Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki 2T i 4T - wady i zalety


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 marzec 2017 - 13:49

Wiec argument o słabym smarowaniu 4t przy niskich obrotach nie trafiony 


Użytkownik crizz100 edytował ten post 02 marzec 2017 - 13:49


#62 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 02 marzec 2017 - 14:17

Każdy kot, tzn. wędkarz swój sprzęt chwali :)

U mnie jedną z bardzo ważnych przesłanek w kierunku 4T są moje niezbyt zdrowe płuca. 4T to mniejszy smród, ale zaraz dowiem się, że jest wprost przeciwnie :)



#63 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 02 marzec 2017 - 14:34

Było już wiele razy na ten temat pisane.

Każdy wybierze silnik w zależności od zasobności portfela i potrzeb.

Janusz kieruje się smrodem, ja przy zakupie kierowałem się wagą a "Grażynka" kupi silnik w kolorze różowym bo jej do kurtki pasuje.

Przy normalnym użytkowaniu japończyk czy amerykaniec 2T czy 4T będą tak samo bezawaryjne. Chyba że ktoś ma pecha :(



#64 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 marzec 2017 - 14:40

To może małe podsumowanie. Wady i zalety 2T i 4T. Ogólnie. Silniki od kilku do kilkunastu koni mechanicznych.

 

4T

Wady

- waga

- wyższe koszty serwisu

- niższy moment obrotowy

 

Zalety

- niskie spalanie

- cichsza praca

- lepszy do trolingu

- dłuższa żywotność

 

 

2T

Wady

- dolewanie oleju do paliwa

- większe zużycie paliwa

- więcej spalin

- głośniejszy

- gorszy do trolingu

- krótszy żywot

- problem z zakupem nowego w PL i Europie

- w niektórych krajach będzie zakazane używanie prawdopodobnie

 

Zalety

- niższa waga

- niższe koszty serwisu

- wyższy moment obrotowy


Użytkownik godski edytował ten post 02 marzec 2017 - 15:34

  • gumowy lubi to

#65 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 02 marzec 2017 - 14:55

Co by nie mówić to 4T jest po prostu ładniejszy. A waga? Przecież to nie sprzęt dla miętkich :)



#66 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 marzec 2017 - 14:59

Co by nie mówić to 4T jest po prostu ładniejszy. A waga? Przecież to nie sprzęt dla miętkich :)

Wiem, ale jak masz zapiąć na wodzie z chybotliwego pomostu w pojedynkę 10 KM o wadze 25 czy 40 kg to zauważysz różnicę.

Poza tym przy lekkich łódkach i pływaniu w pojedynkę duże znaczenie ma jaki ciężar wisi z tyłu.


Użytkownik godski edytował ten post 02 marzec 2017 - 15:01


#67 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 marzec 2017 - 15:02

To może małe podsumowanie. Wady i zalety 2T i 4T. Ogólnie. Silniko od kilku do kilkunastu koni mechanicznych.

 

4T

Wady

- waga

- wyższe koszty serwisu

- niższy moment obrotowy

 

Zalety

- niskie spalanie

- cichsza praca

- lepszy do trolingu

- dłuższa żywotność

 

 

2T

Wady

- dolewanie oleju do paliwa

- większe zużycie paliwa

- więcej spalin

- głośniejszy

- gorszy do trolingu

- krótszy żywot

- problem z zakupem nowego w PL i Europie

- w niektórych krajach będzie zakazane używanie prawdopodobnie

 

Zalety

- niższa waga

- niższe koszty serwisu

- wyższy moment obrotowy

 

 

Na plus dla dwusuwa przyspieszenie z miejsca :)


  • cerek lubi to

#68 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 02 marzec 2017 - 15:23

Wiem, ale jak masz zapiąć na wodzie z chybotliwego pomostu w pojedynkę 10 KM o wadze 25 czy 40 kg to zauważysz różnicę.

Poza tym przy lekkich łódkach i pływaniu w pojedynkę duże znaczenie ma jaki ciężar wisi z tyłu.

Dokładnie. 

A na 100% zauważysz różnicę gdy nad samą wodę nie podjedziesz i silnik musisz znieść ze skarpy. 



#69 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 02 marzec 2017 - 17:18

bardzo ładnie rozpisane ale w tym przypadku będzie wiele sporów bo do 6km to jednocylindrówki a powyżej to już całkiem inna bajka i w niektórych przypadkach np.2t 2 gary jest cichszy niż 4t jeden garnek.



#70 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 marzec 2017 - 17:24

bardzo ładnie rozpisane ale w tym przypadku będzie wiele sporów bo do 6km to jednocylindrówki a powyżej to już całkiem inna bajka i w niektórych przypadkach np.2t 2 gary jest cichszy niż 4t jeden garnek.

To ogólne podsumowanie. Generalnie porównujemy jednocylindrówki 2T do jednocylindrówek 4T a dwucylindrówki 2T do dwucylindrówek 4T. Inaczej to ma mały sens.



#71 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 02 marzec 2017 - 17:46

Wiem, ale jak masz zapiąć na wodzie z chybotliwego pomostu w pojedynkę 10 KM o wadze 25 czy 40 kg to zauważysz różnicę.

Poza tym przy lekkich łódkach i pływaniu w pojedynkę duże znaczenie ma jaki ciężar wisi z tyłu.

Nie zauważę. Mam tylko jedną spalinkę o wadze 52kg i nie pękam  :)

A jak posypię się, to trudno. Wszystko ma swój koniec.



#72 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 marzec 2017 - 18:07

Nie zauważę. Mam tylko jedną spalinkę o wadze 52kg i nie pękam  :)

A jak posypię się, to trudno. Wszystko ma swój koniec.

Tu nie chodzi o pękanie. Śliskie strome dojście do wody wystarczy. Każdego załatwi. Albo spacer z takim silnikiem po kamienistej opasce. Bez szans.



#73 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 02 marzec 2017 - 18:31

Tu nie chodzi o pękanie. Śliskie strome dojście do wody wystarczy. Każdego załatwi. Albo spacer z takim silnikiem po kamienistej opasce. Bez szans.

Unikam takich miejsc. W Polsce 100% slipowanie z przyczepy. Niezależnie od tego, czy będzie to spalinka, czy elektryk..Poza granicami zawsze ktoś znajdzie się do pomocy.


Użytkownik Janusszr edytował ten post 02 marzec 2017 - 18:33


#74 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 02 marzec 2017 - 20:47

 u nas też się dużo osób deklaruje do pomocy. Ja woduję ponton przez plażę na wózku i nie raz jak się zakopię czy nawet jadę przez plażę to spacerowicze pytają się czy pomóc. Janusz jak płyniesz pod wiatr nie czuć smrodu spalin ;) ale w trollingu potrafi i tak zawiać. Waga 30 czy 50kg jest dla mnie mało istotna jak na razie. Ważne, aby dbać i służyły nam katarynki jak najdłużej. 



#75 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 10 marzec 2017 - 20:53

z tym noszeniem silnika to prawda ze o kontuzje kręgosłupa bardzo łatwo- chodzi mi o tzw wypadający dysk. to powazny problem



#76 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4793 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 marzec 2017 - 16:30

z tym noszeniem silnika to prawda ze o kontuzje kręgosłupa bardzo łatwo- chodzi mi o tzw wypadający dysk. to powazny problem

Dokładnie, ortopeda kosztuje. Dlatego nie noszę. Wrzuciłem na wodę i mam w nosie ewentualnie tylko slip z zapiętym silnikiem. Już kolega chodzi - kręgarze, lekarze i co tam jeszcze. Nie opłaca się.



#77 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 11 marzec 2017 - 18:18

Oprócz wodowania ze slipu, myślę o zakupie pasów do targania ciężarów.

Rozważam jeszcze pomysł wożenia silnika na wózku. Konstrukcja silnika ma służyć jako rama wózka, ale to przyszłość :)

Niestety, przy takich niewygodnych ciężarach, trzeba mieć w miarę porządne mięśnie około kręgosłupowe i oczywiście głowę na karku :)



#78 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4793 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 marzec 2017 - 20:13

No właśnie ciężar nie jest najgorszy, tylko kiepski balans.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#79 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 11 marzec 2017 - 22:08

To może małe podsumowanie. Wady i zalety 2T i 4T. Ogólnie. Silniki od kilku do kilkunastu koni mechanicznych.

4T
Wady
- waga/więcej podzespołów
- wyższe koszty serwisu/ j. w. Więcej do serwisu
- niższy moment obrotowy

Zalety
- niskie spalanie/ ok 20% wiec przy trolling z 200ml/h
- cichsza praca/ j.w.
- lepszy do trolingu/3,5km>
- dłuższa żywotność/ dyskusyjne, teoretycznie tak


2T
Wady
- dolewanie oleju do paliwa/
- większe zużycie paliwa/ 20% jeśli 4t spała 5l/h to 2 t 6l/h
- więcej spalin/ 50%
- głośniejszy/ współczesne 4 t nawet małe maja tłumik w 2 t brak
- gorszy do trolingu/ dyskusyjne, niby dlaczego gorszy
- krótszy żywot/ dyskusyjne
- problem z zakupem nowego w PL i Europie/ zgoda,UE zakazała sprzedaży z wyłączeniem zastosowań komercyjnych
- w niektórych krajach będzie zakazane używanie prawdopodobnie/ plotki

Zalety
- niższa waga/ mniej podzespołów
- niższe koszty serwisu/ j.w.
- wyższy moment obrotowy

/ dostępny już przy niskich obrotach( nie wolnych)
- łatwiejszy w przechowywaniu i transporcie
- większa bezawaryjność / mniej podzespołów do zużycia czy uszkodzenia

Pozwoliłem sobie nanieś pewne poprawki.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#80 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 11 marzec 2017 - 22:22

kiedyś nosiłem yamahe  8 w 4t. z rana to było jeszcze ok ale po wedkowaniu troche byłociezko niesc 38 kg po błocie






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych