#241 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 13:09
#242 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 14:08
Cześć,
mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".
A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.
Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.
Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna?
Użytkownik noname edytował ten post 23 marzec 2016 - 14:09
- piter v lubi to
#243 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 14:24
jeśli na schemacie jest to i może powinna być,tylko że jeśli nie ma luzu to jak chcesz ją wcisnąć?
kolejna sprawa to jak sprawdzasz luz bo według mnie powinieneś na pinonie i łożysku kulkowym przykręcić łożysko oporowe i dopiero wtedy sprawdzić luz.
#244 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 14:36
Zapytałem Mefiego czy jest szansa na taką podkładkę. Gdyby się kupić udało spróbowałbym zmontować wraz z nią.
W sumie o ile dobrze kombinuję to podkładka ta powinna skutkować tym, że pionion nieco się obniży...
#245 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 14:41
61 Pod łożyskiem - może została w korpusie? ;)z opisu 'spacer' ale z jakiego materiału?
(tego modelu jeszcze nie rozbierałem).
Użytkownik darek1 edytował ten post 23 marzec 2016 - 14:43
- G_rzegorz lubi to
#246 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 14:58
A Panowie powiedzcie, czym się różni stradic (GTM) 2500 od 3000? Poza pojemnością szpuli?
Masz tu dane z pudełka od białego Stradica 3000 GTM ( czeka w kolejce na serwis )
Przełożenie: 6,2:1
Waga: 345 g
Pojemność szpuli: 0,14 (170m) 0,18 (100m)
Jak ktoś wrzuci od 2500 to będziesz miał odpowiedź.
Cześć,
mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".
A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.
Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.
Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna?
Bywało i tak, że podkładki nie było fabrycznie.
- G_rzegorz lubi to
#247 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 16:21
Grzesiu za duzo kombinujesz. Nie ma luzu to składaj i nie wnikaj.......bo przedobrzysz....
#248 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 19:08
Grzesiu za duzo kombinujesz. Nie ma luzu to składaj i nie wnikaj.......bo przedobrzysz....
Jesteś trzecim Przemkiem, który mi to mówi...chyba coś w tym jest:-)
#249 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 19:22
Intryguje mnie obniżenie piniona tą podkładką...
wydaje mi się,że odwrotnie-podkładka pod zewn. bieżnię łożyska raczej go uniesie !?
#250 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 19:30
Chyba myślimy o dwóch różnych miejscach umiejscowienia tej podkładki...
#251 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 19:31
właśnie zauważyłem że jednak faktycznie jest ona pod bierznią zewnętrzną-i faktycznie niektóre kołowrotki posiadają taką podkładkę.
Użytkownik busz231 edytował ten post 23 marzec 2016 - 19:35
- G_rzegorz lubi to
#252 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 19:39
Intryguje mnie obniżenie piniona tą podkładką...
wydaje mi się,że odwrotnie-podkładka pod zewn. bieżnię łożyska raczej go uniesie !?
dobrze Ci się wydaje tam w nich są podkładki właśnie w gnieździe łożyska , unoszą je do góry stykając się z zewnętrzną częścią łozyska (w większości).....a w tych twinkach podkładka jest też na lub pod tulejką latającą w oporówce często gęsto.
Kolego @NoName , źle interpretujesz schemat
Użytkownik Profil_Nieaktywny edytował ten post 23 marzec 2016 - 19:40
- darek1 lubi to
#253 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 20:16
Myślałem o miejscu zaznaczonym na zdjęciu, zaraz pod łożyskiem (czyli pod bieżnią wewnętrzną).
Rozumiem, że tam żadnej podkładki być nie powinno?
Użytkownik noname edytował ten post 23 marzec 2016 - 20:25
#254 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 20:27
Tu się opiera bieżnia wewn. łożyska rotora.
61 podpiera b.zewn. na korpusie(nie została w środku?już pytałem...).
#255 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 20:35
Tu się opiera bieżnia wewn. łożyska rotora.
61 podpiera b.zewn. na korpusie(nie została w środku?już pytałem...).
Na pewno masz rację...jutro zajrzę bo dzisiaj mi się już nie chce...niedawno z rybek wróciłem i kręci bajecznie...
Nie wiem co mi się z tą podkładką pod wewnętrzną bieżnią ubzdurało ale to chyba przez to, że kojarzę iż w jakimś kręciołku spotkałem takie rozwiązanie...
Na szczęście na Was zawsze można liczyć Dzięki
Użytkownik noname edytował ten post 23 marzec 2016 - 20:35
#256 OFFLINE
Napisano 23 marzec 2016 - 21:29
Cześć,
mam pytanie do bardziej doświadczonych "rozbieraczy".
A mianowicie rozbebeszyłem swojego TP i na pinionie mam nałożone dwa elementy w postaci łożyska i tulejki od oporówki.
Na schemacie natomiast pod łożyskiem jest jeszcze element o nr 61 - jak przypuszczam podkładka.
Według Was podkładka ta jest potrzebna czy też jeśli na rotorze luzu nie ma nie jest potrzebna?
To są początki końca tego kołowrotka kołowrotka jak tak dalej pójdzie w ustaleniach.
Rozbierajcie sobie sami i ustalajcie drogą wirtualną wszystkie możliwości,czy powinna być ta podkładka czy nie.
Wiele kołowrotków trafia do mnie po takich "akcjach".Przysyłane są w częściach i woreczkach foliowych.Pół biedy jak wszystkie są.
Ta podkładka # 61 powinna tam być.A dlaczego ?,proszę trochę pomyśleć lub dalej zawracać głowę na forum.
Ps. @ Profil Nieaktywny nie do końca ma rację.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
- Guzu lubi to
#257 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2016 - 00:06
Masz tu dane z pudełka od białego Stradica 3000 GTM ( czeka w kolejce na serwis )
Przełożenie: 6,2:1
Waga: 345 g
Pojemność szpuli: 0,14 (170m) 0,18 (100m)
Jak ktoś wrzuci od 2500 to będziesz miał odpowiedź.
To ja wrzucę
Dziwne te dane z pudełka...
W katalogach 2012-2016 (i na stronie shimano) oba mają przełożenie 6.0:1.
3000 jest cięższy (j.w.), a 2500 waży 315 g.
Ciekawa jest pojemność szpuli (żyłka 0,25): 2500 mieści 160m, a 3000 tylko 140m?
3000 ma mniejszą szpulę, niby ten sam korpus, to SKĄD większa masa?
(To co piszesz, że pojemność 0,18 tylko 100 m to mało prawdopodobne - może z podkładką pod żyłkę?)
Tak czy inaczej, nie ukrywam, że zachęcony przez Was, jutro mam dostać stradica 2500 do przetestowania.
PS1:
na dowód, że "tysiączki" dają radę:
Zdjęcia niezgodne z regulaminem portalu JB.pl
PS2:
Widzę w nowym katalogu, że shimano wprowadziło rozmiar... 500
#258 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2016 - 08:17
A więc wszystko jasne
Dwaj Koledzy a mianowicie @darek1 i @Profil_Nieaktywny mieli rację.
Po pierwsze źle zinterpretowałem schemat szukając podkładki tam gdzie jej nie ma a po drugie podkładka przez cały czas była tam gdzie powinna( - została w korpusie)
Użytkownik noname edytował ten post 24 marzec 2016 - 08:19
#259 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2016 - 08:43
To ja wrzucę
Dziwne te dane z pudełka...
W katalogach 2012-2016 (i na stronie shimano) oba mają przełożenie 6.0:1.
3000 jest cięższy (j.w.), a 2500 waży 315 g.
Ciekawa jest pojemność szpuli (żyłka 0,25): 2500 mieści 160m, a 3000 tylko 140m?
3000 ma mniejszą szpulę, niby ten sam korpus, to SKĄD większa masa?
(To co piszesz, że pojemność 0,18 tylko 100 m to mało prawdopodobne - może z podkładką pod żyłkę?)
Tak czy inaczej, nie ukrywam, że zachęcony przez Was, jutro mam dostać stradica 2500 do przetestowania.
PS1:
na dowód, że "tysiączki" dają radę:
PS2:
Widzę w nowym katalogu, że shimano wprowadziło rozmiar... 500
Tylko, że patrząc po pierwszym zdjęciu używasz Stradica X 2500 GTM. A ja piszę o starszej wersji Stradic 3000 GTM rocznik '97.
Co do różnic w budowie Stradic X 2500 GTM i Stradic X 3000 GTM:
Stradic X 2500 GTM - fabrycznie koło przekładni podparte obustronnie łożyskami, brak łożyska pod pinionem
Stradic X 3000 GTM - łożysko pod pinionem, fabrycznie tulejka po prawej stronie koła przekładni
Użytkownik Pendergrast edytował ten post 24 marzec 2016 - 08:44
- pezet lubi to
#260 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2016 - 09:58
Tylko, że patrząc po pierwszym zdjęciu używasz Stradica X 2500 GTM. A ja piszę o starszej wersji Stradic 3000 GTM rocznik '97.
Co do różnic w budowie Stradic X 2500 GTM i Stradic X 3000 GTM:
Stradic X 2500 GTM - fabrycznie koło przekładni podparte obustronnie łożyskami, brak łożyska pod pinionem
Stradic X 3000 GTM - łożysko pod pinionem, fabrycznie tulejka po prawej stronie koła przekładni
Wspaniale Dzięki za konkretną odpowiedź. Chociaż po tym co piszesz trudno powiedzieć, które rozwiązanie konstrukcyjne będzie trwalsze.
A na zdjęciu ze szczupakiem jest GTM 1000 (z boleniem 1000 FG albo FE). Ten GTM ma na pewno ponad 10 lat, ale nie wiem dokładnie, z którego roku.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
19 Shimano Calcutta Conquest DC 101 2020Napisany przez Guzu , 13 sty 2020 shimano, calcutta, conquest i 1 więcej |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Certate 2506Napisany przez Mateo1989 , 24 lut 2017 daiwa, serwis, tuning |
|
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Daiwa Silver Creek vs Shimano Catana DX - pod pstrąga i okonia. Poszukuję opiniiNapisany przez Kondi , 24 sty 2017 daiwa, silver, creek, shimano i 1 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych