Silniki Storm
#1981 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 15:31
Warto kupić używkę za granicą bo w Polsce ceny kosmos za jakieś stare padła .
- maras5 lubi to
#1982 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 15:49
Wiem sporo ostatnio mam tych suzuki w domu.
Nie tylko Suzuki. Tohatsu/ Mercury również robią lekkie 20 KM 4 T.
- Tresor lubi to
#1983 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 15:50
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
#1984 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 17:24
Teraz pytanie naprawa na chińskich częściach u mnie takiej spodziny to średnio 500zl z częściami.. W zeszłym roku kolega uderzył Yamaha 15 4T lw zatopioną główkę i uszkodził spodzinę - zapłacił w ASO Yamahy 6’200zł za naprawę czyli 150% ceny nowego chińczyka
Cała chińska spodzina kompletna do tego silnika to z górką 2700. Myślicie że na orginale pochodzi dłużej lub lepiej? Jakie wasze zdanie. Ciekaw jestem bo spodzin robię duuuuzo. W zeszłym tygodniu Suzi 115. Yamaha F80 i F50.
Dziś została do mnie wysłana F40. Żadna z tych osób nie chce słyszeć o ASO ani o częściach oryginalnych (po za drobnica suzuki tu jest jeszcze znośnie).
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1985 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 18:30
To żeś człowieku teraz odleciał...
Ale spoko żyj w swoje bańce.
Dobrze ze jestem pseudo mechanikiem i je naprawiam. Nie było lepszej decyzji u mnie niż zakup Storma...
Niedługo będzie film podsumowujący moje 5 letnie obcowanie z nim i przepływane 400mth.
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
A co to ja wykreowałem społeczność Stormiarzy i mechanika na częściach z aliexpress.Jak byś kupił Yamahę czy Hondę to nie miałbyś co robić i o czym nagrywać.
- Bulter lubi to
#1986 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 18:33
Z tą gwarancją tego chinczyka to bym uważał. Nie raz w tym wątku się przewijała.
#1987 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 19:06
Żartujesz? STORMY są nudne bo nic się poważnego nie psuje. Nagrywam filmy na siłę. : porównaj to do ilości filmow tych mistycznych Hond i Yamah jak to nie ma co kręcić www.zaburtowe.pl..Jak byś kupił Yamahę czy Hondę to nie miałbyś co robić i o czym nagrywać.
A dziś kręcę to:
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1988 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 19:15
Ile tych STORMów jest? Każdy niech kupuje to na co go stać.
- BOSMAN 76 lubi to
#1989 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 20:49
Z tą gwarancją tego chinczyka to bym uważał. Nie raz w tym wątku się przewijała.
A na co konkretnie mamy uważać? Masz jakieś doświadczenia czy słyszałeś, że kolega kolegi słyszał ?....
#1990 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2023 - 22:25
Czytam ten wątek oraz grupę na FB od początku.
#1991 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 00:17
Cała chińska spodzina kompletna do tego silnika to z górką 2700. Myślicie że na orginale pochodzi dłużej lub lepiej? Jakie wasze zdanie.
Analogicznie. Ponad połowa Polaków jeździ autami powyżej 15 lat. Więc wartość znikoma. Powiedzmy około 10-15kkz. Jak myślisz czy serwisują je na oryginalnych częściach z ASO czy może sięgają po tańsze zamienniki ?. Ale jednak po silnik na ryby jak tu można przeczytać na 10-20 wyjazdów w roku, należy udać się do serwisu po nowy japoński za równowartości auta którym się większość porusza, i serwisować też go w ASO na oryginałach za 10 x przepłacone do realnej wartości części. Wiec coś tu cały mi czas nie gra. Ale na ryby musi być sprzęcior za walizkę talarów i już.
Stormy robią krecią robotę serwisom. Grupa ich użytkowników jest coraz większa. Sprzedaż Japończyków tym samym siada, więc i serwis też siada. Jedno drugie nakręca i jest od niego zależne, więc Storm i chińskie tanie części do nich zawsze będą napiętnowane przez serwisy.
I na koniec taki przykład. Padł mi w bolidzie regulator napięcia w ubiegłym tygodniu. Oryginał w ASO 740 zeta. Bdb. zamiennik Valeo 180. Jak myślicie który kupiłem ?. Czy auto się z nim pogryzło, czy może śmiga jak zła ?. Takich przykładów miliony mogę podać.
Oto moje zdanie o które prosiłeś.
- Sławek Oppeln Bronikowski, Małkociniak i Tresor lubią to
#1992 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 07:46
Kiedyś - powtarzam - kiedyś - nie byliśmy tylko rynkiem zbytu, z absurdalnymi cenami kształtowanymi przez oszałamiająco długie łańcuchy pokarmowe. Nie wzywało się też serwisu do wymiany żarówki, naprawy prostego kontaktu, naostrzenia łańcucha, wymiany świecy albo regulacji obrotów piły - automatycznie windując koszty pod niebiosa..
Jest jak w starym dowcipie - masz kłopoty, napisz do nas
#1993 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 08:52
A jak ktoś robi 100-150 wyjazdów w roku? 200-300mth?
#1994 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 10:04
Rozumiem że to jest pytanie retoryczne ?. No bo jeśli ktoś nic nie musi innego robić tylko 100-150 dni w roku oddawać się przyjemności łowienia, to inny pułap i inna rzeczywistość. Nie widzę przestrzeni do dyskusji nawet, bo o czym mamy gadać tak naprawdę ?. Większość tyra od rana do wieczora żeby całość ogarnąć, a na ryby jeździ okazjonalnie jak ma na to chwilę czasu czyli bliżej 15 razy w roku niż 150. A to jest zasadnicza różnica. Większość Polaków żyje aby pracować, a nie pracuje aby żyć. Niestety tak jest i jeszcze długo się to nie zmieni. A jeśli masz ten komfort to z pewnością kupno nowego Japończyka jest dla Ciebie tym samym co dla normalnego "Kowalskiego" zrobienie zakupów na weekend w Biedronce. Więc punkt widzenia zależy od punktu siedzenia w tym konkretnym przypadku.
- psd27, Małkociniak i S.N. lubią to
#1995 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 10:17
Chciałem Ci Darku zwrócić uwagę, że w takim przypadku cenisz swój czas a nie dłubiesz przy szrotach, nie tylko chińskich. Chyba, że to lubisz, wtedy to co innego. Ja mam inne hobby.
#1996 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 10:23
Co daje ok 60mth oraz ok 50x6-8h moczenia silnika w słonej Odrze.
Co właśnie robię? Moczę Storma w wodzie jeszcze ze 2 razy w tym roku pojadę. Pozdro z wody.
Mam klienta który jeździ 5x w tygodniu czasem więcej, ryby dla niego jak alkochol dla alkoholika. Na jesień 2022 zamienił Hondę 10KM na Storma 13.5...
.
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Tresor edytował ten post 19 grudzień 2023 - 10:39
- BOSMAN 76, tost, Dragster i 5 innych osób lubią to
#1997 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 11:51
Chciałem Ci Darku zwrócić uwagę, że w takim przypadku cenisz swój czas a nie dłubiesz przy szrotach, nie tylko chińskich. Chyba, że to lubisz, wtedy to co innego. Ja mam inne hobby.
Nie posiadam chińskiego silnika, i raczej nie będę posiadał. Natomiast to co posiadam to ja to nazywam kompromisem pomiędzy wagą, mocą a ceną w 2 cylindrowym silniku. Wybrałem motorek 27kg 8HP który jedną ręką noszę, a kręgosłup przy okazji nie cierpi. Robi robotę i nie jest to żaden szrot jak to określiłeś, ani nie wymaga specjalnej troski. Pływa, nie psuje się, jest bezobsługowy i robi dokładnie to czego oczekuję. Gdyby Strorm 13.5 ważył z 10kg mniej, lub woził bym silnik na pawęży, na niego bym się zdecydował.
#1998 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 12:32
Nadal nie widzę przewagi nad markowymi. Nawet cena silników 4T STORMA nie jest atrakcyjna. O 2T nie piszę bo ich sprzedawać w Polsce nie można. Nie ma do czego porównać prócz starych markowych silników.
- godski lubi to
#1999 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 13:22
Można sobie samemu ściągnąć z Chin i wtedy cena już jest atrakcyjna.
Ostatnio gość zamawiał z Madeinchina z dostawą pod dom wyszło mu 2800 a na bez wioseł 5300 wtedy kosztował. Gorzej z gwarancją. Ale znajoma ściąga sobie agregaty do firmy i ostatnio miała uszkodzony jeden. Odesłała go do jakiegoś centrum logistycznego (300 zł za paletę) I po 2 tygodniach dostała nowy...
Ostatnio miałem nanprzegladzie zerowym Hidea 20KM 4T też import własny.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Tresor edytował ten post 19 grudzień 2023 - 13:26
#2000 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2023 - 13:29
Oczywiście. Ale trzeba to sobie ogarnąć włącznie z gwarancją i serwisami. Nie każdy ma na to czas, chęci i umiejętności. Co innego jak lubisz grzebać w silnikach.
- godski i Tresor lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych