Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1642 odpowiedzi w tym temacie

#821 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1065 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 czerwiec 2020 - 19:30

Potwierdzam problem z zakłóceniami,zmieniłem echosondę na hds live z elit ti i zaczęły się problemy.
Silnik podpięty przez sieć nmea 2000 do echa i po dopłynięciu do punktu zaczyna krążyć zamiast postawić kotwice ,trzeba go ręcznie kotwiczyć.
i przy zwiększeniu obrotów zaczyna siać zakłócenia na obrazowaniu SI.

Nie laczylem mg z echem
Ale naszla mnie taka myśl po opisie objawow (więc to tylko hipoteza): czy po podlaczeniu silnika do echa, nie trzeba gdzieś w ustawieniach wskazac z którego gps zestaw ma korzystać?
Bo po podłączeniu sa 2 źródła gps
I gdy jest wykorzystywany ten z echa, to silnik zglupieje, bo przeciez ten odbiornik gps nie jest w miejscu gdzie jest silnik i moze się zacząć nieskonczona historia prob ustawienia pozycji
Więc nalezaloby ustawic jako źródło pozycji gps: silnik

Zaznaczam: zgaduje to tylko na podstawie opisu. Nigdy nie laczylem mg z echem

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

#822 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 czerwiec 2020 - 19:45

Na grupie z usa coś jest o jakimś nowym oprogramowaniu do silnika które rozwiązuje część problemów
https://www.facebook...04839773327410/

W komentarzach kilka filmów z działania


Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Łukasz.t edytował ten post 03 czerwiec 2020 - 19:45


#823 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 03 czerwiec 2020 - 19:52

Zgłosiłem akces, zobaczymy czy mnie przyjmą ;)

Jutro dzwonię do serwisu Parkera, czy coś wiedzą. 

 

Nope, nie rozwiązane problemy nadal. "Sukcesem" jest chyba to, że silnik nie woła o update przez ekran...no nic, keep on rolling MG. 


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 03 czerwiec 2020 - 20:21


#824 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 03 czerwiec 2020 - 21:59

Potwierdzam problem z zakłóceniami,zmieniłem echosondę na hds live z elit ti i zaczęły się problemy.
Silnik podpięty przez sieć nmea 2000 do echa i po dopłynięciu do punktu zaczyna krążyć zamiast postawić kotwice ,trzeba go ręcznie kotwiczyć.
 i przy zwiększeniu obrotów zaczyna siać zakłócenia na obrazowaniu SI.


To znaczy ze na Elite Ti nie było problemu z kotwiczeniem po osiągnięciu celu?
Sam mam zamiar zamienić Elite Ti2 na HDS Live ale nie będę zadowolony jak będę walczył znowu z jakimiś zakloceniami.

#825 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 03 czerwiec 2020 - 22:03

Zgłosiłem akces, zobaczymy czy mnie przyjmą ;)
Jutro dzwonię do serwisu Parkera, czy coś wiedzą. 
 
Nope, nie rozwiązane problemy nadal. "Sukcesem" jest chyba to, że silnik nie woła o update przez ekran...no nic, keep on rolling MG.


Maciej moje echo po podłączeniu do silnika nie chciało go aktualizować ja tego info nie widziałem na oczy jeszcze, silnik i echo mam od sierpnia 2019, echo miało 2 aktualizacje w tym w zeszłym tygodniu na zbiorniku bo podłączone było do smartfona, żadnej aktualizacji silnika nie chciał zrobić.

#826 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 05 czerwiec 2020 - 08:26

Czy moze ktos to potwierdzic , jak wykonam komende resetu GPS (M)+1,1,4  to musze silnik wylaczyc?  Bez wylaczenia nie da sie aktywowac GPS ponownie i funkcje nie dzialaja.



#827 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1065 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 czerwiec 2020 - 08:44

Czy moze ktos to potwierdzic , jak wykonam komende resetu GPS (M)+1,1,4  to musze silnik wylaczyc?  Bez wylaczenia nie da sie aktywowac GPS ponownie i funkcje nie dzialaja.

 

A po co chcesz resetować gps do ustawień fabrycznych?

 

Nie wystarczy M111 (czyli kalibracja kompasu, uwaga: po tym trzeba zrobić powoli kółeczko łodzią, ale na innym silniku niż mg) i M112 (kalibracja ustawień silnika względem osi łodzi) ? 



#828 OFFLINE   artur.piwo73

artur.piwo73

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów
  • LokalizacjaTeresin
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Piwowarski

Napisano 05 czerwiec 2020 - 09:20

Cześć.
Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .
Dziękuję.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

#829 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 05 czerwiec 2020 - 09:26

A po co chcesz resetować gps do ustawień fabrycznych?

 

Nie wystarczy M111 (czyli kalibracja kompasu, uwaga: po tym trzeba zrobić powoli kółeczko łodzią, ale na innym silniku niż mg) i M112 (kalibracja ustawień silnika względem osi łodzi) ? 

 

 

"Ale na innym silniku niz MG " - tego nie praktykowalem moze moje problemy sa z tym zwiazane ze zawsze robilem to silnikiem MG.  Robie to poniewaz mam problem przy plyniecu na kurs i podczas korekcji  nie wazne w ktora strone silnik zawsze obroci sie w lewo o ok20 stopni i wroci na kurs ( robi raki trik glowa w lewo za kazdym razem jak wcisne kierunki na pilocie )

 

Dodam ze reset GPS nie pomaga :(.


Użytkownik Michal Sz edytował ten post 05 czerwiec 2020 - 09:33


#830 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 05 czerwiec 2020 - 09:32

Cześć.
Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .
Dziękuję.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Ten system serwisowania i proszenie o odsylanie to toche nie trafione jest, silnik ktory pracuje w jakis tam srodowisku nie konieczenie zachowa sie tak samo w PARKER.  Dziwie sie ze MG nie ma opcji wysylania logow silnika to by ograniczylo proszenie sie o wysylke calego sprzetu do dystrybutora  co czesto nie pomoze w niczym. Sprzet za taka kase powinien wspierac mozliwie wszytko aby ograniczyc pakowanie sprzetu i wysylanie bo cos nie dziala.  Maja wszelkie mozliwosci wysylania informacji i zbierania logow nie rozumiem ze o to nie zadbano.



#831 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1065 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 czerwiec 2020 - 09:47

"Ale na innym silniku niz MG " - tego nie praktykowalem moze moje problemy sa z tym zwiazane ze zawsze robilem to silnikiem MG.  Robie to poniewaz mam problem przy plyniecu na kurs i podczas korekcji  nie wazne w ktora strone silnik zawsze obroci sie w lewo o ok20 stopni i wroci na kurs ( robi raki trik glowa w lewo za kazdym razem jak wcisne kierunki na pilocie )

 

Dodam ze reset GPS nie pomaga :(.

 

W manualu do silnika jest napisane, aby po M111 zrobić powolne kółko lub 2, ale na innym silniku niż mg 
Powinno się to robić, za każdym razem gdy pływasz w nowym miejscu oddalonym od poprzedniego. Świta mi w głowie odległość 300km (ale nie pamiętam gdzie tą wartość przeczytałem)

"COMPASS CALIBRATION IMPORTANT: This calibration is completed at the factory. It should be repeated at the time of installation, if the Pinpoint GPS system is not performing as expected, or if you have travelled a long distance from the last point of calibration. This calibration may be done with the boat in the water using the primary propulsion engine, or with the boat on the trailer. If the boat is on the trailer, tow the boat in two circles. Two beeps will occur when very close to completing the second circle. Listen for the tone to acknowledge a successful calibration. The GPS light will turn off after command M111 is accepted. The GPS light will turn on and a beep will occur, signalling a successful calibration."


Użytkownik SzymusS edytował ten post 05 czerwiec 2020 - 09:48


#832 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 05 czerwiec 2020 - 10:29

W manualu do silnika jest napisane, aby po M111 zrobić powolne kółko lub 2, ale na innym silniku niż mg 
Powinno się to robić, za każdym razem gdy pływasz w nowym miejscu oddalonym od poprzedniego. Świta mi w głowie odległość 300km (ale nie pamiętam gdzie tą wartość przeczytałem)

"COMPASS CALIBRATION IMPORTANT: This calibration is completed at the factory. It should be repeated at the time of installation, if the Pinpoint GPS system is not performing as expected, or if you have travelled a long distance from the last point of calibration. This calibration may be done with the boat in the water using the primary propulsion engine, or with the boat on the trailer. If the boat is on the trailer, tow the boat in two circles. Two beeps will occur when very close to completing the second circle. Listen for the tone to acknowledge a successful calibration. The GPS light will turn off after command M111 is accepted. The GPS light will turn on and a beep will occur, signalling a successful calibration."

Sprawdze to w sobote,  moj roblem ze nie czytam instrukcji, tu jest wyraznie napisane ze glownym silnikiem, pewnie te "kiwanie glowa "  moze byc tym spowodowane ze robilem to silnikiem dziobowym.



#833 OFFLINE   mickeN

mickeN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 312 postów

Napisano 05 czerwiec 2020 - 10:33

Też czasem mi się to zdarza, a silnik mam nowy od maja. Słyszałem, że coś takiego czasem się zdarza no ale bez przesady, co drugi/trzeci wyjazd gubi sygnał kilka razy albo po wciśnięciu funkcji kotwicy obkręca się o 270 stopni zamiast od kilka w lewo-prawo żeby złapać punkt ... strasznie denerwujące zamiast łowić to człowiek bawi się silnikiem aby w końcu złapał ..

Cześć.
Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .
Dziękuję.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka



#834 OFFLINE   rgm

rgm

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 06 czerwiec 2020 - 00:11

Silnik MG zatrzymuje się w punkcie ale z poziomu kotwicy tzn wybieramy "kotwica" później   "waipont"  następnie z listy punkt kotwiczenia wtedy silnik zareaguje ,dopłynie do punktu i się zakotwiczy , przynajmniej u mnie tak jest.

Natomiast jeżeli mamy dużo waipuntów to jest uciążliwe szukanie z listy tego interesującego nas punktu kotwiczenia.



#835 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 07 czerwiec 2020 - 08:17

Dla informacji odnosnie moich problemow z silnikiem Xi3 z ruchem w lewa strone dowy silnia po korekcie kierunku bylo spowodowane tym ze wykonywalem zla procedure calibracji kompasu, dzieki SzymusS problem zostal rozwiazany.

Jednak trzeba czytac instrukcje czasami.
  • SzymusS lubi to

#836 OFFLINE   rgm

rgm

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 07 czerwiec 2020 - 09:56

Kalibracja bardzo ważna i co jakiś czas warto powtórzyć.



#837 OFFLINE   Dreyk1984

Dreyk1984

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 141 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 09 czerwiec 2020 - 10:56

Cześć.
Mam problem z Xi3 po włączeniu funkcji kotwicy silnik ładnie trzyma ale po jakimś czasie jakby gubi satelity. Kontrolka GPS gaśnice i dryfuję. Nie ma reguły, raz 3 godz. innym 20min. Aku jest ok, podłączenia też, kalibracje zrobione. Parker chce żeby odesłać, może ktoś się spotkał z problemem i ma rozwiązanie .
Dziękuję.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Cześć,

Niestety mam ten sam problem. Sprzęt kupiony jakiś miesiąc temu. Silnik samoczynnie wyłącza funkcję kotwicy. Nie ma regularności, raz dzieje się to co kilka minut innym razem potrafi stać nawet 30min. Wyłączenie sygnalizowane jest podwójnym sygnałem dźwiękowym. Przestaje działać śruba i dioda GPS przestaje mrugać.



#838 OFFLINE   mickeN

mickeN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 312 postów

Napisano 09 czerwiec 2020 - 19:51

Widzę, że kilka osób ma też ten sam problem, jak zrobić tą kalibrację kompasu ? Proszę napisać po "chłopsku" :D



#839 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 09 czerwiec 2020 - 20:28

Widzę, że kilka osób ma też ten sam problem, jak zrobić tą kalibrację kompasu ? Proszę napisać po "chłopsku" :D

Wziąć pilot do łapy- ze świeżymi bateriami, potem trzymając wciśniętą literę M dodajesz kombinację 1,1,1, - zaćwierka i wtedy musisz wykonać półtora obrotu łodzią- promień  okręgu ok 30m wystarczy. Zaćwierka znowu- będzie ok. 

Kompasy elektroniczne  kalibruje się właśnie w taki sposób, z prędkością kątową 2-4 stopnie. 


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 09 czerwiec 2020 - 20:35

  • nurek28 i Olo1970 lubią to

#840 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 09 czerwiec 2020 - 22:49

Wziąć pilot do łapy- ze świeżymi bateriami, potem trzymając wciśniętą literę M dodajesz kombinację 1,1,1, - zaćwierka i wtedy musisz wykonać półtora obrotu łodzią- promień okręgu ok 30m wystarczy. Zaćwierka znowu- będzie ok.
Kompasy elektroniczne kalibruje się właśnie w taki sposób, z prędkością kątową 2-4 stopnie.

Zapomiales Macku dodać ze powinno się używać drugiego silnika nie silnika który kalibrujemy.
Dodam ze wiosła też mogą być.

Użytkownik Michal Sz edytował ten post 09 czerwiec 2020 - 22:50





Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych