawdę z premedytacją

#93 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 13 marzec 2017 - 09:21

Nie do końca , kłamie się wtedy kiedy mówi się nie prawdę z premedytacją

:)



#94 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 13 marzec 2017 - 10:02

Małe zaburtowe 4t nie mają pompy oleju?

Niektóre mają, niektóre nie mają ....

Większość małych silników zaburtowych posiada smarowanie rozbryzgowe które jest w zupełności wystarczające przy tak małych mocach silników. Jest to i tak o wiele wydajniejsze niz smarowanie w silniku dwusuwowym. Sam przepływałem małym silnikiem Yamahy F2,5 z 200h w trolingu i na pełnej mocy i byłem zdziwiony że po takim przebiegu na ścianie cylindra wciąż były widoczne ślady honowania.

Użytkownik Piotrek84 edytował ten post 13 marzec 2017 - 10:05


#95 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 10:46

dlaczego akurat mnie zacytowałeś ?



#96 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 13 marzec 2017 - 14:30

Sorry ale ciężko się obsługuje forum z komórki ;)



#97 OFFLINE   dropek96

dropek96

    Forumowicz

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • PipPip
  • 81 postów
  • LokalizacjaGrudziadz
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Dropiński

Napisano 02 lipiec 2017 - 22:50

Jaki silnik do niej na wisle do trollingu ? Dwu suw czy 4suw ?
Wady zAlety prosze podawac
Mac 2osoby po 90kg plus sprzęt

#98 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 lipiec 2017 - 00:28

Dwusuw - tylko waga

Czterosuw - brak mieszania paliwa z olejem, cichsza praca, lepszy do trolla, mniejsze zużycie paliwa.



#99 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 03 lipiec 2017 - 01:30

Dwusuw niższa cena, możliwość samodzielnej naprawy i regulacji.



#100 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 lipiec 2017 - 01:38

Niższa cena? Za jednostki od 2010 wyjdzie pewnie podobnie.

Jeszcze jedna zaleta dwusuwa. Można go kłaść i przewozić w każdej pozycji.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych