A jakie łożysk są trwałe i odporne na słoną wode
Wysłałem ci PW. Co do łożysk to najlepiej stalowe nierdzewne które mają oznaczenie SMR.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 21 kwiecień 2024 - 10:09
A jakie łożysk są trwałe i odporne na słoną wode
Napisano 21 kwiecień 2024 - 10:19
Napisano 05 maj 2024 - 13:47
Kolega rozebral , nasmarowal i zlozyl swojego TP C3000HG Robil to pierwszy raz
Jest zadowolony Czy to normalne ,ze jak dokreci mocniej nakretke rotoru, to kolowrotek ciezko chodzi
Dopiero jak lekko dociagnie to jest OK Ponoc nie ma zadnych luzow Jak dla mnie to cos zle zlozyl, a moze sie myle?
Ja tak nigdy nie mialem (No raz, jak oddalem do fachowca )
Napisano 05 maj 2024 - 16:27
Napisano 05 maj 2024 - 17:44
Pod obciazeniem nie sprawdzal,u nas mozna lowic dopiero od 16 maja
Kupil kiedys uzywke, ponoc nigdy nie rozbierana Zlozyl, tak mowi,tak jak bylo Tylko czy na pewno?
On ma srebnego, a ja podobny tylko granatowy Tez teraz go serwowalem ,i ja takiego czegos nie mialem
To dla mnie nie jest normalne ,ze po dokreceniu za "mocno" stawia opor Dlatego pytam kogos kto ma wieksze doswiadczenie niz ja
Kolega jakos mi nie chce uwierzyc
Napisano 06 maj 2024 - 09:29
Napisano 08 maj 2024 - 09:55
Kolega rozebral , nasmarowal i zlozyl swojego TP C3000HG Robil to pierwszy raz
Jest zadowolony Czy to normalne ,ze jak dokreci mocniej nakretke rotoru, to kolowrotek ciezko chodzi
Dopiero jak lekko dociagnie to jest OK Ponoc nie ma zadnych luzow Jak dla mnie to cos zle zlozyl, a moze sie myle?
Ja tak nigdy nie mialem (No raz, jak oddalem do fachowca
)
- Pierwszy raz rozbierać kołowrotek i brać się od razu za TP. Gratuluję
- Tak jest to normalne, że jak dokręci się za mocno nakrętkę rotora, to młynek zacznie ciężej pracować.
- Kasowanie luzów do zera nie jest dobrym pomysłem.
- Najprawdopodobniej nie tyle co źle coś złożył, co po prostu za mocno dokręcił rotor (choć to też jest zastanawiające, bo tam jest plastikowa nakładka).
Tyle wywnioskowałem, czytając ten post.
Pod obciazeniem nie sprawdzal,u nas mozna lowic dopiero od 16 maja
Kupil kiedys uzywke, ponoc nigdy nie rozbierana Zlozyl, tak mowi,tak jak bylo Tylko czy na pewno?
On ma srebnego, a ja podobny tylko granatowy Tez teraz go serwowalem ,i ja takiego czegos nie mialem
To dla mnie nie jest normalne ,ze po dokreceniu za "mocno" stawia opor Dlatego pytam kogos kto ma wieksze doswiadczenie niz ja
Kolega jakos mi nie chce uwierzyc
Tak na chłopski rozum. Po dokręceniu rotora na pałę kołowrotek zacznie ciężej pracować, ponieważ nakrętkę rotora zakręca się na gwint piniona. Jeżeli zakręci się nakrętkę za mocno, to pinion będzie za mocno przylegał do podkładki, podkładka to wewnętrznej bieżni łożyska, bieżnia łożyska wraz z łożyskiem będą dociskać blaszkę, blaszka dociskać oporówkę i tulejkę oporówki itd. Spoglądając na to z drugiej strony, to rotor będzie dociskał blaszkę tulejki oporówki i tak dalej i tak dalej...
W dużym skrócie elementy między gwintem pinionia/nakrętką a zębami piniona będą "ściśnięte" i tym samym będą one generować opór podczas kręcenia. Nie wspominając już o nieprawidłowym zazębieniu między kołem zębatym a pinionem.
Zastanawiam się jednak nad jednym faktem. Jak można za lekko lub za mocno dokręcić rotor w Shimano z system uszczelnień, w których na nakrętkę rotora nakłada się uszczelkę i plastikową nakładkę? Co prawda ja zawsze sobie znaczę nakrętkę rotora, żeby nie było hecy, że coś jest za mocno za lekko, ale przecież ta plastikowa nakładka jest spasowana z nakrętką rotora. Jeżeli dokręci się nakrętkę za mocno o nawet te 20/30 stopni, to nie uda się spasować tej plastikowej nakładki, ponieważ ona pod spodem ma wytłoczone/wyfrezowane zęby, w które wchodzi nakrętka. Po drugie posiada dwa otwory na śrubki i te otwory powinny być równo spasowane z otworami w rotorze.
Do tego dochodzi HG i pytanie, jaki smar zastosował kolega.
Nie wiem jak pracuje HG na wormie, ponieważ na wormie nie posiadam młynka z szybszym przełożeniem, ale na mimośrodzie czuję różnice w pracy między przełożeniem standardowym a szybszym (HG pracuje ciężej).
Pozdrawiam.
Napisano 13 maj 2024 - 11:08
Sprawa sie wyjasnila, kolega zle zlozyl
Zamiast dac podkladke na lozysko w rotorze,to dal pod Troche zabkuje, teoretycznie normalne Ale, jaki smar byscie polecili, ktory by troche wytlumil zabkowanie? Smarowany byl Shimano Prermalub grease
Napisano 14 maj 2024 - 11:20
Sprawa sie wyjasnila, kolega zle zlozyl
Zamiast dac podkladke na lozysko w rotorze,to dal pod Troche zabkuje, teoretycznie normalne Ale, jaki smar byscie polecili, ktory by troche wytlumil zabkowanie? Smarowany byl Shimano Prermalub grease
W TP15 C3000HG za rotorem jest blaszka rotora, blaszka oprówki, uszczelka, oporówka, uszczelka, tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion. Stąd rodzi się moje pytanie do Ciebie. Czy mógłbyś wskazać za pomocą schematu, które łożysko i podkładkę w rotorze masz na myśli? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ człowiek uczy się całe życie.
Odpowiadając na Twoje pytanie o smar. Czego byś nie zastosował, to jeżeli przekładnia jest kaput, to po pewnym czasie i tak kołowrotek zacznie ponownie ząbkować. Oczywiście może to być też kwestia spasowania przekładni (kasowanie luzów), ale zamiast kombinowania ze smarem w sytuacji, gdy przekładnia faktycznie jest zajechana, to wybrałbym opcje pt. Wymiana przekładni lub wymiana całego setu. Pakowanie smaru w takiej sytuacji, to tylko maskowanie problemu.
PS TP smarować pemralubem? Imo osobiście smarowałbym to SR-G lub NLTS2, ale to tylko moje zdanie, a inni bardziej doświadczeni mogą mieć inne.
Napisano 14 maj 2024 - 14:28
W TP15 C3000HG za rotorem jest blaszka rotora, blaszka oprówki, uszczelka, oporówka, uszczelka, tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion. Stąd rodzi się moje pytanie do Ciebie. Czy mógłbyś wskazać za pomocą schematu, które łożysko i podkładkę w rotorze masz na myśli? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ człowiek uczy się całe życie.
Odpowiadając na Twoje pytanie o smar. Czego byś nie zastosował, to jeżeli przekładnia jest kaput, to po pewnym czasie i tak kołowrotek zacznie ponownie ząbkować. Oczywiście może to być też kwestia spasowania przekładni (kasowanie luzów), ale zamiast kombinowania ze smarem w sytuacji, gdy przekładnia faktycznie jest zajechana, to wybrałbym opcje pt. Wymiana przekładni lub wymiana całego setu. Pakowanie smaru w takiej sytuacji, to tylko maskowanie problemu.
PS TP smarować pemralubem? Imo osobiście smarowałbym to SR-G lub NLTS2, ale to tylko moje zdanie, a inni bardziej doświadczeni mogą mieć inne.
Podkladke 16450 dal miedzy10320 a 1524 Jeszcze podkladka gumowa 11563 podwinela mu sie podpodkladke16454
Raczej jest to kwestia spasowania luzow, pisales o kolejnosci " tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion" Jaka blaszka po pierscieniu dystansujacym? czy to, bylaby taka jak "lozysko PODKLADKA i dopiero pinion" jadna cienka podkladke nie wiedzial gdzie dac i dal na kolo zebate, tam juz byly dwie takie same ,tylko bardziej "zlote"miedziane, ta krorej nie wiedzial gdzie dac, byla bardziej z mosiadzu Moge sie mylic, specjalista nie jestem Na filmie tej podkladki nie bylo, ale moze to jest problemem zabkowania
Co do smaru ,to taki mialem, i tak lepszy od jego smaru z Ali Mam jeszce Cal`s Uniwersal Reel Bylby lepszy? Czy mozesz podac, pelna nazwe smarow ktore proponujesz?
Dzieki Ci bardzo Patryk za odpowiedzi Ciekaw jestem gdzie byla ta podkladka, wygladala na dystansowa
Dzieki, pozdrawiam Adam
Ok smary znalazlem , ten SR-G to 16?
Użytkownik adam 13 edytował ten post 14 maj 2024 - 14:32
Napisano 16 maj 2024 - 09:55
Podkladke 16450 dal miedzy10320 a 1524 Jeszcze podkladka gumowa 11563 podwinela mu sie podpodkladke16454
Raczej jest to kwestia spasowania luzow, pisales o kolejnosci " tulejka oprówki, pierścień dystansujący, blaszka, łożysko, podkładka i dopiero pinion" Jaka blaszka po pierscieniu dystansujacym? czy to, bylaby taka jak "lozysko PODKLADKA i dopiero pinion" jadna cienka podkladke nie wiedzial gdzie dac i dal na kolo zebate, tam juz byly dwie takie same ,tylko bardziej "zlote"miedziane, ta krorej nie wiedzial gdzie dac, byla bardziej z mosiadzu Moge sie mylic, specjalista nie jestem Na filmie tej podkladki nie bylo, ale moze to jest problemem zabkowaniaCo do smaru ,to taki mialem, i tak lepszy od jego smaru z Ali Mam jeszce Cal`s Uniwersal Reel Bylby lepszy? Czy mozesz podac, pelna nazwe smarow ktore proponujesz?
Dzieki Ci bardzo Patryk za odpowiedzi Ciekaw jestem gdzie byla ta podkladka, wygladala na dystansowa
Dzieki, pozdrawiam Adam
Ok smary znalazlem , ten SR-G to 16?
Dziękuje za odpowiedź.
Rozpiszę tę kolejność, która podałem we wcześniejszym poście numerami katalogowymi części.
15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032.pdf.png 117,83 KB
5 Ilość pobrań
blaszka rotora - 17551
blaszka oporówki - 17475
uszczelka - 17476
oporówka - 17552
uszczelka - 16448
tulejka oporówki - 16449
pierścień dystansujący - 16450
blaszka - 17553
łożysko - 10320
podkładka i dopiero pinion - 1524 i 17572
Ten pierścień dystansujący (16450) opiera się na tulejce oporówki oraz na łożysku piniona. Czy może on być przyczyną ząbkowania? Nie wydaje mi się, ponieważ pinion jest osadzony na łożyskach, a te z kolei są osadzone w gniazdach. Łożysko 10320 jest w gnieździe oraz "trzyma" je w gnieździe blaszka 17553. Moim zdaniem bez tego pierścienia oporówka będzie przepuszczać, bo będzie gonić góra dół i tym samym nie będzie przylegać całą powierzchnią do wałeczków oporówki.
Z podkładkami na przekładni bywa różnie i nawet producent o tym informuje na schemacie, że ilość podkładek na schemacie nie zawsze jest taka sama jak w rzeczywistości (czyli np. na schemacie są widoczne dwie podkładki, a praktyce są trzy lub jedna). Oczywiście nieprawidłowa ilość podkładek może być przyczyną ząbkowania.
Smary. SR-G to DG13 (czasami błędnie opisany jako DG16). NLTS2 to DG16.
Oczywiście Permalub nie jest zły, a na pewno lepszy niż smary z ali. Nie używałem Cal`s Uniwersal Reel więc nie wypowiem się czy Permalub jest lepszy, czy gorszy. Osobiście pozostałbym przy Permalubie nie mając nic innego w zanadrzu.
Pozdrawiam.
Użytkownik WedkarzIncognito edytował ten post 16 maj 2024 - 10:00
Napisano 16 maj 2024 - 10:50
Użytkownik tetsu edytował ten post 16 maj 2024 - 10:50
Napisano 16 maj 2024 - 14:50
Ewentualnie kolega pomylił kolejność podkładek np. tą grubszą która powinna być nad łożyskiem dał pod łożysko a cieńszą dał nad łożysko i już pinion inaczej się ułoży wtedy może wystąpić ząbkowanie. Co do samru Cal's jeżeli to ten brązowy co używają go w Okuma to daruj sobie bo jest 3 razy bardziej lepki od Shimano dg04 i może bardzo zamulić kołowrotek.
Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem , troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam Adam
No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe
Użytkownik adam 13 edytował ten post 16 maj 2024 - 14:52
Napisano 16 maj 2024 - 15:01
Napisano 16 maj 2024 - 19:34
No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?
Napisano 16 maj 2024 - 20:15
No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?
Napisano 17 maj 2024 - 06:28
Napisano 17 maj 2024 - 10:00
Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem
, troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam Adam
No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe
Schemat do TP 15 C3000HG
15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032 (1).png 326,05 KB
4 Ilość pobrań
15TPC3000HGe-RKV - 5SE53E032 (2).png 332,86 KB
4 Ilość pobrań
Napisano 17 maj 2024 - 11:27
Wlasnie ta grubsza dal zle , pod lozysko Dlatego tez nie mogl tego skrecic Jak dokrecil "mocno" rotor , to nie mogl krecic Jedno mi nie daje spokoju, kolowrotek umyty ,nasmarowany, a szumi I nie jest to lozysko oporowe Sprawdzalem zanim je zalozylem Czy to jest normalne, w troche przelatanych kolowrotkach? Nie wiem jak to okreslic, jest to taki suchy szelest, jak by cos nie bylo nasmarowane Czy to moga byc mikromoduly? Na probe, raz dalem smaru i oleju az nad to, przymolil sie, i dalej szumial Teraz wszystko umyte w benzynie i potem w izopropanolu, nasmarowane, nie za duzo, z umiarem
, troche oliwki, i jest szum Mam aki sam model, tylko granatowy i to samo, mi to nie przeszkadza, ale widze, ze kolega ma z tym problemy
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam Adam
No i szukam schematu do jego kolowrotka, ten schemat co mam jest do wersji granatowej, inne lozysko oporowe
A czy przypadkiem od tego dokręcania na siłę ta grubsza podkładka (jak rozumiem kolega pomylił pierścień dystansujący z podkładką i zamienił je miejscami) nie uszkodziła wewnętrznej bieżni łożyska (10320)? Wydaje mi się, że średnica tego pierścienia odpowiada średnicy wewnętrznej bieżni łożyska. Mogły się również od dokręcania na siłę pokrzywić blaszki. Ze względu na uszkodzenie elementów łożyska to może właśnie to łożysko zaczęło szumieć? Tak tylko sobie teoretyzuje...
No wlasnie, lozyska Moze warto by bylo wymienic Na jakie? EZO? Jesli tak, to ktore z tych EZO ? jest ich troche, a pojecia nie mam jakie No i znowu musze rozebrac zeby zmiezyc Jesli lozyska, to ktore? wszystkie?
Jeżeli mowa o TP15 C3000HG to wymiary łożysk przedstawiają się następująco:
Łożysko w szpuli - 6 x 10 x 3 (13381)
Łożysko pod szpulą - 7 x 11 x 3 (13274)
Pinion góra - 7 x 13 x 4 (10320)
Pinion dół - 5 x 8 x 2.5 (11424)
Przekładnia prawa strona - 7 x 11 x 3 (13274)
Przekładnia lewa strona - 7 x 13 x 4 (13241)
Knob - 4 x 7 x 2.5 (13269)
Pozdrawiam.
Napisano 17 maj 2024 - 13:38
A czy przypadkiem od tego dokręcania na siłę ta grubsza podkładka (jak rozumiem kolega pomylił pierścień dystansujący z podkładką i zamienił je miejscami) nie uszkodziła wewnętrznej bieżni łożyska (10320)? Wydaje mi się, że średnica tego pierścienia odpowiada średnicy wewnętrznej bieżni łożyska. Mogły się również od dokręcania na siłę pokrzywić blaszki. Ze względu na uszkodzenie elementów łożyska to może właśnie to łożysko zaczęło szumieć? Tak tylko sobie teoretyzuje...
Jeżeli mowa o TP15 C3000HG to wymiary łożysk przedstawiają się następująco:
Łożysko w szpuli - 6 x 10 x 3 (13381)
Łożysko pod szpulą - 7 x 11 x 3 (13274)
Pinion góra - 7 x 13 x 4 (10320)Pinion dół - 5 x 8 x 2.5 (11424)
Przekładnia prawa strona - 7 x 11 x 3 (13274)
Przekładnia lewa strona - 7 x 13 x 4 (13241)
Knob - 4 x 7 x 2.5 (13269)
Pozdrawiam.
Moze masz racje z ta podkladka, zobaczymy
Ale dzieki za rozmiary lozysk
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
19 Shimano Calcutta Conquest DC 101 2020Napisany przez fijal87 , 25 paź 2020 ![]() |
|
||
![]() TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 ![]() |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 ![]() |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Certate 2506Napisany przez Mateo1989 , 24 lut 2017 ![]() |
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Daiwa Silver Creek vs Shimano Catana DX - pod pstrąga i okonia. Poszukuję opiniiNapisany przez Kondi , 24 sty 2017 ![]() |
|