http://jerkbait.pl/t...-wady-i-zalety/
Silniki 2T i 4T - wady i zalety
#101 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2017 - 06:58
#102 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2017 - 13:51
#103 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2017 - 16:44
Strasznie dużo palą Wam te silniki. Moja Yamaha 2t 8KM wypija poniżej 2l/h. Sprawdzacie czasem ustawienie pływaka w gaźniku?
#104 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2017 - 18:03
Pavvell wszystko zależy od pływania. Mi z 12 litrów po dniu pływania w trolu i szybszego przemieszczania jeszcze kilka literków zostaje (ok 2-3), tak więc nie narzekam na spalanie (2T 15KM Mariner).
#105 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2017 - 19:30
Strasznie dużo palą Wam te silniki. Moja Yamaha 2t 8KM wypija poniżej 2l/h. Sprawdzacie czasem ustawienie pływaka w gaźniku?
Te 2l/h to tak na pełnym gwizdku -powiedzmy 3/4 ?
Użytkownik M a r a s edytował ten post 07 lipiec 2017 - 19:31
#106 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2017 - 19:29
Tak, 2/3 - 3/4 gazu.
#107 OFFLINE
Napisano 11 lipiec 2017 - 19:52
Co nim napędzasz ?? Bo spalanie niewiarygodnie niskie.
#108 OFFLINE
Napisano 11 lipiec 2017 - 20:55
ponton 3,2m
np. wycieczka w 3 osoby Nieporęt-Serock-Zegrze-Nieporęt i pokręcenie się po Zegrzu południowym to pół zbiornika 11l (ubyło 5-6 litrów) . ~3 godziny pływania.
#109 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 11:47
To wcale nie jakieś dziwne, kwestia jak kto pływa. Czasami płynąc szybciej spalamy tyle samo albo mniej niż pływając wolniej. Wg. wskazań z silnika i echa (NMEA 2000) moja BF50 spala około 0,25l/km (23l na 92km). Pływanie w trybie mieszanym - przemieszczanie między miejscówkami ~40-52km/h + kręcenie się po dziurach, w sumie 8MTH pracy silnika. Dane uśrednione z czterech wypadów wędkarskich i dwóch rekreacyjnych (na rekreacji oczywiście więcej pływania z dużą prędkością ). Wskazanie wydaje się być poprawne, bo z 30l które miałem w zbiorniku jeszcze sporo zostało. Łodka 5x1,8m.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 lipiec 2017 - 11:48
#110 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 12:04
Np. Suzuki df25 v2 twin pali 3,5-4L/h @3500-4000 rpm, przy pomponie 370cm, łączna waga zestawu 280kg, prędkość 30-32kmh. Full przepustnica @5200 rpm - 42kmh, spalanie yyyy 8L . Wczoraj zmieniłem śrubkę na Solas Amita 3x10,1x13 sprawdzę czy coś się zmieniło.
Poglądowo inne, mniej więcej się zgadza.
Użytkownik Sławek.Sobolewski edytował ten post 12 lipiec 2017 - 12:05
#111 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 12:44
Np. Suzuki df25 v2 twin pali 3,5-4L/h @3500-4000 rpm, przy pomponie 370cm, łączna waga zestawu 280kg, prędkość 30-32kmh. Full przepustnica @5200 rpm - 42kmh, spalanie yyyy 8L . Wczoraj zmieniłem śrubkę na Solas Amita 3x10,1x13 sprawdzę czy coś się zmieniło.
A jaką śrubkę miałeś wcześniej?
#112 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 12:49
Wcześniej fabryczną taką na pierwszy montaż 3x10-1/4x12 ale już najlepsze chwile miała za sobą, trochę pognieciona i wyszczerbiona. Teraz będzie mniejsza średnica ok 0,5cm ale skok większy o 1 cal. Prawdopodobnie wyjdzie na to samo.
Użytkownik Sławek.Sobolewski edytował ten post 12 lipiec 2017 - 12:57
#113 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 13:35
Jeżeli teraz masz 5200 RPM, to trzeba było kupić 11. Będziesz miał problem z dobiciem nawet do 4900, pewnie bliżej 4800. Rożnica w średnicy 3,2mm jest właściwie pomijalna. V-Max nie zmienisz, ale gorzej będzie z wchodzeniem w ślizg i dochodzeniem do maksymalnych obrotów. Moim zdaniem przegapiłeś okazję na doprowadzenie układu silnik-śruba do ładu. Ale napisz jak sprawdzisz, bo może się mylę .
#114 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 13:44
Ten silnik v-twin kręci się maksymalnie do 5500, max moc uzyskuje przy 5000 obr. Szacuję że uzyskam 4900-5000 obr. W sumie nie było żadnej różnicy przy wejściu w ślizg czy z 1 os czy z 2os ok 90kg. Ma takiego kopa że czapka spada
#115 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 14:01
A racja, nie zwróciłem na to uwagi. Czyli powinno być OK. Przyzwyczaiłem się, że max hp mam między 5500 a 6000 i tak duża odchyłka sporo zmienia, szczególnie w małym silniku. Ale i tak daj znać co wyszło.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 lipiec 2017 - 14:14
#116 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 15:03
Wyszczerbiona, pognieciona śruba może zmniejszyć nawet obroty o tyle co jeden skok.
Myślę, że teraz będziesz szybszy i bardziej oszczędny przy średniej prędkości przelotowej.
Osobiście zostałbym przy tym samym skoku co był ale czasem z mieniając śrubę na innego producenta można się zdziwić. Niestety nie zawsze wiadomo, w którą stronę...
Również z ciekawością czekam na efekt końcowy
- Sławek.Sobolewski lubi to
#117 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 15:10
To wcale nie jakieś dziwne, kwestia jak kto pływa. Czasami płynąc szybciej spalamy tyle samo albo mniej niż pływając wolniej. Wg. wskazań z silnika i echa (NMEA 2000) moja BF50 spala około 0,25l/km (23l na 92km). Pływanie w trybie mieszanym - przemieszczanie między miejscówkami ~40-52km/h + kręcenie się po dziurach, w sumie 8MTH pracy silnika. Dane uśrednione z czterech wypadów wędkarskich i dwóch rekreacyjnych (na rekreacji oczywiście więcej pływania z dużą prędkością ). Wskazanie wydaje się być poprawne, bo z 30l które miałem w zbiorniku jeszcze sporo zostało. Łodka 5x1,8m.
To z 30 litrów po przepłynięciu 8mth jeszcze sporo zostało?
Zakładając, że sporo to 1/3 zbiornika to i tak kosmiczny wynik
2,5 l/h to wynik do zrobienia na 50hp ale musiałoby być baaardzo dużo tego kręcenia się po dziurach ....
#118 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 16:06
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 12 lipiec 2017 - 16:21
#119 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 18:29
Ja to wszystko rozumiem bo sam o tym pisałem nie raz, nawet ze słynnym hornem toczyłem zażartą dyskusję na temat różnic w zużyciu paliwa jakich doświadczają wędkarze w stosunku do typowej rekreacji tylko zdziwiło mnie aż takie niskie zużycie w Twoim przypadku. Sam miałem 50hp na mniejszej jednostce, pływałem bardzo podobnie do Ciebie ale zużycie było niemalże 100% większe.
Ta honda jest na wtrysku?
#120 OFFLINE
Napisano 12 lipiec 2017 - 18:36
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych