#381 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 14:31
Ja się będe upierał ze lepiej ( jeśli jest na to miejsce) dokładać z lewej strony ( i znow jesli nie spowoduje to drgania korbki). Bo cały ten mit ząbkowania fotelowego znika pod obciązeniem nad wodą :-) a moze producenci celowo nie robbią dziury serwisowej z prawej strony...:-) a moze Daiwa pomyślała i są te dekielki z prawej strony ;-)zeby podkładki tam wsadzać he he.
Ide nad wode bo juz głupotami się zajmuje :-)
#382 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 15:41
Z pewnym niedowierzaniem czytałem opinie o różnych przypadłościach nowych kołowrotków Shimano z tzw. wyższej półki, które mogą wynikać z coraz gorszej kontroli jakości, oraz o ich symbolicznym smarowaniu. Zachęcony doskonałą pracą pierwszego kręciołka kupionego przez neta, kupiłem kolejne i chyba więcej tego nie zrobię, tylko następnym razem ruszę du... do sklepu żeby wcześniej pomacać towar. Zarówno nowy Biomaster SW jak i TP ( obydwa JDM ) mają w moim odczuciu za duże luzy na przekładni, z którymi mam nadzieję poradzę sobie za pomocą podkładek, ale mimo wszystko nie tego się po nich spodziewałem.
Z ciekawości rozebrałem Biomka i wydaje się, że fabryczna ilość smaru była wystarczająca. Mimo tego przesmarowałem go niebieskim Pennem i wydaje mi się, że kręci lepiej. Zamówiłem podkładki i zobaczę czy luz się zmniejszy po ich założeniu. Jak ogarnę TP to wrzucę fotki.
Załączone pliki
- Pawgas, Hunter_pike i przemo_w lubią to
#383 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 20:37
Dokładnie można zwiększyć lub zmniejszyć luz między zębami przekładni nachodzącymi na pinion podkładając podkładki na prawą stronę koła od strony korby
Pchanie podkładek na prawą stronę koła zębatego jest niedopuszczalne.Jest to kombinatorstwo jakich wiele które całkowicie wypacza prawidłową pracę przekładni. Na żadnym schemacie Shimano i Daiwa @Hunter_pike takiej opcji nie ma.
Wszelkie manewry w tym temacie na nic się nie zdadzą,bo jak przekładnia jest padnięta to należy ją wymienić,a nie wciskać ludziom takie inowacyjne metody serwisowe.
Gdyby Pan przekazał takie informacje dla inżynierów od Shimano i Daiwa,to by przecierali oczy ze zdumienia co ten polski naród jakby nie patrząc o jeszcze niskiej kulturze technicznej potrafi wymyślić.
#384 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 20:45
Kolego Wojtek2016 , łowiłeś już tym biomasterem ?
#385 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 20:53
Pchanie podkładek na prawą stronę koła zębatego jest niedopuszczalne.Jest to kombinatorstwo jakich wiele które całkowicie wypacza prawidłową pracę przekładni. Na żadnym schemacie Shimano i Daiwa @Hunter_pike takiej opcji nie ma.
Wszelkie manewry w tym temacie na nic się nie zdadzą,bo jak przekładnia jest padnięta to należy ją wymienić,a nie wciskać ludziom takie inowacyjne metody serwisowe.
Gdyby Pan przekazał takie informacje dla inżynierów od Shimano i Daiwa,to by przecierali oczy ze zdumienia co ten polski naród jakby nie patrząc o jeszcze niskiej kulturze technicznej potrafi wymyślić.
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
#386 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:06
#387 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:09
Oddalając przekładnie od piniona podkładką z prawej strony uzyskujesz tylko złudną poprawe pracy ze szkodą dla przekładni.... Ma to sens jedynie gdy zamieniasz tuleje na łożysko (i nie zawsze)
Takie tematy przerabiałem bardzo,bardzo dawno temu.Efekt był raczej krótkotrwały przy dość sporym nakładzie pracy i prób. Dzisiaj nie bawię się w takie zabiegi i informuję klienta jaki jest rzeczywisty stan z jego kołowrotkiem.O ile jeszcze istnieje możliwość załatwienia nowej przekładni to proponuje wymianę na nową.
A jak nie,to niech sobie hula "ząbkujący". Generalnie od tego zęby nie powypadają.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 10 maj 2016 - 21:10
- Guzu lubi to
#388 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:10
Przemo numer tel do mnie znasz, chcesz zadzwoń pogadamy jeśli czegoś nie rozumiesz, nie będę opisywał tego z szczegółami bo hieny czekają na niezrozumiałe dla nich moje wpisy by poujadać.
#389 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:13
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
#390 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:15
Dokładnie można zwiększyć lub zmniejszyć luz między zębami przekładni nachodzącymi na pinion podkładając podkładki na prawą stronę koła od strony korby albo pomiędzy łożysko a koło i można również regulować wysokość piniona względem koła przekładni. Jak by tego nie nazywać czy tuningiem czy regulacją dążymy tym do jak najlepszej pracy przekładni i wydłużenia czasu jej żywotności, by jak najdłużej danym kołowrotkiem łowić bez wkurzania się że coś terkocze czy szumi kilka razy głośniej niż kiepska plecionka na przelotkach czy rolce.
Coś tu się nie zgadza. Brniemy dalej.
I jeszcze wymień proszę jeszcze nierozumiejące niczego hieny.
Użytkownik godski edytował ten post 10 maj 2016 - 21:17
#391 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:20
#392 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:20
Przemo numer tel do mnie znasz, chcesz zadzwoń pogadamy jeśli czegoś nie rozumiesz, nie będę opisywał tego z szczegółami bo hieny czekają na niezrozumiałe dla nich moje wpisy by poujadać.
wybacz ,że my proste kmioty nie rozumiemy twoich tajnych badań nad strukturami atomowymi napraw przekładni we wszystkich kołowrotkach na podstawie zaubera i kilkunastu różnych które zostały sprawdzone w boju kilka godzin...
- Karol Krause, Józef Lesniak i coma lubią to
#393 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:25
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
"Dokładnie można zwiększyć lub zmniejszyć luz między zębami przekładni nachodzącymi na pinion podkładając podkładki na prawą stronę koła od strony korby "
Pierdoł nie wypisuję,jestem daleki od tego,a Pan sam chyba nie wie o czym pisze.
Gdzie Pan te podkładki instaluje ? Na łożysko czy pod łożysko po wymianie tulejki na łożysko,bo tego Pan nie określa.
Szerokość tulejki nie ma nic do rzeczy,bo zastępujemy ją łożyskiem które jest bardziej stabilne i akurat ta zamiana nie ma wpływu na pracę przekładni. Zamieniłem tych tulejek po prawej stronie na łożyska tysiące w różnych kołowrotkach i nie dawałem żadnych podkładek oraz nie stwierdziłem aby z tego powody parametry przekładni pogorszyły się. A Pan dorabia ideologię serwisową.
Jak Pan nie kuma to proszę zadzwonić do mnie,bo więcej na te wywody nie będę tu dyskutował.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 10 maj 2016 - 21:40
#394 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:26
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
Mogę tutaj się zgodzić, gdyż w opisanym przypadku nie ma absolutnie innej alternatywy by zniwelować różnicę grubości wymienionej tulejki na łożysko. Zostają tylko podkładki.
Takie tematy przerabiałem bardzo,bardzo dawno temu.Efekt był raczej krótkotrwały przy dość sporym nakładzie pracy i prób. Dzisiaj nie bawię się w takie zabiegi i informuję klienta jaki jest rzeczywisty stan z jego kołowrotkiem.O ile jeszcze istnieje możliwość załatwienia nowej przekładni to proponuje wymianę na nową.
A jak nie,to niech sobie hula "ząbkujący". Generalnie od tego zęby nie powypadają.
To prawda, że takie rozwiązanie jest krótkotrwałe, gdyż shimanowskie miedziane podkładki są relatywnie miękkie (ale jednocześnie też sporo tańsze od oryginalnych stalowych podkładek jakie ma daiwa). Myślę, że efekt dobrej pracy wydłuży sie na tych podkładkach daiwy, ale oczywiście należy robić wszystko by uniknąć podkładania ich na prawą stroną przekładni.
Hunter_pike ma rację - przerabiałem wiele razy wymiany fabrycznych tulei na łożyska.
Użytkownik blackabyss edytował ten post 10 maj 2016 - 21:27
- Hunter_pike lubi to
#395 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:31
Ludzie czytajcie z uwagą, jeśli zamieniacie na prawej stronie kołowrotka czyli od strony nakrętki, tuleję na łożysko które jest od tulei węższe to brak podkładek co spowoduje? przecież to proste jak konstrukcja cepa i o tym cały czas piszę, nie oddalam bez potrzeby podkładkami zębów koła przekładni od piniona bo po co?
#396 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:36
pogrążasz się, każdy kto oddycha nosem umie dostrzec kiedy pisałeś o wymianie tulejki (powtarzając to co już setki razy na forum było poruszane) a swoje ściemy o usuwaniu ząbkowania i magiach z ratowaniem przekładni które wiele osób łyka tak samo jak wszelakie porównania smarów i twoje opinie na temat długotrwałych testów pod ogromnymi obciążeniami na nich, czy też usuwaniu podkładek spod szpuli w daiwie bo niby się na łożysku opiera...
jeszcze miesiąc temu o pierdoły pytałeś po privach a dzisiaj dajesz wykłady jakbyś 50 lat pod mikroskopami rozkładał kołowrotki, dalej nie twierdzę że robisz to źle, wręcz przeciwnie pasja i dokładność to podstawa, ale piszesz takie herezje ,że masz teraz taką samą sytuację jak z twoimi 400 ilomaś tam szczupakami w sezonie i tym jednym których było trzy, albo trzech których było dwóch czy jakoś tak
Użytkownik Profil_Nieaktywny edytował ten post 10 maj 2016 - 21:38
- coma i Hunter_pike lubią to
#397 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:47
Pchanie podkładek na prawą stronę koła zębatego jest niedopuszczalne.Jest to kombinatorstwo jakich wiele które całkowicie wypacza prawidłową pracę przekładni. Na żadnym schemacie Shimano i Daiwa @Hunter_pike takiej opcji nie ma.
Wszelkie manewry w tym temacie na nic się nie zdadzą,bo jak przekładnia jest padnięta to należy ją wymienić,a nie wciskać ludziom takie inowacyjne metody serwisowe.
Gdyby Pan przekazał takie informacje dla inżynierów od Shimano i Daiwa,to by przecierali oczy ze zdumienia co ten polski naród jakby nie patrząc o jeszcze niskiej kulturze technicznej potrafi wymyślić.
Inżynierowie Shimano i Daiwa na samą myśl ,że polscy samozwańczy fachowcy zalecają klientom serwis nowego kołowrotka przed pierwszym użyciem ,po przetarciu oczu zrobili by seppuku,że ktoś po nich poprawiać musi.
Użytkownik maicke82 edytował ten post 10 maj 2016 - 21:48
- filser lubi to
#398 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:49
I niech tak zostanie, nie ma sensu dalej wałkować tematu
Dla mnie istotne jest to, że właściciele kołowrotków jakie robię są (chyba) zadowoleni, robię je dokładnie, precyzyjnie, powoli, lubię to i mam na to czas. To czy ktoś przyśle do mnie, czy pośle do Ciebie, czy Pana Józefa jest mi obojętne, nie będę miał młynków do serwisu to częściej będę nad wodą, będę miał młynki do roboty to ich właściciele prawdopodobnie będą zadowoleni a i ja tym samym również, a na ryby czas i tak znajdę.
#399 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:51
Inżynierowie Shimano i Daiwa na samą myśl ,że polscy samozwańczy fachowcy zalecają klientom serwis nowego kołowrotka przed pierwszym użyciem ,po przetarciu oczu zrobili by seppuku,że ktoś po nich poprawiać musi.
Jak by dawali właściwą ilość smaru nie trzeba było by ich poprawiać by zadbać od początku o swój kołowrotek jaki często kosztuje więcej niż miesięczna pensja niejednego człowieka.
#400 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:58
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
19 Shimano Calcutta Conquest DC 101 2020Napisany przez Guzu , 13 sty 2020 shimano, calcutta, conquest i 1 więcej |
|
|
||
Rozwiązane
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Napisany przez allevoytek , 11 cze 2018 naprawa, moduł, elektronika i 2 więcej |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennNapisany przez Vaymona , 29 maj 2018 penn, serwis, części |
|
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Certate 2506Napisany przez Mateo1989 , 24 lut 2017 daiwa, serwis, tuning |
|
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Daiwa Silver Creek vs Shimano Catana DX - pod pstrąga i okonia. Poszukuję opiniiNapisany przez Kondi , 24 sty 2017 daiwa, silver, creek, shimano i 1 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych